• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie ograniczenia prędkości na al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
4 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W poniedziałek w miejscu wypadku pojawiły się znicze. W poniedziałek w miejscu wypadku pojawiły się znicze.

Po niedzielnym, niestety śmiertelnym potrąceniu 21-latki na pasach przy szpitalu na Zaspie zobacz na mapie Gdańska, nasi czytelnicy po raz kolejny poruszyli temat ograniczenia prędkości na zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II. Drogowcy nie są jednak zwolennikami tego pomysłu. Zapędy kierowców do szybszej jazdy ma tam wkrótce ograniczyć likwidacja tzw. "zielonej fali".



Co poprawiłoby bezpieczeństwo na al. Jana Pawła II?

Przypomnijmy. W niedzielę na przejściu dla pieszych przy szpitalu na Zaspie 43-letni kierowca opla potrącił 21-letnią kobietę. Siła uderzenia była na tyle duża, że poszkodowana przeleciała - zdaniem świadków - nawet kilkanaście metrów i spadła uderzając głową o jezdnię. Jeszcze na miejscu została udzielona jej pierwsza pomoc, w krytycznym stanie trafiła do szpitala. W poniedziałek zmarła.

Przyczyny i okoliczności wypadku bada policja i Prokuratura Gdańsk Oliwa. Prawdopodobnie kobieta wbiegła na pasy, ale śledczy muszą to potwierdzić. Niewykluczone, że pomoże w tym zapis monitoringu z przejeżdżającego obok autobusu komunikacji miejskiej.

Czytelnicy: wypadki przez nadmierną prędkość!

Wiele komentarzy pod artykułem informującym o wypadku dotyczyło prędkości, z jaką porusza się po al. Jana Pawła II część kierowców. Mieszkańcy Zaspy narzekają, że po modernizacji szersza i równiejsza droga zachęca do szybkiej jazdy, czego efektem mają być liczne wypadki i potrącenia pieszych. Komentujący wprost domagają się od władz miasta, by zarządca drogi, a więc Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ograniczył tam prędkość - nawet do 30 km/h - lub podjął inne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa.

Gdańscy inżynierowie do obniżenia prędkości w tym miejscu podchodzą jednak sceptycznie. Ich zdaniem obecne ograniczenie do 50 km/h jest wystarczające, a problemem jest fakt, że wielu kierowców ignoruje te znaki.

- Al. Jana Pawła II to kolejne miejsce, gdzie wyraźnie widać, jak niewłaściwa i populistyczna była decyzja o likwidacji fotoradarów. Gdy radar stał na tej drodze, takich zdarzeń było tam zdecydowanie mniej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność. Na kolejne decyzje musimy zaczekać co najmniej do momentu, gdy zapoznamy się z ustaleniami policji.
Pomoże likwidacja zielonej fali

Pierwsze decyzje już jednak zapadły. Jesienią ubiegłego roku na tym samym pasie w kierunku Czarnego Dworu, ale na przejściu bez sygnalizacji, kierowca porsche śmiertelnie potrącił starszą kobietę. Na początku grudnia na tym samym przejściu zginął 80-letni pieszy.

Kilka tygodni później zapadła decyzja, że powstanie tam sygnalizacja świetlna. Prace nad projektem właśnie się kończą, sygnalizatory pojawią się tam do końca tego roku. Światła te będą stały mniej więcej w połowie drogi od innego przejścia przy ul. Meissnera. Ma to dać możliwość drogowcom, by odpowiednią regulacją uniemożliwić kierowcom szybką jazdę.

- Każdy, kto przekroczy tam prędkość, będzie musiał zatrzymać się na kolejnym skrzyżowaniu. Podobne rozwiązanie możemy już zaobserwować na al. Grunwaldzkiej na odcinku od granicy z Sopotem w kierunku Wrzeszcza - dodaje Wawrzonek.

Opinie (375) 5 zablokowanych

  • Ufff (22)

    Policja to najchętniej zrobiłaby wszedzie 30km/h, a potem kasowała...i awansik...i ten paternalistyczny ton...

    • 151 183

    • (8)

      i tak stref 30 nie przestrzega NIKT, z policją włącznie

      • 54 8

      • No o tym de facto pisze

        One służą tylko temu żeby mieć ew. bata na obywateli niewolników. Tak to u nas działa

        • 27 14

      • (4)

        Nie pisz nikt, bo ja np. przestrzegam. Te strefy są najczęściej na osiedlowych ulicach, gdzie skrzyżowania są równorzędne i spotkać można wielu przechodniów, również dzieci. Napisz, po prostu mało kto.

        • 33 3

        • (3)

          Mieszkam blisko takiego miejsca i z przykrością stwierdzam, że rzeczywiście mało kto przejeżdża z dozwoloną prędkością.

          • 16 3

          • skad wiesz z jaką prędkościa jeżdzą ? masz radary w oczach ? (1)

            • 10 14

            • sam jeździ to wie ile ma na liczniku

              • 6 5

          • Ja jeżdżę 30 i wk... takich miszczow kierownicy 30+

            A jak już taki ma czerwone galki i siekierę w ręku to włączam awaryjne i przepraszam ale źle się poczułem. Polecam, leczy lepiej niż lewatywa.

            • 5 2

      • wypowiedział się ten co nie ma nawet prawa jazdy

        • 10 3

      • Ja przestrzegam

        ale, że to dziki kraj to i dzikich wszędzie sporo - i na jezdniach i na chodnikach....

        • 1 0

    • ankieta nie lepsza - brak opcji "przebudowa ulicy"

      • 12 2

    • "Nie przeczytałem, ale skomentuję!"

      • 12 4

    • Głąbie

      Czytałeś wogóle artykuł? Jest tam napisane że mieszkańcy domagają się ograniczeń

      • 11 11

    • Polakom powinni zabronić wszystkiego bo się pozabijają (4)

      w europie nie ma drugiego tak durnego narodu

      • 27 13

      • chyba ty pisowski ćwoku

        • 4 19

      • Jest (1)

        Ukraińcy ;-)

        • 6 5

        • To Płemieł Tusk kazał zlikwidować fotoradary

          • 1 2

      • Napisał Szwab

        • 1 2

    • Pitupitu

      Zielonej fali to tam i tak nie ma a fotoradar był kawałek dalej

      • 11 2

    • Bo jeździcie

      Jak debile

      • 7 0

    • Pirat drogowy najchetniej by gnał wszedzie bez opamietania i jeszce by sie pluł ze musi sie zatrzymac na przejsciu dla pieszych

      • 9 3

    • A czytać ze zrozumieniem to już nie łaska co? Gdzie napisane jest, że to policja chce strefę 30km/h?

      • 6 1

    • Jeżeli ktoś przekracza prędkość to jak potem może narzekać że ktoś go kasuje?

      • 2 0

  • (4)

    a ja się pytam Panie Pawle co z przejazdem kolejowym na orunii?

    • 86 10

    • sa wazniejsze sprawy ,trzeba grunty deweloperom okazyjnie sprzedac,a nie d...pe zawracasz ,jakims przejazdem

      i to na orunii jakiejs...

      • 21 6

    • Zlikwidować zieloną falę? Naprawdę? Gdzie ka żyje?
      Zielona fala jest po to żeby jechać przepisową prędkość ciągiem bez zatrzymywania.
      To chyba nie dziala ta zielona fala. No tak, 9 lat mam prawo jazdy i zielona fala obowiązuje przy 120km/h z Gdyni do Gdańska Z zatrzymaniem w Sopocie przy porsche bo tam jest Z zawsze czerwone.

      Kocham ten kraj, po prostu kocham.

      • 16 3

    • Na Oruni masz 4 przejazdy o którym mówisz? (1)

      • 0 0

      • Wszystkie sa do bani

        • 1 1

  • Progi zwalniające przed przejściami. (28)

    Taka mam koncepcje.

    • 90 187

    • Od koncepcji to jestem tutaj ja!!!

      • 7 10

    • zaraz Cię wyznawcy świętej przepustowości zaczną minusować :D

      • 10 30

    • (3)

      nawet nie żartuj, bo idiotów, którzy podchwycą ten pomysł nie brakuje. Wypadek, smutna sprawa, ale prawdopodobnie z winy ofiary ? Nie ma powodu, aby ograniczyć prędkość poniżej "miejskiej". Niestety JP II jest częścią "trasy przelotowej" przez Gdańsk, zaniechano budowy pierwotnie planowanego odcinka przez Chrobrego do ronda Legionów/Hynka, do tego kombinacje ze ścieżką rowerową wydzieloną z jezdni (zamiast zobowiązania deweloperów do budowy ścieżki rowerowej) i niestety są tego smutne efekty. A progi spowalniające w większości przypadków, to jawne niszczenie mienia mieszkańców (samochodów), ponieważ ich konstrukcja przy dozwolonej prędkości (20-30 km/h) powoduje uszkodzenia w zawieszeniu pojazdu przejeżdżającego przez nie. Był tam radar (z drugiej strony) , postawić z jednej i drugiej i będzie po sprawie

      • 31 14

      • (2)

        Droga przelotowa, obok której znajduje się mnóstwo bloków mieszkalnych i będzie ich jeszcze więcej? Może jeszcze drogę ekspresową tam wstawić, a na pasie zieleni pomiędzy jezdniami zrobić wybieg dla psów i plac zabaw dla dzieci :D

        • 28 12

        • (1)

          takich mamy planistów, wpuścili ruch tranzytowy pomiędzy osiedla mieszkaniowe i to nie jest ich ostatnie słowo (droga zielona, tunel pod Pachołkiem)

          • 36 3

          • Droga Zielona między Parkiem Reagana a Przymorzem, Zaspą i Żabianką

            To dopiero będzie zbrodnia tranzytu

            • 17 1

    • (10)

      Chłopie na takim progu zwalniającym jeśli kierowca będzie jechał z nadmierną prędkością to auto tak potrafi wyrzucić że skasuje nie jedną osobę a kilka jeśli będą w pobliżu.

      • 20 12

      • No więc MUSI jechać wolno i uważnie (8)

        O to w tym progu chodzi...

        • 14 20

        • progi to sobie na czole róbcie (2)

          wypadki były są i będą !!! tam wystarczy aby przyjechał radiowóz i łapał piratów.
          ja nie mam zamiaru niszczyć sobie samochodu na progach.
          Piesi też muszą myśleć przechodząc czy to na pasach czy np skracając sobie drogę.

          • 26 10

          • Skoro kozaczycie na drodze (1)

            Musicie pokochać progi zwalniające wasze szroty passerati tdi

            • 9 13

            • Skoro na drogach chcesz progi, to ja wnioskuję o ustawienie na całej długości JP2 barierek, żeby piesi nie leźli skracając sobie drogę przez ulicę poza przejściami. Do tego obowiązkowo szykany przed każdym przejściem dla pieszych, takie jak są na zaspa skm przed torami, żeby nie mogli wbiegać pod jadące samochody.

              • 5 0

        • (4)

          Takie progi sprawdzaja sie tylko w strefach 30 i zazwyczaj tak tez sa montowane.

          • 9 3

          • O niekoniecznie (3)

            Pojedż sobie na Litwę i odkryjesz, że w wioskach i miasteczkach, na trasach przelotowych, KAŻDE przejście dla pieszych jest "leżącym policjantem". I co? I żaden samochód nie zapiep**a na zabudowanym. Można? MOŻNA. PS. A dla opornych jest bardzo skutecznie działająca Polocja ( nie mylić z naszymi leniami).

            • 4 12

            • (2)

              No, ale my rozmawiamy o cywilizowanym świecie, a ten z Litwą wyjeżdża.

              • 8 3

              • (1)

                mają wtyczki jak w reszcie Europy
                mają normalne sądy
                policja działa
                mają euro

                to o co ci chodzi?

                • 1 2

              • No właśnie... Są też inne rozwiązania np. w Finlandii mandaty nalicza fiskus jako procenty od dochodów rocznych... Boli bardziej i trzeba jeździć ostrożniej. No i grzecznie słuchać kiedy np. wprowadzą czas zimowy i trzeba jeździć 10km wolniej niż wskazują znaki... Jedna podróż do pracy przekreśla czasem plany wakacyjne na następny rok... U nas rozwiązania niepojęte... no i prawda, że bardzo niewygodne...

                • 1 0

      • a kto mu kaze jechac z nadmierna? to teren zabudowany.

        • 7 3

    • progi to zrób u siebie w domu! (2)

      Pull up może sfinansujesz uszkodzone zawieszenia w samochodach?!

      • 20 9

      • Mam gdzieś finansowanie was Janusze szos

        Nie będziecie kozaczyć, nie będzie progów zwalniających

        • 7 16

      • Przecież jest ubezpieczenie

        Jeśli jedziesz z odpowiednią prędkością i coś zniszczysz to należy to zgłosić do właściciela/zarządcy drogi w celu pokrycia kosztów szkody. Jeśli natomiast zapitalasz jak debil bo jesteś knurem szos to wybacz winetu.

        • 0 0

    • Nie da się.

      Na sąsiedniej ul. Leszczyńskich wzdłuż parku, przy przystanku i siedzibie spółdzielni się dało.
      Na sąsiedniej ul. Olsztyńskiej wzdłuż szkoły się dało.
      Na wcześniejszym odcinku al. Jana Pawła II przy sklepach i kościele się dało.
      A w miejscu przy kościele i szpitalu gdzie trupami z przejść dla pieszych można by statystycznie obdarować pół miasta, gdzie duży udział wśród pieszych stanowią osoby starsze (kościół) lub roztargnione (szpital) nie da się.

      • 12 5

    • Pętle indukcyjne

      Proste i tanie, mierzą prędkość pojazdu i zapalają czerwone światło przy przekroczeniu prędkości. A nie jakieś kamery za miliony z tristara.

      • 17 0

    • Chyba nie masz samochodu

      • 1 2

    • Progi zwalniające to powolna śmierć dla zawieszenia

      Takie rozwiązanie nic nie da, bo jeżeli ktoś dużo jeździ po mieście to wie, że na tych gumowych, kwadratowych progach zwalniających trzeba mieć ok 60 km/h, żeby przejechać gładko, w innym przypadku niszczy sie zawieszenie, i szybciej zużywają się hamulce. Najlepszym rozwiązaniem jest czerwone światło dla osoby przekraczającej prędkość. Swoją drogą, autor artykułu zapomniał na mapce zaznaczyć 2 przejść ze światłami, przed szpitalem i w miejscu gdzie ostatnio był wypadek. Jeżeli piesi nie ignorowali by przepisów, to nie dochodziło by do tylu wypadków. Współczuję rodzinie zmarłej i kierowcy, który przeżywa teraz tragedie.

      • 14 1

    • Pas min aktywowanych fotoradarem

      I np przy przekroczeniu o 10 km pod autem delikwenta rozrywa się jakaś mina p.panc. Służby sprzątają wrak, uzupełniają miny i po 2,3 takich wypadkach nikt nawet o 1km nie przekroczy prędkości. Jak w Szwajcarii gdzie wystarczy o 1 km przekroczyć i 40 Franków mniej, al w takiej Genewie na 1 ulicy są 23 fotoradary...

      • 1 1

    • Tak jak na Myśliwskiej na Morenie kurde...

      chyba z 7 progów na odcinku 1km...przesada jak ja pierdziele.

      • 0 0

    • Tyle samo logiki

      bedzie miala w sobie decyzja likwidacji KFC, aby tłuste, endorfinowe ćpuny na bezglutenowych szpitalnych dietach, nie wybiegały w amoku po kurczaki, mając w poważaniu barwę świateł.

      Może mniej drastycznie, niech urzędnicy wprowadzą obowiązkowy kubełek w jadłospis? Będzie smacznie i bezpiecznie! Win-win situation.

      • 0 2

    • Jako mieszkaniec . Jestem ZA! Jedyne rozwiazanie!

      • 0 0

  • jak pieszy wbija się na czerwonym pod koła auta to nic nie pomoże (21)

    wiec może brakuje kolejnej opcji w super ankiecie "pieszy powinien uważać"

    • 356 65

    • Nieeeeee (8)

      Pieszy to święta krowa.
      Nakłada takim do głów ze sa nieśmiertelni i potem takie efekty.

      • 67 23

      • (7)

        wybierz się kiedyś do Szwecji czy tam innej Norwegii - polecam gorąco, poza samym zwiedzaniem można też poznać ich kulturę, w tym tą drogową: bardzo mocno poszerza to wizję infrastruktury w mieście

        • 26 62

        • widzimy kulturę szczególnie szwecji która znika z mapy

          • 50 18

        • no nie wiem (2)

          ostatnio widziałem jak ciężarówkami po Sztokholmie jeżdżą - po chodnikach, a jak chciał zaparkować to do centrum handlowego wjechał! No i 3 trupy. Czy ja wiem, czy to taka kultura? Nawet może i jest pytanie: jaka i czyja?

          • 36 10

          • (1)

            Kierowca polacco czy z ukr lub lit?

            • 7 14

            • arabbo

              rusku

              • 17 2

        • Kolejny zwolennik cudzej odpowiedzialności (2)

          Ludzie !!!
          Kto Wam qźwa zrył te berety !
          sr*czki Wam do łbów nalali i jeszcze się oblizujecie ze smakiem.
          Żadne wizje infrastruktury, spowalniacze, ograniczenia nie zastąpią instynktu samozachowawczego.
          Może wprowadźcię wizję hamowania Pendolino przed każdym przejazdem kolejowym bo przecież samochód to taki malutki jest....
          Zamiast bełkotać o wizjach oderwij ten durny ryj od smartfona i rozejrzyj się czy coś nie jedzie....

          • 58 6

          • ryju

            chyba nie wiesz ilu kierowców jeździ ze smartfonami w ręku. Nie zdawałem sobie sprawy do czasu, gdy nie wsiadłem do autobusu, bo pożyczyłem auto na kilka tygodni. Z góry widać dokładnie. 20% kierowców trzyma telefon i rozmawia, pisze, przegląda internet itd.

            • 5 22

          • ....oderwij ten durny ryj od smart-fona .....

            Witam,
            "oderwanie ryja od smart fona" bardzo często dotyczy również kierowców. Dosyć często doświadczam zjawiska, kiedy to przechodząc na zielonym, kierownik/kierowniczka z ryjem w komórce, przy zielonej strzałce do prawo-skrętu usiłują doprowadzić do mnie kalectwa. (Skrzyżowanie Havla z Świętokrzyską).Chyba kiedyś w desperacji wskoczę któremuś na maskę.
            Pozdrawiam serdecznie wszystkich kierowców i pieszych, i tych z ryjami w smart-fonach, i tych ze słuchawkami na/w uszach, zamyślonych, zakochanych ... i w beretach.

            • 5 1

    • Oni tu piszą, że barierki są ustawione tak, że nie ograniczają widoczności, (1)

      pytam gdzie są te barierki tak ustawione ? chyba dla samochodów ciężarowych, to tak, kierowcy wszystko widzą ale z osobówek albo pieszy ?

      • 15 3

      • Kobieta przebiegła najpierw 2 pasy, potem pas rozdzielający jezdnie i jeszcze 2 metry pasa na którym została trafiona.
        Gdyby nie barierki byłaby widoczna dla kierowcy 2-3 sekundy wcześniej, prawdopodobnie sama widziałaby nadjeżdżający samochód więc zatrzymałaby się.
        A ten urzędas twierdzi, że te barierki nie ograniczają widoczności bo przed samym przejściem są lekko na ukos postawione.
        Nie wiem co o tym myśleć...

        Zlikwidować barierki, zlikwidować światła w okolicy szpitala, spowolnić ruch do 30km/h.
        Efekt: zero trupów, trochę mandatów, płynniejszy ruch, kilka sekund straconych przez każdego kierowcę a zyskanych przez każdego pieszego.
        To naprawdę za wiele??

        • 17 7

    • (4)

      ale widzisz różnicę kiedy wbiega ktoś pod auto jadące 30km/h a jadące 70-80km/h a jeżdzą tam szybciej dużo szybciej !!!!! Nic nie usprawiedliwia kierującego kiedy ginie ktokolwiek pod jego kołami , zawsze jest za szybko , bo do pewnej niedużej prędkości zawsze można zareagować tak aby nie odebrać komuś życia , a to jest jedno i nie da się wskrzesić np tej młodej dziewczyny niezależnie czy była jej wina czy nie . gdyby było wolniej połamała by się a tak niestety NIR żyje !!!!!!

      • 24 64

      • dla typowego janusza samochodowego tylko rowerzysci za szybko jezdzą. Sami uważają że dodatkowe 20kmh w tą czy w tamtą nikomu nie zaszkodzi.

        W tym problem że dla potrąconego 30kmh, a 50kmh to być albo nie być. Nie pisząc tu już o wyższych prędkosciach.

        • 19 29

      • (2)

        Jak najbardziej usprawiedliwia, sam biegnąc nie jesteś w stanie zatrzymać się od razu w miejscu to nie oczekuj tego od auta. Jaka to jest nieduża prędkość 20km/h? To jest miasto ciężko wymagać by samochody jeździły z prędkością roweru. Jeśli pieszy wbiegnie nawet przy tych 50km/h to niestety nie ma za wielu szans, a w sumie sporo zależy od jego szczęścia. To był wypadek zdarza się, nikt z tego powodu się nie cieszy.

        • 30 5

        • (1)

          Ja się cieszę, nie lubiłam jej.

          • 0 8

          • Za takie komentarze to powinienes wylapac w morde

            • 7 1

    • Najlepsze rozwiazanie dla takich piratów drogowych jak wy to kolczatki przed przejsciem dla pieszych:)

      • 5 13

    • a ty nigdy nie jesteś pieszym?

      ciekawe, jeżdżę bardzo dużo ale czasem też spaceruję. Tak, piesi często wchodzą na jezdnię na czerwonym dla siebie świetle, niemniej jednak tak samo często debile za kierownicą jadą gdy pieszy ma zielone. Ostatnio taki burak z bejcy opier....niczał mnie, że mu na drogę wchodzę - a miałem zielone. Wybaczcie, debili nie brakuje, problem w tym, że debil za kółkiem to debil zabójca.

      • 3 0

    • Pieszy wbija (2)

      To tacy durnie, jak ty, rozjeżdżają pieszych. Pieszy nie musi nic rozumieć. Może nawet nie mieć rozumu. Może nie mieć nóg, rąk, oczu i uszu. Dlatego przepisy wymagają, by kierowca miał rozum. Jeśli nie rozumiesz przepisów o ruchu drogowym, nie masz prawa posiadać prawa jazdy i możesz być tylko ułomnym pieszym.

      • 2 6

      • (1)

        jak nie będzie mieć rąk, nóg, oczu i uszy to jak będzie mógł się poruszać po chodniku?

        • 1 1

        • Da radę pisać komentarze (patrz wyżej)

          To i pewnie da radę po chodniku się poruszać.

          • 1 1

  • (4)

    szybko ale bezpiecznie - do sprawdzenia codziennie na obwodnicy, Słowackiego i Spacerowej

    • 62 26

    • Tam co się dzieje to przechodzi pojęcie- codzienna PARADA BURACTWA (3)

      Czas już pomyśleć o degradacji klasy Obwodnicy Zachodniej do ulicy miejskiej o predkosci max 70km/h

      • 13 1

      • (1)

        to nie parada: to po prostu esencja polskiej "kultury" drogowej

        • 11 1

        • Polskiej kultury i polskiej policji

          Której w Trójmieście nie ma poza główna ulica w Sopocie.

          • 4 0

      • I progi!

        Koniecznie zamontować progi zwalniające!

        • 6 4

  • (13)

    Jak by jechal 50, to szansa na przezycie tej kobiety była by na pewno wieksza. Nie ma sie co oszukiwac ze tam 50km/h to moze autobusy jezdza bo nikt wiecej. A regulacja swiatlami na pewno lepsza niz stawianie progow zwalniajacych.

    • 135 42

    • oho, jakby nie wlazła na czerwonym to szansa jej przeżycia wniosła by 100% (5)

      • 46 20

      • (3)

        a co jeżeli ktoś jest np. daltonistą?

        • 4 33

        • To patrzy przed wejściem czy nic nie jedzie i dopiero wchodzi? Ale trudne... Instynkt samozachowawczy

          • 30 5

        • a co jeśli ktoś jest idio tą?

          • 17 3

        • Daltonista odróżnia, które się świeci.

          Na górze, czy na dole. Poza tym są grafiki.

          • 5 1

      • Bo Ty za kierownicą pewnie jesteś bezbłędny. Jak jest 50 to jedziesz 50 jak 30 to 30, ustępujesz pieszym rowerzystom na przejściach, kierunkowskazów też zawsze używasz i jak każdy Polak Miszcz Kierownicy z Ciebie. A głupia wlazła to ma za swoje co nie?

        • 17 6

    • (2)

      ja jeżdżę 50 autem i 35 rowerem (chyba , że wiatr nie pozwoli, to wtedy 25). "Regulacja światłami " spowoduje niepotrzebne spowolnienie ruchu samochodów. Przy takiej ilości pieszych - uruchamiane ręcznie światło jest dobrym rozwiązaniem.

      • 22 7

      • Ale na tym przejściu (1)

        właśnie jest "światło na żądanie"...

        • 8 2

        • Tylko pewnie pieszy czeka 30 sekund na zielone nie wiadomo po co.

          • 1 1

    • Nie wiadomo ile jechał

      Ja po JPII jeżdżę 50-60 km/h, a mam 250 KM pod maską osobówki. Po minięciu ostatniego przejścia zwykle trochę noga opada, ale tylko trochę. Zatem nie tylko autobusy tam tyle jeżdżą. Na pieszego wyskakującego na czerwonym nic nie pomoże. Równie dobrze można gdybać, że jakby jechał 120 km/h, to zdążyłby przejechać zanim ta dziewczyna wkroczyła na czerwonym.

      • 16 2

    • idąc twoim tokiem rozumowania, to jakby jechał 25km/h to by miała jeszcze większą szansę.... a jakby stał to miałaby 100% szans na przejście na czerwonym ?

      • 4 2

    • a jak by go pchal to szansa n to ze kobiecie nic by sie nie stalo nieeeee :P

      • 5 0

    • mogl jechac okolo 50-60

      jeżeli wtargnela mu przed maske to nie zdazyl zachamowac - rozpoczęcia hamowania - zarejestrowanie zagrozenia + przelozenie nogi na hamulec + zadziałanie układu hamulcowego - to ok. 1,5s - przy 50 - samochod pokonuje ok. 20m zanim rozpocznie hamowanie...
      niestety wielu pieszych /kierowcow zresztą tez/ nie ma o tym pojęcia...
      przy udezeniu w człowieka ten niestety ma niewielki szanse...

      • 5 0

  • (5)

    Bez sensu, światła nie wymuszają ograniczenia prędkości. I utrudniają ruch i kierowcom, i pieszym. Zawsze ktoś może, z jakiegokolwiek powodu, wejść na jezdnię nawet przy czerwonym świetle. A gdy kierowca będzie jechał za szybko, to skończy się tak jak w tych kilku przypadkach wskazanych w artykule. Łatwej trafić na uprzejmego kierowcę, który przepuści pieszego, o ile prędkość pojazdu będzie niewielka , niż czekać, czasem nawet od 2 minut, na zielone światło.

    • 47 37

    • (1)

      Spotkać uprzejmego kierowcę? I to jeszcze na tej ulicy....Polacy łamią wszelkie ograniczenia, przejeżdżają na czerwonym, nie ustępują pierwszeństwa, o mało nie rozjeżdżają ludzi na strzałce i tacy kierowcy mieliby dobrowolnie ustąpić? Nie w naszym kraju. Nie raz, nie dwa zdarzyło mi się czekać wieki na przejściu bez świateł, bo żaden z królów szos nie chciał przepuścić grupki pieszych. Niejednokrotnie widziałam jak samochody spychaja ludzi z ulicy, jak wymijają kierowców którzy zatrzymali się przed pasami. Lepiej poczekać na zielone i w 99% przejść bezproblemowo niż zdać się na łaske bezpiecznych,dynamicznych kierowców.

      • 14 15

      • Najlepsze jest to, że dla policji i tak największym zagrożeniem jest ta horda pijanych kierowców (którzy w większości mają poniżej pół promila) i osoby, które na "obszarze zabudowanym" na drodze poza miastem, z dala od jakichkolwiek zabudowań przekroczą prędkość o 20 km/h.

        Jazda 50 km/h w strefie 30, brak zachowania odpowiedniego odstępu za poprzedzającym pojazdem, wymuszanie pierwszeństwa. Kogo to interesuje, skoro o wiele łatwiej nabijać statystyki i wyrabiać normy w prostszy sposób? :)

        • 12 4

    • (1)

      Na uprzejmość kierowców za bardzo bym nie liczyła, a mój krytycyzm w tej sprawie wynika wyłącznie z doświadczenia, z obserwacji miejsc gdzie ograniczenie prędkości do 20-30 km/h jest totalnie olewane przez większość zmotoryzowanych. Poza tym pieszych przepuszczają zazwyczaj tylko L-ki.

      • 9 6

      • Ja zawsze przepuszczam kobiety.

        Ale tylko te ładne.

        • 0 0

    • Gdyby tam nie było świateł to może i dziewczyna by żyła bo zachowałaby się inaczej i kierowca też wiedząc przejście dla pieszych bez świateł zwolnił by. A tak miał zielone jechał nie spodziewał się że mu wyskoczy pieszy ! To jak z rowerem gdy kierowca skręca. Ten rowerzysta jedzie 20km i zjawia się bardzo szybko na przejściu w momencie gdy kierowca i yak się upewnil lecz prędkość rowerzysty jest za duża. Piesi i rowerzyści powinni uważać również a nie tylko kierowcy. Sam jestem kierowca i chodząc po ulicy uważam na to co się dzieje do okoła. Tak jak ktoś napisał pendolino ma uważać bo ktoś wjedzie na przejazd albo w mieście pendolino 30km/h bo może na torach pojawić się samobójca . To nie jest rozwiązanie.

      • 7 0

  • (10)

    Taa sposób na spowolnienie to likwidacja zielonej fali. Poziom rozumowania urzędników,.

    • 152 14

    • (5)

      To tam była zielona fala? Jakoś nie skorzystałem... a jeżdżę tamtędy od otwarcia tunelu

      • 32 0

      • jako tranzyt do tunelu, na JP będzie jeszcze więcej wypadków

        od czasu otwarcia tego gó... i budowy kolejnych betonowych szkaradztw ruch wzrósł tam kilkukrotnie, dodatkowo ludziom zawsze gdzieś się spieszy i znaki mają w ....poważaniu

        • 9 5

      • (3)

        Trzeba jechać z dozwoloną prędkością żeby "trafić" na zieloną falę; jak pędzisz na złamanie karku to nie ma szans.

        • 1 12

        • (2)

          Wyobraź sobie, że akurat jadąc 50 stoisz na wszystkich światłach. Fakt, że ruch jest tam znacznie większy.

          • 12 1

          • Nagłówek w artykule, mówiący o "likwidacji zielonej fali" jest mylący (1)

            Dalej w treści jest już wyjaśnione, o co chodzi urzędnikom: "Każdy, kto przekroczy tam prędkość, będzie musiał zatrzymać się na kolejnym skrzyżowaniu."

            Czyli światła mają być tak ustawione, aby jechać 50km/h i mieć zieloną falę, a nie ją likwidować.

            • 2 0

            • dokładnie - "zielona fala" na tej ulicy nie istnieje a wręcz światła są tak ustawione,

              że na zielonym da rade przejechać tylko przy prędkości 80-90 km/h przy 50 nie ma szans...

              • 1 0

    • Albo progi albo strefa 30km/h (2)

      Progi niewskazane ze względu na karetki wiozące chorych do szpitala więc pozostaje ograniczenie do 30km/h.
      Z punktu widzenia kierowcy jest też to lepsze rozwiązanie niż czerwona fala.
      A te kilka sekund stracone na tym odcinku naprawdę nie jest warte śmierci i kalectwa tak wielu osób.
      To można zresztą wyliczyć na ile zaoszczędzonych wozokilometrów panowie ze ZDiZ-u wyceniają ludzkie życie...

      • 2 10

      • Głupie rozumowanie

        Coś jak na drodze gdyńskiej- były wypadki przy 130 na 70, więc zaostrzymy ograniczenie do 50. I dalej bez kontroli prędkości.
        Nie dziwi potem że Polacy olewają ograniczenia.

        • 1 0

      • Słuchaj, skoro w tym przypadku to piesza wbiegła na czerwonym, to dlaczego karać kierowców?! Może to jednak pieszym trzeba utrudnić życie i zmusić ich do myślenia i przestrzegania przepisów np jak ktoś wyżej pisał ustawiając barierki - szykany przed każdym przejściem i odgradzając ulicę od jezdni?

        Hehe już widzę tą falę czerwonych łapek w dół :D ale dobrze - to tylko pokaże jak piesi są roszczeniowi i chcą być zwolnieni z myślenia, zrzucając odpowiedzialność za swoje życie na innych

        • 5 1

    • Zielone CO? W Gdańsku zielona fala to jak yeti, każdy słyszał, że gdzieś tam jest ale nikt nie widział...

      • 3 0

  • Pracuję w tym szpitalu wiele lat, nawet bardzo wiele, (4)

    widziałem na JP II przed szpitalem kilka wypadków, a raczej ich skutki i cóż można powiedzieć ?
    Co trzeci pędzi zdecydowanie więcej niż znaki pozwalają. ale kogo to ? W sezonie były spotkania motocyklistów na parkingu na końcu JP II, wtedy dopiero była jazda, większość przed szpitalem powyżej setki na godzinę albo więcej. Kierowcy aut też nie są gorsi. Uważajcie na siebie, żeby więcej zniczy tam nie było. Różne mogą być komenty,, ale co przeżywa teraz rodzina ? Współczuję, naprawdę. (*) to było młode życie.

    • 142 6

    • akurat przejście na wysokości Szpitala jest teraz super bezpieczne, potrzebne są kraty dla pieszych (1)

      otwierane dopiero jak się zaświeci zielone, bo inaczej zawsze będą próbowali biec na uciekający autobus. Problemem na JP II jest złe oświetlenie ulicy, za wysoko i na środku. Po dodaniu ścieżki dla rowerów (w sumie to rolkarze idioci też jeżdżą nią) z których połowa jest nieoświetlona i przy nędznym oświetleniu ulicznym będzie sporo wypadków z udziałem rowerzystów.

      • 9 6

      • chcesz 'inżu' kraty dla pieszych aktywowane ich czerwonym, otwierane zielonym światłem

        zgoda

        pod warunkiem że podobne (adekwatnie wzmocnione) będą dla morderców

        w sumie to mógł by być jeden rąbutny szlaban, który by blokował raz zebrę, raz jezdnię. wycieczki z całego świata by przyjeżdżały to oglądać, ale zgoda, zrobmy takie dziwo

        • 3 5

    • najlepsze były by kolczatki przed przejściem dla pieszych najlepsze metoda na pirata drogowego (1)

      • 4 3

      • masz rację, mata z kolcami dla pieszych, żeby nawet nie zbliżyli się do przejścia na czerwonym!

        • 3 0

  • ogolnie nie jestem za radarami (5)

    ale tam zdecydowanie powinien jeden stanąc i kazdy by zwolnil, zawsze troche kasy od debili wpadnie do budżetu

    • 126 21

    • Na zachodzie mają terrorystów islamistów, natomiast u nas mamy terrorystów za kierownicą. Policzcie sobie sami jak wygląda statystyka zabójstw dokonywanych przez jednych i drugich ;)

      • 24 11

    • Jak zmusisz ITD do jego zamontowania? (2)

      • 0 0

      • Robota dla dziennikarzy.

        Janusz Staniszewski - p.o. Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego

        Cisnąć do skutku.

        • 2 1

      • Możliwy jest także kontakt drogą elektroniczną za pośrednictwem poniższego formularza.

        http://www.witd.gdansk. pl/index.php/inspekcja/kontakt

        • 0 1

    • radar nie pomoże - to papierologia

      Policja doskonale powinna wiedzieć kto tak jeżdzi. Ale niektórzy najwyrażniej mają inne prawa...

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane