• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Ładowanie rowerów (1)

    A nie lepiej wziąć przykład ze sprawdzonego sposobu ładowania i stacji rowerowych takie jakie są w Warszawie? Bierzesz i oddajesz w określonych lokalizacjach dzięki czemu rowery nie lądują w zbiornikach retencyjnych. No i ładowanie w stacji. Bierzesz elektryka , oddajesz w stacji elektrycznej. Może lepiej zainwestować w sprawdzone metody a nie wymyślać nowości, które jak widzimy po MEVO nie sprawdziły się?

    • 1 0

    • Ale do tego potrzebna jest infrastruktura. W przypadku Mevo infrastruktury to słupek z tabliczką+stojak na ogół nieprzytwierdzony do podłoża. Chcieli być chytry no i tak skończyła się ta bajka

      • 0 0

  • Grez

    Czy będzie milion, dwa do tyłu to i tak podatnik zapłaci. Jakby to był ich, prywatny interes za który płaciłby z własnej kieszeni to inaczej urzędnicy by tańcowali.

    • 0 0

  • Nextbike to zlodzieje

    A Trójmiasto.pl blokuje zwykle posty, gdzie większość ludzi pisało, że złożyło wniosek i nie otrzymali zwrotów pieniędzy. Czy tak weryfikowane opinie mają jakiś sens. Gadacie na TVP a na trojmiasto.pl podobnie. Niech jeszcze chwalą Nextbike i Mevo... Na niech będzie ankieta "Czy chciałbyś, aby operatorem rowerami miejskiego w metropolii był Nextbike? Odp. 1) tak, chcialbym 2) tak, bardzo chciałbym 3) oczywiście, że chciałbym

    • 3 0

  • Każdy by mogł być takim operatorem ahahha

    Duzo obiecać, zrobić kilka oh ah tabelek w excelu, zainkasować pare milionów na zaś a potem Karaiby

    • 0 0

  • Gutek 52

    Trzeba spróbować jeszcze raz ,pomysł był super.W okresie pandemii by się sprawdziło .Trzymam kciuki ,a winni powinni odpowiedzieć za poniesione straty

    • 0 0

  • #bedziedobrzebardzo

    czas już startować, bo wakacje w polsce już za rogiem a chętnych na spędzenie tego czasu w trójmieście zapewne będzie duuuużo więcej niż w latach poprzednich a do tego wspaniałe trasy rowerowe, popularyzacja ekologii, popularyzacja aktywności, wszystko jest pozytywnie i na TAK

    • 0 0

  • Większy abonament!!

    Uważam że nextbike pobierał za mały abonament i przez to nie wyrabial finansowo.

    • 1 1

  • Skoro sprawę prowadzą ci sami urzędnicy to czemu nie ten sam Nextbike?

    Przecież już się dobrze znają. Wiedzą co kto lubi. Najgorzej to jak urzędnik dostanie nietrafiony prezent od "biznesmena" - a tu nie ma tego ryzyka. Nextbike powinie startować i wygrywać co roku. Przecież, nie o to chodzi by złapać króliczka...

    • 0 1

  • to

    Nigdy się nie uda ,zawsze to obce.

    • 0 0

  • nextbike zglosil wniosek o upadlosc

    kilka tygodni po artykule

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane