• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nielegalna reklama zniknęła z Biskupiej Górki

Katarzyna Moritz
6 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przesuń aby
porównać

Kilka godzin po publikacji naszego artykułu nielegalna reklama została zdemontowana z kamienicy na Biskupiej Górce. Zleceniodawca zerwał umowę z nierzetelnym właścicielem nośnika, który złamał prawo wywieszając reklamę.



Usunięcie nielegalnej reklamy z Biskupiej Górki:

W czwartkowym artykule Firmy reklamowe kpią z uchwały o ochronie krajobrazu w Gdańsku podaliśmy przykłady pojawiających się w Gdańsku reklam, które łamią zapisy obowiązującej od kilkunastu tygodni uchwały o ochronie krajobrazu.

Jedną z takich reklam była ta umieszczona na ścianie domu przy ul. Na Stoku 7 na Biskupiej Górce. Była - bo reklama została zdemontowana w nocy. Firma, która ją zamówiła zerwała bowiem umowę z właścicielem nośnika. To on zignorował obowiązujące w Gdańsku prawo. Dodatkowo wprowadził swojego klienta w błąd.

- Korzystaliśmy z usług agencji zewnętrznej, która - jak twierdziła - miała wszystkie zgody na najem tej powierzchni. Tak zostało nam to przedstawione. Mimo że agencja Braughman nadal twierdzi, że działa zgodnie z prawem, postanowiliśmy zerwać z nią współpracę. Dla nas firma, która działa nieetycznie, nie jest partnerem do współpracy. Dlatego kazałem naszą reklamę jak najszybciej usunąć - podkreśla Mateusz Lewandowski, przedstawiciel marki iDream, której reklama dotyczyła.
Z reklamodawcą kontaktowali się także przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Potwierdzili informacje przedstawione w naszym artykule.

- Po przeprowadzonych rozmowach z reklamodawcą, ten zrezygnował z promowania się na tak kontrowersyjnym nośniku. Podziękowania dla gdańskiej firmy iDream, że zachowała się tak rozsądnie. To naturalne, że przedsiębiorcy chcą się reklamować. Cieszy odpowiedzialność i troska o gdański krajobraz - szczególnie w takim urokliwym miejscu jak Biskupia Góra - podkreśla Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Przypomnimy: w artykule poinformowaliśmy, że właścicielem nośnika reklamowego na Biskupiej Górce jest firma Braughman Group Media. Jest ona też właścicielem kolejnego nielegalnego nośnika, który wisi na budynku przy ul. Słowackiego 2 we Wrzeszczu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który odpowiada za egzekwowanie przepisów uchwały krajobrazowej, zapowiedział nam w środę, że w sprawie tablicy reklamowej wiszącej na budynku przy ulicy Na Stoku zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające i zebrano niezbędną dokumentację oraz relacje świadków.

Szacunkowa wysokość kary administracyjnej dla właściciela nośnika (a nie dla reklamodawcy) wynosiłaby 1060 złotych dziennie, czyli ponad 30 tys. zł miesięcznie. Zależy ona od wielkości nielegalnego baneru, którego powierzchnia wynosi ok. 120 m kw.

Stare zgody i nieważne pozwolenia metodą na klienta



Przedstawiciel firmy Braughman w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji twierdził, że reklama jest eksponowana za zgodą wspólnoty mieszkaniowej Na Stoku 7 i w oparciu o zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków, wydaną w 2010 roku dla wspólnoty.

Jednak wspólnota nie może udzielić zgody na łamanie prawa. Decyzja Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków sprzed ośmiu lat także przestała już obowiązywać. Dlaczego? Zgodnie z uchwałą krajobrazową, właściciele nieruchomości mają 24 miesiące na dostosowanie się do nowych regulacji, ale dotyczy to tylko istniejących już reklam i szyldów. Reklama na Biskupiej Górce pojawiła się kilka dni temu.

Dodatkowo firma Braughman nie uzyskała zgody na wywieszenie reklamy od Miejskiego Konserwatora Zabytków. Jest ona niezbędna, ponieważ budynek znajduje się na obszarze urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków. Nie dokonano zgłoszenia montażu reklamy do Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (131) ponad 20 zablokowanych

  • (15)

    Tak trzymać. Mówimy nie reklamom!

    • 199 19

    • precz z reklamą i precz z reklamą podxujaszczego Budynia (4)

      pana wiceprezydenta z rozciągliwych majtek

      • 5 10

      • Braughman to problemy! (3)

        • 1 0

        • szkoda że tak że śmieciami to nie działa czy kupą po zimie na chodnikach i trawnikach...

          • 3 0

        • trzeba to samo zrobić z reklamami w tv (1)

          • 3 0

          • Amen

            • 1 0

    • Brawo dla iDream (1)

      • 15 6

      • A za co? Za niezweryfikowanie kontrahenta, z którym podpisali umowę? W końcu to nie pierwszy wyskok firmy Braughman.

        Pytanie, co dalej? Czy firma B zostanie pociągnięta do odpowiedzialności i nałożona zostanie kara (w końcu złamali prawo, niezależnie od późniejszych działań), czy może raczej puści się im to płazem, ponieważ to zdjęli, jak tylko sprawa wyszła na jaw?

        Co z wielkimi banerami na budynku hostelu w samym centrum Gdańska na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich i Targu Drzewnego? Zawieszone zostały już po wejściu nowych przepisów.

        • 16 1

    • (5)

      I teraz mamy szary brudny, budynek! "Brawo" Wy.

      • 5 24

      • (1)

        Rozumiem, że jak na chacie trzeba pomalować to zalepiasz plakatami specjala?

        • 22 1

        • I wygląda to ujowo jeszcze gorzej...

          • 1 11

      • Piotr Grzelak przejęty reklamą ale betonowy kolos Forum Gdańsk mu nie przeszkadza. (2)

        To jest hipokryzja władz miasta.

        • 5 1

        • Głupi jesteś (1)

          • 0 2

          • A ty z betonu

            • 0 0

    • N o i wywalisvie (1)

      Spokojnie głosuję na pis. Mam nadzieję że będą jedyna rządząca partia w kraju

      • 3 4

      • rosyjską klawiaturę najpierw wyłącz

        towarzyszu czerowny nosie

        • 1 0

  • Brawo! (3)

    Fajnie, że mieszkańcy zadziałali, urzędnicy wzięli sę za robotę, media pocisnęły a reklamodawca zrozumiał, że nielegalna reklama może mu bardziej zaszkodzić, niż pomóc. teraz trzeba się tylko pozbyć tych chuliganów z Warszawy. Niech szpecą swoje miasto, a nie nasze

    • 153 11

    • czy masz na mysli firme zwiazana z GW i Agora ?

      a fujjjj, nie podobaja sie tobie zydowskie biznesy... typowy polski antysemita

      • 6 12

    • Człowieku, to co sami ludzie walczą z reklamami, którzy godzą się na budowę w historycznej przestrzeni handlowych molachów. (1)

      Trzeba było sprzeciwić się budowie Forum Gdańsk. Szmata z reklamą powisi i zniknie, Forum zostanie na zawsze.

      • 1 2

      • Forum jest ok

        Lepsze niz dziura która była do tej pory

        • 2 4

  • (3)

    Kiedy filharmonia zdejmie szpecacego leda?

    • 135 4

    • kiedy uzupełnią dachówkę na Żurawiu?

      • 12 1

    • (1)

      I to jest temat dla redakcji.

      • 10 1

      • Dlaczego? Przecież tak powinno być. Polska konstrukcja szpeci ładną, niemiecką zabudowę, którą turyści, głównie z Polski i Niemiec, chcą oglądać.

        bo.. o to chodziło tak?

        • 1 1

  • Gdyby tak można usunąć większość reklam w tak szybkim czasie. (5)

    Szczególnie te neonowe które odwracają uwagę od prowadzenia samochodu. To by było elegancko

    • 105 5

    • miały być kary administracyjne i szybkie działanie

      a nie "negocjacje" i lans Grzelaka w zaprzyjaźnionych mediach

      • 12 2

    • zrobcie cos

      z tym palan@em co wiesza reklamy na Bastionie sw.Elzbiety.....to jrst jakis koszmar

      • 10 1

    • (1)

      patrz na drogę a nie na reklamy ćmoku

      • 1 3

      • Jechał jako pasażer ćmoku.

        • 2 1

    • Ech, gdyby tak...

      ... zlikwidować samochody to nic by nie zasłaniało mej urody

      • 1 0

  • (5)

    No bez tej reklamy po prostu wersal.

    Reklamy to jedno, ale te garaże, śmietniki to taki sam syf.

    Nie mówiąc o krzywych chodnikach i "nawierzchni" z trzech różnych materiałów, panie grzelak.

    • 89 16

    • Widać prężna wspólnota tak ładnie dostosowała wielkość wiaty do obecnej ilości pojemników (2)

      • 9 3

      • (1)

        Mieliby kasę z reklamy to by dostosowali.

        Poza tym, nie bardzo rozumiem, dlaczego mam zastawiać całe podwórko śmietnikami, tylko dlatego, że urzędnicy lepiej wiedzą jak często śmieci wywozić. Jak sam wybierałem firmę do wywozu śmieci to mogłem nawet codziennie mieć odbiór, a teraz to muszę magazyn na śmietniki budować, bo wspaniałomyślnie raz w tygodniu przyjadą

        • 5 4

        • Smieciowy burdel

          Krzywe chodniki to wina miasta.
          Miliony pojemnikow to tez wina miasta. Miasto ustala ilosc pojemnikow. Miasto na tym zarabia...zarabia bo ma zysk! I na dodatek zmienia przepisy co chwile...a my oczywisvie z wlasnyvh srodkow, najlepiej co roku mamy przebudowywac wiaty. Te wiaty za vhwile beda wielkosci hangarow. Miasto ma w d... Czesty wywoz. Chce smieci posegregowane ale za.miliony buduje sortownie. Za chwile bedzie chcialo zeby smieci im samemu przywiezc....i za.przywozke zaplacic.
          Mam szczerze dosc budynia i jego swity.

          • 1 0

    • a był I dream, teraz jest no dream :)

      • 3 0

    • bo z biskupiej górki najlepiej zlikwidować biskupia górkę

      • 2 1

  • Grzelak - kiedy przestaniesz wjeżdżać rowerkiem w ludzi na chodniku? (3)

    i to w godzinach pracy. Zapuściliście z Budyniem wszystkie stare dzielnie, Biskupia to czubek góry lodowej, a teraz lans na walce z reklamami, ja wam pamiętam strefę prestiżu, gdy po podwyżce czynszów na Biskupiej padło wszystko oprócz monopolu

    • 52 17

    • drogi trolu (1)

      to wcześniej te dzielnice nie były zapuszczone?

      • 7 14

      • 20 lat temu były zapuszczone o 20 lat mnie, drogi Grzelku

        Strefa prestiżu i kompletne położenie pały przez gznk, zdiz i właściwie wszystkie inne instytucje, dały efekt zooooo

        • 15 5

    • Rewitalizacja a podwyżka czynszów

      Będzie tak : Nie obchodzi nas że Pan tu mieszka 40 lat ,nie stać pana to proszę przenieść się na południe .Czyli generalnie ludzie o niskim lub średnim dochodzie będą zdzierali "flaki" aby mieć na opłaty. Przecież będą mieszkali w odnowionej ładnej dzielnicy a to.. że płacili pół wieku o nikogo nie obchodzi ...płacić , grubo płacić trzeba.Poprzednie pieniądze zostały zdefraudowane przez gdański samorząd gdyż nie było żadnych odnowień i rewitalizacji za to teraz inwestycja musi się zwrócić inwestorom (czyli zysk a potem godne wpływy do kieszeni magistratu) więc KTOŚ musi za to zapłacić a kto ....lokalni mieszkańcy ...lub nowi ,którzy kupią mieszkania na wynajem. Ekskluzywnie i drogo to nie schodzi z ust włodarzy

      • 6 3

  • serio, z kim bym nie rozmawiał (1)

    to taka forma reklamy działa na ludzi wręcz odwrotnie, to czysta antyreklama produktu/usługi.

    • 72 2

    • Brawo!
      Kolej na Zieleniaka. A potem następne.
      A Braughman Group Media życzę jak najgorzej!

      • 11 0

  • (2)

    Ten budynek to ładniej wyglądał z reklamą niż bez...

    • 49 50

    • (1)

      To się robi jakiś fajny mural, a nie reklamę.

      • 10 13

      • To się robi remont budynku a nie zabazgrowuje muralem.

        • 24 0

  • (4)

    Brałgmann, czy to polskie nazwisko?

    • 20 11

    • Japońskie...

      • 9 0

    • Segregacja (2)

      Śmietniki już nikogo nie drapią po oczach?

      • 6 0

      • (1)

        Nie, bo nie mają pazurów:)

        • 4 0

        • A jak w środku siedzi kot?

          • 2 0

  • haha

    ta reklama chociaz zaslonila ten zasyfiony budynek...

    • 34 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane