- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (321 opinii)
Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem
- Nie dla deptaka na ul. Wajdeloty- mówi grupa mieszkańców Wrzeszcza, która zbiera podpisy, by uniemożliwić jego powstanie w nadchodzący długi weekend 11-14 czerwca. Temat od kilku dni wzbudza wśród mieszkańców spore emocje. Miasto tłumaczy, że deptak otwiera na razie na próbę i przed podjęciem ostatecznej decyzji w tej sprawie zapyta lokalną społeczność o zdanie.
Przypomnijmy: miasto, na wniosek restauratorów, zamyka na próbę w dniach 11-14 czerwca odcinek ulicy dla ruchu samochodowego. Dzięki temu ogródki gastronomiczne będą mogły stanąć na chodniku i zatokach postojowych, a piesi będą mogli spacerować jezdnią.
Więcej przestrzeni dla lokali pozwoli na spełnienie obowiązujących wymagań sanitarnych, m.in. utrzymania dystansu między stolikami. Restauratorzy będą mogli przyjąć więcej gości i chociaż trochę nadrobić straty spowodowane kryzysem związanym z koronawirusem.
Koronawirus Gdańsk - Gdynia - Sopot - wszystko o COVID-19 w Trójmieście
Pomysł ma jednak tyle samo zwolenników, co przeciwników. Ci drudzy - mieszkańcy ulic Wajdeloty, Wallenroda, Aldony oraz Grażyny do poniedziałku prowadzą zbiórkę podpisów pod sprzeciwem.
- Uważamy, że zamknięcie naszej ulicy i podporządkowanie naszego życia interesom dwóch restauracji i dwóch pijalni piwa jest niedopuszczalne - piszą w petycji mieszkańcy.
W piśmie wskazują m.in., że sprzeciwiają się wykorzystywaniu parkingów przez restauratorów, obawiają się, że samochody będą jeździć przez ich podwórka, że zwiększy się poziom hałasu i pogłębi się problem bałaganu.
Restauracje w Trójmieście
- Goście już teraz załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne na ulicy i lokalnych podwórkach. Na chodnikach leżą porozbijane butelki i szklanki. Na naszej ulicy znajdują się 54 ławki. Proponujemy usunięcie tych, które znajdują się bezpośrednio przed lokalami gastronomicznymi. Każda ławka to miejsce na dwa stoliki. Dzięki temu restauratorzy nie będą musieli zajmować miejsc parkingowych, a jednocześnie będą mogli zachować dotychczasową liczbę stolików - piszą w petycji mieszkańcy - Zamknięcie ulicy Wajdeloty to również zagrożenie dla życia i zdrowia, ponieważ spowoduje ogromne utrudnienia dla przejazdu karetek oraz straży pożarnej - dodają.
Zdaniem protestujących zamknięcie ul. Wajdeloty uniemożliwi też mieszkańcom dojazd do domów i poważnie utrudni dostawy do sklepów.
- Tylko w ciągu jednego dnia zebraliśmy podpisy od 94 mieszkańców i 16 właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. W sumie mamy już 110 głosów przeciwnych. Akcja zbierania podpisów potrwa do poniedziałku - informuje nas jedna z mieszkanek zaangażowanych w akcję (dane do wiad. red.)
Zwolennicy deptaka odpowiadają
W odpowiedzi na petycję mieszkańców, inicjatorzy akcji powstania deptaka - wśród nich jest Jakub Stachula - właściciel lokalu AleBrowar, przygotowali polemikę. Poniżej publikujemy ich zdanie (na czerwono) ws. zarzutów mieszkańców.
Urzędnicy: ostatecznie głos będzie należał do mieszkańców
Przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przypominają, że to, co teraz budzi tak wielkie emocje, nie jest rozwiązaniem wprowadzanym na stałe.
- Od początku informujemy, że to pewnego rodzaju eksperyment. Swoje poparcie bądź protest będzie można wyrazić w ankiecie, która trafi do mieszkańców nie tyko ul. Wajdeloty, ale też ulic: Aldony, Grażyny i Konrada Wallenroda - podkreśla Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ. - Ostatecznie głos będzie należał do mieszkańców, czy taka organizacja ruchu będzie obowiązywała także przez wakacje.
Projekt stworzenia deptaka poparło ośmiu radnych dzielnicy i dwóch miejskich radnych.
Rada Dzielnicy czeka na opinie
Niezależnie od miejskiej ankiety opinię zbiera też Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny.
- Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny, niezależnie od planowanej ankiety, z uwagą przeanalizuje wszelkie głosy mieszkańców odnoszące się do planowanych zmian. Jeżeli chcielibyście państwo przekazać swoje opinie, powiedzieć nam, czy takie rozwiązanie jest państwa zdaniem dobre, a może macie jakieś uwagi do zaproponowanych rozwiązań lub obserwacje poczynione podczas zaplanowanego testu, to prosimy o ich przesłanie na adres e-mailowy: rada@wrzeszczdolny.org - informuje RD Wrzeszcz Dolny.
Atrakcje z okazji otwarcia deptaka
Z okazji otwarcia deptaka restauratorzy z ul. Wajdeloty przygotowali atrakcje.
Przez cztery dni paragon z jednego wybranego lokalu będzie można wykorzystać w innym, aby skorzystać ze specjalnie przygotowanej oferty zniżkowej. Oprócz tego odbędzie się pchli targ dziecięcy, animacje dla dzieci, targ roślinny i wymiana roślin, różnego rodzaju warsztaty czy wymiana ciuchów.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (624) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-05 13:33
Opinia wyróżniona
NIE dla zamknięcia ulicy Wajdeloty (54)
Ulica Wajdeloty jest jednym z głównych kanałów komunikacji we Wrzeszczu Dolnym, pozwala częściowo rozładować zatory, jest dojazdem do Galerii Metropolia oraz drogą prowadzącą na Wrzeszcz Górny, czy Grunwaldzką. Nie może być tak, że 4 właścicieli punktów gastronomicznych sterroryzuje ogromną liczbę osób, bo to nie tylko mieszkańcy stricte Wajdeloty,
Ulica Wajdeloty jest jednym z głównych kanałów komunikacji we Wrzeszczu Dolnym, pozwala częściowo rozładować zatory, jest dojazdem do Galerii Metropolia oraz drogą prowadzącą na Wrzeszcz Górny, czy Grunwaldzką. Nie może być tak, że 4 właścicieli punktów gastronomicznych sterroryzuje ogromną liczbę osób, bo to nie tylko mieszkańcy stricte Wajdeloty, Aldony itp. ale również Placu Komorowskiego, Chrobrego, czy Mickiewicza użytkują Wajdeloty. Podejmując się prowadzenia biznesu w takim miejscu restauratorzy/właściciele powinni liczyć się z tym, że jest to ciąg komunikacyjny, nie Monte Cassino w Sopocie.
- 365 288
-
2020-06-08 10:02
"jednym z głównych kanałów komunikacji we Wrzeszczu Dolnym" XD (1)
hahahahahahahah
Ta pipidówa? Faktycznie dużo bardziej główna niż Hallera, Kościuszki, Legionów, Mickiewicza, Chrobrego, Miszewskiego czy nawet Klonowicza- 3 1
-
2020-06-08 13:43
Skoro taka pipidówa
to co się targują restauratorzy i inni właściciele o zamknięcie ulicy? Nikt nie wejdzie do restauracji na pipidówie.
- 0 2
-
2020-06-07 20:46
to zart?
- 1 3
-
2020-06-07 17:23
A największy problem jest w tym że, zrobili to cichaczem i postawili mieszkańców przed faktem dokonanym. A jak ktoś tak robi to od razu nasuwa się podejrzenie o jakieś machloje. Jakby poinformowali o tym wcześniej, porozmawiali z mieszkańcami to pewnie można by było dojść do jakiegoś kompromisu. Tyle że każda ze stron powinna iść na kompromis a nie tylko mieszkańcy.
- 3 4
-
2020-06-06 13:02
My tu mieszkamy, ...
24/30/12 -cały rok. A dzielnica jest 'spokojna', i nie trzeba nam uzurpatorów, którzy własnymi 'biznesami' chcą wprowadzać na siłę 'nowy porządek' i pseudo atrakcje. I urząd Miasta temu przyklaskuje.
- 8 3
-
2020-06-06 00:01
(1)
I co - myślisz że tam pójdę, do tej zaszczanej dzielnicy na piwo do knajpy bo tam jest deptak?
- 2 5
-
2020-06-07 18:12
W lokalach są mikroskopijne toalety :P
załatwisz się na własną rękę
- 0 1
-
2020-06-06 00:19
Co Ty pieprzysz? Jaki główny kanał hahaha.. Główny kanał to Kościuszki i Wyspiańskiego (1)
Widać że nie jesteś stąd nie wypowiadaj się za mieszkańców ludzie mają dość samochodów we Wrzeszczu i ich parkowania i hałasu i smród. Tak dla deptaka!
- 11 7
-
2020-06-06 12:02
Nie pieprzysz
Tylko taka prawda. Jak Wyspiańskiego jest zawalona, to którędy można dojechać do Grunwaldzkiej? Właśnie przez Wajdeloty Panie Macieju, to chyba Pan jest z innej części dzielnicy ignorując taką oczywistą oczywistość.
- 4 4
-
2020-06-05 16:48
"jest dojazdem do Galerii Metropolia " - to niech ta "metropolia" zrobi normalny dojazd nie osielówką. (2)
Gdzie byli jak się decydowali na lokalizację?
- 10 6
-
2020-06-08 12:44
mało kto jeździ do metropolii przez wajdeloty, spokojnie można dejchać Kościuszki - Kilińskiego albo od Wyklętych
- 2 0
-
2020-06-07 18:12
A gdzie byli właściciele knajp jak je otwierali
Ludzie tu anonimowo obrażają mieszkańców że to slumsy ale jednak im sie opłaca w tych "slumsach" mieć knajpy.
- 0 6
-
2020-06-05 16:03
No tak, ta 6pasmowa autostrada jaką jest Wajdeloty z pewnością udrażnia pół Gdańska xD
- 12 12
-
2020-06-05 15:04
(9)
Nie zamykajmy bo 4 januszy chce parkować swoje graty na środku skrzyżowania i nie pomyślało o parkingu przed zakupem auta, a przejście 100m to olbrzymi problem.
- 19 16
-
2020-06-05 17:25
(5)
100 metrów? Czyli gdzie?
- 2 0
-
2020-06-05 18:08
nigdzie (4)
mieszkańcy będą mieli dojazd od strony podwórek, więc o co chodzi ? Mniejszy hałas i brak smrodu spalin, czyli same korzyści
- 8 15
-
2020-06-05 18:42
(3)
Żeby wjechać na podwórko trzeba najpierw jechać główną ulicą. A myślisz ile jest miejsca na tych podwórkach?
- 9 6
-
2020-06-06 17:01
(1)
Więcej niż miejsc na Wajdeloty, które ma pochłonąć deptak.
- 4 2
-
2020-06-07 17:18
No to chyba nigdy nie widziałeś tych podwórek, wszystkie możliwe miejsca są zaparkowane. One nie są puste jak wielu myśli.
- 1 3
-
2020-06-05 23:20
Tyle, za ile mieszkańcy zapłacili.
Kto broni rozkopać podwórko i trzasnąć tam podziemny parking, skoro miejsce dla samochodu jest takie ważne?
- 8 4
-
2020-06-05 15:43
Zamknijmy ulicę, bo kilku januszy biznesu chce ustawić swoje stoliki na środku skrzyżowania (2)
I nie pomyślało o metrażu przed wynajmem, a dwa miesiące zamknięcia działalności to olbrzymi problem
- 25 11
-
2020-06-05 16:15
No to jest w stylu Czaskoskiego (1)
Przyszłego prezydenta in spe...;
Albo wysypmy piasek na skrzyzowaniu i postawmy palety- 10 8
-
2020-06-06 12:26
Takich Jak ty powinno się zamykać w pokojach i bez klamek.
- 1 3
-
2020-06-05 14:50
(3)
Hahahhaa, no obniżać walory całej dzielnicy i ulicy, bo janusz kwiiii chce szybciej sobie dojechać do sklepu skrótem kwiii
- 22 15
-
2020-06-05 15:17
socjalizm reprezentowany przez gołodupców na rowerach w natarciu
jeszcze skowyt na temat mieszkań miejskich w kolejce a do tego czasu u mamusi kątem
- 16 14
-
2020-06-05 15:05
(1)
Nie zarabiam kwiiii, więc zrobię mieszkańcom na złość i zabiorę kawałek ulicy kwiiiiiii
- 15 17
-
2020-06-05 18:06
mieszkańcy powinni to docenić
bo będzie mniejszy hałas i nie będzie smrodu spalin, a dojazd będą mieli z drugiej strony. Same korzyści dla mieszkańców.
- 14 13
-
2020-06-05 14:20
Nie jest żadnym głównym kanałem komunikacji i niema nic wspólnego z zatorami w mieście (2)
To nic nowego ze roszczeniowcy kłamią gdyby mogli to by napisali ze większy jest na niej ruch niz na grunwaldzkiej :)
Do galeri metropolia wszyscy jadą od strony Kościuszki , Słowackiego wiec kolejna bzdura .- 30 9
-
2020-06-05 14:48
(1)
W sumie lepiej by było, żeby kolejną drogę do Nekropolii wyciąć. Niech ten moloch umrze czym prędzej.
- 8 6
-
2020-06-05 15:04
No i tu chyba jest problem
W Metropolii otworzyli Food Hall, czyli konkurencję... gdzie jest mnóstwo miejsca a nie cztery stoliki na krzyż
- 16 7
-
2020-06-05 14:07
"sterroryzuje" = pojadą inną drogą i nie staną w korku na Dmowskiego. (2)
Niezła nowomowa, zgłoś się do TVP, przyda się ktoś do pasków grozy w wiadomościach.
- 26 17
-
2020-06-05 14:16
Nie paski grozy
tylko faktycznie jest wprowadzony terror chociażby przez właścicieli Avocado - zastawianie donicami i stolikami ogólnodostępnych miejsc parkingowych na siłę za każdym razem kiedy są usunięte - to znaczy terroryzowanie mieszkańców i kierowców.
- 27 13
-
2020-06-05 14:13
To normalne slowo..
Moze warto sie doedukowac bo widac ze masz maly zasob słów
- 10 12
-
2020-06-05 14:02
Mnie zastanawia bezmyslnosc tego osobnika, co zakonczyl Lelewela przed rondem.
To chyba byl ten sam gosc, co robil skrzyzowanie na AK bez wiaduktow. Ktos tak skrajnie niekompetentny i bez wyobrazni, ze powinien byc na zbity pysk wyrzucony i kopami w zad pogoniony, zeby nigdy planowania drog juz nie dotykal. I jeszcze soczystego liscia w pape powinien zarobic od kazdego, kto stoi w korkach przez jego pomysly.
To chyba byl ten sam gosc, co robil skrzyzowanie na AK bez wiaduktow. Ktos tak skrajnie niekompetentny i bez wyobrazni, ze powinien byc na zbity pysk wyrzucony i kopami w zad pogoniony, zeby nigdy planowania drog juz nie dotykal. I jeszcze soczystego liscia w pape powinien zarobic od kazdego, kto stoi w korkach przez jego pomysly.
Zgadzam sie z Toba - Wrzeszcz jest labiryntem a Wajdeloty/Aldony/Wallenroda w tym labiryncie pelnia zbyt wana role zeby je tak po prostu zamykac. Dlatego wedlug mnie najpierw powinni polaczyc Lelewela z rondem, zeby nie trzeba bylo krazyc niepotrzebnie po tym kwartale.- 28 14
-
2020-06-05 13:54
(4)
Prawie nikt tamtędy nie jeździ (to moja okolica) i miejsce na deptak fajne, ale nie dziwię się tym mieszkańcom którym to nie w smak. Nikt z nas wprowadzając się tutaj nie spodziewał się, że ulica będzie miała charakter "rozrywkowy", to zupełnie inna sytuacja niż np. na Głównym Mieście, które jest od zawsze turystycznym centrum miasta i narzekanie przez jego mieszkańców na lokale/tuptanie turystów pod oknami itd. jest dość groteskowe
- 29 31
-
2020-06-05 15:59
Za głupoty dotyczące GM masz łapkę w dól, sam nie chcesz u siebie (3)
ale jak u kogoś innego to fajnie ? A co mieszkańcy GM to jakaś druga kategoria mieszkańców ?
Tu raczej trzeba walczyć z cwaniakami, którzy uprzykrzają innym życie, panie groteskowy....- 8 11
-
2020-06-05 21:43
(2)
Co innego mieszkać w miejscu gdzie od zawsze pełno turystów, a co innego gdy z nienacka przekształci twoją okolicę w takie miejsce. Ta sama sytuacja w południowych dzielnicach. Ludzie kupili mieszkania w bezpośrednim sąsiedztwie wysypiska i narzekają, co innego gdyby im teraz je wybudowali, to nie mieli by wyboru. Skoro kupowali przy Szadółkach to mieli świadomość problemu i mimo to wybrali taka lokalizację.
- 11 7
-
2020-06-05 22:48
A ci co pozwalali na zabudowę mieszkaniową przy Szadółkach to nie wiedzieli gdzie to jest ? (1)
Na GM kiedyś byli i mieszkańcy i turyści i różne sklepy i gastronomia i dało się żyć, teraz jest tylko knajpa na knajpie, robi się skansen i wydmuszka.
- 2 5
-
2020-06-07 21:02
czy naprawdę trzeba ludziom zabronić kupna mieszkania, aby pomyśleli, gdzie kupują?
- 4 1
-
2020-06-05 13:45
KK (10)
Ulica Wajdeloty to strefa uspokojonego ruchu ze wskazaniem na eliminacje ruchu tranzytowego.
- 47 8
-
2020-06-05 13:53
To co urzednik sobie wymyslil a rzeczywistosc to dwie rozne historie. (9)
W rzeczywistosci samochody nie lataja a Wajdeloty jest wazna ulica komunikacyjna w tej dzielnicy.
- 37 34
-
2020-06-08 10:03
Nie, nie jest, co Ty za ciemnote ludziom wciskasz
którzy nie kojarzą gdzie ta ulica jest?
- 0 0
-
2020-06-05 13:58
no właśnie okna nie idzie otworzyć taki smród spalin i korki popoludniami (6)
- 32 10
-
2020-06-05 14:31
Wieczorem też nie otworzysz. (5)
Wrzaski, śmiechy, własnych myśli nie usłyszysz. Ale wtedy będzie za późno
- 26 32
-
2020-06-07 21:01
O, nie! W mieście jest prawdziwe życie miejskie!
Fuj.
Nie trzeba się już pchać do tych tętniących życiem miast we Włoszech, aby móc tego skosztować. Kto to widział?!- 1 0
-
2020-06-05 15:13
to idż uspokój swoich sąsiadów chlejących w bramach (3)
cwaniaku
- 20 17
-
2020-06-05 15:40
Nie mierz innych swoją miarą. (2)
- 13 11
-
2020-06-05 16:06
Ty to robisz cały czas :) (1)
- 11 6
-
2020-06-05 17:54
Bo On może, mówi że Ty masz tego nie robić ;)
- 6 0
-
2020-06-05 13:55
I przestanie być. 80% mieszkańców otworzy szampana, Janusz Ch. zapłacze
- 40 15
-
2020-06-05 13:45
Wajdeloty nie jest skrótem tranzytowym
- 57 16
-
2020-06-05 13:39
Zwłaszcza że z Białej też chcą zrobić półdeptak (2)
z pierwszeństwem dla pieszych.
- 14 25
-
2020-06-06 00:03
A na Białej jest Zomo
- 2 2
-
2020-06-05 14:09
a co ma do tego Biała jak prowadzi w innym kierunku
- 17 9
-
2020-06-05 13:10
Opinia wyróżniona
"Oprócz tego odbędzie się pchli targ dziecięcy, animacje dla dzieci, targ roślinny i wymiana roślin, różnego rodzaju warsztaty" (15)
Czyli nadprogramowo zrobią ludziom po oknem miniaturowy jarmark i oczekują, że mieszkańcy będą zachwyceni zmianami? :D Jeśli chcą testować to powinni to zrobic tak, jak będzie funkcjonowało na co dzień.
- 269 92
-
2020-06-05 17:51
Wymiana ciuchów to jest tojuż drugi dzień majtki noszę
- 5 1
-
2020-06-05 17:45
Cyrkolada
Jeszcze cyrk by się przydał.
- 10 1
-
2020-06-05 14:00
Nie dla hałasu na gdańskich ulicach!
dlaczego ZDiZ promuje uliczne burdy i hałaśliwe grupy pijaczków i zwolenników ulicznych jatek?
może tak zrobić deptaki przed domami członków zarządu ZDiZ?- 22 13
-
2020-06-05 13:20
(7)
widać, że chcą przyciągnąć jak najwięcej ludzi żeby odtrąbić, że zamknięcie było wielkim suksesem i cieszyło się ogromnym zainteresowaniem
- 30 5
-
2020-06-05 13:28
No jak widać, nawet radni, którzy powinni służyć tym mieszkańcom (6)
bardziej zainteresowani są zyskami swoich knajp
- 27 8
-
2020-06-05 14:08
Napiszesz nazwisko radnego? Chciałbym to zweryfikować (5)
- 9 2
-
2020-06-06 00:21
(1)
A Pani Radna Miejska nie ma tam również lokalu? Z naleśnikami?
- 3 0
-
2020-06-07 18:15
Ma.
Nazywa się Jankowiak
- 4 0
-
2020-06-05 14:29
Pan Stachula, zaznaczony w tekście (2)
Jest włascicielem AleBrowaru
- 19 3
-
2020-06-05 17:14
(1)
Właścicielem ale browaru jest Pan Michał Saks.
- 3 2
-
2020-06-07 18:14
Lokalu na Wajdeloty
Pod nazwą Ale Browar
- 1 1
-
2020-06-05 13:16
(3)
Jeszcze wymiana ciuchów!
- 14 2
-
2020-06-05 13:19
Czyli pojawi się kupa madek z wrzeszczącymi (2)
kochanymi bombelkami
- 28 14
-
2020-06-05 19:38
Janusz, nie martw się (1)
Zrobiłeś tyle dla promowania zrównoważonego transportu w Gdyni, że prezydent Szczurek specjalnie dla Ciebie załatwi komunałkę i stanowisko naczelnego inspektora mieszalników z białą farbą.
- 3 9
-
2020-06-07 18:14
Chociaż on mnie docenia :)
Kocham Prezydenta Szczurka! Niech żyje!
- 1 0
-
2020-06-05 12:57
Opinia wyróżniona
Znana od dawna reakcja -nie na moim podwórku-, taka typowa przy zmianach w mieście (46)
To samo co na BGW. Ludzie starej daty nie lubią i boją się zmian, nawet takich na lepsze. Ale żeby oprotestować czterodniową próbę to trzeba naprawdę mieć zabetonowany umysł. Ja bym bardzo chętnie zamknął tymczasowo moją osiedlową ulicę dla ruchu, choćbym nie mógł korzystać z hali garażowej. Nie mam problemu aby podejść 200m do samochodu.
Może zwolennicy powinni zebrać podpisy poparcia?- 255 221
-
2020-06-11 21:38
Więc to zrob
- 0 0
-
2020-06-06 13:09
szczęśliwiec...?
mam problemy z poruszaniem się, mieszkam tu 60 lat i wiekszość mieszkańców tego rejonu to starsi ludzie. Chcemy spokoju, niech imprezowicze imprezują na nowych osiedlach, Jasieniu, Ujeścisku,Pieckach-Migowie. Dlaczego tam nie ma takich pomysłów?
- 7 1
-
2020-06-06 12:27
Ty masz hale garazową, a my wąskie uliczki do parkowania
I połowa to ludzie, którzy chcą być *Eko, bio, wege* tylko że do knajpy to najlepiej pod drzwi. I to wielkim dieslem. Przeciwko takim jesteśmy. Nikt nie mówi o sąsiednich uliczkach, ktore NIE SĄ zrewitalizowane! Sa wąskie i zapchane. A pytanie, gdzie Ty bys zaparkowal jakbys nie dojechal do swojej hali garazowej????
A ten protest nie jest przeciwko kilkudniowemu zamknięciu, tylko na całe lato! Bo teraz to tylko proba. Poczytaj warunki...- 9 2
-
2020-06-06 08:35
może ty nie masz problemu z dojściem 200 m i nie patrzysz na innych
- 3 0
-
2020-06-06 00:22
200 m do samochodu i owszem, ale do knajpy? To pod same drzwi
Gdyby nie przyjezdni, to na tych ulicach nie byłoby wielkiego ruchu.... A przy zamkniętej jednej ulicy trzeba wyjechać jakąś inną.... A zmianę wąskiej jednokierunkowej ulicy na dwukierunkową (wcale nie poszerzoną przez ostatnie dni) to jest extra pomysł! Nawet jeśli to ma być na 4 dni
- 6 2
-
2020-06-05 18:23
Przeciwko (1)
Tu nie chodzi o zablokowanie długiego weekendu! To jest kłamstwo wyssane z palca. Mieszkańcy są przeciwko dalszym planom pani z Awokado która zamierza zrobić z jednokierunkowj ulicy deptak od czerwca do października.
- 16 3
-
2020-06-05 21:18
brawo w końcu ktoś powiedział prawdę!!!
- 6 0
-
2020-06-05 17:31
Jak to by była kwestia 100-200 metrów to nikt by nic nie mówił. Jak zlikwidują miejsca postojowe na Wallenroda a tak będzie jak zrobią ją dwukierunkową, to problem będą miały okoliczne ulice nie tylko te, które są opisane w artykule. Bo gdzieś mieszkańcy będą musieli zaparkować.
- 14 2
-
2020-06-05 15:53
Znana od dawna reakcja -nie na moim podwórku-, taka typowa przy zmianach w mieście
Podaj adres, zaproponujemy włodarzom.
- 4 12
-
2020-06-05 14:43
Taki jesteś cwany, dopóki to ciebie nie dotyczy,
ale jakby się miało okazać, że przez zamknięcie twojej osiedlowej ulicy nie tyle musisz podejść do samochodu, co po prostu nie masz go gdzie zaparkować (bo wszyscy musieli się przestawić), a w dodatku zrobili ci na podwórku jarmark i ustawili śmierdzącego i szpetnego toi-toi'a oraz po zakończeniu imprezy w nocy nawalali stołami przy ich składaniu, to by ci ten twój entuzjazm spadł do zera.
- 25 4
-
2020-06-05 14:38
Mam prośbę do tych wszystkich co popierają ten pomysł i tak chętnie odwiedzają te restauracje nie przyjeżdżajcie samochodami nie parkojcie na sąsiednich ulicach spacer dobrze wam zrobi przed i po posiłku
- 23 1
-
2020-06-05 13:49
Not in My Backyard jest dla ciebie przykrywką do dojenia innych (4)
biznesy i ludzie z zewnątrz wchodzą i rozpychają się, jak Amerykańce w USA, z tuziemców robią Indian, złotówy do kieszeni, podbici lokalsi na stryczek, do rezerwatu albo na Szadółki.
NiMB - to typowo neoliberalny slogan, coś jak "święte prawo własności", "Polska zawsze katolicka" i tym podobne bzdury.- 13 9
-
2020-06-06 14:08
i tak oto oficjalnie stwierdzam beke, bo neochliperalis
- 1 2
-
2020-06-05 14:16
NIMB pokazuje się w Gdańsku mega często, co jest dowodem, że teza jest prawdziwa (2)
Bardzo ładnie zjawisko psychologiczne podpiąłeś sobie pod wygodną sobie retorykę polityczną, tak w stylu TVPiS :) W zależności od potrzeb ten "slogan" może być dla ciebie lewacki, prawacki, nazistowski, jaki sobie wybierzesz do wzmocnienia tezy :)
Ludzie z zewnątrz - tak nazywasz Polaków, którzy tworzą biznesy i miejsca pracy?- 5 5
-
2020-06-05 14:26
"tak nazywasz Polaków" - to tekst jakby żywcem od Kurskiego czy Szydło (1)
więc kolego "aktywisto" radzę się zastanowić. Także nad sloganami które się międli w papie.
Dla ciebie, jak rozumiem, NIMB ma określić przeciwników twoich "aktywistycznych" wartości i tym samym zwolnić się od myślenia. Walisz sobie nim na twarz jak przyłbice na koronowirusa, tylko że plexi, zalałeś sprayem.
Chce ci powiedzieć wprost - z tym NiMBem jesteś głupszy, niż bez niego.- 8 9
-
2020-06-06 14:09
a teraz po polsku prosimy...
- 4 1
-
2020-06-05 13:20
(6)
Nie porównuj tutaj BGW i Wajdeloty. Tramwaj na BGW to ułatwienie dla 200 tys. osób, a deptak to utrudnienie życia mieszkańcom dla garstki restauratorów którzy trzepią hajs na hipsterach i turystach.
- 29 14
-
2020-06-05 17:17
Skąd wziąłeś 200 tysięcy? Liczysz że niemal połowe mieszkańców Gdańska będzie jeździło tramwajem z Moreny do Wrzeszcza? Zapominasz o autobusie który szybciej pokona trasę na Jaśkowej Dolinie niż tramwaj. Jak się martwisz o mieszkańców to zbuduj tramwaj do Osowy
- 6 6
-
2020-06-05 14:12
"Trzepią hajs" - wiadomo, gastronomia, miliardowe zyski :D (3)
- 11 8
-
2020-06-06 14:07
a nie?
- 1 0
-
2020-06-05 14:39
Ale na tyle znaczące żeby ludziom na siłę pod oknami (1)
Otwierać knajpiane ogródki
- 14 7
-
2020-06-06 10:46
Deptak to mniejsze zło
Nikt niczego nie robi na siłę. Poszła petycja, Urząd klepnął na próbę i tyle. Jak ostatecznie nie będzie deptaku, to ogródki i tak będą, bo to normalne i cały czas one tam były. Owszem będą nieco mniejsze, ale ludzi i tak będą w nich przebywać i prowadzić mniej lub bardziej głośne rozmowy późnym wieczorem, a do tego wszystkiego za dnia smrodzić i
Nikt niczego nie robi na siłę. Poszła petycja, Urząd klepnął na próbę i tyle. Jak ostatecznie nie będzie deptaku, to ogródki i tak będą, bo to normalne i cały czas one tam były. Owszem będą nieco mniejsze, ale ludzi i tak będą w nich przebywać i prowadzić mniej lub bardziej głośne rozmowy późnym wieczorem, a do tego wszystkiego za dnia smrodzić i hałasować będą samochody (zwłaszcza przy skrzyżowaniu z ul. Grażyny, gdzie wiecznie dochodzi do wymuszania pierwszeństwa). Będzie przejazd, a lokale i tak złożą do miasta prośbę o wyodrębnienie parkingów pod ich stoliki. Mówię Wam, w tej sytuacji deptak to mniejsze zło.
- 6 6
-
2020-06-05 13:27
Znaczy teraz niezbyt trzepią
Deptak wpisany w biznesplan?
- 12 12
-
2020-06-05 13:17
Czy urządzenie imprezowni pod czyimiś oknami (22)
jest zmianą na lepsze? Ludzie starej daty cenią sobie spokój i ciszę
- 46 25
-
2020-06-05 16:11
(1)
Pub otwarty do 22:00 to dla ciebie imprezownia?
- 7 14
-
2020-06-06 14:06
1 w nocy to dla ciebie 22?
- 5 3
-
2020-06-05 14:26
jacy ludzie starej daty? Wystarczy, że ktoś wyjdzie z cielęcego wieku i ma już te powiedzmy 25 lat, a dodatkowo niech jeszcze ma już swoją rodzinę to chciałby w swoim domu i w otoczeniu mieć święty spokój po powrocie z pracy a nie imprezowanie. Każdy taki mądry, nowoczesny i promiejski,
każdy chce uszczęśliwiać innych na siłę ale jakoś jak przyjdzie co do czego nikt nie jest chętny żeby robić takie miejsca pod swoimi oknami- 27 9
-
2020-06-05 14:10
Ty chyba imprezowni nie widziałeś :D
Jak chcesz imprezować w wegańskiej knajpie, urżnać się tofu, czy wrzeszczeć do falafla?
- 15 13
-
2020-06-05 13:30
Jeżdżące pod oknem samochody to antyteza spokoju i ciszy. (17)
- 35 28
-
2020-06-05 13:33
Auta w nocy raczej nie jeżdżą. (16)
W nocy będą bójki, wrzaski, i tłuczone szkło
- 45 21
-
2020-06-05 17:23
A teraz też tak jest? Zdążyło Ci się wzywać Policję na takie awantury, burdy, bójki itp? Złapałeś opszczymura na gorącym uczynku i śledziłeś go skoro twierdzisz, że wyszedł z jednego w tutejszych lokali? Ciekaw jestem ile jest takich sytuacji. Jak często w Policyjnych statystykach wzywana była na intereencje do tych lokali, a jak często do
A teraz też tak jest? Zdążyło Ci się wzywać Policję na takie awantury, burdy, bójki itp? Złapałeś opszczymura na gorącym uczynku i śledziłeś go skoro twierdzisz, że wyszedł z jednego w tutejszych lokali? Ciekaw jestem ile jest takich sytuacji. Jak często w Policyjnych statystykach wzywana była na intereencje do tych lokali, a jak często do zakłucajacych ciszę nocną sąsiadów.
Ile im przybędzie stolików, po 4 szt? W dodatku rozstawione co 2m, bo tak teraz trzeba, to ile tych ludzi się tu pojawi?
Pamietam jak wyglądała Wajdeloty przed rewitalizacją, jaką opinię miała ta dzielnica, strach był się tu zapuścić.
Na samą rewitalizację, też były skargi. Zawsze znajdą się przeciwnicy.- 11 8
-
2020-06-05 13:57
Jednak lęk przyspawanych do fotela samochodowego (11)
przed ludźmi umiejącymi chodzić na dystanse przekraczające 50 metrów jest potężny.
- 22 29
-
2020-06-05 14:02
Przestań odwracać kota ogonem, chodzi o zrobienie imprezowni (10)
To jest główny powód protestu.
- 28 20
-
2020-06-06 01:45
Ta, imprezownia od razu (1)
To nie będzie druga Elektryków. Chodzi im o wystawienie kilku stolików więcej, aby mieli tyle miejsc co rok temu w normalnych (czytaj poza epidemią) warunkach. Przecież cały czas obowiązuje odległość 2m między stolikami, dlatego potrzebują więcej przestrzeni. Grzecznie poprosili miasto, a Ci wstępnie się zgodzili. A Wy ich oskarżacie o najgorsze i zaraz źle im życzycie. Ludzi wcale nie będzie więcej niż do tej pory.
- 9 11
-
2020-06-07 18:18
"Grzecznie poprosili miasto"
a miasto się od razu zgodziło bo Radna ma tam lokal
- 5 2
-
2020-06-05 14:08
Człowieku, odklej się kiedyś od netu i pochodź trochę po Trójmieście to może się zorientujesz, oc się dzieje (7)
Imprezownię to masz w Sopocie, Gdańsk Główny był wymarły do czasu przebudowy okolic Wyspy Spichrzów. Pootwierane lokale w nocy to masz w śródmieściu Gdyni, którą widziałeś tylko na obrazku. Szanse, że w imprezowym pejzażu Trójmiasta ktoś nielokalny specjalnie wybierze Wajdeloty jako cel podróży byłyby pomiędzy zero a nigdy nawet, gdyby coś tam faktycznie późnym wieczorem było otwarte.
- 26 21
-
2020-06-06 08:57
Człowieku nie Gdańsk Główny tylko Śródmieście
i ono teraz jest wymarłe. Już prawie nikt tam nie mieszka
- 4 4
-
2020-06-05 14:38
No mi nocnego życia Trójmiasta nie musisz mi opisywać (5)
Wiem co gdzie i jak wygląda. Powiedz co się działo jak wyglądały weekendowe imprezy w Kurhausie. Jakie wytworne towarzystwo odwiedza Ziemię albo jak się zachowuje towarzystwo z innych takich knajp. Ale Browar sprzedaje nawet 9 procentowe piwo. Ktoś wypije takie trzy i rozróba gotowa.
- 18 14
-
2020-06-05 15:16
Kurhaus (4)
No i Janusze dopięli swego. Lokal zamknięty miejsca pracy stracone, biznes upadł ale przynajmniej mają ciszę, spokój, o 20 bo trzeba iść spać, trzeba odpocząć po ciężkim dniu nic nie robienia. Bywałem w tych miejscach wielokrotnie i nigdy nie spotkałem się z przytaczanymi tu bójkami czy pijaństwem. Raczej wracając do domu dużo bardziej obawiałem się napotkanych po drodze naćpanych czy półprzytomnych lokalesów siedzących w bramach i na podwórkach.
- 17 18
-
2020-06-05 15:55
Kurhaus (1)
A dlaczego twoje wypicie piwa ma być ważniejsze niż czyjś spokój?
- 23 8
-
2020-06-05 18:23
Zabawa hipstera za pieniądze mamy
ważniejsza niż spokój normalnych ludzi.
- 12 4
-
2020-06-05 15:28
To kwestia kultury klientów. W Berlinie po 22 wszyscy muszą być w knajpie a nie na zewnątrz (1)
i kłopotów nie ma. Zrozum człowieka to i człowiek ciebie zrozumie.
- 23 1
-
2020-06-05 16:22
Dobre rozwiązanie
Mogliby i u nas takie wprowadzić
- 12 2
-
2020-06-05 13:47
jak będziesz siedział w domu to nie będzie (2)
już widzę nocne bójki wegetarian z lokalu zamykanego o 20:00
syf na dzielni robią naćpani i pijani lokalsi- 36 21
-
2020-06-05 13:56
AleBrowar jest do 1 w nocy (1)
Tak jest na ich profilu FB
- 24 11
-
2020-06-05 23:36
I co, deptak to zmieni?
- 5 5
Wszystkie opinie
-
2020-06-05 12:41
A gdzie można podpisać się... (28)
...pod listą popierającą powstanie tam deptaka?
I to najlepiej na stałe.- 342 245
-
2020-06-05 12:47
Będzie ankieta po okresie próbnym. (2)
- 18 6
-
2020-06-05 14:10
a mieszkańcy NIE bo NiE (1)
bo gdzie swoje autko parkować będziemy?
- 18 25
-
2020-06-06 20:52
Tam chamskiej hołoty dużo mieszka
- 2 4
-
2020-06-05 12:56
A gdzie można podpisać się pod listą otwarcia baru pod twoim mieszkaniem? (6)
- 69 27
-
2020-06-05 13:00
(3)
Mieszkam na parterze bez piwnicy, ale możesz próbować.
- 29 20
-
2020-06-05 13:51
(2)
Zawsze można otworzyć ogródek piwny pod twoim oknem.
- 27 11
-
2020-06-05 15:11
Bar karaoke czynny do 4 nad ranem. Tak bym go załatwił. (1)
- 16 7
-
2020-06-05 19:02
Obstawiam, że wystarczysz ty - jako somsiad
Ci co jak pomstują to sami są najczęściej problematyczni...
- 5 5
-
2020-06-05 13:14
zapraszam
Otwórz się u mnie, chętnie będę schodził na piwko.
- 17 8
-
2020-06-06 20:17
Ja chętnie
- 1 1
-
2020-06-05 13:06
najpierw kup tam mieszkanie (13)
to będziesz mógł podpisać
- 36 17
-
2020-06-05 13:21
Rewitalizowany jest teren publiczny, nie prywatny (11)
- 26 13
-
2020-06-05 14:02
Ale jak ci demolują ulicę pod oknem (10)
To jesteś stroną, którą władze mają psi obowiązek spytać się o zdanie.
- 19 12
-
2020-06-05 14:11
Demolują to porzucający samochody na każdym skrawku zieleni
- 17 13
-
2020-06-05 14:15
jak chcemy mieć spokój i cisze to kupujemy mieszkanie z dala od centrum (8)
jak chcemy mieć wszędzie blisko to musimy pogodzić się z niedogodnościami
- 16 23
-
2020-06-05 14:24
To już tak nie działa (4)
Władze najlepiej zarządzanych miast w Europie już dawno wywalają ruch samochodowy z atrakcyjnych lokalizacji
- 17 7
-
2020-06-05 14:41
A wstawiają im tam w zamian pijalnię piwa? (3)
- 13 6
-
2020-06-05 19:45
Też (2)
Restauracje, sklepy pokroju naszych galeryjnych, usługi - generalnie wszystko to, co sprawia, że miasto żyje. A nie jest tylko ściekiem komunikacyjnym, gdzie na wąskim chodniczku w oparach spalin nieśmiało będzie kluczył między samochodami pojedynczy przechodzień, bo ani to przyjemne ani nie ma gdzie zajść. I patrz, wartość takich nieruchomości skokowo rośnie, mieszkańcy się cieszą, ale oczywiście w PL będzie inaczej niż na całym cywilizowanym świecie.
- 6 8
-
2020-06-06 13:04
(1)
Ruch samochodowy na tej ulicy jest znikomy, więc nie jest ona "ściekiem komunikacyjnym". A zrobienie tam deptaku po prostu utrudni życie mieszkańcom czy właścicielom sklepów.
- 8 1
-
2020-06-06 13:08
Jakich sklepów?
- 1 4
-
2020-06-05 17:38
Jak chcesz mieć lokal na kilkadziesiąt stolików to wynajmujesz odpowiedni lokal, a nie klite 3 na 4 metry.
- 13 5
-
2020-06-05 18:01
Życie w centrum to liczenie się z niedogodnościami (1)
Pojedź do Wiednia i pójdź w ścisłym centrum na piwo po 23:00. Powodzenia
- 5 5
-
2020-06-05 19:50
Hę?
Bar w odległości rzutu papierowym samolocikiem od katedry wystarczy?
- 2 2
-
2020-06-05 16:34
jak zrobią tam deptak Twoje mieszkanie znacznie zyska na wartości.
kto wie może ceny będą zbliżone do Piwnej czy Długiej.
- 8 16
-
2020-06-05 13:31
(2)
No tak, bo za duzo gastro w jednym miejscu= sikanie i darcie japy po nocach + ruja studencików po krzakach
- 19 7
-
2020-06-05 13:57
A tak nie jest? (1)
Jest.
- 10 11
-
2020-06-05 14:34
W Straszynie chyba. Przyjedź czasem do Gdańska to zobaczysz.
- 11 8
-
2020-06-05 17:28
Jeszcze pare lat temu nie byłoby żadnej dyskusji
w tym temacie. Gdyby lokalni "chłopcy z dzielni" nie pozwolili, żadna uchwała miasta by ich nie przebiła. Ba! nawet właścicielom lokali taki pomysł by do głowy nie przyszedł, a o pozwolenie nikt by nie pytał urzędasa. Teraz to już prawie lemingrad bez swojej starej gwardii. Bandytka z dolnego Wrzeszcza to po części emeryci, ci co jeszcze pierdzą w pasiak za stare grzechy lub ...już ich nie ma wśród żywych.
- 3 14
-
2020-06-05 12:42
Trzeba było odpuścić całą rewitalizację tego terenu. (13)
Poczekać, aż zapadną się ulice i zawalą zaniedbane kamienice. Nowi mieszkańcy byliby zadowoleni z działań i docenili ten projekt.
- 192 115
-
2020-06-05 13:02
czyli jesteś za chamską gentryfikacją, najlepiej pod AirBnB i Wajdeloty Lunapark24 (7)
to jest tak głupie i wsteczne - tak, tak, jesteś pewnie aktywistą miejskim - że aż wstyd dla twoich poglądów. To nie jest aktywizm miejski, to głupota. Ostatnio był wywiad ze Springerem na Onecie, gadał mniej więcej to samo - "nasze miasta rozwijają się wg. planu sprzed 50 lat". Mam wrażenie że aktywiści miejscy, zatrzymali się tak naprawdę ok. roku 2010 w sosie po polsku woloćtomkowo-neoliberalnym, który już wtedy, na zachodzie był przeżytkiem z długą brodą starego lumpa.
- 20 14
-
2020-06-05 13:07
(4)
czekaj przeciez jakby nie bylo rewitalizacji to by nikt na airbnb nic nie wynajmowal ani na piwko nie przychodzil, conie?
- 16 8
-
2020-06-05 13:11
czyli to nie była rewitalizacja, tyko gentryfikacja (3)
pod pokątnych hotelowców, celem stworzenia z tego rejonu wydmuszki.
- 10 5
-
2020-06-05 14:01
To się zawsze tak kończy (2)
Tylko, że w miastach Europy Zachodniej aktywiści miejscy już zaczynają dostrzegać, że wyparcie rodowitych mieszkańców przez rurkowce dojeżdżające rowerem do kafejki na sojowe latte to gentryfikacja, a nie rewitalizacja.
- 17 10
-
2020-06-05 14:17
Nie używaj słów, których znaczenia nie znasz.
- 6 6
-
2020-06-05 16:29
Ale nie chcą tego otwarcie przyznać
Niezgodne z ideologią
- 2 0
-
2020-06-05 13:58
Mamy już pierwsze efekty masztów 5G.
- 5 6
-
2020-06-05 15:22
Co bierzesz?
- 2 2
-
2020-06-05 14:44
(3)
Tylko że my mieszkańcy też ponosiliśmy koszty tej rewitalizacji a te odnowione kamienice którymi się zachwycacie to są z funduszy mieszkańców to chyba mamy jakieś prawo
- 13 7
-
2020-06-05 14:54
Macie prawo sobie odnawiać kamienice. (1)
W wielu miejsca jest to nawet obowiązek...
- 11 4
-
2020-06-05 15:09
Mają też prawo do spokoju
- 11 10
-
2020-06-06 10:32
Tzn jakie koszty oprócz utrudnien?
Ponosili mieszkancy rewitalizacji?
- 1 0
-
2020-07-03 19:40
Jestem nowym,młodym mieszkańcem i nie popieram pomysłu zamknięcia ulicy.Nie widzę powodu dla mnie istotnego, aby stan rzeczy zmieniać.Mam wrażenie,że wypowidają się osoby, które mają jakiś w tym interes.
- 0 0
-
2020-06-05 12:43
tam gdzie trzech polaków (2)
tam dwie gazety i trzy partie polityczne
- 102 17
-
2020-06-05 12:47
i 4 parafie (1)
- 14 4
-
2020-06-05 14:11
złodziej jest złodziej
- 4 0
-
2020-06-05 12:44
(10)
Zawsze znajdzie się kilku takich, którym nic nie pasuje, najlepiej żeby nic nowego nie robić. Ciekawe jaki to procent mieszkańców?
- 137 148
-
2020-06-05 13:01
no właśnie, jaki procent mieszkańców (2)
zauważ obok jest nowe osiedle, tam nie zaprojektowano kawiarni, ogródków itp..
a wszystko kieruje się na wajdeloty nie dając mieszkańcom tych rejonów nic w zamian!- 21 7
-
2020-06-05 13:03
może przejdź się i zobacz jak tam wyglądądają partery (1)
- 7 8
-
2020-06-05 13:11
możesz opisać! a ja ci powiem czy piszesz prawdę
- 5 6
-
2020-06-05 13:15
tak? zrobmy deptak w jelitkowie na tych strzezonych osiedlach na probe... (3)
zrobic glosowanie wsrod mieszkancow czy chca i koniec jak nie to nie,no chyba ze ktos z urzedu miasta knajpe tam ma to deptak trzeba zrobic.
- 21 5
-
2020-06-05 15:20
(2)
W Jelitkowie po protestach celebrytów zlikwidowano koncerty na plaży.
- 5 2
-
2020-06-05 16:32
I bardzo dobrze!
Wyło toto basami na całe Przymorze! I nie było mocnych, dopiero z warszawy musieli
- 0 1
-
2020-06-07 17:25
No i to pokazuje,kogo włodarze i radni tego miasta słuchają a kogo mają głęboko w poważanie czyli w ciemnej du*pie. Ważniejsze interesy i kolesiostwo niż mieszkańcy, żyjący tu od kilkudziesięciu lat.
- 1 0
-
2020-06-05 15:56
Postuluj o deptak i zamknięta ulice pod swoimi oknami
- 5 0
-
2020-06-05 18:05
Zawsze się znajdzie kilku którym nie pasuje (1)
To co jest i się sprawdza i na siłę chcą to zmienić, by osiągnąć swoje korzyści kosztem innych.
- 1 5
-
2020-06-06 07:32
omg, ty serio jestes glupi
- 0 1
-
2020-06-05 12:45
samochód ponad wszystko (14)
komedia
- 192 125
-
2020-06-05 12:49
(4)
a jak tam twoje miejsce w prywatnej hali garażowej na garnizonie?
- 26 24
-
2020-06-05 13:01
A dziękuję, wciąż płatne. Nie porzucam auta byle gdzie (3)
Nie staję sąsiadom pod oknem.
- 35 13
-
2020-06-05 13:10
To dlaczego chcesz hałasować pod oknami innym? (2)
Siedź w garnizonowych knajpach, nie zabieraj ludziom spokoju
- 21 25
-
2020-06-05 13:17
dlaczego hałasować (1)
kto w ogóle wymyślił, że do restauracji czy fryzjera ludzie idą krzyczeć?
- 21 13
-
2020-06-05 13:23
A to fryzjerzy chcą powiększenia strefy?
Czy knajpiarze sprzedający alkohol albo i piwo, nawet 9 procentowe?
- 24 14
-
2020-06-05 13:10
inaczej byś gadał gdybyś tam mieszkał (7)
nabierz trochę pokory i obiektywizmu
- 26 18
-
2020-06-05 13:23
Im bardziej prymitywne społeczeństwo, tym większa miłość do samochodu (6)
W sumie wszystko się zgadza. W bardziej rozwiniętych krajach UE traktują samochód jak narzędzie, a nie oczko w głowie.
- 19 18
-
2020-06-05 13:52
(4)
Samochód jest narzędziem. Skąd inny pomysł?
- 14 10
-
2020-06-05 16:41
Słyszałeś kiedyś żeby ktoś rządał wydzielenia w przestrzeni publicznej dedykowanego miejsca dla jego wiertarki? (3)
Może operatorzy koparek trzymają je pod blokiem?
Słyszałeś kiedyś, że "nie stać Cię na dźwig"?
Samochód dla wielu to nie narzędzie, tylko stan umysłu.- 8 8
-
2020-06-05 17:22
(2)
Czyli rower także stan umysłu bo dla niego wydziela się pasy robi scieżki rowerowe i rozbiera linie kolejowe?
- 7 6
-
2020-06-05 19:52
I likwiduje linie lotnicze oraz zmienia rządy...
- 2 0
-
2020-06-09 09:05
rozbiera linie kolejowe? Chyba na wsi.
- 0 1
-
2020-06-06 08:27
kolejny ktory byl w wejherowie najdalej, a mieszka w borkowie
- 2 1
-
2020-06-05 13:29
turyści ponad wszystko
tragedia
- 13 14
-
2020-06-05 12:45
Boją się, że to będzie sukces (10)
więc zawczasu chcą zablokować
- 138 113
-
2020-06-05 13:11
Tak, sukces radnych
Którzy są właścicielami lokali i przepychają wygodne dla siebie rozwiązania.
- 21 9
-
2020-06-05 14:16
(6)
Jesli bedzie sukces to niech knajpy odpala mieszkancom polowe zysku za uciazliwe sasiedztwo.
- 8 5
-
2020-06-05 14:25
Może niech mieszkańcy płacą knajpom za uciążliwe sąsiedztwo (3)
- 2 18
-
2020-06-05 14:41
*Jeśli* plotki o powiązaniach knajp z radnymi są prawdziwe (1)
To nie zdziwię się, jak i do tego dojdzie z czasem
- 9 1
-
2020-06-05 15:12
Ale to nie jest plotka. To jest fakt.
Radny, Pan Stachula jest właścicielem jednego z barów. Możesz nawet o tym przeczytać tu na Trójmieście.
- 12 1
-
2020-06-05 17:43
Mieszkańcy byli tu pierwsi
- 8 1
-
2020-06-05 14:27
Ci od parkowania pod samymi oknami to równie uciążliwe sąsiedztwo (1)
- 5 6
-
2020-06-05 16:25
Zaparkować pod oknami się nie da
Taka jedna na miejscach parkingowych poustawiała stoliki
- 4 2
-
2020-06-05 20:35
jaki sukces ??
- 0 0
-
2020-06-06 07:35
daj mi jakis namiar na siebie to pogadamy inaczej
- 1 0
-
2020-06-05 12:46
Najlepiej Cały Gdańsk deptakiem (7)
A bilety 1h za 10zł;) w trosce o środowiskooooo
- 142 66
-
2020-06-05 14:22
Pani redaktor zapomniała w tekście wspomnieć, że pan Stachula (2)
Właściciel baru jest dzielnicowym radnym. Tak ludzie wybrali. Tfu
- 15 6
-
2020-06-05 14:34
I że tam mieszka 40 lat (1)
- 6 5
-
2020-06-05 14:43
A co to ma do tego?
A to tylko on się liczy? A jak ktoś mieszka 39, to już można mu uprzykrzać życie knajpą pod oknem?
- 10 5
-
2020-06-05 14:48
(1)
Popieram. Zlikwidować autobusy i tramwaje które w końcu także przyczyniają się do ocieplenia klimatu. No i rowery także bo ich produkcja jest szkodliwa.
- 7 5
-
2020-06-05 15:35
Brawo
Sama prawda
- 3 1
-
2020-06-05 16:55
(1)
Może zróbmy ogródek na parkingu Urzędu Miejskiego?
- 7 1
-
2020-06-05 17:36
Proponuję deptak na długich ogrodach !!!! =) i tylko tramwaje środkiem;-)
- 4 1
-
2020-06-05 12:49
Polak Polakowi Polakiem. (6)
To się nigdy nie zmieni.
- 75 47
-
2020-06-05 13:12
Masz na myśli utrudnianie innym życia (4)
I robienie komuś imprezowni pod oknem?
- 15 7
-
2020-06-05 13:18
stawiasz wygodę 110 osób nad rozwój dzielnicy? (3)
- 9 10
-
2020-06-05 13:24
Rozwój wsteczny, rzecz jasna
A co było jak działał Kurhaus? Napisz :)
- 6 6
-
2020-06-05 14:17
Zdefiniuj "rozwój" (1)
To dzielnica o zwartej zabudowie bez miejsca na dalsze inwestycje. W jaki sposób zysk kilku prywatnych przedsiębiorców, kosztem mieszkańców, "rozwija" dzielnicę?
Rzuciłeś nic nieznaczącym populistycznym hasełkiem to teraz je rozwiń- 10 4
-
2020-06-05 18:12
No chyba, że docelowo wysiedlą mieszkańców, wyburzą kamienice
I zrobi się miejsce na 3 galerię w sąsiedztwie. Albo biurowce jakieś. Byleby dużo betonu można było wylać. Jak jest dużo betonu, to deweloper jest zadowolony.
- 2 0
-
2020-06-05 14:44
po co ta ojkofobia i hejt?
- 0 3
-
2020-06-05 12:50
(22)
Całe szczęście, że o pozostawieniu deptaka będą decydować mieszkańcy Wajdeloty, a nie hipsterzy, którzy chcą sobie wyskoczyć na piwko.
- 205 89
-
2020-06-05 12:53
posiadacze tych 7 samochodow, ktorzy myślą że to ich prywatne miejsce? (10)
- 23 39
-
2020-06-05 13:17
tu nie chodzi o miejsce tylko o "darcie mordy " w nocy i chalas pjanej mlodzierzy (7)
jak na monciaku i tego sie boja mieszkancy
- 27 13
-
2020-06-05 13:25
Słownika Języka Polskiego boją się jak widać jeszcze bardziej (6)
- 7 13
-
2020-06-05 13:33
nie ma to jak czepialstwo i merytoryczny głos w dyskusji...
- 9 4
-
2020-06-05 13:46
przepraszam polski nie jest moim ojczystym ,ale staram sie jak moge. (4)
to chyba jest rasizm i faszyzm wciskac obcokrajowcowi slownik jezyka polskiego ,nawet homofobia.
- 6 12
-
2020-06-05 14:02
I jeszcze komunizm, roweroza i januszochoza
- 5 2
-
2020-06-05 14:10
Nie jest to nic z wymienionych rzeczy. Slownik do reki albo wracaj na stepy akermanskie.
- 9 3
-
2020-06-05 14:16
A jaki słownik byś chciał, angielski? I skąd ktoś ma wiedzieć w sieci, że to nie twój język? (1)
- 3 2
-
2020-06-05 14:28
Analfabeci powstrzymujący się od komentowania
To zysk dla całego społeczeństwa
- 3 4
-
2020-06-05 17:49
Jakich 7, całe to zamknięcie spowoduje ograniczenie miejsc o co najmniej połowę, bo Wallenroda będzie dwukierunkowa czyli żadnych miejsc postojowych. Jak by zrobili wjazd tylko dla mieszkańców, to by klientów ci "restauratorzy" nie mieli
- 6 2
-
2020-06-06 14:20
Ciasny umysl nie dopuscil do ciebie logicznej myslu,ze nie tylko o parkowanie chodzi,a o dojazd do kilku ulic od strony ronda.
Idź sie lansować gdzies,gdzie nie zablokujesz normalnego funkcjonowania mieszkancom. Najlepiej sprawdz,gdzie parkuja na co dzien foodtraki i tam sobie namiot rozbij.
- 3 1
-
2020-06-05 13:06
Szczerze mówiąc ciężko mi uwierzyć w to, że ostateczny głos będą mieli mieszkańcy (9)
Skoro od początku nikt ich o zdanie nie pytał. Skoro wiadomo, że mieszkańcy są twardo przeciw, to dlaczego marnuje się czas i środki na wprowadzenie rozwiązania "na próbę"?
Chyba, że to "na próbę" będzie bezterminowo, bo jak wiadomo: prowizorki są najtrwalsze.- 35 9
-
2020-06-05 13:13
No i decydować będą o tym radni (4)
Którzy mają tam lokale co najbardziej skorzystają na tym rozwiązaniu
- 23 3
-
2020-06-05 14:13
Demokracja (2)
- 3 3
-
2020-06-05 14:25
Demokracja? (1)
Kilka osób narzuca mieszkańcom okolicy w jakich warunkach będą żyć, to nie demokracja, chyba że ludowa. Pierwszy sekretarz i klakierzy mają zawsze rację
- 15 4
-
2020-06-05 14:46
No demokracja
Tak samo jak kilkanaście % społeczeństwa narzuciło reszcie kraju rząd. Reszta albo nie poszła głosować, albo jeszcze nie mogła, ale nie zmienia to faktu, że obecny rząd poparło realnie kilkanaście %.
Tak działa demokracja. Nie wiem, jak inaczej ją sobie wyobrażałeś, jaką jakąś cudowną utopię, która nie ma żadnych problemów, i która wszystkim robi dobrze?- 6 6
-
2020-06-05 14:24
Życie biedaku umysłowy
- 1 4
-
2020-06-05 13:29
Nie ma powodu, aby mieli wyłączny głos (2)
Jak wykupią cały ten teren, wtedy faktycznie będą mieli. Nikt nie pyta mieszkańca Długiej, czy mu się tam turyści podobają. Nikt nie pyta mieszkańców dzielnic ościennych w stosunku do centrum, czy uwielbiają inwazję ludzi przyspawanych do siedzenia samochodu. Tu też pytać w sumie nie musi. To, że miasto uwzględnia głos lokalnej społeczności jest uczciwe. Niemniej dotyczy to całej społeczności, a nie tylku kilku NIMB-ów, co muszą mieć samochód od samym oknem.
- 10 15
-
2020-06-05 13:48
Mieszkańca jakiej?
- 5 6
-
2020-06-05 17:53
Co wy z tym parkowaniem pod oknem. Tu nie o to chodzi, ja i 500 metrów przejdę, ale żebym mogła zaparkować gdziekolwiek. Czy ci co piszą te bzdury byli tu kiedyś na tych uliczkach czy tylko w google mapa zajrzeli.
- 7 2
-
2020-06-05 14:29
Mieszkańcy nie są twardo przeciw
Jak zawsze, kilku najgłośniejszych jest
- 7 7
-
2020-06-05 19:03
Ale okoliczni mieszkańcy wracający do domu tymi ulicami może jednak tez maja głos co? Czy mieszkańcy Wajdeloty mogą rządzić całym ruchem w mieście ???
- 4 1
-
2020-06-05 12:51
Gdańsk (35)
Wszyscy, którzy tak popierają zabranie ulicy powinni umieć obiektywnie spojrzeć na sprawę. Tu sa dwie grupy interesów - mieszkańcy, którzy jak każdy inny (mieszkaniec domu, bloku itp.) chce mieć możliwość dojechania pod swój dom i móc w nim spokojnie żyć (spokojnie na tyle, ile można oczekiwać od danej części miasta) oraz restauratorów, którzy korzystają z ,,hipsterskiego" klimatu ulicy i jej rewitalizacji w celach zarobkowych. co jest ważniejsze? Kto zaprzecza negatywnym skutkom rozszerzania działalności restauracji na ulicę - zapraszam do zamieszkania nad takim lokalem. I nie, nie widziały gały co brały. Najpierw tu żyli mieszkańcy.
- 293 48
-
2020-06-05 12:54
jak przez 40 lat były mordownie i speluny z wódą to było ok (12)
bo wtedy mieszkańcy korzystali, a teraz nie pójdą na wege burgera czy piwo kraftowe, więc blokują
- 37 69
-
2020-06-05 13:03
jakie mordowanie? co pleciesz? (5)
- 43 14
-
2020-06-05 13:54
za młody jesteś żebyś pamiętał (4)
tam gdzie jest AleBrowar była największą speluną w Gdańsku
żona właściciela wciąż mieszka nad tym lokalem, a Zbyszek z warzywniaka co tak protestuje chlał tam pół życia
teraz im nie podoba się bo jest kulturalnie, bez awantur, krzyków i mordobicia- 26 27
-
2020-06-05 14:26
Kulturalnie?
W alebrowarze? Od jesieni jakoś nie zauważyłem
- 25 9
-
2020-06-05 15:45
Z artykułu wynika, że nikt nie protestuje przeciwko obecności tych lokali a jedynie przeciw zamknięciu ulicy.
Dlaczego odwracasz kota ogonem?
- 30 2
-
2020-06-06 09:46
Otóż to (1)
Wajdelocka patologia protestuje, bo nie będzie już można robić syfu na własnej ulicy. Porozbijane butelki i śmierdzące moczem klatki to przecież ich własne "dzieło".
- 4 8
-
2020-06-07 09:46
Zapraszam do mnie do domu i na klatkę. Chciałbyś tak mieszkać.
- 4 0
-
2020-06-05 13:09
Wtedy też nie było ok (1)
Tyle że Gdańsk ma długą tradycję nie pytania mieszkańców o zdanie.
- 36 8
-
2020-06-06 07:38
To prawda, siedza ci planisci przy dlugich ogrodach i maja konkurs kto kogo przescignie w glupocie
- 7 0
-
2020-06-05 13:33
(1)
nie zapomnij o ciasnych rurkach i odslonietej kostce
- 20 9
-
2020-06-05 14:18
Może 1% gości co tam przychodzą tak wygląda
Najbardziej boli, że mają kasę.
- 8 20
-
2020-06-05 21:08
Mówisz o sobie chamie
- 3 1
-
2020-06-06 07:37
dyskusja z hipsterem z borkowa ktory tu przyjezdza raz na miesiac, a teraz sie irytuje bo mu miejsce spotkan zamkneli wogole nie ma sensu. jego nigdy nie bedzie stac na mieszkanie w kamienicy. o czym tu mowic. czapka z daszkiem i stara honda. blagam
- 10 1
-
2020-06-05 12:58
Jestem mieszkańcem Wajdeloty i popieram zamknięcie ulicy. (1)
A z knajp korzysta każdy, nie tylko ci wasi wymyśleni hipsterzy.
- 31 56
-
2020-06-05 13:10
Jak jesteś mieszkańcem, to załóż listę poparcia i zbieraj podpisy sąsiadów z podobnym zdaniem
"Jestem mieszkańcem" to sobie każdy może w internecie napisać
- 44 12
-
2020-06-05 13:05
Podobny model działania na Głównym Mieście w Gdańsku.
- 23 5
-
2020-06-05 13:20
najpierw byli mieszkańcy (7)
i widać jak ulica wyglądała. Dziury, ściany obsmarowane grafitti, śmieci na ulicy. Przyszła rewitalizacja, jest ładnie, to teraz wymyślają problemy z hałasem. Jak pod oknem było 100 zaparkowanych samochodów to rozumiem hałasu nie było?
- 29 29
-
2020-06-05 13:25
Nie po 23, jak normalni ludzie idą spać. (4)
Bo wtedy zaczynają się krzyki i burdy pijanych klientów. Zobacz sobie na Głównym Mieście jak nie wierzysz
- 35 19
-
2020-06-05 14:22
Kolego, manipulujesz aż zęby bolą (3)
Nie porównuj zapijaczonych skandynawów i brytoli których tylko na chlanie w PL było stać, do normalnych gości ul. Wajdeloty, którzy są głównie Gdańszczanami. Jak masz na rano do pracy to zjesz kolację, wypijesz max 2 piwa i o 21 jesteś w domu.
- 14 16
-
2020-06-05 15:32
Tak, zwłaszcza dlatego sama knajpa jest otwarta do 1 w nocy (2)
Dla tych co mają do pracy na 14?
- 15 4
-
2020-06-05 18:13
i dlaczego kłamiesz ? (1)
na Wajdeloty nie ma knajp otwartych do 1 w nocy
- 3 10
-
2020-07-04 17:59
są takie, np. ale browar!
- 0 0
-
2020-06-05 21:10
Tam sami sobie graffitti na kamienicy namalowaliśmy.
Gratuluję mózgu wielkości orzeszka.- 8 0
-
2020-06-07 09:49
Prawda jest taka, że dopiero po rewitalizacji i po renowacjach kamienic przez wspólnoty mieszkaniowe te wszystkie lokale powstały więc nie kłam.
- 5 0
-
2020-06-05 13:25
Nikt ci domu nie zabiera, samochód do życia nie jest niezbędny! Wiec nie piernicz głupot! (4)
A jak chcesz miec parking pod domem to wykup sobie teren i ta parkuj.Niema takiego prawa które mówi ze miasto ma obowiązek bezpłatnie zapewnić ci parking twojego starego blachoszrota.A ja mam kaprys jezdzic po miescie czołgiem albo zaparkowac sobie tira z naczepą pod blokiem!Przykład typowego buraka roszczeniowego co widzi tylko czubek własnego nosa.Szkodnika niszczącego wszystko w miesci i zatruwajacego ludzi spalinami bo jemu sie wydaje ze on ma jakies specjalne przywileje.
- 24 38
-
2020-06-05 16:45
A skąd ty wiesz co mi jest niezbędne w życiu? (2)
Marxista kulturowy
- 12 5
-
2020-06-05 22:25
wiesz ze kolejny raz potwierdziłes swoją głupotę :) (1)
- 1 6
-
2020-06-05 23:28
typowy czerwony. no niestety fanatycy sa teraz trendy i maja dojscia do urzednikow
- 3 1
-
2020-06-05 22:53
cóż byle knajpa też do życia nie jest niezbędna chcesz sobie wypić to pij w domu przynajmniej będziesz miał bliżej do kibla a nie będziesz szczał po klatkach lub podwórkach
- 7 2
-
2020-06-05 14:29
By spokojnie żyć i mieszkać w domu dzban potrzebuję parkingu pod klatką :) Inaczej umrze :) (1)
Dostanie rozstroju nerwowego . :) A ci co korzystają z komunikacji miejskiej muszą iść na przystanek kilometr dalej i jakoś nie płaczą a powinni mieć go jak najbliżej!!Kolejny przykład Dzbana który sam sie kompromituje .
- 10 19
-
2020-06-05 18:16
przecież będą mieli dojazd ale od strony podwórek
a na ulicy spokój, i brak smrodu ze starych diesli. Tym mieszkańcom coś się pomyliło albo zostali zmanipulowani, bo z zamknięcia ulicy same korzyści
- 4 11
-
2020-06-05 16:22
Najpierw żyli mieszkańcy a potem knajpy pootwierali sobie radni i oni teraz żyją. Sprawdźcie do kogo należą dwa lokale przy tej ulicy
- 21 3
-
2020-06-06 12:09
Ja też chcę mieć możliwość podjechania pod swój dom!
Tylko nikt co blok przystanku autobusowego nie stawia...
- 3 4
-
2020-06-06 13:11
Świeta prawda Panie...
święta prawda.
- 1 0
-
2020-06-10 22:31
Gdańszczanin
Wszędzie gdzie dziś są deptaki kiedyś żyli mieszkańcy - czy te deptaki teraz należy usunąć ?
Jak były usuwane pawilony przy parku to było wszystko dobrze ?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.