• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 2 lat) 
Opinie (302)
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Szkoda, że poprzedniego operatora uwalili.
    Bo właśnie się rozkręcali i byłaby okejka teraz

    • 40 319

  • Co prawda śmigam od 30 lat na nieśmiertelnym Wigry 3 ,ale kibicuję żeby w końcu to wypaliło.Wszak zainteresowanie było niemałe moi drodzy i kochani.Tylko żeby zrobili to w końcu porządnie a nie jakieś 25kilowe mopedy z bateryją trzymającą pół godziny.Czuway!

    • 72 44

  • nie odgrzewa się starych kotletów ...

    • 160 8

  • Pieniędzy ludziom nie oddali jeszcze.

    • 215 6

  • A może Pawlo Gdynia przejmie kontrolę, tak sobie zawsze chwalił rowerki mevo :)

    • 35 4

  • Chyba na ręcznym

    • 9 3

  • a to dobre

    weszli w projekt, o którym wiedzieli, że nie ma szans powodzenia (bo nie wierzę, że nie) zgarnęli kasę, wszystko wywaliło się do góry nogami, a teraz próbują na nowo. Bezczelność.

    Firma, która ma wiele systemów rowerów miejskich w Polsce i całej Europie z premedytacją przewałkowała pieniądze z dotacji na ten cel.

    Niech choćby świadczy o tym fakt, że w Gdańsku do działania została zaprzęgnięta jakaś ich pseudo spółka o kapitale 15 tyś zł, o ile dobrze pamiętam. Wałek od początku. Ale papier wszystko przyjmie.

    • 321 8

  • czy ktokolwiek odpowiedział za miliony utopione w mevo?

    • 242 8

  • Tylko 25% elektryków?!

    Ten system straci sens. Zwykły rower to ja moge sobie na olx za 200zł kupić. Mevo miało właśnie przewagę że z prądem byłem w stanie objechać całe miasto i pozałatwiać choćby masę urzędowych spraw bez straszenia ludzi sportowym zapaszkiem. Nie ma jednak co liczyć na to miasto, czas na własnego elektryka. Powodzenia z tymi nożnymi, trzybiegowymi potworkami.

    • 100 121

  • tak, królikowa ale się nie przyzna

    • 21 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane