• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Fot. Trojmiasto.pl

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Zobacz wyniki (4038)
Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • (6)

    Choć rowerzyści stanowią zaledwie około 1 proc. użytkowników dróg (w miastach, przy sprzyjającej aurze, do około 7 proc.), w ubiegłym roku uczestniczyli oni w aż 4426 wypadkach, które kosztowały życie 258 osób.

    Warto zauważyć, że jeszcze w roku 2019 cykliści byli sprawcami około 1/3 tego typu zdarzeń (1625 wypadków). W tym roku wskaźnik ten wynosi już około 50 proc.! Do szczególnie dużej liczby wypadków z udziałem rowerzystów dochodzi w terenie zabudowanym. Od 1 stycznia do 28 kwietnia zanotowano 521 tego typu zdarzeń, które pochłonęły aż 32 ofiary śmiertelne. W tym czasie poza terenem zabudowanym zanotowano 113 wypadków z udziałem rowerzystów, w wyniku których zginęło 19 osób.
    Ponieważ do jazdy rowerem nie są wymagane żadne egzaminy, poważnym problemem jest zauważalny wśród cyklistów brak znajomości elementarnych przepisów ruchu drogowego.

    żródło: Interia.pl

    • 4 5

    • Trolu jak zawsze wypisujesz bzdury zapamietaj to sobie dokladnie za kilka lat bedziesz zmuszony zezłomowac swojego blachoszrota (2)

      bo za jazde po miescie nim będziesz musiał sporo zapłacić a w zasadzie to nawet nie wjedziesz nim do miasta. I już nie będziesz miał jak truć spalinami.
      I jeszcze jedno trollu tylko w trójmieście codziennie jest około 5 wypadków spowodowanych przez takich jak ty.
      Nie podałeś żadnego źródła tylko nazwę portalu w którym wzajemnie sobie kilkaset razy dziennie zaprzeczają bo liczy się oglądalność i zmienność informacji.

      • 0 0

      • (1)

        Dobre te wypociny powyżej. Możesz napisać jeszcze kto mi każe zezłomować samochód? Przyjedzie do mnie eko-komuno-policja w obcisłych galotach i z nocnikami na głowach i mi nakażą?
        Snij dalej ekoterrorysto.

        • 0 1

        • Trolu ale gdybys miał przynajmniej iloraz inteligencji meduzy to bys rozumiał co czytasz

          jest napisane dlaczego , może niech ci dziecko przeczyta i wytłumaczy ?

          • 0 0

    • trolu nie podałeś żadnego źródła ,równie dobrze mógłbyś napisać fakt albo ze źródło to twoje wymysły jak każdego trola

      • 0 0

    • (1)

      A ile było wypadków śmiertelnych typu rower - rower (bez udziału samochodów)? Zauważ, że nawet jeśli rowerzysta miał wypadek z własnej winy z samochodem, to nie zabił go inny rowerzysta, tylko właśnie samochód.

      Za to wypadków typu samochód - samochód u nas na pęczki.

      • 2 0

      • Polska przoduje także w statystykach wypadków samochód - pieszy

        • 1 0

  • nextbike zglosil wniosek o upadlosc

    kilka tygodni po artykule

    • 1 0

  • Nie ma pieniędzy na tramwaje i autobusy, którymi ludzie dojeżdżają do pracy (2)

    A tu od razu z nieba spadły pieniądze na MEVO
    Dość wydawania publicznych pieniędzy na głupoty. Dość finansowania z budżetu miasta projektów, które są tylko dla grupki ludzi. Ci co jeżdżą wypozyczanymi rowerami nigdy nie płacili i nie będą płacić podatku w Gdańsku, to słoiki z okolicznych wiosek. Kiedy zostanie coś zrobione dla mieszkańców Gdańska, by ich życie w tym mieści stało się przyjemne?

    • 16 2

    • (1)

      nie da się porównać rowerów do autobusów czy tramwajów, cały okres jaki miał funkcjonować system (6 lat) kosztował tyle co ćwierć tramwaju czy pół autobusu nowego

      koszt takiego systemu to promil tego co się wydaje na transport publiczny

      • 0 1

      • Elektryczny Solaris to 2mln zł, tramwaj z Pesy ok 8mln

        Mevo 30 mln żł.
        z prostej matematyki wychodzi, że można było za te pieniądze kupić 15 w pełni elektrycznych autobusów, albo prawie 4 tramwaje.
        E-lekcje ci lagują, czy jaki jest powód nieumiejętności liczenia, drogi/a Dd?

        • 0 0

  • (7)

    Co prawda śmigam od 30 lat na nieśmiertelnym Wigry 3 ,ale kibicuję żeby w końcu to wypaliło.Wszak zainteresowanie było niemałe moi drodzy i kochani.Tylko żeby zrobili to w końcu porządnie a nie jakieś 25kilowe mopedy z bateryją trzymającą pół godziny.Czuway!

    • 72 44

    • ja

      Do legendy z 93 dodałem Nexus 3 ,zn koło i śmiga , renowacja całą 750 zł ale to zawsze się opłaca jak zrbi się coś lepszego jak było.

      • 0 0

    • jedyne na czym smigasz, to stara brudna klawiatura, pelna okurchow i innych resztek jedzenia

      • 1 2

    • Musisz mieć dużą piwnicę

      skoro da się w niej jeździć rowerem

      • 2 0

    • (2)

      Chyba na ręcznym

      • 9 3

      • (1)

        Wigry 3 ma nożny w pedale kochanieńki.

        • 7 4

        • Czyżby coming out, svenciu?

          Lepiej późno niż wcale :P

          • 3 2

    • Spacja kretynie!

      • 3 2

  • to

    Nigdy się nie uda ,zawsze to obce.

    • 0 0

  • Skoro sprawę prowadzą ci sami urzędnicy to czemu nie ten sam Nextbike?

    Przecież już się dobrze znają. Wiedzą co kto lubi. Najgorzej to jak urzędnik dostanie nietrafiony prezent od "biznesmena" - a tu nie ma tego ryzyka. Nextbike powinie startować i wygrywać co roku. Przecież, nie o to chodzi by złapać króliczka...

    • 0 1

  • Większy abonament!!

    Uważam że nextbike pobierał za mały abonament i przez to nie wyrabial finansowo.

    • 1 1

  • Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. NextBike powinien być wykluczony z tego przetargu (1)

    Raz nie dali rady, nie oddali wciąż wielu ludziom wszystkich pieniędzy, więc powinni być wykluczeni. Jeszcze jakby nie zalegali wciąż ludziom kasy, to możnaby pomyśleć, ale tak są dla mnie skreśleni.

    • 16 3

    • "Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki" nie oznacza że nie można robić czegoś drugi raz, oznacza że w rzece woda płynie cały czas i wchodząc do tej samej rzeki to już nie jest ta sama woda.

      • 0 0

  • A co robią teraz niebieskie rowerki? (1)

    Kto był operatorem? Może nagrody?

    • 4 2

    • nic, teraz stoją gdzieś zbunkrowane, po upadku mevo to omggs jest właścicielem rowerów, nie nb

      • 1 0

  • Kumpel pracuje w Nextbike. Mowil ze przytulili gruba kase na mevo. (5)

    Finansowanie szło z budzetu miasta wiec nikt nie cisnal niskich cen. Ma nadzieje ze znowu wygraja i bedzie hajlaif. Pozdro dla kumatych.

    Karol

    • 24 5

    • g prawda

      nb polska musiało oddać 1224 rowery, wszystkie stacje, aplikację i dodatkowo zapłacić wielomilionową karę, firma popadła w takie długi że żeby nie padła to niemiecki nextbike gmbh musiał wykupić udziały za ponad 11mln pln

      • 1 0

    • uważaj, bo skoro twój kumpel i ty wiecie o przestępstwie

      to powinniście powiadomić prokuraturę, a skoro nie powiadamiacie to możecie odpowiadać. No chyba, że to co piszesz to bzdury.

      • 3 1

    • Nie ma sensu uruchamiać rowerów miejskich (2)

      Nie ma sensu bo nie ma prostych dróg rowerowych, są tylko esy floresy.

      • 1 3

      • (1)

        Jak najbardziej ma to sens tym bardziej że to jest najtańszy środek transportu i naprawdę bardzo wygodnie się jeździ tymi rowerami

        • 1 3

        • Wole hulajnoge.

          Anka

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.