- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (79 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (510 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (300 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (236 opinii)
- 5 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (109 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (144 opinie)
Nie będzie darmowego parkowania przy UCK
Czytelnik postuluje, by przywrócić darmowe parkowanie w sąsiedztwie Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. Miałoby to stanowić ukłon w stronę lekarzy i pielęgniarek, którzy pracują z chorymi podczas czwartej fali pandemii koronawirusa. Urzędnicy tłumaczą, że zawieszenie opłat w ubiegłym roku miało także ujemne skutki i dlatego ani myślą zastosować kolejnego wyjątku.
Powód tej decyzji był oczywisty. Magistrat chciał w ten sposób ulżyć personelowi medycznemu, który był zaangażowany w zwalczanie skutków pandemii koronawirusa.
Czytaj więcej: Bez opłat za parkowanie przy UCK
Lekarze ostrzegają, że pandemia wciąż trwa, ale - nie oszukujmy się - w porównaniu do ubiegłego roku nasze życie praktycznie wróciło do czasów sprzed pandemii. Większość obostrzeń została zniesiona, a ich ewentualne przywracanie nie będzie już tak dotkliwe, gdyż będzie dotyczyć przede wszystkim osób niezaszczepionych.
Szpitale zmagają się z czwartą falą
Z drugiej strony, od kilku tygodni szpitale znów zapełniają się chorymi na COVID-19. W związku z tym nasz czytelnik postuluje, by znów ulżyć medykom i przywrócić darmowe parkowanie w bezpośrednim sąsiedztwie UCK.
- Na początku pandemii płatne parkowanie zostało zniesione jako ukłon dla bohaterów medycznych walczących z pandemią. Chciałbym przypomnieć, że mamy czwartą falę i ciężką sytuację pandemiczną, a lekarze i pielęgniarki są zmuszeni do podróżowania komunikacją miejską, ponieważ parkowanie jest zbyt drogie. Czy istnieje możliwość ponownego zniesienia przez władze miasta opłat do końca pandemii? - zapytał nasz czytelnik.
Brak rotacji na miejscach postojowych
Sprawdziliśmy to. Odpowiedź urzędników można streścić krótko - darmowe parkowanie nie wchodzi w rachubę. Wyjątek, który obowiązywał od 23 marca do 28 czerwca ubiegłego roku, z pewnością był udogodnieniem dla personelu medycznego, ale miał także minusy. Urzędnicy co rusz otrzymywali pisma, których nadawcy uskarżali się na zajmowanie miejsc postojowych przez cały dzień.
- Zawieszenie opłat przy tak ograniczonej liczbie miejsc wpływa na brak rotacji, który jest głównym celem w obszarach objętych Strefą Płatnego Parkowania. Zaparkowanie pojazdu i skorzystanie z usług UCK stałoby się dla pacjentów mocno utrudnione. Takie zgłoszenia otrzymywaliśmy w czasie, kiedy pobór opłat był zawieszony. Mając na względzie zapewnienie pacjentom dojazdu i możliwości zaparkowania, obecnie nie przewidujemy zmian w funkcjonowaniu Strefy Płatnego Parkowania - ucina Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – auta używane do 30 tys. zł
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-07 13:43
Ale jak to przecież jest pandemia (21)
Ludzie powinni być zaceciani do podróżowania własnymi środkami transportu, chyba mniej osób zarazisz we własnym aucie niż w SKM albo autobusie. Więc jak to jest? Parkingi powinny być darmowe, paliwo tansze i dodatkowe udogodnienia dla kierowców w tym czasie jak np możliwość jazdy buspasem
- 110 51
-
2021-12-07 19:41
a mi daj za darmo bo tam musze codziennie odwalać pańsczyznę w ołtsorcingu za najniższa stawkę - 15 minut/godz bezpłatnej
przerwy
- 0 1
-
2021-12-07 19:40
zaceciani ? może od razu zaczadzeni?:)
- 0 1
-
2021-12-07 18:25
Taaaa wszystko wokòł kierowców
- 1 1
-
2021-12-07 16:09
to że miejsca parkingowe będą zastawione cały dzień nie spowoduje że będziesz mógl pojechać tam swoim samochodem
to jest ukłon w stronę pracowników - stawiają auto o 7 rano i zabierają o 16 - nie dla interesantów którzy potrzebują zaparkować w ciągu dnia
- 9 0
-
2021-12-07 15:45
Pandemia... lenistwa i roszczeniowości
- 4 3
-
2021-12-07 15:14
Pandemia nie spowoduje że parkingi magicznie się powiększą
- 5 0
-
2021-12-07 14:59
samochody powinny być darmowe (2)
ja co prawda mam swój, ale chciałbym mieć drugi a mnie nie stać. I jeszcze darmowy garaż i paliwo poproszę.
- 5 7
-
2021-12-07 21:23
(1)
A ja poproszę zamiast ścieżek rowerowych linie kolejowe
- 2 3
-
2021-12-08 06:27
Bez sensu. Co 3 przystanki musiałbyś się przesiadać aby przejść na drugą stronę ulicy.
- 1 0
-
2021-12-07 14:23
xDDDD (11)
Gdyby tak zachęcić w stronę korzystania z własnego auta wszystkich, trzask pękających d*p kierowców stojących w korku byłby tak wielki, że nie wiem xD
- 22 9
-
2021-12-07 14:28
Dalej by trwierdzili że to wina wszystkich, tylko nie jadących w pojedynkę 3km samochodem :D (10)
- 16 9
-
2021-12-07 20:01
Jak zachorujesz na raka,toprzypomnij sobie, żeby jechać te trzy kilometry po życie śmierdzącym autobusem, przesiadka na pełny (1)
tramwaj (gdzie nikt ci nie ustąpi miejsca, mimo,że jesteś taki niepełnosprawny na chemii, i w ogóle poszkodowany przez życie i los), i jeszcze pieszo, pod górę po chemii kilometr.
- 6 1
-
2021-12-07 20:35
Akurat przy Centrum Onkologii jest problem parkowania niezgodnego z przepisami, blokującego ruch pieszy.
I chcieliśmy to uporządkować, ale GZDiZ odpowiedział, że tam nie będą wprowadzać strefy, bo nie powinniśmy obciążać dodatkowymi problemami ludzi z nowotworami, więc proszę o nie oskarżanie niewinnych.
Problem z miejscami postojowymi nie jest problemem ludzi pierwszej potrzeby, a wygodnictwa. To miasto nie ma 471tys. obywateli, aI chcieliśmy to uporządkować, ale GZDiZ odpowiedział, że tam nie będą wprowadzać strefy, bo nie powinniśmy obciążać dodatkowymi problemami ludzi z nowotworami, więc proszę o nie oskarżanie niewinnych.
Problem z miejscami postojowymi nie jest problemem ludzi pierwszej potrzeby, a wygodnictwa. To miasto nie ma 471tys. obywateli, a znacznie więcej, przez migrację studentów, czy pracujących zawodowo, a nie zameldowanych ludzi i nie ma możliwości zaspokojenia potrzeb parkingowych dla wszystkich, bez destrukcji historycznej tkanki. Codziennie poruszamy się po szerokiej, ośmiopasmowej i wiecznie zatkanej Alei Zwycięstwa, wspartej główną trasą tramwajową w mieście i SKM, mimo tego, uczęszczaną głównie przez pojazdy jedynie z osobą prowadzącą i nie napotyka nas refleksja, gdzie ja zaparkuję? Każdy z nas chciałby wygodnie dostać się do swojego celu, ale niestety jest to często niemożliwe (co potwierdzają kierowcy parkujący w miejscach niedozwolonych).- 2 4
-
2021-12-07 14:38
(7)
w USA każdy ma samochód, bo samochód to wolność osobista. Jedziesz jak chcesz, gdzie chcesz, kiedy chcesz. A transport zbiorowy jest dobry w krajach trzeciego niedorozwinięcia. Pytanie, w którą stronę się kierujemy?
- 18 14
-
2021-12-07 15:45
Twoja wiedza jest aktualna na circa pół wieku temu
- 4 1
-
2021-12-07 15:01
A wiesz skąd to się wzięło? (2)
Koncerny motoryzacyjne wykupiły i zamknnęły firmy komunikacyjne, bo bez tego nikt nie chciał kupować samochodów.
- 7 3
-
2021-12-07 16:00
Nieprawda, to jest mit (1)
Ludzie, do których należały firmy komunikacyjne, posiadali również ziemie w zasięgu linii tramwajowych, i zauważyli, że im więcej linii w okolicy tym drożej mogą tą ziemię sprzedać. Jednak na samym transportowaniu pasażerów niewiele zarabiali, utrzymywanie linii było potrzebne tylko w momencie sprzedaży ziemi. Dlatego już w latach 20-tych zaczęli
Ludzie, do których należały firmy komunikacyjne, posiadali również ziemie w zasięgu linii tramwajowych, i zauważyli, że im więcej linii w okolicy tym drożej mogą tą ziemię sprzedać. Jednak na samym transportowaniu pasażerów niewiele zarabiali, utrzymywanie linii było potrzebne tylko w momencie sprzedaży ziemi. Dlatego już w latach 20-tych zaczęli przestawiać się z tramwajów na autobusy (niższe koszty infrastruktury), a po wojnie był boom na samochody (bo już były szerokie drogi dla autobusów) i firmy komunikacyjne same zaczęły upadać, jeszcze nim kupiło je GM.
- 1 3
-
2021-12-07 19:47
A czym była Futurama z 39'go?
Wciskaj sobie kit, ale nie innym. Shell, GM, Ford skorzystały z planu Eisenhowera i wykorzystały go jak tylko mogły. Tramwaje zostały wykupione przez firmy motoryzacyjne, zezłomowane, a miasta z tymi mitycznymi drogimi działkami i tak były obsługiwane przez komunikację miejską (patrz rozwój metra w USA). Bardzo skracając i zachęcając do lektury,
Wciskaj sobie kit, ale nie innym. Shell, GM, Ford skorzystały z planu Eisenhowera i wykorzystały go jak tylko mogły. Tramwaje zostały wykupione przez firmy motoryzacyjne, zezłomowane, a miasta z tymi mitycznymi drogimi działkami i tak były obsługiwane przez komunikację miejską (patrz rozwój metra w USA). Bardzo skracając i zachęcając do lektury, później zaczął się problem miast typu Los Angeles, Las Vegas, i Nowego Jorku, zwieńczony konfliktem pomiędzy Robertem Mosesem, a Jane Jacobs.
Jane Jacobs jest podstawą nauki NAS, architektów i urbanistów. Nie chcemy wiecznie zapchanych 12 pasmowych, wiecznie zapchanych autostrad i marnowania życia obywateli na niekończących się dojazdach. Nie mówiąc o minimalizacji udziału transportu publicznego, by zepchnąć biednych ludzi na granice upadku, jak w tych wspaniałych stanach zjednoczonych. porównaj sobie wydatki Londynu, Paryża, Berlina, czy Kopenhagi na drogi, a transport publiczny.
Chcesz coś zmienić, to zapraszam, dokształć się i zacznij zmieniać (o ile przekonasz kogokolwiek kto ma pojęcie o funkcjonowaniu miast), bo z uczelni od lat wychodzi pokolenie wkurzonych projektantów, którzy chcą europejskiego Zachodu, nie Amerykańskiej patologii, stąd te efekty. A jak się nie podoba, nie ma już wizy do stanów ;) )- 2 2
-
2021-12-07 14:58
(2)
Nic nie wiesz o USA. Wszystie duze miasta wylaczaja z ruchu ulice w centrach, dokladnie jak w Europie. Nowe autostrady tylko platne. Gigantyczne inwestycje w zbiorkom, plany autostrad tylko dla zbiorkomu... Masz wyobrazenie dyzia, ktory naogladal sie filmow sprzed 20 lat.
- 11 7
-
2021-12-07 16:16
(1)
Ale w innych krajach stawia się na kolej zaś u nas rozbiera linie kolejowe by zaspokoić potrzeby rowerzystów. Gdzie więc tutaj logika?
- 10 5
-
2021-12-08 06:24
Pokaż mi czynną linię kolejową, którą zamieniono na drogę rowerową
- 2 1
-
2021-12-07 18:45
Na terenie UCK powinien powstać kilkupiętrowy parking, nawet taki szkieletor jak przy Błędniku.
Dla lekarzy, pacjentów i osób które ich dowożą.
- 11 0
-
2021-12-07 14:20
Rozliczymy was przy wyborach (12)
politykierzy. Czy mieszkańcy są dla was, czy wy dla mieszkańców? Wam się wszystko pomyliło. Wielki szpital i nie ma gdzie zaparkować, a wokół wielki teren po dawnym stadionie miejskim. Tam zróbcie wielki parking bezpłatny, dla wszystkich, na koszt miasta, które utrzymuje się m.innymi z moich podatków.
- 229 57
-
2021-12-08 08:22
Najlepiej ten parking zrobic na boiskach Lechii na Traugutta.
- 0 0
-
2021-12-07 17:45
Co to za durny pomysł ? (1)
ręce precz od boisk i stadionów
- 4 9
-
2021-12-08 05:59
O jakiś leszczynowy piłkarz się odezwał ! Spadaj trollu na murawę !
- 1 0
-
2021-12-07 16:52
najlepiej (1)
jeszcze benzynę niech Ci miasto kupi, na samochód stać ale już na parkowanie nie, typowy Polak
- 9 25
-
2021-12-08 09:37
Ty też jesteś typowy Polak, jak ten pies ogrodnika. Sam samochodu nie ma, i drugiemu wyrzyguje..
- 0 0
-
2021-12-07 14:59
Rozlicz się z logiką. (2)
Mówię "nie" darmowym parkingom!
- 12 17
-
2021-12-07 15:46
(1)
Bo nie masz samochodu, albo nie ruszasz go spod domu.
- 13 11
-
2021-12-07 16:18
No właśnie chodzi o to, żebyś Ty zrezygnował ze swojego samochodu!
- 9 21
-
2021-12-07 14:42
nie wyrażam zgody na robienie parkingu na koszt miasta (1)
czyli na mój koszt. Miasto utrzymuje się też z moich podatków.
- 21 19
-
2021-12-07 21:23
A ja wyrażam, płacę więcej, niż ty
- 8 4
-
2021-12-07 14:33
ustawa w teorii o samorządzie mówi
że społeczeństwo obdarza zaufaniem samorządowców ,których wybiera w wyborach więc śmiało idźmy na wybory
- 12 2
-
2021-12-07 14:29
Ziomuś z Nowogrodzkiej piszesz?
Tam jest ogromny, bezpłatny parking, zaraz za zakaźnym...
- 21 32
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.