• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie wielkich szyldów na gdyńskim dworcu

Patryk Szczerba
6 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Drogeria Rossmann, która zostanie otwarta w budynku gdyńskiego dworca pod koniec czerwca, będzie musiała zmniejszyć swój szyld. - Jest zdecydowanie za duży, wymusimy na najemcy zmiany - zapowiadają przedstawiciele PKP.



O to, by szyld galerii Rossmann został zmniejszony zabiegają przedstawiciele PKP. Na jego wielkość narzekają też pasażerowie. O to, by szyld galerii Rossmann został zmniejszony zabiegają przedstawiciele PKP. Na jego wielkość narzekają też pasażerowie.

Czy przeszkadzają Ci wielkoformatowe reklamy i szyldy?

O marazmie, jaki zapanował po otwarciu wyremontowanego dworca PKP w Gdyni, pisaliśmy kilkukrotnie. W ostatnim czasie budynek zaczął się w końcu zmieniać. Otwarta została księgarnia Virgin, wcześniej kantor. Pojawił się też wielki szyld reklamujący drogerię Rossmann. Zdążył już wywołać niezadowolenie wśród pasażerów.

- Najpierw przez długie miesiące słyszeliśmy, że nie możemy liczyć na udogodnienia dla pasażerów z uwagi na zabytkowy charakter dworca, który jest pod ochroną konserwatora. Tymczasem teraz już nikomu nie przeszkadzają wielkoformatowe reklamy potentatów w handlu kosmetykami, umieszczane wewnątrz budynku. Swym rozmiarem z pewnością zakłócają zabytkowy charakter obiektu - oburzają się w liście do naszej redakcji pan Łukasz i pani Małgorzata.

O tym, jak trudno spełnić wszystkie wymogi konserwatorskie, przekonała się m.in. sieć McDonald's, która musiała zmienić projekt restauracji pod presją urzędników i wciąż nie otworzyła swojego lokalu w budynku.

W przypadku Rossmanna, choć odpowiednich uzgodnień dokonano, na wniosek przedstawicieli PKP zostaną one prawdopodobnie zmienione.

- Jestem w trakcie wyjaśniania rozmiaru tego napisu, który także we mnie wzbudził mieszane uczucia. Wystąpiliśmy do najemcy z oficjalnym żądaniem, by szyld został pomniejszony. Uzgodnienia w kwestii jego wielkości były prowadzone w czasie, gdy funkcjonowała w PKP inna struktura. Teraz musimy naprawiać błędy przeszłości - przyznaje Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Wciąż wytykanym błędem jest także konstrukcja drzwi prowadzących na perony. By je otworzyć, potrzeba sporo sił. Nie jest zainstalowana żadna fotokomórka ani automat, który samoczynnie otwierałby i zamykał wejście na peron. Rok temu przedstawiciele PKP przekonywali, że drzwi nie mogły wyglądać inaczej, a są potrzebne, ponieważ wcześniej na dworcu był przeciąg. Oponować miał projektant oraz konserwator zabytków. Dziś już podobne argumenty nie padają.

- W przyszłym tygodniu spotkam się z przedstawicielami wykonawcy prac, czyli firmą Mostostal oraz budowlańcami, w celu rozwiązania tego problemu. Chcemy się nim zająć na poważnie. Drzwi mają się nijak do zabytkowego charakteru budynku, nie przewiduje więc opozycji ze strony konserwatora zabytków - wyjaśnia Piekarski.

W przypadku modyfikacji przy drzwiach wejściowych do budynku może być trudniej, ponieważ tutaj decyzja i zgoda jest potrzebna. Z biura konserwatora można usłyszeć głosy, że PKP nie zawsze w przeszłości próbowała szukać rozwiązań zgodnych z wytycznymi konserwatorskimi. Zdarzało się, że firma na siłę forsowała rozwiązanie nie spełniające ich. Teraz współpraca ma być lepsza.

- Na razie układa się bardzo dobrze, zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku. Podobnie jest z miejskimi urzędnikami. Chcemy brać czynny udział w gdyńskich imprezach. Najbliższą okazją ku temu będzie lipcowe wydarzenie Gdynia Design Days - zapowiada Piekarski.

Przypomnijmy, że gdyński dworzec został po remoncie otwarty rok temu, 6 czerwca 2012 roku.

Materiał archiwalny

Tak rok temu prezentował się po otwarciu gdyński dworzec.

Miejsca

Opinie (122) 5 zablokowanych

  • Rada (4)

    Witam i zapraszam Pana z PKP odpowiedzialnego za komercjalizację i kontakty z najemcami, do odwiedzenia dworców w Poznaniu i Katowicach. Niech sobie popatrzy jak to robią profesjonalne firmy, które z tego żyją. A potem niech spojrzy na Gdynię i Wrocław - dwa wyremontowane, piękne dworce, na których nawet nie można się napić dobrej kawy. Dlaczego? Bo tutaj zarządzają amatorzy z PKP, którzy nie mają o tym pojęcia i nikt ich z tego nie rozlicza! Tak zresztą wygląda całe PKP. Wstyd i hańba. Żenada i brak jakiegokolwiek profesjonalizmu w zarządzaniu!

    • 10 1

    • W Gdyni akurat kawy się napijesz, aczkolwiek (1)

      jeśli chodzi o ilość sklepów i życia przed i po remoncie, nie ma porównania.

      • 2 1

      • kawiarnia i kiosk - dwa zajęte lokale ; a 50 pustych :) hehe SUPER

        • 4 0

    • (1)

      od kiedy to zarzadzaniem nieruchomościami należącymi do PKP zajmują się firmy zewnętrzne?! ściemniasz kolego...

      • 0 1

      • Rada

        Właśnie w tym jest problem kolego, że w Gdyni nie zajmuje się tym firma zewnętrzna (podobnie jak we Wrocławiu). Jak napisałem powyżej w Poznaniu i w Krakowie wzięły się za to firmy zewnętrzne i efekt jest taki jak być powinien. Odwiedź te dworce i sam się przekonaj. Tam wszystko jest dla ludzi. Wystarczy chcieć i umieć, a w PKP z tym jest problem. Zdaje się, że tutaj nikt nie jest rozliczany z efektywności. Zresztą, kogo to tam obchodzi, niestety!

        • 0 0

  • Dworzec jak miasto!!! (1)

    PUSTE, WYMARŁE, SMUTNE, ANTYROZWOJOWE.Degrengolada z miasta nowoczesnego w zapyziałą dziurę żyjącą już tylko przeszłością!!! W starszym Sopocie powstaje nowoczesny dworzec i nie przeszkadza otoczeniu. Zaćma na mózgach zapadła w Gdyni. Zakompleksiona hołota też chce mieć zabytki! Ciekawe kto przyjedzie oglądać te pożałowania godne pseudozabytki. A może przestaną jeździć do Gdańska? Hm?

    • 9 14

    • Kolego.. ehh... będzie ciężko ale spróbuję. Sopot wcześniej zamiast dworca miał śmierdzącą uryną budę i super że postawili na nowoczesne rozwiązanie i z całego serca życzę im żeby to się udało. Gdynia natomiast miała zaniedbany fajny wizualnie budynek, który wyremontowała i daje on jak najbardziej radę. Po co wylewasz te swoje żale, czy według Ciebie każdy dworzec w Polsce musi być architektoniczną, nowoczesną perełką. Bo według mnie wiele jest takich, które wystarczy z głową odnowić. Pozdrawiam.

      • 2 1

  • Gdynia - nowoczesne retro ? (2)

    Jeśli wszystko wokół dworca ma być zabytkowe to gdzie dorożki zamiast taxi ? Chciałoby się powiedzieć , że zabytkowość dworca dopasowano do taboru kolei...Ogólnie to miasto powinno się zastanowić czy na takim zabytku można zarabiać dzisiejszymi firmami. Pomijając restauracje, czy sklep komputerowy dobrze wpisze się w zabytkowe wnętrze ? Ale co będzie bobre ?

    • 6 3

    • Żeremie było by bobre, pardon, bobrze. (1)

      A może bobrowe?

      • 2 0

      • + za spostrzegawczość.

        • 1 1

  • Dworzec ..taki sobie (1)

    Czy każda toporna budowla jeśli ma 50 lat jest z mocy prawa chroniona. To chore. Miał być nowoczesny dworzec, a widać pomnik architektury z czasow komunizmu. Zgroza... Smutne miasto. Brak pracy, brak życia ..na dworcu też. Ile tam niepootwieranych lokali. Nie ma nawet kiosku.

    • 7 4

    • Smutne miasto? Brak pracy?

      Chyba nie wiesz co piszesz!

      • 0 1

  • Won z taka reklama (1)

    Rossmann sie chyba na lby z glupim zamienil.
    Jaki idiota wymyslil wogole taka reklame w takim budynku. To powinien byc nieduzy i STYLOWY napis, jesli juz wogole musi byc.
    Na szybach drzwi mogli zrobic poprzeczna naklejke z napisem Rossmannn i byloby po sprawie.
    No ale pier......taki napis, trzeba nie miec rozumu.

    • 14 4

    • naklejka to za mało.

      • 0 0

  • Dworzec

    Głupi naród, co by im w łapy nie dać , to źle !!! Już mdli jak się czyta te d*perele. Z niczego nie potraficie się już cieszyć i to jest smutne. Uśmiechnąć się radzę i zdrowo i milej dla innych.

    • 2 2

  • lokale do wynajecia

    ludzie lokale jeszcze dlugo beda puste jak oni za metr zadaja 400 zl +vat gratulacje czlowiekowi z pkp co sie tym zajmuje ten dworzec powinien sie nazywac widmo.

    • 6 0

  • a gdzie są windy na perony 2,3,4,5 (2)

    uwzględniając ,,zabytkowy charakter" dworca powinny być z lat 50-tych XX w, tymczasem ludzie niepełnosprawni borykaja się ze schodami. I taki projekt uwzglednia nowoczesność i potrzeby ludzi ??

    • 10 0

    • to jest mądra konkretna wypowiedź (1)

      W latach 80 i 90 czesto odjezdzałam z Gdyni na południe Polski z małym dzieckiem. Chodziło o zajęcie miejsca w przedziale na stacji poczatkowej. Przekleństwem było stanie na deszczu. Ale nic nie zmieniło się do dziś. Ustawienie wiat przekracza możliwości myślowe nie tylko władz PKP ale i myślowe prezydentów Gdyni. Tak chwalicie "świętą" Cegielską i Szczurka ale podrożowanie z Gdyni dla osób z dziećmi, obarczonych bagażem, starszych i niepełnosprawnych to makabra była i jest. Jak dostać sie na perony? A peron SKM jest zakrzywiony tak, ze kierownik pociagu nie widzi ostatniego wagonu i wsiadających do niego ludzi kiedy daje sygnał do odjazdu. Lepszego sposobu na odstraszanie ludzi od przyjazdu tu nie mogli znaleźć. A pamiętam czasy kiedy zamiast Rossmanna była zwyczajna ale niedroga restauracja. Nawet na dworcu w Oliwie taka była do końca lat 80-tych. Zwyczajnie wstyd. A wystarczyło zapytać podrożnych co im potrzebne na dworcu.

      • 3 1

      • I na tym polega owa "zabytkowość" dworca Olu

        Stanie na peronie i czekanie na pociąg.
        W deszczu, wietrze, zero ławek.
        Ale kto by siedział jak wieje i leje.
        Takie były, takie są i takie będą owe "uroki" gdyńskiego dworca.
        Cała para na przebudowę poszła w gwizdek, we freski.
        A dla podróżnego - nic. Freski.

        • 1 0

  • kto wie ?

    - sama nazwa juz sugeruje nam kierunek myslenia.kto wie do kogo nalezy ta siec handlowa?

    • 1 0

  • Gdynia XXIw.

    A ja tam jestem za WARS-em co to długie lata XXw był wizytówką Dworca.Oj było tam niezłe jedzonko.A teraz tylko jakieś Big-i i Mac-i.A gdzie żurek i schabowy ale tylko z zasmażaną kapustą.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane