• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • I znowu będą jeździć po chodnikach i spychać pieszych na trawniki, a operator będzie tłukł rowerami i bateriami (1)

    po nocach (kurier przyjeżdżał i hałasował mając w nosie, że ludzie śpią). Niestety, mam taka stację pod oknem. Teraz, gdy system nie działa, jest jeszcze spokój, ale potem znowu się zacznie. Kto wymyślił, żeby pod oknem stawiać stojak, nie ma lepszego miejsca?

    • 11 7

    • spadaj gościu

      • 1 3

  • Mevo to jeden z większych przekrętów w Trójmieście ostatnich lat

    I jak to zwykle u nas bywa, kasa się rozeszła po prywatnych kieszeniach a sprawa zamieciona pod dywan.

    • 26 5

  • To chyba jakiś żart

    • 15 0

  • To ta sama komisja co poprzednio?

    Jestem spokojny.

    • 16 1

  • (1)

    Po takiej kompromitacji next bike i metropolii trójmiejskiej to kolejny strzał w kolano!!
    Next bike do dzisiaj nie oddał kasy za abonamenty i wpłacona kase na konto na co, a teraz mają tyle tyle tu, żeby znowu to wygrać. nie dla polskiego palermo i next bike w mevo!!

    • 20 0

    • To akurat nic dziwnego, ze klienci dostaja na koncu (czyli g. dostaja), zawsze przeciez tak jest, takie prawo.

      • 1 0

  • Po co ??? (1)

    Po co było rezygnować z poprzedniego operatora i szukać nowego , który będzie robił dokładnie to samo za wyższy abonament ? Wystarczyło pozwolić Mevo podwyższyć abo i było by dokładnie to samo. Tragedia i zmarnowane dwa lata. Tak wygląda bezmyślność i zacietrzewienie oraz oderwanie od realiów ..

    • 3 16

    • Podziękować naszym miejskim władzom

      • 0 1

  • Czy znajdą się odpowiedzialni za fiasko projektu ???

    Minął rok i nadal nie wskazano ludzi odpowiedzialnych za fiasko projektu i utopione miliony złotych. Nikt nie stracił stanowiska, dyrektor Obszaru Metropolitalnego nadal jest dyrektorem, pracownicy którzy nadzorowali projekt nadal pracują. Nie ma winnych drenażu publicznych pieniędzy. Kiedy ta patologia i kolesiostwo się w końcu skończy???

    • 22 1

  • zwykłe rowet to żadne halo i nie wypozyczę tego nigdy, no chyba ze miaszkałbym gdzieś na górnym tarasie i miał zjechac w dół

    • 1 1

  • Chyba oczywiste, z kim nie należy nawet rozpoczynać rozmów....

    • 7 0

  • Przede wszystkim prokurator wpierw

    Pozamykać urzędasów-przekrętasów za decyzje na poziomie przedszkolaków, za nasze pieniądze w dodatku.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane