- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (93 opinie)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (55 opinii)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (100 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (60 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (234 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (121 opinii)
Nie żyje pasażer pobity w SKM
59-letni mężczyzna pobity w poniedziałek w kolejce SKM zmarł dziś w szpitalu - informuje gdyńska policja. Napastnikiem jest 31-letni mieszkaniec Sopotu. Funkcjonariusze apelują do świadków, by ci zgłaszali się na najbliższy komisariat policji, by przekazać informacje o okolicznościach zdarzenia.
Policja na razie nie informuje o przebiegu wydarzeń.
A tak całe zajście opisywali nasi czytelnicy:
- Jeden rozmawiał przez telefon, drugi kazał mu się zamknąć - napisał jeden z czytelników w komentarzach pod artykułem.
- Napastnik poddusił ofiarę, a gdy mężczyzna stracił przytomność uderzał jego głową o podłogę wagonu - relacjonował inny świadek.
Obecnie policja i prokuratura weryfikują te informacje. Prawdopodobnie samego zdarzenia nie zarejestrowały kamery w kolejce SKM, policja prosi też świadków zdarzenia, by zgłaszali się na najbliższy komisariat policji.
- Sprawca w środę zostanie doprowadzony do prokuratury i usłyszy zarzuty. Prokurator nie określił jeszcze ich kwalifikacji, ale wiadomo, że mężczyzna odpowie przynajmniej za pobicie ze skutkiem śmiertelnym [grozi za to kara od 2 do 15 lat więzienia - red.]. Niewykluczone, że jego czyn zostanie zakwalifikowany jako usiłowanie zabójstwa. Wówczas grozić mu będzie nawet dożywotnie pozbawienie wolności - mówi Krzysztof Kuśmierczyk, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Opinie (690) ponad 50 zablokowanych
-
2018-11-20 14:24
Wazne (10)
przepraszam ze napisze to co napisze ale czasem trzeba !!! Podobno 90% populacji to d**ile i zgadzam się z tym !!! Jak można stać bezczynnie , babrać „MÓZG „ w smartfonie gdy OBOK was ktoś bije dziadka !!! 13 w dzień ludzi w pip a on go zatłukł ? Wstyd mi za „ facetów” w tym przypadku tylko za nich ,ze nic nie robili !!! Za cwaniacy oczy odwrócili
- 114 8
-
2018-11-20 15:18
Takie czasy panie (8)
Wrecz przeciwnie. Kalkulacja ryzyka nakazuje odwórcić głowe w przeciwną stone.
Hipotetycznie - wtrącisz sie i "dasz w ryj" bo jak facet siedzi na drugim i go okłada to lagodna persfazja raczej nie działa. Napastnik dziadka zalewa sie krwią, w miedzyczasie pojawia się policja, napastnik malduje ze został pobity i masz proble. Do tego dochodza nasze pseudo sady i jak sedzia nie dostanie telefony z góry to jestes w czarnej du.... dostajesz zawiasy lub konczysz w areszcie. Masz rodzine, dzieci w szkołach, kredyt na mieszkanie, itd... jak wiekszość z nas. Za chwile bohaterstwa życie towje i twojej rodziny moze legnąc w gruzach. Smutne ale prawdziwe i wypraszam sobie moralizowanie bo życie w rzeczywistości wygląda troche inaczej niz z ekranu smarfona, gdzie bardzo latwo wysmarowac bohaterski komentarz.- 19 7
-
2018-11-20 16:12
(7)
Następnym razem ktoś pobije kogoś z Twojej rodziny i też nikt nie pomoże. Przyzwalając na takie zachowanie sprawiamy, że staje się bardziej powszechne. Gdyby to było np. Twoje dziecko to też byś napisał, ok, spoko, ludzie mają rodzinę, dzieci w szkołach, kredyt na mieszkanie, mają prawo odwrócić wzrok?
Sam napastnika nie pokonasz, ale w kilka osób - sorry, ale nie miałby szans. Przeraża mnie to, że ludzie już nawet nie potrafią ze sobą rozmawiać, powiedzieć jeden do drugiego - chodź, odciągniemy go, Ty wezwij policję, a Ty pociągnij hamulec awaryjny. K... no ludzie, nie mówię o zgrywaniu bohaterów, wystarczy zwykła organizacja i działanie w grupie.- 20 3
-
2018-11-20 17:19
Dalej nie rozumiesz (6)
Na obłąkańca z nożem lub innym niebezpiecznym narzędziem nie działa perswazja słowna czy temu podobne bzdety. Tylko rozwiązania siłowe. Trzeba go unieszkodliwić skutecznie. Wiąże się to z mniejszym lub większym uszkodzeniem ciała. I tu wkracza przegniły system prawny w którym obracanie kota ogonem to norma. Społeczeństwo zostało wytresowane z sukcesem na tym polu. Dlatego jest tak jak jest. Podziękować można za to tylko wszystkim rządom, systemowi prawnemu i policji. Jaśniej się nie da.
- 10 3
-
2018-11-20 17:21
Jak zachowałbyś się jakbyś był świadkiem ataku na kogoś z Twojej rodziny? (2)
- 3 0
-
2018-11-20 17:24
Kalkulacja (1)
W przypadku zagrożenia życia własnego, rodziny i bliskich nie ma hamulców. Eliminujesz zagrożenie, potem się będziesz zastanawiał. Punktem wyjścia jest oklepane do znudzenia powiedzenie: Wolę, żeby mnie (wstaw dowolną liczbę) sądziło niż (wstaw dowolna liczbę) niosło.
W przypadku osób trzecich ma miejsce czysta kalkulacja. W przypadku tzw. dobra publicznego to mogę co najwyżej anonimowo na policję zadzwonić. Powtarzam - za zaistniałą sytuację społeczną winne wymienione wcześniej instytucje oraz media. Tu nie dostaniesz pochwały od szeryfa za odstrzelenia porąba, w zamian masz duży problem.- 7 2
-
2018-11-20 17:57
z drugiej strony, jak by kilku ludzi podniosło krzyk, nie wykluczysz szansy, że to mogło by skłonić bandytę do ucieczki?
wiem, masz rację, ale nie chcę żyć w takim bagiennym kraju, wśród tak zdemoralizowanych padalców...- 4 1
-
2018-11-20 20:50
(2)
Nie, to Ty nie rozumiesz, a konkretnie nie czytasz ze zrozumieniem. Nigdzie w wypowiedzi wyżej nie jest wspomniane o perswazji słownej czy "temu podobnych bzdetach". Chociaż narobienie hałasu mogłoby skłonić gnoja do zostawienia ofiary i ucieczki. Natomiast nie wmówisz mi, że np. 5 osób, nawet o średniej kondycji fizycznej i przeciętnej masie ciała, nie jest w stanie odciągnąć jednego typa, przywalić go do ziemi i przytrzymać do czasu przybycia SOK/policji. Bez uszkadzania ciała. Zwłaszcza gdy sprawca już był prawie na ziemi (musiał być, skoro uderzał głową ofiary o podłogę).
- 5 2
-
2018-11-20 21:11
Następny
Właśnie dzięki takiej "pokojowej" i "nieinwazyjnej" postawie jest jak jest. Należysz do tego typu urobionego obywatela o jakim marzy władza (każda). Nie uszkodzić napastnika, byle delikatnie i z wyrozumiałością. Narobienie hałasu ma przestraszyć szaleńca w amoku? Brawo. Napastnik już w trakcie bezprawnego ataku powinien się liczyć z każdą formą perswazji, gdyż w tym momencie ON już nie jest chroniony przez owo prawo. Ma być unieszkodliwiony w jakikolwiek skuteczny sposób, bez zastanawiania się czy aby nie przekraczamy siły. Ale do takiego nastawienia potrzebna jest gruntowna zmiana prawa, a przede wszystkim mentalności władzy, wymiaru sprawiedliwości i znakomitej części społeczeństwa, ślepo wierzącej mediom. Ale to nie nastąpi za szybko, więc przywyknijcie do takich sytuacji. Zawsze można się przecież oburzyć.
- 7 0
-
2018-11-27 16:58
Tchórzostwo i tyle
Chxesz sobie wygodnie i bezpiecznie zyć, jesteś zwykłym tchódzem. Typowy urobiony obywatel produkt kapitaluzmu,który wszystko przelicza,kalkuluje...
- 1 0
-
2018-11-20 15:19
świadkowie powinni dostać wyroki za współudział.
- 9 9
-
2018-11-20 14:26
Jestem ciekaw gdzie byli SOKiści i ochrona SKM - pewnie jak zwykle: w Biedronce, jakali szlugi na końcu peronu, gadali z kanarami bądź siedzieli z głowami w komórkach. Ta ochrona też nie jest nic warta, bo tylko spiszą numer pociągu i mają wszystko gdzieś. Zero reakcji odnośnie picia alkoholu, meneli nie ruszają bo by się pobrudzili. Patrole mieszane wyglądają tak że ochroniarz bajeruje wymalowaną karynę w stroju ochroniarza.
SKM to najgorszy przewoźnik w kraju.- 78 4
-
2018-11-20 14:29
Gadanie w srodkach komunikacji miejskiej może wywołac u innych
mordercze instynkty.
- 23 17
-
2018-11-20 14:30
Co? (1)
Sprawcą odpowie za pobicie z doprowadzeniem do śmierci ?! Sprawcą powinien odpowiadać za śmierć !
- 64 1
-
2018-11-21 10:54
No i odpowiada
- 0 1
-
2018-11-20 14:31
Nigdy nie reagujcie w takiej sytuacji!!!!!! (21)
Podjęcie walki z napastnikiem nie w swojej obronie to głupota!!!
Samemu można skończyć jak tem 59-co latek!!!
Żony potrzebuja mężów a nie bohaterów!!!
Nie jeden, który "interweniował" sam w piachu leży.
Od tego jest policja.
A co do pobicia ze skutkiem śmiertelnym to jest to relikt komunizmu, gdzie nie było zabójstw w idelnym społeczeństwie. Pobić kogoś na smierć można tylko umyślnie. Osobiście wolałbym być zastrzelony niż pobity na śmierć.- 61 77
-
2018-11-20 14:48
(8)
No d**il po prostu, zwykły d**il... jak twoją rodzinę będzie ktoś mordował na twoich oczach imbecylu, to też będziesz dzwonił na 112? nieludzki sku*wiel...
- 14 13
-
2018-11-20 14:51
Jak moją rodzinę będzie mordował to zaryzykuje obronę. (7)
Nie zaryzykuję jej dla kogoś obcego, właśnie z uwagi na rodzinę.
- 21 10
-
2018-11-20 14:53
(4)
Masakra, co ta zachodnia propaganda zrobiła z ludźmi. Postępujące odczłowieczenie...
- 16 8
-
2018-11-20 15:18
o, kolejny bohater zza klawiatury (2)
sami bohaterowie tutaj, a potem ci sami siedzą cicho.
- 10 3
-
2018-11-21 10:56
Lepszy zdrowy obywatel, niz martwy bohater. (1)
i tyle w temacie.
- 4 1
-
2018-11-21 12:03
a tak mamy martwego obywatela i setki niebohaterów
- 2 0
-
2018-11-20 15:22
Pudło
Nie, to jest właśnie typowe podejście eunuchów wytresowanych przez socjalizm. Nie nie rób sam, nie bierz udziału, żadnej inicjatywy - państwo o to zadba. A jak coś robisz to pierwszy idziesz na starcie z prokuraturą. Efekt prania mózgów przez dziesięciolecia. Efekt przerósł oczekiwania.
- 21 1
-
2018-11-20 22:50
bo jesteś zwykłym tchóżem i do tego egoistą (1)
martwisz się tylko o siebie i o to co Twoje ,jesteś wyalienowany przez własne zbyt wysokie ego .Muchy w kiblu byś nie uratował bo bał byś się że się pobrudzisz .
- 3 5
-
2018-11-21 03:47
Frazes na frazesie frazesem pogania.
Sprawdź eksperymentalnie czy wygrasz walkę ze swoim instynktem przetrwania. Można buntować się przeciwko wszystkim i wszystkiemu, oprócz tego.
- 6 1
-
2018-11-20 14:51
Bo interweniowac trzeba umieć i zachodzisz bandyte od tyłu i jego walisz w łeb .
Tylko ze potem to ciebie oskarżą ze to nie było w samo obronie :) Zresztą w Polsce nawet nie można sie bronic wolno tylko uciekać !! Jesli ktos pobił by tego bandyte to trafił by za kratki razem z nim niestety.
- 23 1
-
2018-11-20 15:07
Jakby zareagowało 10 osób to pobiłby 10 osób na raz? Reagować powinni wszyscy i wtedy byłoby normalniej i bezpieczniej na ulicach, ale niestety zywrodnialcy wiedzą, że nikt nie reaguje i czują się bezkarni. Nie mówię o tym konkretnym przypadku, ale czasem wystarczy krzyknąć, ze dzwonisz na policję, zamiast odwracać głowę i można uratować sytuację - wcale nie musisz z napastnikiem walczyć.
- 19 1
-
2018-11-20 15:08
Waznev (1)
Aha czyli jak twoja żonę będą dusić w tłumie trzeba stać i kibicować ? Brawo charakter to psycha ( nie tylko do bójki)Io rzeź takich X charakternych gość poszedł w piach
- 5 4
-
2018-11-21 06:28
to był w końcu obcy facet czy żona komentującego?
- 0 1
-
2018-11-20 17:32
Nikt Ci nie każe bohaterze (1)
dołączyć do bójki .
Może wystarczyło by narobić hałasu- 7 2
-
2018-11-21 11:49
I co da halas? W skm zazwyczaj jest halas..
- 0 0
-
2018-11-20 21:58
(1)
Boże, jaki ty jesteś durny! Jaka policja? Wszystko rozegrało się w sekundy, policja nie jest w stanie dojechać w takim czasie! W pociągu było wiele osób, napastnik nie miałby szans ze wszystkimi. A jednak Polacy nie są w stanie działać zespołowo w momencie zagrożenia.
- 6 1
-
2018-11-21 04:06
A na czołg rzuciłbyś się pistoletem na wodę?
To właśnie proponujesz. To ludzki instynkt przetrwania.
- 4 2
-
2018-11-20 23:05
SOS
Nie masz pojęcia czym różni się prawnie, pobicie od bójki.
- 1 0
-
2018-11-21 10:48
Dokladnie
Jak kiedyś zareagowałem jak dresiarz wyrywał babci torebkę. Faceta odepchnąłem, walnął głową o chodnik i trafił do szpitala a ja musiałem chodzić po komisariatach i sądach. Nigdy więcej obcemu nie pomoge
- 2 2
-
2018-11-21 10:54
W takim przypadku należy zareagować. Po prostu
- 1 0
-
2018-11-21 11:53
gaz łzawiący
i tyle w temacie.
- 0 0
-
2018-11-20 14:43
napastowanie seksualne i przemoc (6)
jest w skm-kach na porządku dziennym, wracałam o godzinie 21 z gdańska, w skm-ce 3 typa pijanych w sztok zaczęło mnie zaczepiać i obmacywać, przedział pełen i NIKT nie reaguje, na nic się nie zdaje podniesiony głos, stawianie oporu czy nawiązywanie kontaktu wzrokowego z innymi ludźmi, z prośbą o pomoc. A wszyscy siedzą i się patrzą jak na wyśmienite przedstawienie.
- 87 1
-
2018-11-20 15:04
(4)
królik to jest man czy female
niby żadna różnica ale tak głupio się podpisywać królik
może chociaż myszka- 6 12
-
2018-11-20 15:23
(3)
W tym kontekście nie ma to chyba żadnego znaczenia, nikt nie powinien być napastowany w miejscu publicznym, a jak powszechnie wiadomo - każdy może być ofiarą takich zachowań.
- 17 0
-
2018-11-20 18:03
(2)
TO już za tyłek kobiety nie można złapać? Widocznie był ładny ;)
- 5 14
-
2018-11-20 18:59
(1)
Nie mogę Cię potrafić na ulicy ? Przecież to tylko będzie Twoja wina !
- 2 1
-
2018-11-20 19:28
gdzie lekarze???
Co to za bełkot?
- 2 2
-
2018-11-27 17:00
Gdgfdg
Noto tylko muslimów tu trzeba..ża)osne
- 0 0
-
2018-11-20 14:44
Ludzie zgłaszajcie sie na policje zeby ten bandyta dostał dożywocie !!Bo nasze sądy są bardzo łaskawe i dostanie pewnie z 5 lat (4)
Takich trzeba izolować dożywotnio bo niestety niema unas obozów pracy i szkoda ze do kopalni nie wysyłają.
i naturalnie jak zawsze monitoring do niczego sie nie nadaje!- 77 1
-
2018-11-20 15:01
(3)
Nasze sady i dożywocie. Dokładnie dostanie 5 lat wyjdzie po 3
- 10 0
-
2018-11-20 15:32
To czemu Ziobro nie zmieni na minimum 10 lat? (2)
Od trzech lat mogą to zrobić każdej nocy, choćby bez informowani kogokolwiek o głosowaniu, czyli zmarnowali już ok. tysiąca okazji. Chces może nam wmówić, ze kiedy kodeks będzie przewidywał minimum dziesięć, to sady i tak będą skazywały na piec? No pewnie, ze nie. Sady orzekają kary w granicach przewidzianych przez prawo.
- 7 3
-
2018-11-20 16:09
a to ciekawe bo jak chcto przecież udowodnili ze potrafią zawiesic przepisy prawa według własnego kaprysu (1)
- 2 2
-
2018-11-20 16:46
Ciekawe to jest ile klas skończyłeś.
Ja obstawiam, ze od czwartej przepychali Cię tylko po to, żeby sobie statystyk nie psuć.
- 3 0
-
2018-11-20 14:47
Pobiecie ze skutkiem śmiertelnym - 1 rok do 10 (1)
brawo brawo!!!!
Czyli zero konsekwencji.. róbta co chceta.. jeden rok.. taki urlopik za pobicie .. dobrze wiedzieć.- 47 1
-
2018-11-20 16:49
Bo to działa tak
Ze w razie czego, gdyby sprawca był „nasz”, to zgodnie z prawem może dostać rok. Ale gdyby „nasz” okazał się ofiara, wówczas sprawca dostaje dziesięć lat. Proste? Jest sens pytać się dlaczego żadna partia po 89 tego nie chce ruszać?
- 6 0
-
2018-11-20 14:53
monitoring jest!! (1)
w kadej skm-CE!!! to chyba policja juz ma film z tego kursu w skm?! czy znowu pol powie, ze akurat chorobowe wypadao bo sr*czka sie pojawila nagle
??!- 29 2
-
2018-11-21 10:45
Gdzie ty w starych składach masz kamery?
- 0 0
-
2018-11-20 14:58
Sady śmiech (1)
Do 10 lat pozbawienia wolności to są jakieś jaja
- 32 3
-
2018-11-20 15:33
Sady nie ustalają prawa.
Robią to posłowie.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.