• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem

Ewelina Oleksy
5 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Organizacja ruchu w dniach 11-14 czerwca. Część ul. Wajdeloty zostanie zamknięta dla samochodów. Organizacja ruchu w dniach 11-14 czerwca. Część ul. Wajdeloty zostanie zamknięta dla samochodów.

- Nie dla deptaka na ul. WajdelotyMapka- mówi grupa mieszkańców Wrzeszcza, która zbiera podpisy, by uniemożliwić jego powstanie w nadchodzący długi weekend 11-14 czerwca. Temat od kilku dni wzbudza wśród mieszkańców spore emocje. Miasto tłumaczy, że deptak otwiera na razie na próbę i przed podjęciem ostatecznej decyzji w tej sprawie zapyta lokalną społeczność o zdanie.



Kto ma rację w sporze o deptak na ul. Wajdeloty?

Zapowiedź zrobienia na cztery dni deptaka z ul. Wajdeloty wzbudziła ogromne emocje wśród mieszkańców Wrzeszcza.

Przypomnijmy: miasto, na wniosek restauratorów, zamyka na próbę w dniach 11-14 czerwca odcinek ulicy dla ruchu samochodowego. Dzięki temu ogródki gastronomiczne będą mogły stanąć na chodniku i zatokach postojowych, a piesi będą mogli spacerować jezdnią.

Więcej przestrzeni dla lokali pozwoli na spełnienie obowiązujących wymagań sanitarnych, m.in. utrzymania dystansu między stolikami. Restauratorzy będą mogli przyjąć więcej gości i chociaż trochę nadrobić straty spowodowane kryzysem związanym z koronawirusem.

Koronawirus Gdańsk - Gdynia - Sopot - wszystko o COVID-19 w Trójmieście



  • Ulica Wajdeloty będzie deptakiem przez cztery dni na próbę.
  • Dzięki zamknięciu ulicy dla ruchu samochodowego restauratorzy będą mogli ustawić więcej stolików w ogródkach.
Pomysł ma jednak tyle samo zwolenników, co przeciwników. Ci drudzy - mieszkańcy ulic Wajdeloty, WallenrodaMapka, AldonyMapka oraz GrażynyMapka do poniedziałku prowadzą zbiórkę podpisów pod sprzeciwem.

- Uważamy, że zamknięcie naszej ulicy i podporządkowanie naszego życia interesom dwóch restauracji i dwóch pijalni piwa jest niedopuszczalne - piszą w petycji mieszkańcy.
W piśmie wskazują m.in., że sprzeciwiają się wykorzystywaniu parkingów przez restauratorów, obawiają się, że samochody będą jeździć przez ich podwórka, że zwiększy się poziom hałasu i pogłębi się problem bałaganu.

Restauracje w Trójmieście



- Goście już teraz załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne na ulicy i lokalnych podwórkach. Na chodnikach leżą porozbijane butelki i szklanki. Na naszej ulicy znajdują się 54 ławki. Proponujemy usunięcie tych, które znajdują się bezpośrednio przed lokalami gastronomicznymi. Każda ławka to miejsce na dwa stoliki. Dzięki temu restauratorzy nie będą musieli zajmować miejsc parkingowych, a jednocześnie będą mogli zachować dotychczasową liczbę stolików - piszą w petycji mieszkańcy - Zamknięcie ulicy Wajdeloty to również zagrożenie dla życia i zdrowia, ponieważ spowoduje ogromne utrudnienia dla przejazdu karetek oraz straży pożarnej - dodają.


Zdaniem protestujących zamknięcie ul. Wajdeloty uniemożliwi też mieszkańcom dojazd do domów i poważnie utrudni dostawy do sklepów.

- Tylko w ciągu jednego dnia zebraliśmy podpisy od 94 mieszkańców i 16 właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. W sumie mamy już 110 głosów przeciwnych. Akcja zbierania podpisów potrwa do poniedziałku - informuje nas jedna z mieszkanek zaangażowanych w akcję (dane do wiad. red.)

Zwolennicy deptaka odpowiadają



W odpowiedzi na petycję mieszkańców, inicjatorzy akcji powstania deptaka - wśród nich jest Jakub Stachula - właściciel lokalu AleBrowar, przygotowali polemikę. Poniżej publikujemy ich zdanie (na czerwono) ws. zarzutów mieszkańców.

  • Polemika zwolenników deptaka z jego przeciwnikami.
  • Polemika zwolenników deptaka z jego przeciwnikami.


Urzędnicy: ostatecznie głos będzie należał do mieszkańców



Przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przypominają, że to, co teraz budzi tak wielkie emocje, nie jest rozwiązaniem wprowadzanym na stałe.

- Od początku informujemy, że to pewnego rodzaju eksperyment. Swoje poparcie bądź protest będzie można wyrazić w ankiecie, która trafi do mieszkańców nie tyko ul. Wajdeloty, ale też ulic: Aldony, Grażyny i Konrada Wallenroda - podkreśla Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ. - Ostatecznie głos będzie należał do mieszkańców, czy taka organizacja ruchu będzie obowiązywała także przez wakacje.
Projekt stworzenia deptaka poparło ośmiu radnych dzielnicy i dwóch miejskich radnych.

Rada Dzielnicy czeka na opinie



Niezależnie od miejskiej ankiety opinię zbiera też Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny.

- Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny, niezależnie od planowanej ankiety, z uwagą przeanalizuje wszelkie głosy mieszkańców odnoszące się do planowanych zmian. Jeżeli chcielibyście państwo przekazać swoje opinie, powiedzieć nam, czy takie rozwiązanie jest państwa zdaniem dobre, a może macie jakieś uwagi do zaproponowanych rozwiązań lub obserwacje poczynione podczas zaplanowanego testu, to prosimy o ich przesłanie na adres e-mailowy: rada@wrzeszczdolny.org - informuje RD Wrzeszcz Dolny.

Atrakcje z okazji otwarcia deptaka



Z okazji otwarcia deptaka restauratorzy z ul. Wajdeloty przygotowali atrakcje.

Z okazji otwarcia deptaka restauratorzy przygotowali specjalne atrakcje. Z okazji otwarcia deptaka restauratorzy przygotowali specjalne atrakcje.
Przez cztery dni paragon z jednego wybranego lokalu będzie można wykorzystać w innym, aby skorzystać ze specjalnie przygotowanej oferty zniżkowej. Oprócz tego odbędzie się pchli targ dziecięcy, animacje dla dzieci, targ roślinny i wymiana roślin, różnego rodzaju warsztaty czy wymiana ciuchów.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (624) ponad 20 zablokowanych

  • A ja widzę konflikt interesów. (9)

    Radni są jednocześnie przedsiębiorcami prowadzącymi jedyne biznesy, które na takiej zmianie zyskają. Wszyscy inni na tym tracą. Nie można być sędzią we własnej sprawie i szczerze mówiąc inicjatywa mieszkańców mnie nie dziwi - każda strona ma swoje racje i decyzja powinna być zgodna z wolą większości. Bo to co proponują radni to prywatyzacja zysków i uspołecznienie strat. Zyskują właściciele barów a tracą na tym wszyscy inni.

    • 64 8

    • No i co zrobisz, najwyraźniej prawo pozwala na taki konflikt interesu (4)

      • 5 4

      • A jakaś moralność? (2)

        Czy państwo którzy wystartowali w wyborach, a potem obiecali działać na rzecz mieszkańców, o tym słyszeli?

        • 15 2

        • Gdzie obiecali?

          Za dużo oglądasz TVPiS

          • 3 5

        • Moralność w polityce

          hehehe dobre sobie.

          • 0 2

      • Nie, powinni się wyłaczyć

        Ze sprawy, w której mają konflikt

        • 1 0

    • Proszę podać nazwiska tych radnych (1)

      Bez tego twój post nie ma żadnej wartości. Pewnie łatwo będzie potwierdzić to co mówisz 5-minutowym googlaniem.

      • 2 6

      • Zobacz sobie poprzedni artykuł

        Nawet w tekście było napisane że pan Radny Stachula jest włascicielem AleBrowaru.

        • 6 1

    • buraczku roszczeniowy jesteś w błędzie wszyscy zyskają czyste powietrze!! (1)

      • 2 7

      • I brudne podwórka

        • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    NIE dla zamknięcia ulicy Wajdeloty (54)

    Ulica Wajdeloty jest jednym z głównych kanałów komunikacji we Wrzeszczu Dolnym, pozwala częściowo rozładować zatory, jest dojazdem do Galerii Metropolia oraz drogą prowadzącą na Wrzeszcz Górny, czy Grunwaldzką. Nie może być tak, że 4 właścicieli punktów gastronomicznych sterroryzuje ogromną liczbę osób, bo to nie tylko mieszkańcy stricte Wajdeloty, Aldony itp. ale również Placu Komorowskiego, Chrobrego, czy Mickiewicza użytkują Wajdeloty. Podejmując się prowadzenia biznesu w takim miejscu restauratorzy/właściciele powinni liczyć się z tym, że jest to ciąg komunikacyjny, nie Monte Cassino w Sopocie.

    • 365 288

    • Zwłaszcza że z Białej też chcą zrobić półdeptak (2)

      z pierwszeństwem dla pieszych.

      • 14 25

      • a co ma do tego Biała jak prowadzi w innym kierunku

        • 17 9

      • A na Białej jest Zomo

        • 2 2

    • Wajdeloty nie jest skrótem tranzytowym

      • 57 16

    • KK (10)

      Ulica Wajdeloty to strefa uspokojonego ruchu ze wskazaniem na eliminacje ruchu tranzytowego.

      • 47 8

      • To co urzednik sobie wymyslil a rzeczywistosc to dwie rozne historie. (9)

        W rzeczywistosci samochody nie lataja a Wajdeloty jest wazna ulica komunikacyjna w tej dzielnicy.

        • 37 34

        • I przestanie być. 80% mieszkańców otworzy szampana, Janusz Ch. zapłacze

          • 40 15

        • no właśnie okna nie idzie otworzyć taki smród spalin i korki popoludniami (6)

          • 32 10

          • Wieczorem też nie otworzysz. (5)

            Wrzaski, śmiechy, własnych myśli nie usłyszysz. Ale wtedy będzie za późno

            • 26 32

            • to idż uspokój swoich sąsiadów chlejących w bramach (3)

              cwaniaku

              • 20 17

              • Nie mierz innych swoją miarą. (2)

                • 13 11

              • Ty to robisz cały czas :) (1)

                • 11 6

              • Bo On może, mówi że Ty masz tego nie robić ;)

                • 6 0

            • O, nie! W mieście jest prawdziwe życie miejskie!

              Fuj.

              Nie trzeba się już pchać do tych tętniących życiem miast we Włoszech, aby móc tego skosztować. Kto to widział?!

              • 1 0

        • Nie, nie jest, co Ty za ciemnote ludziom wciskasz

          którzy nie kojarzą gdzie ta ulica jest?

          • 0 0

    • (4)

      Prawie nikt tamtędy nie jeździ (to moja okolica) i miejsce na deptak fajne, ale nie dziwię się tym mieszkańcom którym to nie w smak. Nikt z nas wprowadzając się tutaj nie spodziewał się, że ulica będzie miała charakter "rozrywkowy", to zupełnie inna sytuacja niż np. na Głównym Mieście, które jest od zawsze turystycznym centrum miasta i narzekanie przez jego mieszkańców na lokale/tuptanie turystów pod oknami itd. jest dość groteskowe

      • 29 31

      • Za głupoty dotyczące GM masz łapkę w dól, sam nie chcesz u siebie (3)

        ale jak u kogoś innego to fajnie ? A co mieszkańcy GM to jakaś druga kategoria mieszkańców ?
        Tu raczej trzeba walczyć z cwaniakami, którzy uprzykrzają innym życie, panie groteskowy....

        • 8 11

        • (2)

          Co innego mieszkać w miejscu gdzie od zawsze pełno turystów, a co innego gdy z nienacka przekształci twoją okolicę w takie miejsce. Ta sama sytuacja w południowych dzielnicach. Ludzie kupili mieszkania w bezpośrednim sąsiedztwie wysypiska i narzekają, co innego gdyby im teraz je wybudowali, to nie mieli by wyboru. Skoro kupowali przy Szadółkach to mieli świadomość problemu i mimo to wybrali taka lokalizację.

          • 11 7

          • A ci co pozwalali na zabudowę mieszkaniową przy Szadółkach to nie wiedzieli gdzie to jest ? (1)

            Na GM kiedyś byli i mieszkańcy i turyści i różne sklepy i gastronomia i dało się żyć, teraz jest tylko knajpa na knajpie, robi się skansen i wydmuszka.

            • 2 5

            • czy naprawdę trzeba ludziom zabronić kupna mieszkania, aby pomyśleli, gdzie kupują?

              • 4 1

    • Mnie zastanawia bezmyslnosc tego osobnika, co zakonczyl Lelewela przed rondem.

      To chyba byl ten sam gosc, co robil skrzyzowanie na AK bez wiaduktow. Ktos tak skrajnie niekompetentny i bez wyobrazni, ze powinien byc na zbity pysk wyrzucony i kopami w zad pogoniony, zeby nigdy planowania drog juz nie dotykal. I jeszcze soczystego liscia w pape powinien zarobic od kazdego, kto stoi w korkach przez jego pomysly.

      Zgadzam sie z Toba - Wrzeszcz jest labiryntem a Wajdeloty/Aldony/Wallenroda w tym labiryncie pelnia zbyt wana role zeby je tak po prostu zamykac. Dlatego wedlug mnie najpierw powinni polaczyc Lelewela z rondem, zeby nie trzeba bylo krazyc niepotrzebnie po tym kwartale.

      • 28 14

    • "sterroryzuje" = pojadą inną drogą i nie staną w korku na Dmowskiego. (2)

      Niezła nowomowa, zgłoś się do TVP, przyda się ktoś do pasków grozy w wiadomościach.

      • 26 17

      • To normalne slowo..

        Moze warto sie doedukowac bo widac ze masz maly zasob słów

        • 10 12

      • Nie paski grozy

        tylko faktycznie jest wprowadzony terror chociażby przez właścicieli Avocado - zastawianie donicami i stolikami ogólnodostępnych miejsc parkingowych na siłę za każdym razem kiedy są usunięte - to znaczy terroryzowanie mieszkańców i kierowców.

        • 27 13

    • Nie jest żadnym głównym kanałem komunikacji i niema nic wspólnego z zatorami w mieście (2)

      To nic nowego ze roszczeniowcy kłamią gdyby mogli to by napisali ze większy jest na niej ruch niz na grunwaldzkiej :)
      Do galeri metropolia wszyscy jadą od strony Kościuszki , Słowackiego wiec kolejna bzdura .

      • 30 9

      • (1)

        W sumie lepiej by było, żeby kolejną drogę do Nekropolii wyciąć. Niech ten moloch umrze czym prędzej.

        • 8 6

        • No i tu chyba jest problem

          W Metropolii otworzyli Food Hall, czyli konkurencję... gdzie jest mnóstwo miejsca a nie cztery stoliki na krzyż

          • 16 7

    • (3)

      Hahahhaa, no obniżać walory całej dzielnicy i ulicy, bo janusz kwiiii chce szybciej sobie dojechać do sklepu skrótem kwiii

      • 22 15

      • (1)

        Nie zarabiam kwiiii, więc zrobię mieszkańcom na złość i zabiorę kawałek ulicy kwiiiiiii

        • 15 17

        • mieszkańcy powinni to docenić

          bo będzie mniejszy hałas i nie będzie smrodu spalin, a dojazd będą mieli z drugiej strony. Same korzyści dla mieszkańców.

          • 14 13

      • socjalizm reprezentowany przez gołodupców na rowerach w natarciu

        jeszcze skowyt na temat mieszkań miejskich w kolejce a do tego czasu u mamusi kątem

        • 16 14

    • (9)

      Nie zamykajmy bo 4 januszy chce parkować swoje graty na środku skrzyżowania i nie pomyślało o parkingu przed zakupem auta, a przejście 100m to olbrzymi problem.

      • 19 16

      • Zamknijmy ulicę, bo kilku januszy biznesu chce ustawić swoje stoliki na środku skrzyżowania (2)

        I nie pomyślało o metrażu przed wynajmem, a dwa miesiące zamknięcia działalności to olbrzymi problem

        • 25 11

        • No to jest w stylu Czaskoskiego (1)

          Przyszłego prezydenta in spe...;
          Albo wysypmy piasek na skrzyzowaniu i postawmy palety

          • 10 8

          • Takich Jak ty powinno się zamykać w pokojach i bez klamek.

            • 1 3

      • (5)

        100 metrów? Czyli gdzie?

        • 2 0

        • nigdzie (4)

          mieszkańcy będą mieli dojazd od strony podwórek, więc o co chodzi ? Mniejszy hałas i brak smrodu spalin, czyli same korzyści

          • 8 15

          • (3)

            Żeby wjechać na podwórko trzeba najpierw jechać główną ulicą. A myślisz ile jest miejsca na tych podwórkach?

            • 9 6

            • Tyle, za ile mieszkańcy zapłacili.

              Kto broni rozkopać podwórko i trzasnąć tam podziemny parking, skoro miejsce dla samochodu jest takie ważne?

              • 8 4

            • (1)

              Więcej niż miejsc na Wajdeloty, które ma pochłonąć deptak.

              • 4 2

              • No to chyba nigdy nie widziałeś tych podwórek, wszystkie możliwe miejsca są zaparkowane. One nie są puste jak wielu myśli.

                • 1 3

    • No tak, ta 6pasmowa autostrada jaką jest Wajdeloty z pewnością udrażnia pół Gdańska xD

      • 12 12

    • "jest dojazdem do Galerii Metropolia " - to niech ta "metropolia" zrobi normalny dojazd nie osielówką. (2)

      Gdzie byli jak się decydowali na lokalizację?

      • 10 6

      • A gdzie byli właściciele knajp jak je otwierali

        Ludzie tu anonimowo obrażają mieszkańców że to slumsy ale jednak im sie opłaca w tych "slumsach" mieć knajpy.

        • 0 6

      • mało kto jeździ do metropolii przez wajdeloty, spokojnie można dejchać Kościuszki - Kilińskiego albo od Wyklętych

        • 2 0

    • (1)

      I co - myślisz że tam pójdę, do tej zaszczanej dzielnicy na piwo do knajpy bo tam jest deptak?

      • 2 5

      • W lokalach są mikroskopijne toalety :P

        załatwisz się na własną rękę

        • 0 1

    • Co Ty pieprzysz? Jaki główny kanał hahaha.. Główny kanał to Kościuszki i Wyspiańskiego (1)

      Widać że nie jesteś stąd nie wypowiadaj się za mieszkańców ludzie mają dość samochodów we Wrzeszczu i ich parkowania i hałasu i smród. Tak dla deptaka!

      • 11 7

      • Nie pieprzysz

        Tylko taka prawda. Jak Wyspiańskiego jest zawalona, to którędy można dojechać do Grunwaldzkiej? Właśnie przez Wajdeloty Panie Macieju, to chyba Pan jest z innej części dzielnicy ignorując taką oczywistą oczywistość.

        • 4 4

    • My tu mieszkamy, ...

      24/30/12 -cały rok. A dzielnica jest 'spokojna', i nie trzeba nam uzurpatorów, którzy własnymi 'biznesami' chcą wprowadzać na siłę 'nowy porządek' i pseudo atrakcje. I urząd Miasta temu przyklaskuje.

      • 8 3

    • A największy problem jest w tym że, zrobili to cichaczem i postawili mieszkańców przed faktem dokonanym. A jak ktoś tak robi to od razu nasuwa się podejrzenie o jakieś machloje. Jakby poinformowali o tym wcześniej, porozmawiali z mieszkańcami to pewnie można by było dojść do jakiegoś kompromisu. Tyle że każda ze stron powinna iść na kompromis a nie tylko mieszkańcy.

      • 3 4

    • to zart?

      • 1 3

    • "jednym z głównych kanałów komunikacji we Wrzeszczu Dolnym" XD (1)

      hahahahahahahah

      Ta pipidówa? Faktycznie dużo bardziej główna niż Hallera, Kościuszki, Legionów, Mickiewicza, Chrobrego, Miszewskiego czy nawet Klonowicza

      • 3 1

      • Skoro taka pipidówa

        to co się targują restauratorzy i inni właściciele o zamknięcie ulicy? Nikt nie wejdzie do restauracji na pipidówie.

        • 0 2

  • Niszczenie mienia przez imprezowiczów to nie jest tylko problem Wajdeloty.

    Czekam na moment aż w końcu ktoś się na serio zajmie pipid.ówą zwaną Wrzeszczówką na Gołębiej. Przez pandemię teraz jest spokój. Ale jak jest rezerwacja na imprezę to właściciele dają klucze i hulaj dusza. Kilka razy w tygodniu podwórka dookoła zajszczane, z***ane. Śpiewy na ulicy do samego rana bo towarzystwo nie potrafi ograniczyć się do lokalu tylko rozłazi jak wszy po grzebieniu. Poniszczone ogrody. W ciągu każdej imprezy przynajmniej raz interweniuje policja. Właścicielom to jak widać nie przeszkadza. Najwidoczniej będzie trzeba zebrać okoliczne wspólnoty i zrobić z tym porządek raz na zawsze.

    • 29 3

  • Ciekawe który urzednik (2)

    Rękami matki, żony czy kochanki prowadzi lokal z ogródkiem na Wajdeloty, że miasto postanowiło o niego zadbać zamykając akurat tę drogę.

    • 41 7

    • Podobno

      Kilkoro miejskich radnych ma udziały/jest właścicielem lub w inny sposób są powiązani z tymi lokalami. Chyba łatwo to sprawdzić, trzeba w internecie poszukać.

      • 16 0

    • Radny dzielnicy ma tam lokal. Konflikt interesów jest oczywisty.

      • 13 0

  • Właściciele billboardów tez protestowali (2)

    • 7 6

    • Billboardy nie hałasują w nocy (1)

      Nie brudzą, nie sikają po klatkach, nie wymiotują

      • 5 2

      • w sumie opisałeś zachowanie mieszkańców z Wajdeloty i okolic

        • 0 9

  • Czyli że co? (1)

    Restauratorzy i miasto nie zapytali sasiadów czy aby na pewno chcą mieszkać przy chlejnioszczalni dla hipsterów?
    Nie może być!

    • 33 4

    • Witamy w gdańsku

      Masz płacić, najlepiej wyprowadzić się na obrzeża, a mieszkania i tereny w centrum i bardziej reprezentatywnych dzielnicach oddać miastu i deweloperom pod wynajem krótkoterminowy

      • 8 1

  • Przychodnia (3)

    Na wajdeloty też jest przychodnia lekarska gdzie też leczą się starsi pacjenci podwożenie przez rodzinę będzie niemo ZSZ

    • 30 8

    • nie ma przychodni na tym odcinku (1)

      • 7 3

      • Przychodnia jest narogu Wajdeloty z Wallenroda, nikt tam nie dojedzie samochodem bo nie będzie można albo nie będzie miejsca do zaparkowania

        • 4 2

    • Argument z wożeniem chorej babci już jest

      Trójmiejskie bingo samochodowe prawie kompletne.

      • 3 9

  • Rozwiazanie skrajnie denne! (4)

    Zeby robic takie strefy to najpierw trzeba miec infrastrukture, zeby mieszkancy mieli jak dojechac do domow i gdzie zaparkowac auta.

    Wiec mam pytania do urzednika, ktory z takim planem mial czelnosc sie pokazac:

    1. Jak auta z Wallenroda maja sie minac na ulicy podczas wjezdzania i wyjezdzania? Cala ulica (pomijajac jej fatalny stan) zalana jest gierkowska smola, z mnostwem dziur i brakiem wyznaczonych parkingow po obu stronach. Teraz jest tam miejsce na 1.5 samochodu, a jak zaparkuje jakis busik to w ogole trzeba uwazac, zeby nie przytrzec. Dwukierunkowe mijanie sie tam aut jest po prostu obecnie niemozliwe.

    2. Kiedy naprawicie nawierzchnie na Danusi i Aldony? To co tam odwalacie to wstyd! Wstyd! Wstyd! Wstyd! Wstyd! Wstyd! Palcem tam nie ruszyliscie! Tylko byscie zamykali, slupkowali, parkometrowali i burakowali. A mieszkancy wyjezdzajac z Wrzeszcza rozwalaja sobie tam od lat zawieszenia! Wstyd! Urzedniku ZDiZ, do Ciebie mowie: wstydz sie!

    3. Dlaczego nie polaczycie Lelewela z rondem? Teraz bezsensownie trzeba kluczyc po jednokierunkowych uliczkach. Ten przejazd by ulatwil komunikacje i ograniczyl ilosc samochodow na ulicach we Wrzeszczu. Przy okazji przydalby sie tam normalny parking (na miejscu po wyburzonej kamienicy), wszyscy parkuja tam w blocie.

    Podsumowujac: nie jestem przeciwny deptakom, ale najpierw trzeba pomyslec jak zorganizowac ruch, jak zminimalizowac ruch, gdzie maja parkowac samochody, ktoredy dojechac dostawy. A nie: zamykamy, poklepiemy sie po plecach i zadowoleni zaczniemy myslec co nastepne spieprzyc.

    • 42 8

    • kolejny przykład roszczeniowca zapatrzonego w swój złom trojący spalinami!!Nie wszyscy maja samochody w miescie (1)

      I kilkaset tysiecy mieszkanców korzysta z komunikacji miejskiej i rowerów!!Nikt niema obowiazku zapewnić ci dojazdu twoim prywatnym szrotem i parking pod blokiem!!

      • 2 10

      • Pienisz sie jak dziecko co zezarlo tabletke musujaca na sucho.

        Przeczytaj jeszcze raz. Miasta sa i dla kierowcow i dla pieszych i dla rowerzystow. A proponowane rozwiazanie sparalizuje dzielnice i spowoduje wiecej spalin. Niech sobie robia deptaki, ale kompleksowo, z alternatywami dla kierowcow w parze.

        • 8 3

    • po pierwsze trzeba zauważyć, że nie wszyscy mają samochody

      po drugie warto zauważyć, że nie wszyscy chcą mieć samochody

      po trzecie warto zauważyć, że jak jest mniej samochodów, to nawierzchnia się mniej niszczy i łatwiej/ taniej ją naprawić (są mniejsze koszty realokacji mniejszej liczby samochodów w czasie remontów)

      po czwarte posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie zobowiązania miasta do zapewnienia miejsca do parkowania blisko domu w przestrzeni publicznej

      po piąte samochody na małej prędkości mogą się minąć na wielu wąskich ulicach bez problemu, zwłaszcza jeśli jest ich mniej

      po szóste ślepe ulice dla ruchu samochodowego są bardziej atrakcyjne dla mieszkańców - nie ma na nich ruchu tranzytowego

      Można te argumenty mnożyć. Warto zacząć od uznania prostej prawdy: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po tradycyjnie zabudowanej części miasta.

      • 1 4

    • Jeszcze do remontu ulica Grażyny

      Też ma nawierzchnię w tragicznym stanie

      • 1 1

  • Pierwsi byli mieszkańcy (3)

    Więc majà rację

    • 32 9

    • no tak najpierw wybudowali mieszknia na pietrach a potem lokale na parterach (1)

      • 3 8

      • Dokładnie tak było

        Jak spojrzysz na stare fotografie, na parterach najczęściej były normalne mieszkania, ewentualnie sklepy, a przed budynkami odrobina zieleni oddzielona niskim płotem od ulicy.

        • 10 4

    • Pierwsi byli niemcy

      Więc mają rację

      • 2 3

  • Jak na Starowiejskiej w Gdyni...

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane