- 1 Mors, który uratował psa oddał nagrodę (73 opinie)
- 2 Gdynianin nagrał wieloryba w Bałtyku (74 opinie)
- 3 Uciekał przez pół miasta, bo nie miał licencji (105 opinii)
- 4 Konieczna redukcja populacji dzików (446 opinii)
- 5 Skąd pochodzą mieszkańcy Gdyni? (212 opinii)
- 6 Jaśkowa Dolina przejezdna w obie strony (231 opinii)
Niesamowite maszyny: szlifierka torowa
Ma 80 metrów długości, waży 270 ton, a szlifuje z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W kolejnym odcinku cyklu Niesamowite maszyny prezentujemy szlifierkę torową Speno, która przygotowuje szyny na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Maszyna firmy Speno obecnie przygotowuje tory na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pracuje nocą z uwagi na niższą temperaturę i mniejszy ruch samochodów niż w ciągu dnia. Ruch aut jest wstrzymywany, kiedy szlifierka torowa pokonuje wiadukty. Spod maszyny wystrzeliwują bowiem setki iskier.
- Wyposażona jest w cztery wózki, a każdy z nich ma osiem kamieni ściernych. Dokonują one reprofilacji szyn, czyli nadają im właściwy profil poprzeczny i wzdłużny. W skrócie: należy tak oszlifować, żeby później szyny i koła jeżdżących po nich pociągów jak najlepiej współpracowały ze sobą - tłumaczy Olak.
Za właściwe szlifowanie szyn odpowiada czteroosobowa załoga maszyny. Operator siedzący w kabinie w oparciu o dane wyświetlane na monitorach decyduje, pod jakim kątem i z jakim naciskiem pracują kamienie. To od niego zależy również, z jaką prędkością jedzie szlifierka torowa.
- Z drugiej strony, w lokomotywie siedzi kolega, którego pracą jest podnoszenie i opuszczanie agregatów szlifierskich. Wykonuje polecenia operatora z kabiny kontrolnej. Poza tym nad zespołem czuwa szef prowadzący dokumentację prac - wyjaśnia Olak, który z kolei jest koordynatorem i tłumaczem.
Kiedy powstawał materiał telewizyjny, maszyna pracowała akurat między przystankami PKM Brętowo a Strzyża. Po każdym z torów przejechała od czterech do pięciu razy.
- W przypadku nowej szyny zbieramy z powierzchni główki nie mniej niż trzy dziesiąte milimetra materiału. Każdy agregat, czy - jak my to mówimy - wózek szlifierski, wyposażony jest w około 180 filtrów i w olbrzymią dmuchawę, która zasysa większość urobku. Podczas intensywnej pracy, powiedzmy w okresie dwóch tygodni, maszyna jest w stanie zassać około 10 ton pyłu. To, co pozostanie, zbiera nasz podwykonawca - opowiada koordynator.
Szlifierka torowa, która waży 270 ton i mierzy 80 metrów, wymaga tankowania średnio co trzy noce. W takim czasie zużywa około sześciu ton paliwa.
Każdy waży 600 ton, jeździ po szynach i dysponuje potężnym chwytakiem. Zobacz żurawie z Portu Północnego. Materiał z 2014 r.
Miejsca
Opinie (42) 2 zablokowane
-
2015-07-25 18:06
Fajna maszyna
Przejechałabym się.
- 26 7
-
2015-07-25 18:12
Już było o tej maszynie. (4)
- 47 9
-
2015-07-25 18:23
Naskręt już o tym kiedyś pisał!
- 7 3
-
2015-07-25 19:06
toć r. Naskręt już o tym 'pisał'..
- 3 3
-
2015-07-25 19:39
No i co z tego?!
- 4 4
-
2015-07-25 20:20
Nie chcę się.. jak mówią się stoi się leży się należy.
- 1 3
-
2015-07-25 18:24
(9)
Powinni o lekarzach zrobić artykuł. Robią po 3 etaty na raz, pracują pod rząd po 70 godzin i dają radę. Oni zasługują na miano niesamowitych maszyn, bo zwykły człowiek nie dałby rady.
- 71 46
-
2015-07-25 18:50
ciekawe ile jeszcze minusików zgarniesz ?
okaże się ilu jest takich "biednych" i "zapracowanych" lekarzy
- 14 3
-
2015-07-25 18:58
I narzekają wiecznie, że brak kasy na następny nowy samochód
- 30 4
-
2015-07-25 21:35
a przy okazji dwa błędy lekarskie rocznie zrobią.
- 14 2
-
2015-07-25 22:14
o lekarzach w cyklu niesamowite maszyny. Super.
- 10 1
-
2015-07-25 23:55
Że co proszę??? (1)
Większych leserów od lekarzy to chyba tylko w urzędach widziałem. Na pewno się nie przemęczają zbytnio, kasę biorą niebotyczną, a mniemanie mają o sobie jak królewięta.
- 19 2
-
2015-07-26 09:55
Potem siedza w przychodni kilka h i wykonuja obowiazki na odpierdziel w ogole sie nie przykladajac do pracy..
- 7 0
-
2015-07-26 09:03
zapomniałeś dodać że zarabiają tyle co wartość takiej szlifierki a ich praca nie jest dostrzegalna gołym okiem tak jak te szlify
- 4 1
-
2015-07-26 12:13
(1)
Ja pier*, to czemu na medycynę nie poszliście? Co za naród :(
- 2 9
-
2015-07-26 13:28
ale po piwko i fajurki do biedry poszli! więc prosze mi tu bez takich ;)
- 1 3
-
2015-07-25 18:35
Fajna, pewnie głośna.. :-D (1)
- 10 2
-
2015-07-25 18:40
Moja teściowa lepiej by piętami te tory wyszlifowała :-D
- 13 6
-
2015-07-25 18:55
Widziałem to to.
Zastanawiałem się ki diabeł?
- 19 4
-
2015-07-25 19:03
Są inne ciekawsze sprawy w 3mieście, poza tym to już było. (2)
Np. co z inwestycją na bulwarze w Gdyni? Rozjeździły ścieżkę rowerową ciężarówki, wycieli drzewa i inwestycja się zatrzymała... Ktoś za mało posmarował?
- 25 14
-
2015-07-25 19:27
wszak nie wolno źle o Gdyni
na tym portalu..... :-) bo autor zaraz zostanie skrytykowany :-)
- 9 2
-
2015-07-26 00:47
Ty rower zajmij sie pedałami
- 0 5
-
2015-07-25 20:31
Dzieki temu ze tata układał i budował linie kolejowa pkp mam pojecie co i jak,biedak teraz się pewnie przewraca z boku na bok jakodbudowuja to co kiedyś wyburzali
- 6 3
-
2015-07-25 21:13
Jak mam być szczery to zaskoczyła mnie płynna znajomość języka włoskiego. (1)
Nieźle nieźle :) Strasznie lubię ten język :)
- 18 1
-
2015-07-25 22:44
Ciekawe ilu jest w PL takich specjalistów...
jak Pan Waldemar Olak? Stawiam na 2-3 ludzi. To się nazywa trafić w niszę rynkową!
Jak dla mnie to powinien zarabiac grrrrrubo kasy, ale pewnie wcale tak nie jest bo go straszą chińską siłą roboczą... mieliśmy już żóltych na budowie A2 i co ...- 6 0
-
2015-07-25 21:29
Stary news
Pół roku temu o tym pisaliście.
- 12 4
-
2015-07-25 21:55
Włosi? To na bank przygotowują tory pod Pendolino! (1)
- 6 6
-
2015-07-26 06:41
Nie, matole, kręcą lody włoskie!
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.