• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Pieniądze

    Oddadzą czy nie złodzieje

    • 7 1

  • do krytyków hipokrytów (1)

    a kto rządzi w gdańsku, teraz macie przykład co zrobili przez 8 lat rządzenia Polską...

    • 10 6

    • Mi wystarczy, ze widze co sie dzieje od 5 lat

      • 2 1

  • do trzech razy sztuka

    • 0 2

  • pan profesor o tym z nami rozmawiał

    mówił że to ma szanse się udać bo mają ogromne ilości informacji od mevo, ja tam mu ufam profesor sie sam nie zrobił

    • 1 7

  • Widocznie kary były zbyt niskie

    • 8 0

  • i teraz na tym zlomie

    co stał 2 lata pod chmurką i przerdzewiał , będziecie jeździć
    A Pani Prezes sobie zrobi zdjęcie na tle elewacji ECS ..
    i ochrona poleci po flaszke .
    takie umilowanie etosu robotnika
    Ile to za ecs miesieczny abonament zeby nie bylo tylko o pedalach na baterie ?

    • 11 8

  • Ja serio nie chcę być zwiastunem złych wieści... ale czy wiadomo, w jakim stanie są te rowery po ponad półrocznym kiblowaniu "gdzieś w Nowym Porcie"? Bo ja słabo widzę użyteczność tych egzemplarzy. Sama nigdy z Mevo nie korzystałam, mam swój rower, ale uważam, że inicjatywa była ciekawa, lecz na wyrost - powinno być o wiele więcej zwyczajnych rowerów, elektrycznych max 10% całej floty. Oby to ruszyło ponownie, Nextbike pogonić gdzie bądź, byle dalej od tej inicjatywy.

    • 8 3

  • dajmy im szansę! cóż złego mogłoby się przecież stać? go Nextbike!

    • 2 7

  • Ocenane będzie doświadczenie w zarządzaniu systemami

    Rozumiem, że Nextbike otrzyma ujemną liczbę punktów.

    • 11 1

  • O nie jeżeli to będzie znowu Nextbike to nie będę korzystać!!!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane