• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niepewny los przeprawy między Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście

Szymon Zięba
24 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Na początku majówki z przeprawy skorzystało ok. 100 osób.

Przeprawa pieszo-rowerowa między Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście stanęła pod dużym znakiem zapytania. Wszystko przez brak porozumienia między spółką PolSail, która miała ją organizować, a gdańskim portem, który zawiaduje terenem przy nabrzeżu ZbożowymMapka.



Czy uważasz, że przeprawa z Nowego Portu jest potrzebna?

Oddanie do użytku tunelu pod Martwą Wisłą ułatwiło życie właścicielom samochodów oraz pasażerom komunikacji miejskiej, podróżującym między Stogami a Wrzeszczem i Zaspą. Najbardziej stratny na zmianach okazał się Nowy Port, z którego zniknął prom.

Lukę tę miała wypełnić przeprawa pieszo-rowerowa, organizowana przez firmę PolSail. W tym roku pierwsi pasażerowie mieli z niej skorzystać między 1 a 3 maja, a sama przeprawa miała później regularnie funkcjonować do końca września, we wszystkie weekendy.

Jak tłumaczy Robert Smagoń ze spółki Polsail, w tym czasie udało się co prawda przewieźć około 100 osób, ale atrakcja działała tylko jeden dzień.

- Niestety, z powodu obostrzeń koronawirusowych musieliśmy zawiesić działalność - wyjaśnia Smagoń.
Jak się jednak okazuje, mimo poprawy sytuacji epidemiologicznej funkcjonowanie przewozów stanęło pod dużym znakiem zapytania, a powodem są koszty, które - jak twierdzi Robert Smagoń - nagle miałyby wzrosnąć ponad dwunastokrotnie.

Bilety za ponad 100 zł od osoby?



- Wymarzona przez nas i przez was przeprawa pieszo-rowerowa Nowy Port - Wisłoujście niestety nie zostanie uruchomiona. Zarząd Portu Morskiego Gdańsk zaproponował (...) 12,5-krotnie wyższą stawkę za jednorazowe dobicie jednostki do nabrzeża Zbożowego, niż w minionych latach płaciliśmy Gdańskiemu Ośrodkowi Sportu. Oznacza to, że żebyśmy mogli opłacić samą tylko dzierżawę obu nabrzeży, bilet w obie strony musiałby kosztować ponad 100 zł od osoby. Ogromnie nam z tego powodu przykro, zwłaszcza że organizowane przez nas w latach ubiegłych przeprawy cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i były dobrze przez was przyjęte - można przeczytać na facebookowym profilu spółki PolSail.
Robert Smagoń podkreśla, że oferta była dla spółki szokiem, tym bardziej że rozmowy z dysponentem nabrzeża Zbożowego prowadzone miały być od lutego tego roku.

- Przekładając to na kwoty, podczas gdy dzierżawcą terenu był GOS, miesięczne koszty działania wynosiły ok. 2 tys. zł. Teraz zaproponowano nam stawkę rzędu kilkunastu tysięcy złotych, jest to po prostu nie do przyjęcia i nie pozwoli nam wyjść nawet na zero - zaznacza Smagoń.

Port chętny do dialogu



Jak tymczasem tłumaczy Anna Drozd, rzeczniczka prasowa Portu Gdańsk, Gdański Ośrodek Sportu dzierżawił teren przy nabrzeżu Zbożowym do kwietnia 2021 roku. Po wygaśnięciu dzierżawy wrócił on w ręce portu.

- W związku z tym firma PolSail zwróciła się do nas z prośbą o wycenę dzierżawy terenu z wiatą przystankową o powierzchni łącznie 378 m kw., z bezpośrednim dostępem do wody - mówi Anna Drozd.
  • W majówkę byli chętni do korzystania z przeprawy. Funkcjonowała ona jednak tylko jeden dzień.
  • W majówkę byli chętni do korzystania z przeprawy. Funkcjonowała ona jednak tylko jeden dzień.
  • W majówkę byli chętni do korzystania z przeprawy. Funkcjonowała ona jednak tylko jeden dzień.
Dodaje, że taką wycenę PolSail otrzymała od działu handlowego 22 czerwca.

- Do tej pory przedstawiciele firmy nie zwrócili się do nas z jakąkolwiek odpowiedzią na naszą ofertę - tłumaczy rzeczniczka portu.
Przedstawiciele portu nie udzielają jednak informacji na temat konkretnych kwot zaproponowanych PolSail, argumentując to tajemnicą handlową.

Anna Drozd podkreśla jednak, że portowi zależy na komercjalizacji terenu nabrzeża i na dialogu z zainteresowanymi firmami.

- Jesteśmy także otwarci na dyskusję na ten temat, również z firmą PolSail. Jeżeli jednak nie uda się dojść do konsensusu, to oczywiście będziemy szukali innych chętnych - podsumowuje rzeczniczka Portu Gdańsk.

Miejsca

Opinie (130) 2 zablokowane

  • (6)

    Przeprawa jest potrzebna ale opłata to kosmos..ja się dziwię że w tym sezonie nie będzie białej floty...przeciez to fajna atrakcja turystyczna w Gdańsku czy Gdyni...miasto nie może wspomóc?I kiedy w końcu zjem świeżą rybkę bo to co obecnie serwują i ceny kosmiczne to wstyd i hańba.Jak żyć?

    Dr Svencjusz

    • 25 16

    • Przestań się udzielać błaźnie. (1)

      • 20 9

      • Przestańcie karmić trolla to sam zniknie.

        • 5 2

    • Nie tylko dla turystów

      • 1 1

    • Ty to możesz zjeść sobie "rypkę" ze "szweckiej kąserwy" trollu. (1)

      • 6 2

      • *"szfeckiej"

        • 2 0

    • Tak, swiezy sledz po 16 zl za kg, skandal!!

      • 3 0

  • szkoda, było to nie tylko potrzebne (5)

    dla mieszkańców, ale i fajna atrakcja dla turystów... jak zawsze wszystko rozbija się o pieniądze

    • 90 6

    • (3)

      Po co turysta miałby płynąć do Nowego Portu? Co dalej? To połączenie turystycznie nie ma sensu poznawczego, ekonomicznego ani czasowego (dalszych połączeń komunikacyjnych)

      • 6 16

      • (1)

        Po to aby wstąpić do jednego z kilku lokali gastronomicznych, czy zwiedzenia latarni.
        Z resztą tu bardziej chodzi oto, aby jadący z Gdańska, Sopotu i Gdyni mogli dostać się na Westerplatte, które jest głównym celem.

        • 9 6

        • Haha i wytłumacz turyście, który jest na Westerplatte jak ma się dostać do latarni... 2km piechotą do przeprawy, albo 1 przystanek autobusem + 1km piechotą, później poczekaj na przeprawę, dalej znowu na tramwaj albo kolejne 2 km piechotą. W niektórych godzinach, to szybciej będzie nawet autobusem + tramwaj przez centrum.

          • 2 0

      • Grzelak - nie tłumacz się

        przeproś, do kąta, won!

        Za zlikwidowanie połączenia powinieneś być funkcyjnie zdegradowany na palacza zwłok na umowie cywilno-prawnej.

        • 9 1

    • To może odbudować wąskotorówkę do Sobieszewa i Przegaliny? Wystarczy jeden sezon by budowa się zwróciła a turyści zamiast rowerem by jeździli ciuchcią

      • 7 1

  • Miasto nad rzeką i morzem a oni likwiduja wszystkie połączenia (8)

    wodoloty, tramwaje wodne na hel czy na westerplatte - gratulacje dla pani prezydent.

    • 59 10

    • Potrafisz czytac ze zrozumieniem?

      • 10 0

    • Połączenie nie powinno być żadną atrakcją, tylko stałą ofertą w ramach

      biletu KM, realizowaną możliwie w najwęższym miejscu rzeki.

      • 10 3

    • Uwielbiam te wasze fikołki intelektualne żeby o całe zło na świecie obwinić Dulkiewicz. (3)

      Napisz jeszcze, że jest winna kokluszowi, gradobiciu, huraganom, trzęsieniom ziemi i temu że się kury nie niosą, to może zarobisz od Nowogrodzkiej na mamrota.

      • 9 9

      • Tak bo dla Ciebie jest albo albo (2)

        Mamy fatalna prezydent i tragiczna partie u władzy w sejmie

        • 3 5

        • No nie, partia u władzy w sejmie jest przecież przewspaniała. (1)

          Potrafią wyprodukować makulatury wyborczej za 70mln zł, wydać grube miliony na maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią, utopić miliardy w elektrowni Ostrołęka żeby ją zburzyć, dać milionowe nagrody dla ojca tranzystorysty z każdego możliwego Ministerstwa, zatrudnić Zarząd klepiska zwanego CPK za miliony złotych rocznie, siłą wcisnąć indoktrynację KRK do świeckich szkół, bronić pedofilów w koloratkach, wprowadzić trzydzieści pięć nowych podatków zwanych dla niepoznaki opłatami i daninami, poszczuć kobiety zomowcami i wiele, wiele innych. A na koniec potrafią bez mrugnięcia powieką odtrąbić sukces w szczujni Kurskiego i zwalić winę na Tuska, poko, ue, rosjan, Niemców, Żydów, Masonów i cyklistów. Ament.

          • 5 2

          • tylko dzięki Tuskowi rządzi Kurski. I vice versa

            tylko dzięki PO-PIS w Gdańsku capi 30-letnia, dewelopersko-kościelna stęchlizna i mafijny grajdół

            Jeżeli ktoś wierzy politykom to jest i**otą. Przepraszam jest i**otą. Tusk czy Kaczyńscy - tacy sami polityczni zbrodniarze. Obaj na dodatek wrzeszczeli w Kijowie ludobójcze hasełka przy których radośnie rezano Polaków, Żydów, Czechów i samych Ukraińców

            • 2 2

    • Port jest państwa a państwem rządzi...

      Dlatego gdzie mogą to robią wszystko, żeby szkodzić nie ich samorządom. A Kacper stanie w obronie dzielnicy Nowy Port

      • 4 0

    • Nie oni, lecz Żegluga Gdańska. Jako Gdańszczanin nie mam potrzeby dotować choćby wodolotów tylko po to, aby turysta mógł sobie za 15pln "polecieć" na Hel, kiedy na tej trasie wodolot zużyje paliwa za kwotę przewyższająca wpływy z biletów pięciokrotnie.

      • 1 0

  • 100 złotycj

    ... To dobra cena

    • 11 6

  • Potencjalnie fajna atrakcja turystyczna.

    Szkoda, że nikomu nie zależy.

    • 24 3

  • brawo pis zarząd portu gnębienie Gdańska jest ok (2)

    Nasz pisowski zarzad portu jest gotowy do dialogu od 12o krotnej podwyżki wzwyż.A gdzie jest Płażyński obrońca uciśnionych?

    • 31 16

    • Konsumuje biedak dotacje 30 tysi na kancelarie

      • 9 0

    • Zlodziejskiemu miastu

      Tylko dej dej, a może to miasto powinno coś dac od siebie

      • 1 5

  • (6)

    Może jacyś flisacy by się sami znaleźli ? Ale nie.... u nas to wszystko musi mieć tysiąc certyfikatów i pozwoleń, procedura na procedurze. Bo zaraz przeczytamy o żartownisiach i namierzaniu przez policję. Poważny kraj.

    • 17 12

    • Serio? Wsiadłbyś na niesprawdzony statek prowadzony przez przypadkową osobę? (2)

      • 9 4

      • Jasne.

        • 2 1

      • Zdajesz sobie sprawe, ze w Polsce sa przeprawy np. przez Odre, na ktorych trzeba za lancusz ciagnac?

        Nawet wciagarki zadnej nie ma, tylko wjezdzasz samochodem na tratwe i dzierzysz linu.

        • 4 0

    • Flisacy? To jest rzeka z nurtem

      • 0 0

    • Ci flisacy i tak musieliby zapłacić za możliwość skorzystania z nabrzeża. Nie widzisz, że problem tkwi w ofercie z portu?

      • 2 0

    • Bez certyfikacji to możesz sobie sam popływać. Kiedy mamy do czynienia ze zorganizowanym przewozem trzeba trzymać poziom bezpieczeństwa.

      • 0 0

  • O Ludzie ! Podwyżka 12,5 krotna państwowej firmy? (7)

    Czy oni powariowali? Mieszkańcy chcą poznać przyczyny tak drastycznej podwyżki i argumenty. Co na to poseł Kacper Płażyński czy radni Przemysław Majewski czy Andrzej Skiba? Mieszkańcy liczą na ich interwencję.

    • 49 4

    • Mów za siebie. Mnie, i wielu innym, na Płażyńskim nie zależy. (4)

      PiS to PiS, brak kompetencji i niedola dla Polski.

      • 16 4

      • Mwi za siebie. nie pamiętam już, kóta opcja popierała prezydantkę, ale ona to brak kompetencji i niedola dla Polski. (3)

        Liczy sie głos każdego, kto może sie jej przeciwstawić

        • 0 9

        • To już Nowogrodzka trolli z Rosji zatrudnia? (1)

          Mogliby was chociaż języka polskiego nauczyć.

          • 0 1

          • Precietny Polak bardzo slabo zna jezyk polski, oni sie wtapiaja w tlum.

            • 0 0

        • Bredzisz.

          Mów trollu na temat.

          • 0 0

    • Interwencja Kacperka zachodzi tylko na linii medialnego lansu przy ataku na obecną władzę Gdańska, która jest antypis.

      • 8 1

    • Mam w niskim poszanowaniu Płażyńskiego.

      Przecież to jego kolesie z pisu którzy przejęli Port Gdańsk robią takie numery.

      • 0 1

  • A czemuż to panowie z Polsail upatrzyli sobie akurat przystanek tramwaju wodnego? Bo potem ruszą z innym połączeniem? (4)

    Znamy te numery: obiecuje się w mediach pożądane połączenie Nowy Port - Wisłoujście, ale jakieś dziwnie wydłużone. Kiedy za pół darmo dostanie się nabrzeże - puści się linię na Westerplatte albo do centrum Gdańska. Albo umożliwi się przybijanie innym firmom za niższą cenę.

    • 11 41

    • I nabrzeże będzie wykorzystywane a nawet (2)

      mieszkańcy dowiedzą się, że w mieście portowym mieszkają, o turystach nie wspominając. No świat się skończy.

      • 17 1

      • (1)

        Turysta nie ma po co błąkać się po Nowym Porcie

        • 4 7

        • Nie Tobie o tym decydowac, kmiocie.

          • 5 1

    • A gdzie ta jednostka ma cumować?

      Koło falowca?

      • 0 1

  • Zepsuć to co było jest bardzo łatwo ale cokolwiek stworzyć w to miejsce to już się nie da. (7)

    • 33 3

    • Nikt niczego nie zepsuł. Przestało się opłacać wozić ludzi to prywatny przewoźnik przestał. (6)

      Mogłeś go ratować zastrzykiem pieniędzy. Nikt ci nie bronił.

      • 5 6

      • Bzdura (4)

        Grzelak, Miasto skazało ten prom na pożarcie. Oficjalnie wycofali się z finansowania, opowiadając ludziom bezczelności o przyczepkach rowerowych doczepianych do komunikacji miejskiej. Dziś z NP na Westerplatte nie ma niczego, tunel zaczyna się w Letnicy. NP, mieszkańcy i turyści, zostali po prostu zeszrotowani przez ekipę Mieszkaniowicza

        • 7 6

        • Dofinanansowują tunel. Za grube pieniądze. (1)

          • 0 3

          • Jaka jest przepusrowosc tunelu a jaka byla tego promu?

            • 2 3

        • (1)

          A w jakim celu miasto mialo finansowac prom samochodowy skoro obok wybudowano tunel?

          • 3 6

          • jako komplementarną przeprawę na nowoporcian

            ale główną przeprawę dla pieszych i rowerzystów. To chyba normalny standard na XXI wiek, ze się dba o tę grupę mieszkańców - pieszych, rowerzystów, wszelkich ludzi niekorzystających z prywatnego samochodu. Że się "robi połączenia. Nie, nie Grzelaka, nie w nieusuwanej mafii w Nowych Ogrodów

            Sam prom był też niewątpliwe dużą atrakcją także samego NP / Westerplatte. Nie wiem czy nie większą, niż to co można zobaczyć na dawnym polu bitwy.

            • 6 2

      • Lzesz jak pies.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane