- 1 Nie udawajcie Kaszubów w Trójmieście (361 opinii)
- 2 Dziecko znalezione w śmietniku uduszono (258 opinii)
- 3 Agresywny bezdomny z Karwin zatrzymany (36 opinii)
- 4 Włamali się i zdemolowali sklep na Chełmie (81 opinii)
- 5 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (796 opinii)
- 6 Podpalacz z Brzeźna zatrzymany (27 opinii)
"Nie myję okien na Wielkanoc", czyli o świątecznych porządkach
Ponad 40 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie, nie robi specjalnych porządków przed Wielkanocą. - Na Święta zawsze wyjeżdżam, więc sprzątam tylko samochód - napisał jeden z internautów.
Mogłoby się więc wydawać, że "mycie okien na Wielkanoc" jest niepisaną, nieoficjalną, ale jednak - tradycją. W tym kontekście ciekawie prezentują się wyniki ankiety Trojmiasto.pl, w której głos oddały ponad 3 tys. osób.
"Wielkie sprzątanie? Tylko gdy przyjadą goście"
43 proc. z nich deklaruje, że zbliżające się święta Wielkiej Nocy nie są powodem do tego, by robić porządki większe od tych wykonywanych regularnie.
15 proc. czytelników przykłada się do sprzątania bardziej niż zwykle tylko wtedy, kiedy spodziewa się gości.
19 proc. internautów mobilizują nie tyle Święta, co potrzeba "ogarnięcia" po zimie.
- W tym roku zamierzam być "domopozytywna". Nie będę się spinać, żeby doszorować każdą fugę, zakamarek i plamkę na okiennej szybie. Zamierzam odpocząć i cieszyć się wiosną - podsumowuje Anna z Gdyni.
Nie masz czasu na sprzątanie? Oni pomogą
Opinie (367) ponad 20 zablokowanych
-
2022-04-14 11:33
Opinia wyróżniona
Nikt nie wspomina o tym, że niektórzy po prostu nie są wierzący. (94)
I dla nich to po prostu jeden dzień wolnego i tyle.
- 428 49
-
2022-04-15 17:30
Nie ma ludzi niewierzących
Każdy w coś wierzy
- 0 0
-
2022-04-15 13:46
Nie ma niewierzących. Komuchy biegają do wróżek, technokraci wierzą w szczepionki, a reszta w kosmitów i turbosłowian
Jest też cała masa korpoludzikow wierzących w szkolenia w powerpoincie.
- 1 0
-
2022-04-15 09:25
Skoro nie wierzą (1)
to wolny dzień się nie należy. Logiczne.
- 1 2
-
2022-04-15 10:22
Większość katolików nie wierzy w to co czasami ,,obchodzi"
- 1 1
-
2022-04-15 00:50
Dla niewierzących powinien to być zwyczajny dzień w pracy (2)
- 0 3
-
2022-04-15 11:22
w Niedziele ?
- 0 0
-
2022-04-15 10:22
tak dużo jest niewierzących a praktykujących od czasu do czasu katolików, wiec po co im dzień wolny
- 0 0
-
2022-04-14 17:04
albo fajna okazja na spotkanie z rodziną (1)
- 2 1
-
2022-04-15 10:21
Ja mam co tydzień weekend- fajną okazję na spotkanie z rodziną
- 0 0
-
2022-04-14 16:25
(1)
Dla mnie Wielkanoc nie jest religijna. Obchodzę bo to fajna tradycja.
- 3 5
-
2022-04-14 20:17
Nie wiem,
co w Kościele może być bardziej religijne od największego święta, Święta Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa, fundamentalnej prawdy chrześcijaństwa?
- 2 2
-
2022-04-14 15:39
Ci "niektórzy" (2)
są w mniejszości, więc co to kogo obchodzi. Niech sobie żyją swoją niewiarą i swoimi "tradycjami".
- 4 13
-
2022-04-15 10:20
widać jak sobie żyją wiarą prawosławni agresorzy, zabijają swoich braci w wierze
- 0 0
-
2022-04-14 20:15
pozdrawiam ziomala
ja z Piotrkowskiej
- 0 1
-
2022-04-14 15:10
A poco wspominac o patalogi? :) (2)
- 2 2
-
2022-04-15 07:07
Nikt o tobie nie wspomniał więc bądź spokojny
- 0 1
-
2022-04-14 17:56
"patologi"- kłania się pierwsza klasa szkoł podstawowej, fajny analfabetyzm
- 4 0
-
2022-04-14 14:08
No właśnie nie wiem dla czego ci nie wierzący obchodzą święta katolickie (18)
Dla czego i z czym wiążą ci nie wierzący choć by choinkę czy prezenty przecież nie wierzą i nie kojarzą tego że te święta są ściśle powiązane z Bogiem i z kościołem więc po co to robią tak sobie ??? Powinni obchodzić święto lasu ! te wszystkie tradycje jak i sama Wielkanoc są nie rozerwalną częścią naszej wiary i kościoła i wszyscy wierzący w
Dla czego i z czym wiążą ci nie wierzący choć by choinkę czy prezenty przecież nie wierzą i nie kojarzą tego że te święta są ściśle powiązane z Bogiem i z kościołem więc po co to robią tak sobie ??? Powinni obchodzić święto lasu ! te wszystkie tradycje jak i sama Wielkanoc są nie rozerwalną częścią naszej wiary i kościoła i wszyscy wierzący w Boga o tym wiedzą od urodzenia. Nikt nikomu nie narzuca czy ma wierzyć czy nie ale katolicy też nie obchodzą świąt innych religii ramadanów chanuki czy innych !
- 7 26
-
2022-04-14 22:35
Choinka to niemiecki zwyczaj, tam gdzie rodził się Joshua nie ma choinek.
- 5 2
-
2022-04-14 17:55
(2)
KAże katolickie święto zostało ukradzione innym wierzeniom. Więc to ty obchodzisz święto lasu, nawet o tmy nie wiedziać bo ktoś cie oszukał, a Ty nawiniak uwierzyłeś.
- 12 2
-
2022-04-15 07:04
(1)
Każde xD triduum paschalne jakiej religii zabrali?
- 0 1
-
2022-04-15 09:58
Nie zabrali ale zmodyfikowali pod siebie.
Z judaizmu ze święta Paschy.- 3 0
-
2022-04-14 17:41
(3)
Haha katolicy nie obchodzą świąt innych religii.
To jest właśnie problem że sami nie wiedzą co obchodzą i dlaczego.
Ciekawe że Wielkanoc dziwnie zbiega się żydowskim Pesach, a boże narodzenie z obchodami wyznawców boga Mitry, kultury starszej od chrześcijaństwa.
Ci wszyscy wierni katolicy nie zdają sobie sprawy ile świąt i obrządków ich religia przejęła od innych podczas swojej ekspansji na inne tereny.- 16 4
-
2022-04-15 07:00
(2)
Czyli jak jakieś święto innej religii przypada w tym samym czasie to znaczy że wyznawcy religii A jest wyznawca religii B? Dziwny masz tok rozumowania jeszcze jakby wyznawca religii A uczestniczył w obrzędach religii B to miało by to sens ale wspólny czas zbiegania się świat nie oznacza że jest się wyznawca innej religii
- 0 2
-
2022-04-15 09:46
(1)
Nie to powiedziałem.
Chodziło o to że święta które teraz obchodzą chrześcijanie oraz niektóre tradycje zostały przejęte z innych religii przez kościół aby łatwiej było można przewrócić tubylców na wiarę chrześcijańską.
Według wielu badaczy jeśli Jezus naprawdę istniał urodził się najprawdopodobniej na wiosnę.
25 Grudnia obchodzono urodziny boga Mitry religii, który zmartwychwstał w dniu równonocy wiosennej. Brzmi znajomo?- 2 0
-
2022-04-15 11:45
To tylko fragment resztę znajdziesz w google.
Data Bożego Narodzenia
Deschner twierdzi też, że data Bożego Narodzenia, wyznaczona przez chrześcijan dopiero w 353 roku na dzień 25 grudnia, była związana z kultem Mitry. Jednakże Deschner jednocześnie przyznaje, że Kościół chrześcijański wybrał te datę dlatego, że chciał bowiem tego ostatniego usunąć z potocznej świadomości. W tymData Bożego Narodzenia
Deschner twierdzi też, że data Bożego Narodzenia, wyznaczona przez chrześcijan dopiero w 353 roku na dzień 25 grudnia, była związana z kultem Mitry. Jednakże Deschner jednocześnie przyznaje, że Kościół chrześcijański wybrał te datę dlatego, że chciał bowiem tego ostatniego usunąć z potocznej świadomości. W tym wypadku trudno mówić o inspirowaniu się kultem Mitry przez chrześcijaństwo. Jest to już raczej kontestacja i wzajemna rywalizacja doktrynalna między obiema religiami. Nie jest też wcale pewne, czy rzeczywiście było tak, że Kościół chrześcijański przyjął datę 25 grudnia w celu próby usunięcia w cień kultu i święta Mitry. Wiemy bowiem, że już długo przed 353 rokiem Hipolit (urodzony w 170 roku) pisał o tym, iż Chrystus urodził się w dniu 25 grudnia. Kościół mógł więc sugerować się swoją własną tradycją przy wprowadzaniu daty 25 grudnia do swego kalendarza obchodów Bożego Narodzenia, niekoniecznie zaś musiał to robić na podstawie obchodów dnia Mitry, również wypadających na 25 grudnia. Deschner skrupulatnie wylicza różne daty Bożego Narodzenia wyznaczane przez Ojców Kościoła na zupełnie różne dni, tendencyjnie jednak przemilcza już to, że Hipolit wyznaczał datę Bożego Narodzenia właśnie na 25 grudnia, czyniąc to już na długo przed wspomnianym wyżej 353 rokiem n.e.- 0 0
-
2022-04-14 15:29
(6)
To Ty będziesz mieć te swoje święta kościelne a ja prawo do aborcji i niedziele handlowe, ok?
- 18 6
-
2022-04-15 06:56
(2)
Coraz dziwniejsze te lewaki z was się robią. Aborcji chcecie ale niedzielę nie handlowe wam przeszkadzają. Przypomnę tylko że lewica również popiera zakaz handlu w niedzielę a w dodatku by chciała aby rozszerzyć ten zakaz na więcej branży. No ale tak to jest w tych czasach że elektorat lewicy zapomina o swoich podstawowych celach wywadzacych się z
Coraz dziwniejsze te lewaki z was się robią. Aborcji chcecie ale niedzielę nie handlowe wam przeszkadzają. Przypomnę tylko że lewica również popiera zakaz handlu w niedzielę a w dodatku by chciała aby rozszerzyć ten zakaz na więcej branży. No ale tak to jest w tych czasach że elektorat lewicy zapomina o swoich podstawowych celach wywadzacych się z lewicy a zmienia się w kawiorowa lewicę której przeszkadza klasa robotnicza i która by najchętniej zmusili do pracy 365dni w roku aby móc wypić sojowe latte w galerii xD
- 2 5
-
2022-04-15 11:13
(1)
Komisy od lewaków których prawda boli :) bycie lewakiem to nie tylko aborcja pamiętajcie :)
- 0 0
-
2022-04-15 11:32
Zapominacie, pustaki, że można mieć mieszane poglądy.
- 0 1
-
2022-04-14 15:42
Prawo do aborcji i niedziele niehandlowe. (2)
- 1 11
-
2022-04-14 16:03
(1)
Prawo do aborcji i jednak niedziele handlowe.
- 9 4
-
2022-04-15 06:58
Dziwne z was lewaki. No ale tak to jest jak lewica zamieniła się w kawiorowa lewicę xD dlatego lewaki nigdy do władzy nie dojdą :)
- 1 2
-
2022-04-14 14:29
(1)
Świętuję bo lubię. Spotykam się z rodziną w te dni. Wierząca nie jestem ani trochę.
- 30 4
-
2022-04-14 14:35
No właśnie! Dlaczego tylko katolicy mogą miec wolne dni, żeby spotkac się z rodziną i przyjaciółmi?
Wasz czas świąteczny to nas czas dla nas i rodziny.
- 23 1
-
2022-04-14 14:23
Ja nie obchodzę "bożego narodzenia". Choinka i prezenty nie są częścią chrześcijańskiego obrządku. Po prostu "katotalibany" sobie przejęły pewne elementy i twierdzą, że to ich.
- 42 6
-
2022-04-14 12:41
(4)
Niewierzący, tylko czekają na prezenty od bliskich ;))) taka prawda ! A po co o was w danym czasie wspominać, skoro to święto nie dotyczy was?
- 13 36
-
2022-04-14 15:49
Jak ciebie muszą prezentami przekupywać do wiary, to mam dla ciebie zła wiadomość.
- 15 3
-
2022-04-14 13:07
chyba ci się święta pomyliły ,a kto czeka na tandety ,chyba ty (2)
- 20 8
-
2022-04-14 13:27
(1)
Czyli nawet bliskich nie masz :( przykre to. Taka tandeta jesteś !
- 6 21
-
2022-04-14 15:49
Ty nawet dalszych nie masz
- 4 2
-
2022-04-14 11:50
jak to nikt nie wspomina? (1)
na okrągło w wyborczej, newsweeku, tvn etc.
- 6 19
-
2022-04-14 11:55
Nie czytam już tego. Wiszą mi awantury.
- 12 8
-
2022-04-14 11:43
(50)
Niby tak 95% ochrzczonych ale 30% chodzi do kościoła.Ja np bardzo wierzący ale przez to co wyprawiają purpuraci nie chcę mieć z tą instytucją która odwróciła się od clu wiary nic wspólnego.Bóg jest w ludziach,czyniąc dobro bliźniemu i mając czyste sumienie wiem że idę drogą Chrystusa.
- 67 22
-
2022-04-15 23:10
taki stary, a taki głupi, swój kościoł załóż
- 0 0
-
2022-04-15 16:49
Żle pojmujesz wiare naszą ..
A gdyby 80 % duchownych zamknięto w więzieniach , dalej byś nie chodził do kościoła , czyli do domu Bożego ? Słabiutka w Tobie wiara ...
- 0 0
-
2022-04-14 21:12
(1)
@Svencjusz przestań tlumaczyc ludzi tym ze przez ksiezy czy biskupow odwrocili sie od Kosciola. Poprostu się nie chce ruszyc zadka na Mszę Sw bo lepiej TV poogladac. Taka prawda. W Kosciele od wiekow byly biale i czarne owce. Jak wszedzie. Wsrod Apostolow tez byl Judasz. Nie wszyscy księża czy biskupi są masonami skupionymi na destrukcji Kosciola. Jest jeszcze wielu duchownych, ktorzy dobrze wypelniają swoją sluzbę Bogu
- 7 9
-
2022-04-15 10:18
Przez kilku księży - wyjątków nie znaczy, że Kościół głosi prawdę o Bogu
Obrzędy rzymskie uprawia od zawsze
- 2 0
-
2022-04-14 14:33
A teraz Franciszek daje plamę z Ukrainą/Rosją i dalszy spadek liczby wierzących (3)
- 18 6
-
2022-04-15 06:50
(2)
To nie jego pierwsza plama tylko kolejna i większa niż poprzednie.
- 1 0
-
2022-04-15 10:16
Dobrze, religia się objnaża, że kolaboruje z polityką (1)
- 0 0
-
2022-04-15 11:11
Nie religia tylko kapłani to jest różnica. To że większość nie potrafi tego oddzielić to już inna sprawa
- 0 0
-
2022-04-14 13:50
nic dodac nic ująć
- 1 5
-
2022-04-14 12:21
(18)
Nie ma Boga w świątyniach wybudowanych ludzką ręką przecież księża znają ten zapis i powinni przestać ściemniać. Moja bardzo wierząca babcia mówiła, że bóg jest wszędzie nawet w kamieniu i modlić można się w każdym miejscu. Do kościoła jak twierdziła chodziła dla towarzystwa, pobyć z ludźmi , pośpiewać. Całe życie z bogiem, modlitewnikiem i różańcem a kościół był dla niej jak instytucja.
- 28 14
-
2022-04-14 21:15
(4)
"Nie ma Boga w swiatyniach". To nieprawda. Bóg jest w Kosciele, zalozyl Go i wciaz go wspiera. Owszem, mozna sie modlic wszedzie ale nie wszedzie mozna uczestniczyc w Ofierze Chrystusa, korzystac z sakramentow, przyjmowac Cialo Panskie. Do Kosciola nie idzie sie po to by pobyc z ludzmi tylko by byc blizej Boga. Pobyc z ludzmi mozna i w kawiarni;/
- 7 14
-
2022-04-15 10:16
Tak mówi Biblia, proszę przeczytać Nowy Testament
Bóg nie mieszka w świątyniach ludzką ręką zbudowanych.
- 1 0
-
2022-04-15 06:49
(2)
Można wszędzie uczestniczyć i sakramenty te można w każdym miejscu przyjąć nie tylko w murach kościelnych. Jeśli tego nie wiesz to szkoda z tobą wchodzisz w głębsza dyskusje i pisze to jako osoba wierząca. A bliżej Boga jest się za pomocą swoich czynów niż będąc w murach świątyni ale wiem dla większości pseudo katolików mury kościoła dają +10 do wiary
- 3 2
-
2022-04-15 08:45
(1)
"mozna przyjac nie tylko w murach koscielnych" Taaak? A gdzie?
- 0 1
-
2022-04-15 11:09
W każdym miejscu. Mi ksiądz udzielił ślubu na łące na wsi więc budynek kościelny nie był potrzebny, kiedyś podczas pielgrzymki ksiądz na drodze ochrzcił osobę która tego chciała nie potrzebował do tego budynku, ostatniego namaszczenia też nie przyjmujesz w budynku kościoła. Jak ktoś jest wierzący nie potrzebuje do tego budynku kościoła. Jak jesteś
W każdym miejscu. Mi ksiądz udzielił ślubu na łące na wsi więc budynek kościelny nie był potrzebny, kiedyś podczas pielgrzymki ksiądz na drodze ochrzcił osobę która tego chciała nie potrzebował do tego budynku, ostatniego namaszczenia też nie przyjmujesz w budynku kościoła. Jak ktoś jest wierzący nie potrzebuje do tego budynku kościoła. Jak jesteś wierząca osoba to powinnaś wiedzieć: Bóg, który stworzył świat i wszystko na nim, On, który jest Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach zbudowanych ręką ludzką 25 i nie odbiera posługi z rąk ludzkich, jak gdyby czegoś potrzebował, bo sam daje wszystkim życie i oddech, i wszystko.
Tak to jest właśnie z wami katolami za 5zloty- 1 1
-
2022-04-14 15:06
święta prawda!
Tak samo mówiła moja śp. mama która przez całe życie była z bogiem, różańcem i modlitewnikiem.
- 4 3
-
2022-04-14 13:31
Ok, ale różaniec to wymysł kościoła a jest także zapis w Biblii, by nie modlić się powtarzając te same zwroty (3)
- 16 9
-
2022-04-14 16:01
Różaniec jest wynikiem objawień Maryi
- 5 10
-
2022-04-14 15:09
Napisz proszę w którym miejscu
Nie kpię, po prostu jestem ciekaw (nigdy się o tym nie mówi)
- 2 1
-
2022-04-14 14:09
To jest medytacja.
- 2 4
-
2022-04-14 12:58
I gdzie ten bóg? (7)
Nigdy go nie ma jak jest potrzebny.
- 35 24
-
2022-04-14 16:51
Pilnuje kto pali w mobilnych krematoriam
Patrzal kto rabal siekierami ludzi w 43 i karma wrocila. Jestem ciekaw czy obserwuje kto zabija palestynskie dzieci
- 8 5
-
2022-04-14 15:33
Jeśli dla ciebie to niewidzialny brodaty mędrzec na chmurce gapiący się na planetę Ziemia to rzeczywiście takiego czegoś nie ma (1)
Wolę pojęcie 'opatrzność'. Jest dosyć rzadko stosowane nie bez przyczyny. Trudno ułożyć do niej sensowne bajeczki. I jakby co, każdy ma swoją jeśli w nią wierzy. Moja np. ma w 4literach ciebie bo jest moja. I odwrotnie. Czyjaś też się moim losem nie przejmuje
- 2 12
-
2022-04-14 16:48
Opatrzność? Jeśli już to opaczność. Wszystko mu na opak wychodzi.
Niewinni giną, sk... syny mordercy dobrze się bawią.
Brawo pan buk.- 15 7
-
2022-04-14 14:08
(3)
Nie znamy jego decyzji. On jest absolutem.
- 6 19
-
2022-04-14 14:38
absolutem 0,7 ? (1)
- 12 5
-
2022-04-14 15:47
1.0
- 8 2
-
2022-04-14 14:15
Tak, i dlatego masz "wolną wolę" ale jednocześnie wszystko jest częścią "boskiego planu". Czyli nie masz wolnej woli i jesteś marionetką w rękach psychopaty.
- 24 9
-
2022-04-14 11:54
To, że są ochrzczeni to zasługa ich rodziców a nie ich samodzielna decyzja. (21)
- 132 7
-
2022-04-14 14:30
A do tego, wypisanie się z tej instytucji jest tak skomplikowane, że większość ludzi to olewa. (2)
- 23 4
-
2022-04-15 06:45
Jak ktoś ma inteligencję na poziomie szympansa to dla niego może być to skomplikowane. Ale dla normalnego człowieka nie ma w tym nic skomplikowanego
- 1 4
-
2022-04-14 15:47
Apostazja nic nie zmienia.
Zgodnie z doktryną - semel catholicus, semper catholicus (raz katolik, zawsze katolik) pozostajesz w kościelnych kwitach do samej śmierci, żeby pan proboszcz mógł dalej pobierać pieniądze z budżetu za swoją owieczkę.
- 17 10
-
2022-04-14 13:06
w punkt
- 18 8
-
2022-04-14 12:57
Zasługa? (16)
Raczej wina :D
- 76 26
-
2022-04-14 13:55
(15)
Ochrzcić dziecko trzeba,a później niech samo wybiera,jaką chce podążyć drogą....
- 20 84
-
2022-04-14 15:44
Podaj mnie proszę werset Pisma Świętego który mówi o chrzczeniu dzieci.
Nawet Jezus Chrystus był ochrzczony jako osoba dorosła. Ament
- 31 7
-
2022-04-14 14:37
Nie, nie trzeba.
A dlaczego trzeba ? Bo co ? Bo wypada, bo rodzina ?
- 28 7
-
2022-04-14 14:27
Nic nie trzeba, a nawet nie wolno.
- 26 3
-
2022-04-14 14:07
Trzeba? A to dlaczego? (3)
Bo funkcjonariusze wymyślili sobie "grzech pierworodny" żeby więcej kasy od naiwnych wyciągnąć?
Takie decyzje niech dorosły człowiek sam podejmuje.- 71 17
-
2022-04-14 16:17
BibliE czytałeś? Jezus się chrzcił w Jordanie czy nie? (2)
A jeżeli się chrzcił, to po co? Przecież był Synem Bożym.
- 5 16
-
2022-04-14 22:33
To bardzo dobry przykład - wierzący też powinni chrzcić się świadomie, jako dorośli
- 18 4
-
2022-04-14 20:52
Ochrzcił się jako dorosły. Tak powinno być
- 21 3
-
2022-04-14 14:09
(7)
Żadnego chrzczenia dzieci. Ile lat miał Jezus kiedy się ochrzcił? Jak dzieciak będzie miał 18 lat to sobie wybierze czy chce się ochrzcić, czy być jednak normalnym człowiekiem.
- 54 19
-
2022-04-15 13:29
(2)
Porównujesz się do Jezusa? Grubo! Rozumiem, ze twoje dziecko samo zdecyduje czy będzie jadło mięso, chodziło do przodu czy może do tylu, chodziło do szkoły, jarało zielsko, piło alko, myło zęby, jeździło na rowerze, kradło, biło. O wszystkim zdecyduje dopiero po 18 roku życia samo? Czy Ty chcesz być panem dla własnego dziecka?
- 1 4
-
2022-04-15 15:29
(1)
No d**il. Porównywać religijne zabobony do podstawowego wychowania...
- 1 2
-
2022-04-15 22:45
No idi**a! Religia uczy podstawowego wychowania, czego Ci brakuje. Rozumiem, ze jesteś Bogiem dla swojego dziecka i nauczysz wiary w siebie i w drugiego człowieka. Oczywiście narzucisz mu własne wartości. Jeszcze mu ołtarzyk postaw w pokoju ze swoimi zdjęciami. Dowiedz się co to jest religia, wiara i do czego służą te zabobony jak je nazwałeś. Pewnie i tak nie ogarniesz!
- 0 0
-
2022-04-15 06:43
Samemu pewnie masz chrzest więc pamiętaj nie jesteś normalnym człowiekiem xD (3)
- 1 3
-
2022-04-15 11:28
Nie jestem normalny, ale przynajmniej próbuję (apostazja). A do tego moje dziecko będzie normalnym człowiekiem.
- 3 3
-
2022-04-15 07:57
(1)
mam nawet apostazję, pełny pakiet
- 8 3
-
2022-04-15 11:03
Urzekło mnie to xD
- 0 1
-
2022-04-14 11:02
Opinia wyróżniona
(10)
Kiedyś bardziej te święta się przeżywało...baleron czy pomarańcze były na wagę złota.Dzisiaj po prostu wszystko spowszedniało,rodzinne spotkania już nudzą, dużo ludzi po prostu chce wyjechać i odpocząć.Inne czasy,nawet kartek świątecznych mało kto wysyła.O cenach w sklepach nie wspomnę bo nawet drobne upominki dla dzieci to kwoty spore.
- 257 23
-
2022-04-14 13:35
Kto ci broni iść pod mięsny o 2 w nocy i stać do otwarcia daj napiek w warzywniaku za pomarańcze z dwie stówy będą święta jak za komuny
- 15 3
-
2022-04-14 13:33
Święta baleronu i pomarańczy- dokładnie
A dzisiaj święto pełnego kosza w markecie
- 10 2
-
2022-04-14 11:19
Bolesne ale trafne (5)
Dodam: Co tu świętować? Jak na co dzień mam wszystko i postu nie obchodzę, jak w Zmartwychwstanie nie za bardzo wierzę lub wolę o nim nie myśleć, jak własnej rodziny jest mi aż za nadto a z dalszą nie chcę się widywać...
To tylko liczę żeby jak najszybciej te dni przeszły i cicho wzdycham by marna egzystencja kiedyś miała większą puentę niż dziś.- 32 8
-
2022-04-14 19:59
W samo sedno.
Pięknie powiedziane. Marność i wszystko marność.
- 0 0
-
2022-04-14 12:29
Fakt - ja umarłem i do tej pory nie zmartwychwstałem (3)
I żyje mi się zupełnie znośnie. Nie muszę sprzątać pracować na wszystko patrzę z góry
- 5 7
-
2022-04-14 13:33
Lunatykujesz, obudź się (2)
- 4 1
-
2022-04-14 13:56
wcale nie - test na corona virusa to wykluczył (1)
- 1 3
-
2022-04-15 10:12
Za późno był zrobiony
- 0 0
-
2022-04-14 11:13
Zgadzam się (1)
Nawet robienie prezentów skoro każdy ma wszystko jest bez sensu. Najczęsciej sprowadza się do przelewu na telefon.
- 31 4
-
2022-04-14 12:48
bo nikt nie wie kto jakie ma zainteresowania, co mogłoby się przydać.
- 24 0
-
2022-04-14 12:28
Opinia wyróżniona
(22)
już nie daję rady temu wszystkiemu, nikt nie pomaga , wszyscy na gotowe, a czas nie jest z gumy. Już sama myśl o świętach mnie stresuje, kiedy ja to wszystko zrobię. Zazwyczaj kończy się na wielkich planach i małych realizacjach. No tak ale ile człowiekowi do szczęścia potrzeba , bardzo nie wiele. Mierz siły na zamiary
- 138 15
-
2022-04-14 18:29
Swieta powinny byc przyjemnoscia. Innaczej kompletnie nie maja sensu.
- 10 0
-
2022-04-14 16:23
nie stękaj
do roboty
- 2 11
-
2022-04-14 13:41
Nikt nie pomaga? (8)
To Pani wina, bo pozwala Pani na to domownikom a z siebie robi umęczoną służącą. Nikt sam się nie domyśli. Proszę im wydać polecenie/komendę. Tak trudno to wypowiedzieć? Czasy się zmieniły, kobieta nie ma obowiązków - cała rodzina je ma.
- 47 4
-
2022-04-15 13:35
Polecenia i komendy możesz wydać do psa, który jakby miał głos, to pewnie i tak by od Ciebie uciekł. Bawią mnie tacy ludzie jak Ty! Królowa wszystkich, pani dobra rada ! Zajmij się własnym domem, który jest pusty pewnie.
- 1 2
-
2022-04-14 18:27
(1)
O tym to chyba decyduje cala rodzina a nie tylko kobieta?:D
- 2 0
-
2022-04-14 22:39
Dobry żart...
- 2 1
-
2022-04-14 17:51
Polecenia to można wydawać niewolnikom, a nie rodzinie.
- 4 5
-
2022-04-14 15:01
Jako mężczyzna to potwierdzam (3)
Oboje pracujemy zawodowo i dzielimy się obowiązkami w domu/opieka nad dziećmi
- 27 0
-
2022-04-15 07:16
(2)
Wow medal chcesz z tej okazji? Przecież to normalne że jak jest się w związku to dzięki się obowiązkami
- 0 6
-
2022-04-15 13:44
(1)
Typowy obraz feministki z wybujałym Ego. Facet napisał, ze pomaga/współpracuje, a ona ma zawsze jakieś ale ! Na szacunek, pomoc/współpracę trzeba sobie zasłużyć, a nie wywalczyć. Rządź sobie swoim pustym życiem dziecko ! A post pierwszy tyczy się rodziny dalszej, a nie domowników raczej. W normalnej rodzinie nie ma takich problemów.
- 2 0
-
2022-04-15 15:12
ładnie zniszczyłes tego mumina...
- 0 0
-
2022-04-14 13:36
Proszę wyluzować, dlaczego taki szał porządków i zakupów musi być teraz? (1)
To tylko dwa wolne dni, a właściwie jeden? Jest Pani na co dzień zajęta dużą liczbą spraw domowych, zawodowych, teraz czas odpocząć, poleżeć, poczytać. Ja akurat nie obchodzę świąt, za to idę z rodziną na spacer- marsz lasem, potem w domu wspólnie przygotowujemy ciepłą kolację i jemy grając w gry planszowe.
- 25 2
-
2022-04-14 22:38
Jak okna nie będą umyte, to Jezus nie przyjdzie.
- 6 5
-
2022-04-14 13:23
(6)
Jest pani wdowa, a dzieci po amputacji rak? Maz niech potanczy na szmacie, a swieta zrobic skladkowe.
- 26 5
-
2022-04-15 13:32
Dzieci nie ma, bo to tylko problem.
- 0 0
-
2022-04-14 15:46
(4)
Tak się tylko mówi, ja wiele lat robiłam święta dla rodziny u mnie w domu. Narobiłam się, nasprzątałam, nagotowałam, nausługiwałam ,goscie wychodzili a ja zostawałam z bałaganem w całym domu do sprzątania... w końcu jak miałam tego dosyć i przestałam zapraszać to nagle skończyły się rodzinne święta...dziś każdy świętuje u siebie w domu i się nie spotykamy!
- 32 1
-
2022-04-15 14:43
Smutne
- 1 0
-
2022-04-15 14:05
moja matka tak zap----ła do 70-tki
kilka lat jej zajęło, żeby powoli, powoli rodzina zaczęła luzować durne oczekiwania; bo oczywiście, kiedy święta przypadały u kogoś innego, to oczywiście tamta osoba się zażynała; taka polska norma; czym szybciej Pani odpuści, tym lepiej; pomału się uda przyzwyczaić otoczenie, że restauracja "U Mamusi" sie skończyła
- 1 1
-
2022-04-14 22:38
Jak widać więzy rodzinne ograniczały się do darmowych wyżerek u Pani.
To chyba lepiej, że się nie spotykacie.
- 23 0
-
2022-04-14 22:11
I slusznie. Ile mozna uslugiwac innym.
- 8 1
-
2022-04-14 13:21
a u mnie wręcz przeciwnie (1)
bardzo kocham swój wymarzony dom i uwielbiam w nim sprzątać; cieszą mnie lśniące podłogi i meble, cieszę się, kiey podejmuję gości i oni doceniają te czystość i jest im u mnie przyjemnie;
- 13 13
-
2022-04-14 13:38
Choć nie obchodzę świąt , mam wrażenie że dla wielu osób centrum tych dni jest posprzątać i wystawić dużo jedzenia
- 42 5
Wszystkie opinie
-
2022-04-14 11:01
(4)
A ja nie jem jajek na Wielkanoc jakoś nikt o tym w internecie nie pisze
- 25 17
-
2022-04-14 11:08
no właśnie napisałeś
- 6 3
-
2022-04-14 11:23
w ogóle może Ciebie nie być i tego tez nikt nie zauważyłby :)
- 5 4
-
2022-04-14 12:08
HEHE
bo nie masz Boga w brzuchu
- 3 0
-
2022-04-14 14:31
Ja też nie.
- 1 0
-
2022-04-14 11:02
Opinia wyróżniona
(10)
Kiedyś bardziej te święta się przeżywało...baleron czy pomarańcze były na wagę złota.Dzisiaj po prostu wszystko spowszedniało,rodzinne spotkania już nudzą, dużo ludzi po prostu chce wyjechać i odpocząć.Inne czasy,nawet kartek świątecznych mało kto wysyła.O cenach w sklepach nie wspomnę bo nawet drobne upominki dla dzieci to kwoty spore.
- 257 23
-
2022-04-14 11:13
Zgadzam się (1)
Nawet robienie prezentów skoro każdy ma wszystko jest bez sensu. Najczęsciej sprowadza się do przelewu na telefon.
- 31 4
-
2022-04-14 12:48
bo nikt nie wie kto jakie ma zainteresowania, co mogłoby się przydać.
- 24 0
-
2022-04-14 11:19
Bolesne ale trafne (5)
Dodam: Co tu świętować? Jak na co dzień mam wszystko i postu nie obchodzę, jak w Zmartwychwstanie nie za bardzo wierzę lub wolę o nim nie myśleć, jak własnej rodziny jest mi aż za nadto a z dalszą nie chcę się widywać...
To tylko liczę żeby jak najszybciej te dni przeszły i cicho wzdycham by marna egzystencja kiedyś miała większą puentę niż dziś.- 32 8
-
2022-04-14 12:29
Fakt - ja umarłem i do tej pory nie zmartwychwstałem (3)
I żyje mi się zupełnie znośnie. Nie muszę sprzątać pracować na wszystko patrzę z góry
- 5 7
-
2022-04-14 13:33
Lunatykujesz, obudź się (2)
- 4 1
-
2022-04-14 13:56
wcale nie - test na corona virusa to wykluczył (1)
- 1 3
-
2022-04-15 10:12
Za późno był zrobiony
- 0 0
-
2022-04-14 19:59
W samo sedno.
Pięknie powiedziane. Marność i wszystko marność.
- 0 0
-
2022-04-14 13:33
Święta baleronu i pomarańczy- dokładnie
A dzisiaj święto pełnego kosza w markecie
- 10 2
-
2022-04-14 13:35
Kto ci broni iść pod mięsny o 2 w nocy i stać do otwarcia daj napiek w warzywniaku za pomarańcze z dwie stówy będą święta jak za komuny
- 15 3
-
2022-04-14 11:09
Opinia wyróżniona
A ja w tym roku umylam okna (9)
wyszorowalam gąbką i płynem nawet ramy zewnętrzne, a nie tylko spryskalam sprayem do szyb, przetarlam też żaluzje i powiem szczerze, aż miło patrzeć teraz na świat. Ale rozumiem, że można sobie odpuścić, ja odpuszczam od 3 lat mycie ram hehe
- 36 9
-
2022-04-14 11:16
Tylko po co? (2)
Ja wcale nie myje okien. To normalne na świecie, budynek z zewnątrz, łącznie z oknami myją specjalistyczne firmy. Czy wiecie, że jak wypadnięcie przez okno przy jego myciu to nie dostaniecie odszkodowania z ubezpieczenia. Przeciętny człowiek nie ma sprzętu, zabezpieczeń i uprawnień do mycia okien.
- 7 29
-
2022-04-14 12:12
Żeby było czysto
Jak wypadnę przez okno myjąc szyby u mnie na parterze, to co najwyżej nabiję sobie siniaka, a sąsiedzi będą się ze mnie śmiać :)
- 9 0
-
2022-04-14 13:00
Większość okien otwiera się do środka, także umycie zewnętrznej szyby to żaden problem. Nie wiem jak myjesz okna, że możesz z nich wypaść.
- 10 0
-
2022-04-14 12:36
Dla mnie to wiosenne porządki
jak ktoś chce to niech sprząta, jak nie chce to niech nie sprząta
- 3 0
-
2022-04-14 13:13
(3)
Zaraz, czekaj, wróć... To ktoś jeszcze używa tych archaicznych żaluzji? Przecież są 100 razy wygodniejsze rolety (pólprzepuszczalne, zaciemniające, dzień-noc)...
- 1 7
-
2022-04-14 14:47
od kiedy rolety są wygodniejsze od żaluzji? (1)
Ja lubie żaluzje, zasłaniam sobie tylko "pasek" przez który mi świeci i można to umyć, a nie wywalić, bo się materiał wybrudził. Używam żaluzji zamiast firanek, a do zasłaniania mam zasłony i w życiu bym nie chciała tych szmat na oknach- bo taka moda.
- 1 1
-
2022-04-14 14:54
A robią już żaluzje, które można wyczyścić bez rozbierania całego skrzydła?
- 1 0
-
2022-04-15 10:25
Brzydkie są, poza tym już u mnie w bloku w co drugim oknie ,,dzień i noc"
- 2 0
-
2022-04-14 20:01
No co Wy, jak można zostawić brudne ramy?
- 4 0
-
2022-04-14 11:10
A (7)
Co to za moda mycie okien dla jezusa na wielkanoc??? W inne dni umyć nie można
- 70 18
-
2022-04-14 11:14
Nie, bo wtedy nie dostaniesz prezentów od zajączka.
- 10 3
-
2022-04-14 11:20
Bo Jezus sprawdza okna, i jak beda brudne to bedzie niepocieszony.
- 8 4
-
2022-04-14 11:43
imiona - duża litera na początku (3)
może czas wrócić do szkoły, i może troszeczkę szacunku dla wierzących ruski trollu
- 5 8
-
2022-04-14 12:02
O jesus maryjo juzefie świety
czepiasz się szczegółów.
Rusałko- 7 2
-
2022-04-15 09:33
Tylko w co wierzących? (1)
Że ktoś umarł, i odrzył?
- 3 1
-
2022-04-15 11:36
Bo oni wierzą w 2000 letniego zombie. Ale już różowy słoń na wrotkach albo latający potwór spaghetti jest bez sensu...
- 1 0
-
2022-04-14 13:58
Wiosenne porządki,czyli wiosna idzie.....Musi być czysto i kolorowo.....i wesoło.
- 0 0
-
2022-04-14 11:10
Mamy 2022 rok, nie wiem czemu jeszcze ktoś chce samodzielnie sprzątać swoje lokum. (20)
Lepiej wynająć do tego ludzi i sobie odpocząć przez okres świąteczny, a nie szorować podłogi czy myć okna. Ceńmy swoje zdrowie i nie męczmy się niepotrzebnie.
- 28 93
-
2022-04-14 11:13
Przez działania nierządu, większość Polaków nie stac na lepsze święta, a co dopiero na usługi sprzątania (2)
Ciesz się (o ile nie piszesz bzdur), że ciebie stać.
- 30 3
-
2022-04-14 17:59
przez działania rządu z największą radością czytam takie wypociny id....tów spod 8 gwiazdek :) (1)
- 0 8
-
2022-04-14 20:18
Cały MOPS za PIS-em !
- 4 0
-
2022-04-14 11:27
A tych ludzi święta nie obowiazują czy po prostu nie potrafisz postawić się w ich sytuacji?
- 5 3
-
2022-04-14 11:28
Ja przynajmniej sprzątam swoje (2)
A nie na kredyciku czy wynajętym. Pewnie jeszcze na fejsbusiku szukasz jeleni co za 15/h przyjdą twoje brudy ogarniać.
- 8 13
-
2022-04-14 13:06
Dajżesz już spokój z tym kredytem. Boli cię to, że ktoś regularnie spłaca?
- 8 6
-
2022-04-14 14:23
nie na kredyciku bo u mamusi mieszkasz, ciesz się, życzę mamusi 100 lat!
- 5 1
-
2022-04-14 11:50
ty sprzątasz lokum
a ludzie dom
- 9 1
-
2022-04-14 12:06
(10)
No jak ciebie stać na takie luksusy to proszę bardzo. Większość ludzi ma mało pieniędzy lub kredyty. Kredyty bo rzeczywiście potrzebują lub żeby było na życie na pokaz. Twój komentarz też jest taki na pokaz.
- 8 1
-
2022-04-14 12:16
Wydatek 250 zł co 2 tygodnie na umycie okien i sprzątnięcie to jakiś luksus? (8)
Można sobie odpuścić jedno wyjście w miesiącu do knajpy i będą na to pieniądze.
- 2 26
-
2022-04-14 12:50
(4)
Myjesz co dwa tyg. okna? No, chyba ze siedzisz jak pies w każdym oknie i patrzysz na ludzi z zazdrością. Aż ślinka leci ;)
- 9 1
-
2022-04-14 12:57
(3)
Akurat mieszkając przy jakiejś bardziej ruchliwej drodze mycie okien nawet co 2 tygodnie nie jest czymś dziwnym. Na oknach osiada tyle pyłu...
- 3 3
-
2022-04-14 13:45
(1)
Jak masz tyle kasy, to wyprowadź się za miasto
- 2 3
-
2022-04-14 14:12
Nie muszę. Myję sobie okna sam, 20 minut i po sprawie.
- 1 2
-
2022-04-14 14:10
To po co w ogóle myć?
Lepiej zamalowac olejną :D
- 5 0
-
2022-04-14 13:44
500 zł miesięcznie na sprzątanie (2)
To mega dużo!
- 10 1
-
2022-04-14 14:11
Zależy ile się zarabia?
Może jest kontrolerem lotów na lotnisku i przytula 50 tys brutto miesięcznie?
- 3 3
-
2022-04-14 21:51
Rozsądna kwota.
Spa dla każdego samochodu po 400 zł, pranie i prasowanie ubrań 300-500 zł. Niektórzy lubią mieć czysto i schludnie. Zajmując się tym samemu to strata kilkunastu godzin w skali miesiąca, których jednak szkoda.
- 1 1
-
2022-04-14 12:23
Nawet nie chodzi o to czy go stać osobiście nie chciałbym żeby mi ktoś łaził po mieszkaniu i zaglądał w każdy kąt.
- 17 2
-
2022-04-15 12:31
już nie trolluj
- 0 0
-
2022-04-14 11:10
(6)
Trzeba umyć okna bo pan Jezusek osobiście przyjdzie i sprawdzi.
- 25 52
-
2022-04-14 11:14
Dokladnie
Jezusek chodzi tylko przed Wielkanocą i sprawdza czystość. Do tego czasu okien nie trzeba myć i sprzątać chałupy.
- 11 9
-
2022-04-14 11:51
a po co te zdrobnienia? Mięsko będzie na obiadek? (4)
- 11 3
-
2022-04-14 13:04
(2)
Tak. Żonka wróci z pracki i zrobi mięsko z ziemnkaczkami i suróweczką na obiadek. A potem usiądziemy na kanapce przed telewizorkiem i będziemy oglądać serialiki z kotkiem na kolankach. Wieczorkiem wskoczymy do wanienki, położymy się do łóżeczka i przykryjemy kołdereczką. :D
- 13 1
-
2022-04-14 16:50
A seksik? (1)
Tylko w łykendzik?
- 2 0
-
2022-04-14 17:25
Co wieczorek, jak się da.
- 0 0
-
2022-04-14 13:04
miesko trzeba zjesc
ziemniaczki mozna zostawic
- 7 0
-
2022-04-14 11:11
(15)
To słynne mycie okien...Przecież umyć okna to prosta sprawa. Sa teraz takie scierki,że nawet bez płynu do szyb lepiej się myje.
- 47 13
-
2022-04-14 11:19
(4)
Niemniej nadal jest to nudne i ogłupiające zajęcie :)
- 8 10
-
2022-04-14 11:25
(3)
Opowiedz więc co jest Twoim ulubionym zajęciem? Poza zabawa telefonem? Jest coś??
- 8 6
-
2022-04-14 11:54
tak, gra na fortepianie (2)
- 6 1
-
2022-04-14 13:32
(1)
Od rana, do wieczora ;) smutne życie
- 2 5
-
2022-04-15 10:51
a kto ci powiedział, ze od rana do wieczora
z muzyką życie smutne? ale bałwan z ciebie
- 1 0
-
2022-04-14 11:30
Polak = brudas (1)
A jednak to jest prawda?
- 2 3
-
2022-04-14 20:12
ja tam
jajka myje
- 1 0
-
2022-04-14 12:05
Nieprawda, sama szyba to 20% pracy
Pozostałe 80% to już męcząca praca z doczyszczaniem framug i kaleczeniem palców w zakamarkach stolarki. Pucowanie szyby to przyjemność, nawet dużej. Ale doczyszczanie stolarki jest beeeee.
- 16 1
-
2022-04-14 13:18
(3)
W moim mieszkaniu okna nie były myte od kiedy w nim mieszkam, czyli 6 lat. Letnie burze je myją.
- 5 5
-
2022-04-14 13:19
(2)
Ale od środka warto czasem przetrzeć...
- 3 0
-
2022-04-14 14:24
(1)
od środka pies wylizuje
- 5 0
-
2022-04-14 14:26
Można i tak.
- 1 0
-
2022-04-14 13:55
ale ram okiennych tak (1)
łatwo się nie myje po zimie
- 3 0
-
2022-04-14 14:12
Trzeba wstawić okna bez ramek.
Taką mam koncepcję :)
- 1 0
-
2022-04-15 12:32
Kiedyś w większości domów były okna skrzynkowe, mycie tego to był koszmar. Teraz to zajmuje chwilę. No ale jak ktoś myje okna raz do roku to nic dziwnego, że ma dużo roboty.
- 1 0
-
2022-04-14 11:19
Zacznijmy od tego ze potrzebna jest woda za którą płacimy najwięcej w Polsce !Bo Gdańsk jest obecnie najdroższym miastem (3)
wszystkie koszty zycia w Gdańsku są jedne z największych dzięki władzom miasta !!dorównuje nam tylko Warszawa i Kraków.
Jedna ważna różnica w Warszawie wszystkie zarobki są o 20% wyższe!- 53 14
-
2022-04-14 11:27
Ceny (1)
Za ceny wody odpowiadają Wody Polskie z Warszawy
- 7 3
-
2022-04-14 15:12
Dzbanie umysłowy w kazdym miescie cena wody i scieków jest inna!
Tak było zawsze i tak jest teraz
- 2 1
-
2022-04-14 14:33
Kacperek ujada? A swoich już ulokował w fundacjach i kręci lody z dofinansowania nierządu?
- 3 2
-
2022-04-14 11:21
Lenie i tyle (3)
- 39 15
-
2022-04-14 11:59
Pantofel zapędzony
przez żonę do szorowania. A koledzy w tym czasie jeżdżą na rowerze, siedzą na rybach i nie wysłuchują mądrości zapracowanych kur domowych: umyj, posprzątaj, odkurz, wynieś, przynieś, pomóż...
- 1 10
-
2022-04-14 15:06
Ano! Ja nie sprzątam. Śpię w dzień. Tak mi się podoba. :)
- 1 1
-
2022-04-14 16:03
Sam jesteś leń
- 0 0
-
2022-04-14 11:23
Jasne (6)
Ja też nie sprzątam przed świętami. Sprzątam tylko przed 1 Maja. Szkoda czasu, deszcz sam na umyję okna. Wychodzę z założenia jak w piosence Elektrycznych Gitar
Przewróciło się, niech leży
Cały luksu polega na tym, że nie muszę sprzątać
Kiedyś się położę na tym.
Zycie jest zbyt krótkie, aby poświęcać czas na sprzątanie.
Lepiej napić się piwka, pójść na spacer.- 43 18
-
2022-04-14 12:15
(4)
Jak co nie przeszkadza mieszkać w chlewie to proszę bardzo, rozumiem że nikogo nie zapraszasz bo wstyd..
- 7 8
-
2022-04-14 12:25
jak chcesz możesz wpaść i posprzątać u mnie
- 11 3
-
2022-04-14 15:09
Ja też tak mam.
I też nikogo nie zapraszam. Trochę dlatego że niby wstyd, a trochę, bo to tylko wymówka. Nienawidzę innych ludzi w swoim mieszkaniu. Wyjątkiem jest mąż i dzieci. :)
- 4 0
-
2022-04-15 11:49
A ja nie mam chlewu, choć nigdy nie robię wielkich porządków (1)
Sprzątamy na bieżąco- codziennie zajmuje to ok. 20 minut, nawet szafki myję po jednej, po dwie np.raz/dwa razy w tygodniu jedną, i mamy zawsze czysto. Kafelki, drzwi- wszystko na co dzień po trochu co jakiś czas w krótkich odstępach, nie zdąży się nawet porządnie zabrudzić. Zajmuje to mało czasu i nie męczy. odkurzamy raz w tygodniu i wtedy odsuwamy co jakiś czas po jednym meblu, by za nim odkurzyć i umyć podłogę- to 15 minut dodatkowe przy co tygodniowym odkurzaniu. Firan i zasłon nie mamy. Nigdy nie urządzamy tzw.generalnych porządków, bo nie ma potrzeby.
- 1 0
-
2022-04-15 12:13
Jak nie spędzasz 3 dni z rzędu, żeby wszystko za jednym zamachem wypucować a potem nie mieć siły na nic, to znaczy że nie sprzątasz i żyjesz w chlewie... Taka ich logika :)
- 1 0
-
2022-04-14 13:59
Błaznujesz.....pewnie towarzyszka życia posprząta....
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.