• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy

Krzysztof Koprowski
12 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Choć przejazd między węzłami na obwodnicy trwa zwykle kilka minut, pasażerowie komunikacji miejskiej muszą zadowolić się okrężnymi i wielokrotnie dłuższymi trasami. Choć przejazd między węzłami na obwodnicy trwa zwykle kilka minut, pasażerowie komunikacji miejskiej muszą zadowolić się okrężnymi i wielokrotnie dłuższymi trasami.

Obwodnica Trójmiasta powoli przeistacza się w drogę wewnątrz miasta. Za tym nie idą jednak zmiany w komunikacji i ewentualne uruchomienie linii autobusowych. Urzędnicy przekonują, że nie ma takiej potrzeby, a samo połączenie byłoby nieatrakcyjne ze względu na częste korki.



Czy powinna istnieć linia autobusowa kursująca przez obwodnicę?

Sprawa uruchomienia autobusów po obwodnicy wielokrotnie pojawia się w wiadomościach od naszych czytelników, którzy przekonują, że ułatwiłoby to podróże po mieście.

- Mieszkam na osiedlu Wiszące Ogrody zobacz na mapie Gdańska, a pracuję w Parku Handlowym Matarnia zobacz na mapie Gdańska. Dzisiaj dojazd autobusem zajmuje mi się ponad 40 minut i wiąże się z uciążliwą przesiadką na rondzie turbinowym zobacz na mapie Gdańska, gdzie między przystankami trzeba pokonać znaczny dystans. Ta sama trasa samochodem zajmuje mniej niż 15 minut. W jaki sposób ma to zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej? - pyta pan Andrzej, czytelnik Trojmiasto.pl.
Pani Beata, nasza czytelniczka, zwraca natomiast uwagę na brak połączeń między obiektami handlowymi wzdłuż obwodnicy.

- Obwodnica stała się właściwie wielkim pasażem handlowym - niemal przy każdym węźle istnieje centrum handlowe, ale dostanie się z jednego do drugiego bez auta to rzecz praktycznie nie do wykonania w rozsądnym czasie. Przykładowo - dojazd z Fashion House zobacz na mapie Gdańska do Auchan, a więc dostanie się tylko do "sąsiedniego" węzła, wymaga cofnięcia się aż do ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska lub nawet Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska. Jeszcze gorzej wygląda podróż, gdy chcemy dostać się [z Fashion House - dop. red.] do Osowej - trzeba przejeżdżać przez dolny taras.
Dojazd do Parku Handlowego Matarnia z rejonu Węzła Karczemki trwa komunikacją miejską ponad 40 minut i wymaga jednej przesiadki. Podróż z Osowej oznacza natomiast przejazd przez lotnisko. Dojazd do Parku Handlowego Matarnia z rejonu Węzła Karczemki trwa komunikacją miejską ponad 40 minut i wymaga jednej przesiadki. Podróż z Osowej oznacza natomiast przejazd przez lotnisko.
Te argumenty nie przekonują jednak urzędników. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego komunikacja miejska prowadzona po obwodnicy ze zjazdem na każdym węźle na najbliższy przystanek nie sprawdzi się.

- Obwodnica Trójmiasta jest bliska wyczerpania swojej przepustowości. Podczas wakacyjnych weekendów "bito" tam rekordy dobowej liczby pojazdów. Praktycznie był to jeden wielki korek. Ponadto prawie codziennie występują zdarzenia drogowe w postaci kolizji, generujące zatory drogowe. To sprawia, że linia autobusowa funkcjonująca na znacznym odcinku obwodnicy byłaby narażona na niepunktualność i nieregularność - przekonuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
W opinii ZTM, wadą takiej linii jest także wydłużony czas przejazdu ze względu na brak wygodnego powrotu na obwodnicę po wykonaniu kursu do najbliższego przystanku.

- W obrębie większości węzłów nie ma w pobliżu przystanków możliwości zawrócenia np. na Matarni lub Osowej. Trasa taka byłaby zatem dłuższa niż prowadzona równoległymi drogami - dodaje Zomkowski - W naszym przekonaniu należy dążyć do modelu wykorzystania szybszego i pewniejszego transportu szynowego (PKM) zintegrowanego z dojazdową komunikacją autobusową, ponieważ nie same węzły obwodnicy są celem podróży pasażerów, lecz osiedla i tereny usługowe położone w znacznej odległości od tych węzłów.
Brak dogodnej lokalizacji wjazdów na Trasę W-Z (Armii Krajowej) wymusza skomplikowane i wydłużone przejazdy wykonywane na wysokości osiedla Wiszące Ogrody. Brak dogodnej lokalizacji wjazdów na Trasę W-Z (Armii Krajowej) wymusza skomplikowane i wydłużone przejazdy wykonywane na wysokości osiedla Wiszące Ogrody.
Również odległości do pokonania na węźle Karczemki, zdaniem ZTM, dyskwalifikują pomysł skierowania autobusów do Karczemek przez węzeł przy centrum handlowym zobacz na mapie Gdańska, a następnie "główny" węzeł z obwodnicą i Trasą W-Z zobacz na mapie Gdańska. Byłaby to alternatywa dla obecnego układu linii i krążenia autobusów po ul. Kartuskiej celem dostania się na Trasę W-Z.

- Długość tras autobusów przez "ślimaki" jest niemalże identyczna jak aktualne trasy autobusów, a czas przejazdu proponowaną trasą może być nawet dłuższy, co wynika z zakorkowania dróg dojazdowych i możliwości wystąpień zdarzeń utrudnień na obwodnicy (kolizje, wypadki, awarie) - wyjaśnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Miejsca

Opinie (273) 2 zablokowane

  • Z dobrobytu w d*pach się poprzewracało ! (12)

    jw.

    • 190 74

    • Mieszkańcy mają płacić podatki i nie wtrącać sie (8)

      U mnie w gminie tez się domagają autobusów. Tzn mają w dni robocze a chcieliby także w weekendy i święta. Cóż, spuszczam ich na drzewo non stop.

      • 16 8

      • (7)

        Teraz widać jaki mamy konsumpcjonizm, że trzeba latać od jednego do drugiego centrum handlowego, a nie dawać zarobić lokalnym sklepom w pobliżu.

        • 17 20

        • (1)

          a garnitur sportowy adidasa tanio z butami gdzie kupie u mje na wsi?

          • 12 2

          • Kto mnie śmiał wykropkowac 3 posty wyżej???

            Niech no przyjdzie na zebranie soleckie to mu mój radny Stepka da popalić gdy mi zabraknie języka w gębie!

            • 1 1

        • Dajcie mi rozwiązanie a ja uruchomię linię (4)

          Pomysł na uruchomienie linii komunikacyjnej z Pruszcza Gdańskiego przez Rotmankę na obwodnicę i zajazdy na przystanki przy węzłach aż do Osowy jest stary jak świat.
          Jednak problemem jest rozwiązanie tematu bagażu pasażera. Ponieważ jak ma pasażer robić turne po sklepach skoro nie ma gdzie swoich zakupów przechować?
          Linia miałaby sens przy zachowaniu przesiadek z normalnych linii, jednak to jest ciężko zastosować.
          Zobaczmy na układ drogowy Gdyni i obwodnicę. Wiedzie ona z dużej dzielnicy Chylonia przez Chwarzno (dojazd do Witomina), aż do wielkiej dzielnicy Karwiny/Dąbrowa. A co z Gdańskiem? Obwodnica przebiega wzdłuż osiedli nowych, do których przeprowadzają się głównie zmotoryzowane osoby. Wiem, wiem... Ale przeładowane autobusy nie są wynikiem braku samochodu w gospodarstwie domowym, a faktem, że z samochodu korzysta główny użytkownik a pozostali korzystają z komunikacji zbiorowej w codziennych podróżach. Ale po zakupy już nie jadą autobusem, a samochodem.
          Ale jak tu zachęcić pasażerów do codziennych podróży?
          Co ważniejsze, szybciej i krócej jest z Pruszcza Gdańskiego na Przymorze przez centrum miasta niż Obwodnicę, więc szans na linię "studencką" przez obwodnice nie ma szans, choć jest planowane bezpośrednie połączenie UG z Pruszczem Gdańskim.

          • 6 0

          • Człowieku, jakie zakupy (3)

            Bieda jest. Ludzie jeżdżą po centrach handlowych popatrzeć na co ich nie stać i wracają do domu z pustymi rękoma. A że nie stać ich również na samochód to taki autobus byłby rozwiązaniem jak się patrzy.

            • 12 8

            • Propaganda "Polski w ruinie" ciąg dalszy. (2)

              Chłopie, gdyby nie kupowali to by nie otwierali wciąż nowych galerii. Taka bieda w kraju, że w weekend nie ma gdzie zaparkować w Bałtyckiej.

              • 10 3

              • bo nie maja na opal w domu, to przyjezdzaja sie ogrzac ;)

                • 6 1

              • Nie ma to jak zrozumieć ironię

                • 1 0

    • Polska w ruinie !

      • 5 0

    • A co z 510tką na lotnisko ?
      Przez Gdynie Sopot i Gdańsk ? 2h to zajmie

      • 1 1

    • Tak towarzyszu ? Tylko to masz do powiedzenia ? Urzędnicy pracujący za

      nasze podatki mają wszystko torpedować jak za komuny ? Uprawiasz "niedasizm" (nie da się) ?

      Faktycznie, trzeba będzie wyjechać na Zachód, bo tam wszystko robią dla ludzi a nie na odwrót - zapłać podatek i odwal się. Tym bardziej jeszcze jak takiego idiotę i jego 189 "klakierów" (plusy) ma się za współmieszkańca.

      • 0 0

  • (12)

    buspasy na obwodnicy i po sprawie. Jak i tak sie korkuje, to przynajmniej ktos bedzie mial ok. :)

    • 130 151

    • Takie rzeczy tylko w POlsce (10)

      zakorkowane obwodnice i autostrady hehehehehehehehehe

      • 27 29

      • W pupie byłeś i kupkę widziałeś (3)

        Pelikanie pisowski

        • 24 28

        • Lemingi zaciekle kąsają (2)

          Po wyborach zostanie im już tylko żałosne skomlenie :)

          • 16 27

          • pislamskie oszołomy wierzą że #jarosławpolskęzbaw da im piniondze, ale obudzą się z dużym bulem d*py. (1)

            • 14 7

            • Oni nawet nie chcą, by im żyło się lepiej.

              Oni chcą, by innym żyło się gorzej. G*wno każdemu równo.

              • 5 0

      • Jesteś głupi jak te korki których zapewne w innych krajach niema tylko w Polsce.

        • 15 1

      • A widziałeś jak wyglądają czasami autostrady w Niemczech, Francji czy USA? Te wielokilometrowe korki?

        Rzecz jasna, że nie widziałeś, bo skoro najdalej w życiu było się w Kościerzynie, to trudno mieć o tym pojęcie. Tylko po co wtedy zabierać głos i głupoty opowiadać?!

        • 38 2

      • tylko w polsce widziales bo w d*pie byles. a pod mopsem jak stoisz to ci kolejka nie przeszkadza?

        • 13 3

      • Po wyborach na pewno nie będzie korków, bo kto żyw będzie uciekał z tego ogłupionego kraju

        • 12 5

      • "autostrady miejskie" i inne drogi pseudoszybkiego ruchu bywają zakorkowane

        we wszystkich aglomeracjach świata.

        Teza, że korki można zlikwidować budując estakady, "ślimaki" i inne wielopoziomowe rozwiązania ma taką samą wartość logiczną jak teza, że można leczyć otyłość popuszczaniem pasa.

        Potrzebna jest zmiana myślenia wielu decydentów i niezłej liczby mieszkańców przyspawanych mentalnie do siedzeń swoich samochodów.

        • 7 0

      • Przejedź się obwodnicą Londynu (M25) w godzinach szczytu

        a przestaniesz takie brednie wypisywać. Polecam zwłaszcza okolice Heathrow - 4 pasy ruchu plus 2 pasy zjazdowe i prędkość poruszania się 0-20 MPH.

        • 9 0

    • I jeszcze kontrapas dla rowerzystów :-)

      • 8 1

  • No tak... (5)

    Polska w ruinie, naród nie ma co do garnka włożyć, a tu nagle największym problemem społeczeństwa jest brak możliwości sprawnego odbywania tournee po nienajtańszych przecież centrach handlowych.

    • 168 102

    • odzyskamy samolot nawet za cene wojny z rosjom. tuska powiesimy, a ty i twojikoledzy pujdom siedziec.

      • 16 7

    • (2)

      Akurat Auchan jest najtańszym z marketów w większości rankingów. Kładzie nawet biedę na plecy...

      • 13 2

      • na tyle tańszym, żeby z miasta jechać autobusem na drobne zakupy? (1)

        • 7 0

        • Niektorzy przecież nie muszą kupować biletów

          Osoby, które skończyły 70 r ż. i renciści dawnej I grupy jeżdżą za darmo

          • 0 0

    • ale głupi wpis

      ...jak w tytule

      • 0 0

  • (15)

    "W naszym przekonaniu należy dążyć do modelu wykorzystania szybszego i pewniejszego transportu szynowego (PKM)" - jak mam wykorzystać PKM, skoro mój bilet miesięczny ważny na terenie miasta nie daje mi uprawnień do podróży tą koleją w mieście . Musiałbym dokupić drugi bilet ( albo zakupić metropolitalny ) co z kolei wyszłoby to drogo. Przecież wiadomo, że PKM i SKM nie służy do komunikacji w obrębie miasta. A szkoda... W Warszawie płacisz za miesięczny 92 zł i jeździć można SKM, KM, M na terenie całego miasta. Czy tak nie może być w 3 mieście?

    • 304 7

    • nie (1)

      niedasizm i juz. nie, bo Miastu się nie opłaca. mimo że miasto w teorii dla ludzi, nie odwrotnie....

      • 40 3

      • Kto ci tak powiedział, kto ci tak powiedział robaku?!?!?!?

        On zawiśnie na trójzębie Neptuna!!!

        • 7 10

    • (5)

      Metropolitalny nie jest ważny na PKM.

      • 35 0

      • Bo nie byli tym zainteresowani (2)

        urzędnicy Marszałka

        • 12 0

        • Bo Gdańsk i Gdynia nie chcą dopłacić (1)

          Ja tez wypuszczę bilety i wina Marszałka bedzie, że nie jest on zaainteresowany żeby były one ważne w SKM lub PKM. Tu mamy spór kto co/w jakim stopniu będzie finansował w Trójmieście a nie o zainteresowanie lub nie. To nie rola Marszałka ponosić całość kosztów za PKM Wrzeszcz-(Osowa) Gdynia czyli połączenie typowo miejskie. Na porządny bilet 3miejski pewnie pozostanie nam czekać do wejścia w życie powiatu metropolitalnego.

          • 4 4

          • jasne! Lepiej dopłacać bezpośrednio do pensji pracowników PKM (bo ktoś im musi wypłacić pensje po mimo pustych pociągów) niż dołożyć do biletów żeby ludziska zaczęli jeździć

            • 1 1

      • można kupić bilet trójmiejski - działa na SKM i PKM (1)

        objęcie PKM biletem metropolitalnym wiąże się z nieporównywalnie mniejszymi wydatkami niż budowa 1 km drogi pseudoszybkiego ruchu

        • 7 0

        • Tylko, że na ZTM już osobny bilecik... A obok tego ładnie metropolitalny na SKM + ZTM - tylko bez PKM, żeby większe zamieszanie zrobić, bo jak wiadomo na początku był chaos.

          • 10 0

    • w batustanie urzednik decyduje czy sie da

      nie zdrowy rozsadek, wygoda mieszkancow czy rachunek ekonomiczny.

      Takie tam 25 lat po upadku komuny, teoretycznym

      • 14 5

    • Trójmiejsjki miesięczny... (4)

      Istnieje coś takiego, jak bilet "Trójmiejski miesięczny" który uprawnia do przejazdów SKM od Gdyni-Cisowej do Gdańsk Lipce oraz PKM od Wrzeszcza do Osowej - czyli na terenie całego Trójmiasta. I, co ciekawe, jest tańszy od "zwykłego" miesięcznego: Trójmiejski miesięczny kosztuje 120 zł, podczas, gdy zwykły miesięczny na trasie Grabówek - Gdańsk Główny 122 zł. Są tez bilety jednorazowe "Trójmiejski Strefowy" za 6 zł, czyli tyle samo co jednorazowy przejazd Grabówek - Gdańsk Główny.
      Tylko, z sobie tylko znanego powodu, SKM głośno o tym nie mówi - dowiedziałem się przypadkiem od Pani w kasie.

      • 3 3

      • Jak głośno nie mówi jak mówi? (3)

        W każdym pociagu są plakaty!

        • 7 0

        • SKM nie mówi głośno o tym, (1)

          że obowiązuje na obu liniach. Zresztą nie tylko do Osowej, w nielicznych pociągach PKM z i do Gdyni Gł. też. Trafiłem na uczciwego sprzedawcę w kasie Gdańsk Przymorze-Uniwersytet. Wcześniej była tylko plotka, że trzeba wybrać "przez Sopot" lub "przez Osowę".

          • 2 1

          • do Gdyni też..

            Oczywiście tego już nie dopowiedziałem, bo pociagów PKM z Wrzeszcza do Gdyni jest chyba z sześc na dobę i jadą wściekle rano i późno w nocy (wyjazd i zjazd do bazy). Czyli bilet obowiązuje na terenie całego Trójmiasta. A ja trafiłem na uczciwą kasjerkę w kasie w tunelu w Gdańsku Głównym

            • 2 0

        • plakaty?

          Jeżdzę codziennie i nie zauważyłem. Widocznie nie rzucają się w oczy.

          • 0 0

    • byloby dobrze, gdyby wreszcie zrobiono ten milowy krok w komunikacji publicznej i wprowadzono jeden bilet

      jednak - kwestia biletu jest drugorzedna. Pytanie, czy PKM rzeczywiscie rozwiazuje Twoj problem.

      Jesli tak - cytat jest sluszny. Jesli nie - podwojnie glupi.

      • 3 0

  • autobus do centrum handlowego. autobus do szkoły. dworca, cmentarza, kościoła... (5)

    w głowach się od tego dobrobytu poprzewracalo...

    • 70 97

    • Takie autobusy powinny opłacać centra handlowe ze swojej kieszeni. (3)

      Przez lata były kursy z centrum miasta do Matarni, Auchan itp., ale cwaniaczki stwierdziły, że szkoda kasy, więc nie ma.

      • 19 3

      • (2)

        cwaniaczki to uzywaly tych autobusow zeby sie xa darmo przemiescic od siebie ze wsi do miasta.

        • 20 2

        • Wiesz, bo korzystałeś? Te autobusy nie muszą być całkiem darmowe.

          Ważne żeby były dobrze skomunikowane door-to-door w strategicznych punktach dzielnic np. dworce PKP czy pętle autobusowe. Po tym jak PKM umieszczono w polu, a 210 pewnie zlikwidują za chwilę, zwłaszcza Matarnia powinna pomyśleć o takim rozwiązaniu. Jasień chyba obecnie pocięciach autobusów też jest gorzej skomunikowany z centrum, więc dostęp do Auchan też jest trudniejszy.
          A jak nie, to na szczęście są inne opcje zakupowe już w centrum, a nowe molochy handlowe za chwilę ruszą we Wrzeszczu i na Targu Rakowym, więc centra za obwodnicą zostaną dla samochodziarzy.

          • 4 0

        • czyli jak wracali z gdyni do gdanska ?

          ale takze uzywali jadac w druga strone z miasta do wsi tylko rano.

          • 0 0

    • na tym polega

      komunikacja publiczna, nie są to fanaberie mieszkańców

      • 4 2

  • ekran akustyczny (29)

    Jako wieloletni mieszkaniec miasta Gdańska i potomek osób, którym
    zabierano ziemię pod budowę Obwodnicy Trójmiasta, chciałbym
    zwrócić Państwa
    uwagę na kwestię braku ekranu akustycznego wzdłuż Obwodnicy
    Trójmiasta,
    między węzłem Owczarnia a węzłem Matarnia. W szczególności
    chodzi o
    odcinek na wysokości Klukowa (od skrzyżowania ulicy
    Telewizyjnej/Radarowej/Galaktycznej do ulicy Zenitowej około 1,5
    kilometra). Coraz większe natężenie ruchu na Obwodnicy powoduje
    coraz
    większy hałas, który jest nie do zniesienia. W godzinach szczytu
    hałas
    emitowany przez pędzące samochody to ponad 65 dB. Rozwój miasta
    sprawia że
    ruch samochody odbywa się niemal bez przerwy przez całą dobę. Na
    wspomnianym odcinku Obwodnicy mieszka kilkaset osób, które są
    narażone na
    utratę zdrowia fizycznego i psychicznego poprzez przebywanie w
    nieustannym
    i ciągłym hałasie. I nie są to tylko i wyłącznie osoby napływowe
    ale i
    starzy mieszkańcy, którzy mieszkają tam od zawsze i nie mieli oni
    żadnego
    wpływu na przebieg obwodnicy i jej budowę.

    • 58 134

    • przecież budują.. (1)

      lol

      • 14 10

      • ale w gdyni

        • 9 1

    • (15)

      do tej pory by nie było obwodnicy, gdyby jeszcze starzy mieszkańcy mieli tu coś do gadania, a nie chciałeś mieszkać w mieście, miasto samo przyszło
      proponuję zamykać na noc obwodnicę, aby książę się wyspał
      i nie marudź jak jest korek nie ma co hałasować

      • 10 25

      • "w miescie mieszkasz przeprowadz sie na wies" (4)

        • 9 9

        • Obojętnie na jak głuchą wieś się człowiek wyprowadzi (3)

          zaraz z tyłu d*pu przylezie miastowy motłoch ze swoją 'wielkomiejską' kulturą:
          1. śmierdzącym grillem
          2. sr*jącym wszędzie kundlem
          3. ryczącym na cały regulator disco polo
          4. warczącą 3 razy dziennie kosiarką
          5. podrzucanymi w lesie śmieciami z całego tygodnia
          6. darciem po nocy zachlanego ryja

          • 16 5

          • Osiedl się na Antarktydzie, będziesz miał spokój, zwłaszcza latem (2)

            • 8 8

            • będą mu pingwiny przeszkadzały !

              • 4 7

            • też przyleziesz polski cebulaku

              • 1 1

      • (3)

        Obwodnicę to będziemy zamykać jak nie zbudują tego ekranu na wysokości Klukowa. Codziennie w godzinach szczytu, do skutku

        • 10 13

        • Uważaj bo spacery po obwodnicy kiepsko się kończą

          • 13 8

        • Na cmentarzach przybędzie nagrobków...

          • 4 7

        • wiem, będziecie chodzic po przejściu dla pieszych i blokowac

          • 4 2

      • No pewnie, bo prawo do snu to masz ty a nie inni

        jak jest korek to silniki samochodów i tak pracują, bo żaden jełop kluczyka nie przekręci, nawet jak stoi w tym samym miejscu przez 3 godziny.

        • 7 3

      • a jak jaśnie Pan właściciel ziemski sypia też za dnia to zamknąć całodobowo... (4)

        lol O:)

        • 2 2

        • Nietylko jaśnie pan właściciel ziemski sypia w dzień (3)

          ale również pracujący w systemach zmianowych:
          - kolejarze - abyś mógł sobie swoją obrażoną d*pę wozić po Polsce w ruinie,
          - lekarze - aby miał ci kto zrobić płukanie żołądka jak z własnej woli nażresz się dopalaczy,
          - policja - żebyś mógł bezpiecznie po nocy drzeć ryja 'onaaaa taaańczyyyy dla mnieeeee' tak, żeby współmieszkańcy nie zatańczyli z tobą tak jak się należy,
          - piekarze - co by na śniadanie mamusia mogła ci kupić świeże bułeczki, takie zdrowe, bo jak tak cały dzień przed komputerem pracy szukasz, to żebyś z sił nie opadł,
          - cała rzesza innych grup zawodowych, o których istnieniu nie powiedzieli ci na religii

          • 10 0

          • (2)

            Akurat lekarze to śpią na dyżurach i są wielce obrażeni że ktoś ich budzi i cztery litery zawraca w nocy. Przecież od rana przyjmowali w przychodni, potem prywatnie również w przychodni albo szpitalu (bo wie Pan, na NFZ to skierowanie za dwa lata a prywatnie to ja moge Pana od ręki przyjąć, a prosze pamiętać że czas działa na pańską niekorzyść), a w nocy "dyżur" i monety lecą podczas snu (nie dotyczy chirurgii urazowej bo tam non stop ruch). A poza oni nie muszą spać, bo albo naćpani amfetaminą albo non stop wypoczywają szerzej na Seszelach na koszt firm farmaceutycznych za wypisywanie nam leków które nic nie dają ale producent odpowiedni... Wielokrotnie potwierdzone w autopsji.
            Policja? Chyba tylko drogówka nie śpi bo musi limity mandatów wypisać.
            Piekarze? pracują od 19.00 do 3.00 i potem kimka, bo dalej to już 'Ci źli mordercy i piraci drogowi" do sklepów wywożą...
            Jedynie kto śpi w dzień i ma postawę roszczeniową to "kolarze" bo całe noce grupowo pedałują, a jak sie po tym wyśpią to jadą podokuczać kierowcom na drogach i pieszym na przejściach....

            • 2 5

            • zminusował "lekarz" z Osowej czy kolarz z Cartusii?

              • 2 1

            • Ulżyło jak się wyżaliłeś?

              Wszyscy bumelanci tylko Ty jedyny uczciwie pracujesz.

              • 4 0

    • (2)

      Ekrany... w Gdyni codziennie tracę 40 minut bo do jednego pasa zwęzili obwodnice bo przez dwa miesiące będą budować kilkadziesiąt metrów ekranów... Na obwodnicy trzeba już budować 3 pas i pobocza a nie ekrany... bo wszystko stanie w przyszłym roku i cały ruch pójdzie po mieście a to będzie dla mieszkańców TRAGEDIA

      • 29 6

      • i dobrze

        przynajmniej na wspomnianym wyżej odcinku będzie ciszej

        • 7 6

      • jeszcze 17 pasow!

        Szczegolnie, ze ostatnie statystyki pokazuja, ze w ciagu 5 lat ubylo mieszkancow Trojmiasta. Budowac autostrady! Wiecej asfaltu!

        50% budzetu na drogi! Za malo drog! Sw. Przepustowosc. Tylko drogi to rozwoj.

        • 2 5

    • to nareszcie czujesz się tak...

      jakbyś mieszkał w centrum. bo tu jest to normalka i nikt o jakis ekranach nie prawi

      • 7 2

    • (2)

      Łomatko i łocórko! Hałas na poziomie 65 dB! Toż to nie do wytrzymania! Chyba muszę rzucić pracę w biurze, bo 8 godzin dziennie spędzam właśnie w hałasie na takim poziomie! Olaboga!

      • 7 8

      • ale potem wracasz do domu (1)

        A spróbuj mieszkać w takim hałasie i nie móc wrócić do ciszy, to zrozumiesz. (Albo i nie bo po komentarzu widać głębię myśli)

        • 8 6

        • Dziwne, mieszkając w centrum jestem przyzwyczajona i do tramwajów i hałasujących imprezowiczów i jakoś żyje (całkiem nie najgorzej :) ). Może trzeba lepsze okna kupic?

          • 5 4

    • (1)

      A na wysokości Pruszcz ostatnio (rok temu) postawili "nowe", "większe" i jest głośniej! Bo zrobili to TYLKO z jednej strony gdzie były pola, ale regionalny deweloper na siłe buduje nowe budynki. Z drugiej strony został stary ekran i teraz wszystkie auto słychać w starych domach...

      • 1 0

      • no popatrz, developer potrafi nawet hałas przenieść żeby zarobić:-)

        zdolnych ludzi ma:-)

        • 1 0

    • zostala przeprowadzka, cywilizacji panie nie przeskoczysz

      • 3 0

    • wyprowadz sie

      • 1 1

  • Poco aleja (12)

    Wedle mojej wiedzy obowdowa ma w nazwie Aleja (...) więc niech się stanie prawdziwą aleja - zamknąć ją dla pojazdów zostawić tylko BusPass i drogę rowerową wraz z pieszymi Ta ulica sztucznie dzieli tkankę miejską A miasto jak wiemy ma być dla Ludzi nie dla samochodów !!!
    Stop samochodom na obwodnicy
    Stop

    • 75 45

    • niezły troll (2)

      • 25 3

      • żaden troll zwykły głupek z Banina przyspawany do samochodu (1)

        • 7 8

        • Odezwał się głupek z Przymorza

          W kawalerce po babci

          • 5 6

    • (1)

      Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów !

      • 13 9

      • no, ale tu chyba mowa o obwodnicy...

        • 1 3

    • Czyli to samo należałoby zrobić z aleją Grunwaldzką, Niepodległości, Zwycięstwa. Poza tym co Ty masz do gadania na temat miast, "Baniniaku".

      • 7 3

    • W czasie, kiedy powstała obwodnica nie dzieliła niczego, bo "za obwodnicą" niczego nie było. To "tkanka miejska" w ostatnich latach obrosła obwodnicę jak nowotwór i o co ten szum? Było się nie budować "za obwodnicą" to nie miałbyś problemów.
      A jeśli miasto miałoby być tylko dla "ludzi" a nie dla samochodów, to życzę powodzenia w mieszkaniu w takim mieście :)

      • 7 3

    • Weź się człowieku stuknij w główke !!

      • 0 2

    • Aleja to nigdy nie będzie

      Bo aleja z definicji jest obsadzona drzewami. A nazwać obwodową mogą Zaułek Księcia Świętopełka, głupia nazwa ani nie zwiększy, ani nie zmniejszy przepustowości.

      • 1 0

    • Analogicznie autostradzie też zmieńmy status prawny :P bo przecież kraj jest DLA LUDZI anie SAMOCHODÓW hahah... padłam

      • 1 1

    • baniniak...

      ...ma poczucie humoru

      • 2 0

    • Myśl

      rąbn#j sie w łeb, gdyby nie obwodnica to na jednej jedynej głównej drodze trojmiasta (grunwaldzkiej i zwycięstwa) nie byłoby wgl przejazdu. Chcesz mieć miasto dla ludzi to wyprowadź sie np do Braniewa

      • 0 0

  • brak komunikacji miejskiej na obwodnicy (4)

    jestem w stanie zrozumieć.Dziwi mnie jej brak na Armii Krajowej.

    • 85 14

    • jaki brak? (1)

      a tramwaje to co?

      • 6 5

      • Do wysokości Chełmu?

        • 3 0

    • Po AK powinny sunąć pośpieszne autobusy do południowych dzielnic, podejrzewam, że korki na AK byłyby mniejsze i mniej byłoby spalin, a ludzie zadowoleni. Ale nasi włodarze mają już pewnie zaniki mięśniowe z nieużywania nóg - wożą się swoimi autami i o komunikacji miejskiej nie mają zielonego pojęcia!

      • 10 1

    • dołączam się

      z centrum do Kokoszek czas przejazdu to ok 50 min, gdzie samochodem przez ul. Armii Krajowej to max 15min. Jestem ZA wprowadzeniem takiego autobusu, byleby nie ogarniał wszystkich osiedli i przystanków po drodze.

      • 4 1

  • Lobby handlowców? (4)

    Po co jeździc z jednego centrum do drugiego, wszędzie jest to samo .

    • 97 12

    • (3)

      ludzie zwiedzają centra handlowe jak muzea, to takie miejsce na spacer z rodziną po prostu. A czasem coś przy okazji kupią

      • 5 1

      • A może tam ktoś po prostu pracuje (2)

        Zrozumcie, że ludzie tam też pracują i przez bez sensowne prowadzenie transportu do centrum tracą nie potrzebnie czas.
        Sam mieszkam na południu, ale pracuje na Suchaninie i wkurzam się gdyż każdy transport jest do centrum.
        Przez taką zabawę aby dotrzeć do pracy potrzebowałbym 3 przesiadek. Do tego jest kompletny brak synchronizacji, więc wybrałem zakup auta.
        Autem docieram od 10-20min do pracy. Autobusami zajmowało mi to od 45-75min w zależności od godziny wyjścia z pracy.

        • 8 1

        • niestety albo dziennie godzina w plecy, albo koniecznosc utrzymania samochodu jest doliczona do zakupu mieszkania na "poludniu" (1)

          Moze troche sie poprawi po zbudowaniu nowych linii tramwajowych

          • 4 1

          • Nawet z centrum dojazd w niektóre, istostne rejony GD to godzina minimum.

            • 2 2

  • Autobus mógłby jechać drogami równoległymi i serwisowymi (4)

    KOWALE - ul.Przywidzka - SZADÓŁKI - ul. Lubowidzka (obok VW Plichty) i dalej przez Kiełpinek do KARCZEMEK i dalej serwisówką do MATARNI i kolejnych węzłów

    • 151 11

    • Kowale mają autobus i wystarczy!

      • 6 11

    • i ona jest bardzo dobra ta koncepcja (1)

      tez o tym pomyślałem

      • 11 1

      • Od koncepcji to jestem tutaj JA!!!

        Rozumiesz???

        • 2 3

    • Nawet 813 jeździł z Kowal Starowiejską,

      a potem Przywidzką; czasem dodatkowo też Jabłoniową i Kartuską, bo były korki na obwodnicy, a nie miał dalej przystanków. Taka odpowiedź na argument władz ZTM-u. Dziś z autobusów bezpłatnych Auchan nic nie zostało.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane