- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (112 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (104 opinie)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (87 opinii)
- 5 Jedna oferta w przetargu na linię z piętrusami (105 opinii)
- 6 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
Nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy
Na trójmiejskiej obwodnicy nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości. Trasa, przez którą każdego dnia przejeżdżają dziesiątki tysięcy samochodów, nie znalazła się na liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Praktycznie nie ma tygodnia, żeby czytelnicy nie informowali nas o kolizjach lub wypadkach na ekspresówce.
Rozwiązaniem problemu - choć w części - mógłby być odcinkowy pomiar prędkości.
System miałby posłużyć do rejestrowania przekraczania dozwolonej prędkości na objętym kontrolą odcinku trasy.
Jak się jednak dowiedzieliśmy, Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?
Monika Niżniak, rzeczniczka GITD, tłumaczy, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
- wypadkowość,
- skalę zagrożenia,
- źródła zagrożenia,
- charakter infrastruktury,
- najbliższe otoczenie.
Eksperci wskazali ponad sto lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się nie znalazła.
Rzeczniczka GITD tłumaczy, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
Niebezpieczne incydenty na obwodnicy nie należą do rzadkości. Na nagraniu z maja widać, jak auto powoduje kolizję i ucieka z miejsca zdarzenia.
Czy jest szansa, by odcinkowy pomiar prędkości pojawił się na obwodnicy w przyszłości? GITD nie mówi "nie", zastrzega jednak, że za każdym razem wytypowanie kolejnych miejsc będzie wiązać się z przeprowadzeniem analizy, na podstawie której wskazane zostaną lokalizacje objęte pomiarem.
Opinie wybrane
-
2021-07-01 09:58
(9)
Powinien być pomiar i doraźne działania policji w nieoznakowanych radiowozach. Najgorsi kierowcy to ci spoza Trójmiasta, którzy zobaczą drogę 2 pasmową i myślą, że można gnać ile można. I to siedzenie na zderzaku, mruganiu światłami itp.
- 86 42
-
2021-07-01 15:18
Pomiar powinien być, ale...
...za wypadki odpowiada po prostu ludzka głupota. Prędkość to jedno, a drugie siedzenie na zderzaku, skakanie po pasach jak nawiedzony, wyskakiwanie ze zjazdów 30km/h przed maskę, gadanie przez telefon i wszechobecne udowadnianie wszystkim dokoła, że ma się większego niż w rzeczywistości... Dopóki nie zmieni się ludzka mentalność dopóty będą wypadki, nawet gdyby na obwodnicy zrobili progi zwalniające...
- 1 0
-
2021-07-01 11:09
siedzenie na zderzaku (3)
"I to siedzenie na zderzaku, mruganiu światłami itp."... W większości takich przypadków ktoś ma wtedy wolny prawy pas a lewym jedzie 80 czy 90km/h wiec niema się co dziwić ;]
- 5 13
-
2021-07-01 13:17
Najwyraźniej nigdy nie jechałeś obwodnicą 3miasta. Możesz sobie jechać np. 120 km/h wyprzedzając (1)
ciąg ciężarówek a i tak ktoś siądzie ci na zderzaku i będzie mrugał światłami. Ja akurat mam na takich wylane. Jadę zgodnie z przepisami i kropka. Nie mogę się doczekać, kiedy ktoś mnie wyprzedzi, zajedzie drogę i będzie brał się do bójki tylko dlatego, że ja jadę zgodnie z przepisami a on nie może jechać przeze mnie 180 km/h!
- 10 2
-
2021-07-01 14:54
Pamiętaj, jak ktoś mruga, to Cię ostrzega.
Należy wtedy zwolnić do przepisowej prędkości.
- 3 3
-
2021-07-01 11:24
Na obwodnicy można wyprzedzać prawym pasem, ale fakt nie jest to bezpieczny manewr.
- 9 2
-
2021-07-01 10:47
(3)
I Ci "artyści" lewego pasa, z komórką w ręce, głową w innym wymiarze i wleczący się 50km/h - okrutnie oburzeni, bo na weselu to przecież zawsze oni prowadzili węża xD
- 10 15
-
2021-07-01 11:04
Heh, musiałeś dodać tą komórkę, bo inaczej niespodzianka - nie łamią prawa. (2)
- 6 13
-
2021-07-01 11:24
No to nie znasz przepisów, ale czemu się tym chwalisz?
- 7 1
-
2021-07-01 11:13
Jeśli prawy mają wolny to łamią (art 16 PoRD).
Do prędkości też można się przyczepić o ile nie wynika ona z warunków na drodze.
- 11 5
-
2021-07-01 11:59
To nie jest wina obwodnicy (6)
Tylko jest to wina kierowców, którzy nie potrafią się poruszać na drogach z wysokimi prędkościami. Częścią egzaminu na prawo jazdy powinna być jazda po torze i placu pośligowym. 50 procent kobiet np boi się jeździć samochodem i obwodnicą jadą 80 na godzine. Bez sensu.
- 72 10
-
2021-07-26 08:11
Wystarczy spojrzeć na szybkie drogi w Stolicy. Na słynnej już S8 dzien bez powaznego wypadku zalicza się jako dzień stracony :D tam kazdego dnia dochodzi do kolizji a jest 4 - momentami 5 pasów! Niestety nieustraszeni "warszawscy" super kierowcy tną lewym do końca a później 4 pasy w poprzek do zjazdu no i mamy kolizje. Także jak zwykle i w tej sytuacji winny jest człowiek!
- 0 0
-
2021-07-01 14:51
I mamy fana "szybko i bezpiecznie" (1)
Na kursie powinni uczyć jak do poślizgu nie dopuścić.
Jak w niego wpadasz w ruchu ulicznym, d*pa z Ciebie, nie kierowca.- 3 2
-
2021-07-26 08:05
oooocho mistrz kierownicy się odezwał :D który na pewno by sobie poradził w takiej sytuacji :D :D :D
- 0 0
-
2021-07-01 14:00
O matko to jedzie.
Za dużo kobiet jeździ bez głowy i zbyt szybko nie patrząc na licznik, a duży procent traktuje samochód jak wózek z hipermarketu.
- 3 1
-
2021-07-01 13:03
Jest jedna wina w Obwodnicy (1)
Brak normalnego pasa awaryjnego. Wiele korków i niebezpiecznych sytuacji jest przez auta stojące częściowo na normalnym pasie a częściowo na awaryjnym.
- 7 2
-
2021-07-26 08:03
no nie sądze... już widze te mknące auta pasem awaryjnym :D przecież im sie bardziej spieszy niz pozostałym. Raczej bym się skłaniał ku rozwiązaniu więcej patroli w nieoznakowanych radiowozach.
- 0 0
-
2021-07-01 11:09
Fragment obwodnicy na wysokości CH Auchan wygląda tak jak powinna wyglądać cała obwodnica to by znacznie poprawiło (7)
bezpieczeństwo, a tak niestety na 2 pasach gdzie jest ogromny ruch samochodów ciężarowych nie da się uniknąć zdarzeń drogowych i żadne pomiarowe odcinki prędkości tego nie zmienią, a jedynie właśnie rozbudowa o kolejne pasy.
- 74 17
-
2021-07-01 13:05
Nie w ilości pasów rozwiązanie ..
Dokładnie po drugiej stronie masz 5 pasów i co chwila wypadek bo przy zmianie pasa zajeżdżają sobie drogę, przy dużej prędkości rozbryzguje auto na całej szerokości i stoimy...
- 5 1
-
2021-07-01 12:26
(3)
Za 4 lata powstanie Obwodnica Metropolitalna, więc spora część ruchu powinna się tam przenieść.
- 4 1
-
2021-07-01 13:54
Nie wierzę (1)
Dokąd aż pod Żukowo??? Jak ktoś jedzie od zjazdu do zjazdu to i tak pojedzie starą obwodnicą, a tacy to najgorsi kierowcy bez doświadczenia na trasie.
- 0 1
-
2021-07-01 14:53
Tacy kierowcy po prostu będą jechać 120 lewym pasem wyprzedzając TIRy.
Najgorsi są tacy, co myślą że są mistrzami kierownicy. 74 niebezpieczne sytuacje na kilometr, bo tylko on może jechać cały czas lewym pasem!
- 2 1
-
2021-07-01 13:27
i zaraz po oddaniu Metrolitalnej należy poszerzyć OT do standartu przy Leroy/Auchan.
i pasy dodatkowe, aby można było przeskoczyć jeden zjazd bez wjeżdzania na obwodnice
- 0 3
-
2021-07-01 12:01
Większym problemem są kierowcy i ich ułańska fantazja. Zawsze mnie ciekawi dlaczego ktoś kto jest z okolicy i zapewne nie raz jechał tą trasą musi do ostatniej chwili wyprzedzać lewym pasem a potem piłować hamulce bo właśnie mija swój zjazd. Czy odpuszczenie tym 1-2 samochodom wyprzedzania i wcześniejszy zjazd na prawy pas to taki problem nie do
Większym problemem są kierowcy i ich ułańska fantazja. Zawsze mnie ciekawi dlaczego ktoś kto jest z okolicy i zapewne nie raz jechał tą trasą musi do ostatniej chwili wyprzedzać lewym pasem a potem piłować hamulce bo właśnie mija swój zjazd. Czy odpuszczenie tym 1-2 samochodom wyprzedzania i wcześniejszy zjazd na prawy pas to taki problem nie do przejścia? Druga sprawa to ciągłe siedzenie na zderzaku co by tylko ktoś nie wjechał przede mnie... potem właśnie zaczyna się wciskanie i problemy po 1 na 1000 razy kogoś zahaczy.
- 12 0
-
2021-07-01 11:25
Większą świadomość I wyższe umiejętności kierowców pomogłyby, ale I tak łatwiej będzie rozbudować obwodnicę
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.