• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike, operator Mevo, prosi wierzycieli o układ

Arnold Szymczewski
4 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Czarne chmury nad projektem Mevo. Operator systemu, firma NB Trójmiasto, prosi wierzycieli o redukcję zadłużenia o 90 proc. i rozłożenie płatności na raty. Czarne chmury nad projektem Mevo. Operator systemu, firma NB Trójmiasto, prosi wierzycieli o redukcję zadłużenia o 90 proc. i rozłożenie płatności na raty.

Operator rowerów Mevo, spółka NB Tricity, chce zawrzeć układ ze swoimi wierzycielami w ramach postępowania restrukturyzacyjnego. Spółka chce m.in. umorzenia 90 proc. należności oraz 100 proc. z tytułu odsetek. Główny wierzyciel, stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS, podejmie w tej sprawie decyzję w ciągu trzech tygodni.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

Czy Obszar Metropolitalny powinien zgodzić się na redukcję kar?

NB Tricity jest operatorem systemu roweru miejskiego Mevo. Spółka wygrała warty ponad 40 mln zł przetarg i w czerwcu 2018 r. podpisała umowę ze stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot na utworzenie i zarządzanie systemem roweru miejskiego, w ramach którego działa 4080 rowerów elektrycznych i 660 stacji rowerowych.

Jak dotąd stowarzyszenie OMGGS przelało na konta Nextbike'a 9,7 mln zł za utworzenie stacji dla rowerów, dostarczenie ponad 1224 rowerów oraz stworzenie aplikacji do korzystania z systemu.

Druga rata kontraktu - ponad 20 mln zł - ma trafić do Nextbike'a po uruchomieniu drugiego etapu systemu, czyli po dostarczeniu 4080 rowerów.

Z drugiej strony OMGGS naliczył spółce 900 tys. zł kar za opóźnienie wdrożenia pierwszego etapu systemu. Według umowy opóźnienie drugiego etapu, który dotychczas nie został zrealizowany, kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (ale maksymalna kara to 900 tys. zł).

OMGGS może nałożyć na Nextbike nawet ponad 4 mln zł kar. Jednak tu warto wspomnieć, że jest to projekt dofinansowany z Unii Europejskiej i ewentualne nadwyżki finansowe mogą nie być w prosty sposób rozliczone przez Stowarzyszenie. Przypomnijmy, że dotacja unijna dla tego projektu to 17 z 41 mln zł całego kosztu inwestycji.

"Koszty uruchomienia roweru Mevo wyższe, niż oczekiwano"



W komunikacie opublikowanym w piątek, 4 października, Nextbike Polska wspomina o wyższych, niż oczekiwano, kosztach uruchomienia systemu Mevo. Z kolei zarząd NB Tricity podjął działania mające na celu uniknięcie powstania stanu niewypłacalności spółki.

Komunikat Nextbike Polska

Spółka zależna (NB Tricity) obecnie realizuje II etap umowy. W związku z opóźnieniem w wykonaniu umowy, wyższymi niż oczekiwane kosztami uruchomienia systemu roweru Mevo, który realizowany jest na podstawie umowy, oraz ryzykiem nałożenia na spółkę zależną kar umownych przez stowarzyszenie - spółka zależna (NB Tricity) zidentyfikowała powstanie stanu zagrożenia niewypłacalnością, w rozumieniu art. 6 ust. 1 i 3 Prawa restrukturyzacyjnego.

W związku z powyższym zarząd spółki zależnej, kierując się dobrem spółki zależnej i wszystkich podmiotów pozostających ze spółką zależną w jakichkolwiek relacjach prawnych i faktycznych, podjął działania mające na celu uniknięcie powstania stanu niewypłacalności spółki zależnej. Decyzja ta znajduje odzwierciedlenie w art. 3 ust. 1 Prawa restrukturyzacyjnego, zgodnie z treścią którego celem podstawowym postępowania restrukturyzacyjnego jest uniknięcie ogłoszenia upadłości.

Pełna treść komunikatu Nextbike Polska


Układ ma zapobiec upadłości spółki NB Tricity



Zarząd NB Tricity przedstawił w piątek propozycję układu z wierzycielami (w ramach postępowania restrukturyzacyjnego), które mają na celu pozyskanie poparcia ze strony wierzycieli na zaproponowane warunki i finalnie oddanie głosu za układem.

"Wybrana procedura (postępowanie o zatwierdzenie układu) jest najprostszą i najmniej skomplikowaną wśród postępowań restrukturyzacyjnych. Umożliwia ona zawarcie układu w wyniku samodzielnego zbierania głosów wierzycieli przez dłużnika bez udziału sądu, ale z pomocą doradcy restrukturyzacyjnego, który pełni funkcję nadzorcy układu" - czytamy w komunikacie

- Przeprowadzenie postępowania umożliwi dokończenie II etapu i sprawne funkcjonowanie Mevo w kolejnych latach obowiązywania umowy - do grudnia 2025 r. Jednocześnie pozostaje ono bez wpływu na bieżące funkcjonowanie samego Mevo, jak i pozostałych systemów rowerowych, których dostawcą i operatorem jest Nextbike Polska - mówi Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.

Propozycja Nextbike: umorzenie 90 proc. należności, 100 proc. odsetek i spłata długu w 12 ratach



Tak w dużym skrócie NB Tricity chce sobie poradzić z długami. Zarząd spółki informuje o sformułowaniu następujących propozycji układowych:

  1. Umorzenie 90 proc. należności głównej, tj. zobowiązań spółki zależnej wobec wierzycieli, oraz umorzenie 100 proc. zobowiązań z tytułu odsetek za okres do dnia poprzedzającego dzień układowy, jak i po tym dniu oraz wszelkich innych należności ubocznych - w dniu uprawomocnienia się postanowienia o zatwierdzeniu układu;
  2. Spłata 10 proc. należności głównej, tj. zobowiązań spółki zależnej wobec wierzycieli, w 12 równych ratach miesięcznych, których płatność rozpoczyna się w ostatnim dniu roboczym miesiąca następującego po miesiącu, w którym uprawomocni się postanowienie sądu restrukturyzacyjnego o zatwierdzeniu układu.


- Proponując naszym wierzycielom postępowanie restrukturyzacyjne o zatwierdzeniu układu, chcemy ustabilizować sytuację w spółce zależnej NB Tricity. W sierpniu 2019 r. w raporcie okresowym Nextbike Polska za drugi kwartał 2019 r. wskazywaliśmy na stratę netto. Była ona efektem wyższych, niż wstępnie szacowaliśmy, kosztów uruchomienia projektu Mevo oraz nałożenia kar za opóźnienia - komentuje Paweł Orłowski i dodaje: - W naszej ocenie postępowanie restrukturyzacyjne, któremu chcemy poddać spółkę NB Tricity, to najlepsza z dostępnych opcji, która pozwoli na kontynuacje projektu Mevo. Realizacja tego projektu jest ważna dla wszystkich zaangażowanych stron: użytkowników, zamawiającego - samorządów oraz dostawcy, czyli spółki.
Oświadczenie Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot

Spółka NB Tricity przedstawiła OMGGS plan restrukturyzacyjny. Dokumenty są obszerne i potrzebujemy czasu na ich analizę. Decyzję w tej sprawie podejmie 12-osobowy zarząd OMGGS w ustawowym terminie trzech tygodni.

Dotychczas OMGGS naliczył NB Tricity prawie milion złotych kary za opóźnienia we wprowadzeniu I etapu. Stowarzyszeniu należna jest też kara za opóźnienia w wykonaniu etapu II. Pozostaje również kwestia kar dotyczących nienależytego funkcjonowania etapu I w określonych dniach.

Mamy przygotowane plany awaryjne na każdą ewentualność, ale nie przewidujemy, że zostaną one uruchomione. Skupiamy się na tym, by rowery jeździły, by mieszkańcy mogli z nich korzystać.

Obecnie propozycje NB Tricity nie mają wpływu na użytkowników i funkcjonowanie systemu.

Opinie (647) ponad 50 zablokowanych

  • Złodzieje

    Tam zostały systematycznie wyprowadzane pieniądze, winni są mojemu synowi ponad 100 000 zł, mojego syna ścigają komornicy a im ma umorzyć tyle pieniędzy. To jest temat dla CBA. Do więzienia bandę złodziei i sprzedać rowery i oddać długi.

    • 0 0

  • likwidacja

    Jeśli biznes jest nie rentowny to zlikwidowac firmę. Nie można obciazac kosztami tego przedsięwzięcia wszystkich podatników.Wyliczyc realny koszt minuty jazdy i tyle kasowac a nie liczyc na dotacje miasta.
    Po drugie skończyć z obluda ze Mevo jest eko.Podajcie ile wegla trzeba spalić by uzyskac energię do ladowania bakterii i jakie będą koszty utylizacji akumulatorów
    Moim zdaniem system powinien miec 80 procent rowerow tradycyjnych.Otyle spoleczenstwo potrzebuje ruchu Ludzie wysportowani jezdzaa na swoich rowerach a leniuchy na miejskich elektrykach.

    • 1 0

  • Przekręt stulecia. (3)

    • 137 5

    • i to w Gdańsku wygrala spółka (1)

      Z kapitałem 50k PLN. śmiedh na sali.

      • 31 1

      • nie 50 000

        tylko 5000 !!!

        • 1 0

    • Takie było założenie od samego początku...

      • 11 1

  • Żeby chociaż na zimę schowali gdzieś te rowery do pomieszczeń... (6)

    Po prostu nie mogę patrzeć jak marnuje się nowe rzeczy, to wprost aż boli fizycznie

    • 120 12

    • (4)

      mnie zastanawia kto wybierał te stojaki, rowery się o to praktycznie nie opierają a na wietrze i tak się przewracają

      • 31 1

      • Panowie od miejskich pedałów to wybrali. Mało tego, kilka metalowych ram nazwali "stacjami". (1)

        Reszta to następstwo braku wiedzy i nadętego ego tzw działaczy.

        • 34 2

        • Dodaj do tego, że często gęsto

          poustawiali te drapaki na lokalnych parkingach, gdzie i tak nie ma miejsc!

          • 1 0

      • One się nie muszą opierać. Dobrze postawione na nóżkach stoją solidnie. Ale dużo ludzi nie obróci np. kierownicy i wtedy wiatr (1)

        • 4 7

        • Muszą

          Rozwiązanie powinno być i**oto odporne. W każdym przemyśle tak projektujesz rozwiązania by było bezpieczne i by idioci go nie zniszczyli...

          • 16 1

    • tak, do pomieszczeń, ciekawe skąd pomieszczenia? Wszystko stoi w namiocie. W sumie można powiedzieć że rowery z Mevo to jedne z najdroższych na rynku, bo stworzenie takiej sieci rowerów nie kosztuje 41 mln . Więc albo drogi chinczyk albo części w rowerze z mercedesa

      • 1 0

  • No i stało się (11)

    Co wszyscy krakali

    • 385 9

    • Ale jacy sprytni - założyli lokalna spółkę która nie obciąży spółki matki (3)

      • 16 1

      • Z takimi lokalnymi spółeczkami córkami (1)

        To powinno się w przetargu zapalić czerwone światło...
        Druga sprawa, mają tam w ratuszu jakąś komórkę specjalistów do sprawdzania wiarygodności firm stających do przetargu ??? Prywatne firmy maja swoje wywiadownie, poza tym prezesi na rynku znają wszystkich...
        A ci w magistracie postępują w sprawach milionowej wartości jak dzieci- ideolo zafascynowane hasełkami rowerowych "chciałbym popedałować"..

        • 11 2

        • A dziwisz się?

          Jeśli FRAG zaczyna mieszać przy jakiejś inwestycji, to wiadomo że nic dobrego z tego wyjść nie może i trzeba się od tego trzymać z daleka!

          • 1 0

      • z kapitałem zakładowym

        5 tys

        • 9 0

    • Podnieście ceny za wynajem (3)

      i po sprawie. Część ludzi zrezygnuje i nie trzeba będzie serwisować tylu zepsutych rowerów.
      Jak wszystko się unormuje to ceny w dół i jazda.

      • 10 16

      • (2)

        spora część ludzi zapłaciłaby kilka razy więcej gdyby to dobrze działało, bo mając alternatywna komunikację miejską nawet przy tym samym koszcie, zyskuja na czasie

        cen nie mozna zmieniac, to był element przetargu/umowy

        • 21 2

        • kilka x więcej, to znaczy ile x? (1)

          • 2 0

          • Pięć

            • 1 0

    • I to co przewidywał prezydent Wejherowa...

      • 5 1

    • Nie krakali

      Tylko na chłodno ocenili. Biznes nastawiony byl od początku na wydojenie kasy z miasta, czyt. naszych podatków!

      • 14 1

    • To jest dramat

      • 6 3

  • Przecież to już było jasne od dłuższego czasu (5)

    wystarczyło policzyć bazując na tym co jest ogólnodostępne. I bałem się, że 3miasto pominie ten news :)

    • 375 8

    • Powtórzę ten sam komentarz, który napisałem na trójmieście pare dni temu:

      Winny takiemu stanu rzeczy jest tylko i wyłącznie magistrat, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie dopuszcza do przetargu ani nie powierza wielomilionowej inwestycji spółce z o.o., której kapitał zakładowy wynosi 5000zł!

      Cały ten projekt był obliczony na wyciągnięcie kasy z budżetu i nic więcej. Od początku było wiadomo, że to nie ma prawa się udać i każdy logicznie myślący człowiek to wiedział.

      • 1 0

    • lubie to

      miasto przekrętów - tuskolandia kolejna lipa

      • 7 2

    • jaka piękna (2)

      katastrofa!

      • 28 1

      • Wałek roku

        Od początku było nastawione na wyciągnięcie milionów

        • 11 0

      • mevo tonie

        titanic naszych czasów

        • 9 0

  • Było Mevo (28)

    I nie ma... szkoda że większość pesymistów miała rację... jak zwykle stracą mieszkańcy

    • 625 16

    • Pesymista...

      Pesymista to dobrze poinformowany optymista :P

      • 0 0

    • Rowerów jest coraz więcej (1)

      w tym tygodniu już ponad 1500 dziennie, a więc idzie ku lepszemu, a abonament to jedyne 10 zł.

      • 9 25

      • A może ze względu na warunki pogodowe ludzie nie korzystają z rowerów? Dotarło Martynko?

        • 0 0

    • Trzeba ukarać odpowiedzialnych za to urzędników (17)

      Bo co projekt to klapa: piasek na środku skrzyżowania, rydwan, festiwal kobiet internetowych, program do głosowania i pewnie jeszcze kilka innych by się znalazło. Operator rowerowy poza doświadczeniem w tego typu projektach powinien także przedstawić realny biznes plan a urzędnicy na tej podstawie wybrać taką firmę, która będzie w stanie wywiązać się z założeń projektu. Jeśli urzędnicy nie są w stanie tego zrobić, to trzeba ich co najmniej wyrzucić z pracy. I mam nadzieję, że wyborcy będą też pamiętać o politykach triumfalnie dosiadających mevo :) Niedługo będzie ku temu dobra okazja.

      • 91 14

      • Wszyscy do urn i gonimy d**ili (9)

        • 8 5

        • Dzieciaku! (8)

          To nie te wybory!!! A z resztą wolicie oborową i Kacpra niemotę, to wasz psi problem!

          • 7 15

          • (6)

            Nie, to Twój problem, ja nie mam z tym problemu.

            • 8 6

            • a rozbita limuzyna za milion zł loty za setki tysięcy ... musimy my wszyscy płacić (5)

              bo Sołtysowa+ zwiała przed odpowiedzialnością karną do Brukseli

              • 9 10

              • Milion? (2)

                Może miliard?

                • 0 2

              • opancerzona limuzyna szydło kosztuje 1 milion zł !!! (1)

                to nie cinquecento - co to niemiec płakał jak sprzedawał

                • 1 1

              • A Komorowskiego 5 tysięcy?

                To ta sama

                • 0 0

              • Wy jeździcie na rydwanach Baby

                • 4 1

              • oPOwiedz o tym wdowie ,czubie . Sołtysowa nie prowadziła limuzyny,także tego.
                A co z mieszkaniami i kajdankami ? Jak to tam było ???

                • 7 4

          • Są takie, to nie żart co wola nie oborową a Wyborową

            • 1 0

      • To był amber gold na kołach (1)

        • 30 4

        • To sztandarowy POmysl tego przecietnego urzędasa, co zrobili cyrk z jego wyjazdu stąd ...

          • 0 2

      • co za straszne czasy nastały

        nikt po za PiSem nie chce brać łapówek?

        • 3 4

      • Co projekt to klapa (3)

        Bo to jest kolejna lew icowa mrzonka, która nigdy nie ma prawa się udać jako biznes, to tylko służy do wyciagania kasy publicznej

        • 30 10

        • (2)

          Mylisz turboliberałów z lewicą.

          • 4 3

          • Neoliberałowie jakoś zawsze wiedzą, że trzeba obcym oddać wszystko, bo własność Polaków plami. Co wyznacza ich azymut?

            • 0 1

          • rowerowi to skrajni utopiści

            • 0 4

    • nie pesymiści tylko ludzie zdrowo myślący (3)

      biznes buduje się małymi kroczkami, a tutaj bum kasa z miasta, bum tysiące stacji, bum umowy z miastami na preferencyjnych warunkach

      każdy inny "prywaciarz" zostałby zatrzymany w urzędzie na budowie stacji na miejskim chodniku, pozwolenia w życiu nie dostałby, jeśli nawet to musiałby płacić miastu gigantyczny haracz za dzierżawę gruntu pod stacje

      • 52 6

      • Nic się nie zmieni, dokąd urzędasy będą zasiadać w radach nadzorczych.

        Oni to robią dla Ciebie oczywiście.

        • 3 0

      • lepiej niczego nie budować, jak ci od hulajnog (1)

        po prostu przejąć chodniki i resztę mieć w d*pie. Dobrze się żyje w mieście solidaruchów

        • 17 7

        • No jasne!

          U was na wsi to tylko ,,ukrainy,, i ,,capki,, na chodnikach. Ewentualnie ,,pasek,, w tdi...

          • 4 2

    • a można było 40mln wydać na infrastrukturę !!!! były by pasy rowerowe (1)

      • 29 8

      • ech, nawet kampanię wyjaśniającą kierowcom przepisy, że rowerzysta obok infrastruktury rowerowej wcale nie musi łamać przepisów i już byłoby bezpieczniej.
        A przy okazji, że kierowca nie jest szeryfem wobec innego uczestnika ruchu.
        W takiej Hiszpanii też był problem z draństwem drogowym.

        • 1 3

    • Leming to nic nowego ze dla takich jak ty ludzie realnie myslacy ,przewidujacy majacy wiedze na ten temat

      to przewidzieli.Ale tak się właśnie dzieje dzięki takim wazeliniarzom jak ty to przez takich jak ty,mozna kraść oszukiwać i robic takie przewały.

      • 8 6

  • Wielkie zaskoczenie?

    No chyba nie dla wszystkich jednak.

    • 0 0

  • Im szybciej upadną (59)

    tym mniejsza będzie strata.

    • 839 44

    • Co z kasą na koncie, abonament na rok na 2szt

      Zwrócą czy zawiną?

      • 0 0

    • tak się prowadzi biznes w tym mieście

      • 0 0

    • Mevo jest spoko (5)

      już prawie mam 100 wypozyczeń )

      • 7 33

      • Nabijaj kaskę Niemcom dalej (4)

        Wszystkie zyski wyprowadzają z Polski do Niemiec

        • 25 4

        • nie, dam Rydzolowi na jego "dzieła"

          • 0 0

        • a twoje passerati to myslisz ze kto zrobił? (2)

          • 2 3

          • A wieśwageny to skręcają wielbiciele daktyli w Niemczech

            • 3 0

          • Chyba twoje

            Są japońskie i koreańskie i nie oszukują ,,czipami,, klientów jak Niemcy

            • 0 1

    • "Mamy przygotowane plany awaryjne " hahah ich wiarygodnosc jest ponizej zera ale jak widac tylko klamac potrafią:) (3)

      Urzedasy są nie kompetentne i nieudolne .Powinni wylecieć razem z Mewo!

      • 67 1

      • Dalej głosujemy na PO? (2)

        Ciemny lud

        • 22 12

        • PO wprowadziło Mevo, tak kretynku? Poza tym te rowery to fana sprawa a kwestie opłat i kosztów są do rozwiązania albo rozpatrzenia, ale kaczej sekcie nic do tego

          • 1 6

        • atak na MEVO

          to atak PiSu, bo Jarosława boli kolano.

          • 5 12

    • Czy mój kredyt też (7)

      możecie umorzyć? Mogę spłacić 10%.

      • 139 2

      • Możesz ale musisz być w PO (4)

        Zapytaj Neumana co ma tczewian w d

        • 25 5

        • Jestem z Tczewa ! (2)

          Gardzę PO

          • 17 4

          • Każdy z nas jest z Tczewa wg PO (1)

            • 13 0

            • nie, tylko przygłupy

              • 0 0

        • Nic nas nie przekona ze

          Białe jest białe a czarne jest czarne

          • 1 1

      • (1)

        tu chcą umorzenia kar umownych z którymi i tak będzie problem z rozliczeniem po poborze bo to z dotacją UE

        • 3 29

        • tworzenie problemu tam gdzie go nie ma

          datacja przyznawana jest na projekt procentowo. Nie jest wypłacana w całości przed realizacją ale w formie zaliczek i późniejszego rozliczenia poniesionych kosztów. Jeśli kwota projektu okaże się mniejsza to zwyczajnie mniejsza jest refundacja poniesionych kosztów. Brednie o tym, że trudno będzie rozliczyć obniżenie kosztu projektu z uwagi na kary umowne mają być wymówką dla ciemnego ludu na umorzenie tych kar.

          • 71 2

    • i będziesz z buta zapi**alał (23)

      • 8 71

      • (2)

        Mam rower. Ty tez sobie kup i nie bedzie problemu.

        • 33 5

        • Blachacha (1)

          Zdziwieni to tylko są fanatycy Neumana i Tuska . Mając własne rowery zachwalali Mevo.

          • 25 4

          • fanatyk to ty jesteś = tyle że kaczej sekty. Uważasz że rowery mają tylko wybrani ludzie? Z 500+ nie wystarczyło, wszystko na przelew?

            • 0 1

      • No jasne (1)

        Gdańsk upadnie bo wałek wam się kolejny nie udał

        • 7 0

        • Znowu okradali gdańszczan

          • 1 0

      • (7)

        Nigdy nie korzystałem, nie korzystam i nie będę korzystał z tego Mevo.

        • 38 8

        • Kasa była potrzebna na wybory ? (1)

          Czy to był dług wobec Niemców ?

          • 14 3

          • Spłata wyborów na prezia w gda

            • 0 1

        • Czy jak się zapisze do PO to mi długi darują ? (4)

          • 24 2

          • jak się zaPiSzesz to dostaniesz posadę PO Misiewiczu i jego gażę za za u sługi (2)

            • 6 21

            • ,,za za,,? (1)

              • 3 1

              • Mi mi Michnik ?

                • 6 2

          • Tak i sędzia będzie w nieskończoność przedłużał odczytanie wyroku

            • 8 0

      • (7)

        ale nie będę na to dopłacał

        • 88 3

        • I ci wyborcy PO ? (6)

          Wszyscy wiedzieli że to wałek

          • 26 11

          • (5)

            My z tatą wiedzieliśmy, że to lipa.

            • 30 4

            • a to bedzie nie lipa a zaBUKowane w PiS... jak w SKOKach (3)

              • 6 18

              • Głupie (2)

                • 8 2

              • tak mi dopomusz Buk - tak przysięgali (1)

                • 1 7

              • Jednak d**il jesteś

                • 4 0

            • Ale sekta była oczarowana

              Znam takich co mieli za zadanie zachwalać Mevo...

              • 10 0

      • Kolejny wałek

        Wszyscy wiedzieli że chodzi o wzięcie unijnych dotacji . Spółka siedzibę ma w Lipsku w Niemczech

        • 32 0

      • Nie będę mam diesla

        • 16 0

    • Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach. (2)

      My rowerem mevo otwieramy oczy niedowiarkom

      • 88 2

      • (1)

        Wcale nie na takich słomianych. Model od 1989 r. polega na okradaniu Polaków jak np. na GPEC. Za sprzedaż takich przedsiębiorstw powinna być czapa i to bezdyskusyjnie.

        • 25 0

        • GPEC przykład okradania gdańszczan

          A później nie ma środków na chodniki

          • 3 0

    • a

      co z rowerami?

      • 0 0

    • Wystawia fakturę na misia?

      • 3 0

    • Ogłosić upadłość a wszystkie rowery przejąć za długi

      I wyłonić nową firmę w przetargu.

      • 13 1

    • Baba im umorzy (2)

      Rok temu wszyscy wiedzieli że to wałek , ale wyborcy PO byli zachwyceni

      • 31 5

      • Niech tunel 30 raz otworzy (1)

        • 6 0

        • ten tunel to też wał

          • 5 0

    • Zbyt wielcy by upaść (1)

      Nie upadną, bo syf który by się rozlał po całym Nextbiku podważyłby wiarygodność na innych rynkach. Dostaną zastrzyk kapitału od niemca i niech dymają dla nas dalej a nie świrują.

      • 35 8

      • dokładnie tak by zrobili z Polakami u siebie

        • 3 0

    • Mevo (3)

      - najmniej ekologiczny system rowerowy w kraju (a może i na świecie)

      • 81 8

      • firma poprostu kombinuje jak może by tu zassać te 20mln - jak najprędej (2)

        by zaraz po tym zniknąć w niebycie ...
        będzie upadek i zniknięcie forsy z konta... a to na spółki córki - a to na konto Liechtenstein ... identyko jak ze SKOKów

        • 70 2

        • To firma Nowaka (1)

          • 14 3

          • Gang Olsena

            Schetyna , Budka, Neuman ...sami się pchają w otchłań

            • 13 7

  • Zbiórka publiczna

    Może zrobimy zbiórkę na Facebook żeby ratować Mevo :) Zbiórka podobna do tej co była na ECTS :) Na ostatnią puszkę Adamowicza zebraliśmy przecież 16 milionów zł.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane