• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Nextbike (2)

    Kolejna próba zarobienia lewych milionów a miasto chętne . Oddali wam pieniądze za sbonsmenty ? Złodzieje

    • 32 2

    • Nie oddali (1)

      • 3 1

      • Nie

        • 0 1

  • Nextbike? BikeU?

    A jakie to ma znaczenie czy to NB czy nie? ważne zeby realnie określono pieniądze potrzebne do operowania tym systemem i udzwignie to każda firma. przeciez we wrzesniu system działał już fajnie, ale nie było czasu zwalczyć problemów czasu dziecięcego

    • 2 17

  • Nextbike STOP

    Mam nadzieję, że ponownie błędu nikt nie popełni. Niech nextbike działa tam, gdzie się nie skompromitował.

    • 19 3

  • Super już się nie mogę doczekać do startu roweru mevo

    • 2 16

  • Kto dostał zwrot pieniędzy za anonamenty ? (2)

    Czy naprawdę nie macie dość tego złodziejstwa w mieście ? Właścicielami spółek o dziwnie brzmiących nazwach są osoby które doskinale znają prywatnie decydentów. To jest jedna wielka mafia

    • 31 4

    • weź leki

      • 3 13

    • ja dostałem duże korzyści za jedyne 30 złotych

      warto poznać pojęcie tzw. renty (nadwyżki) konsumenta. Tylko człowiek o ograniczonych horyzontach uważa, że zapłacone pieniądze to koszt, a uzyskana w zamian korzyść to żaden element wpływający na dobrostan konsumenta.

      • 1 5

  • Trójmiejska mafia ma się dobrze (1)

    Miliony z naszego pięknego miasta kradnie się najlepiej przez spółki słupy

    • 26 4

    • We współpracy ze skorumpowanym rządem miasta

      • 0 0

  • Kumpel pracuje w Nextbike. Mowil ze przytulili gruba kase na mevo. (5)

    Finansowanie szło z budzetu miasta wiec nikt nie cisnal niskich cen. Ma nadzieje ze znowu wygraja i bedzie hajlaif. Pozdro dla kumatych.

    Karol

    • 24 5

    • Nie ma sensu uruchamiać rowerów miejskich (2)

      Nie ma sensu bo nie ma prostych dróg rowerowych, są tylko esy floresy.

      • 1 3

      • (1)

        Jak najbardziej ma to sens tym bardziej że to jest najtańszy środek transportu i naprawdę bardzo wygodnie się jeździ tymi rowerami

        • 1 3

        • Wole hulajnoge.

          Anka

          • 1 0

    • uważaj, bo skoro twój kumpel i ty wiecie o przestępstwie

      to powinniście powiadomić prokuraturę, a skoro nie powiadamiacie to możecie odpowiadać. No chyba, że to co piszesz to bzdury.

      • 3 1

    • g prawda

      nb polska musiało oddać 1224 rowery, wszystkie stacje, aplikację i dodatkowo zapłacić wielomilionową karę, firma popadła w takie długi że żeby nie padła to niemiecki nextbike gmbh musiał wykupić udziały za ponad 11mln pln

      • 1 0

  • Nextbike - nie oddał ludziom pieniedzy za abonamenty (2)

    Jakie znajomości tam muszą być że miasto puszczało kolejne milionowe transze im za nierealizowane dostawy a teraz miasto bierze tą samą spółkę ? Kto odda ludziom pieniądze za abonamenty ?

    • 33 2

    • Bzdura

      • 2 4

    • Nikt nie odda, operator zbankrutowal, jestes na szarym koncu kolejki, nawet onuc z trupa nie zedrzesz.

      • 4 0

  • NextBike wykazał się cwaniactwem i niekompetencją.

    jak oddadzą pieniądze zwykłym ludziom to będzie można dopuścić ich do udziału jako odpowiedzialnych za mycie i sprzątanie rowerów, ale nie jako zarządzających.
    Ta firma cwaniakowała, więc powinna być wykluczona z przetargów na 10 lat.

    • 18 0

  • Było dobrze, ale nexrbike nie byl w stanie ładować rowerów przy tak dużym zintwresowanoiu.
    Sam złożył wniosek o anulowanie kar a tak nie mozna

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane