Niespodziewany światowy sukces gdańskiej gry

Tak wygląda rozgrywka w grze "Timberborn" - to raczej zabawa dla miłośników strategii.
Tak wygląda rozgrywka w grze "Timberborn" - to raczej zabawa dla miłośników strategii. mat. prasowe

Gra komputerowa niewielkiego gdańskiego studia Mechanistry stała się jedną z gorętszych światowych premier mijającego tygodnia. Gracze z całego świata pokochali pomysł na stworzenie... postapokaliptycznego symulatora stada bobrów i tuż po premierze wywindowali grę na drugie miejsce listy najlepiej sprzedających się gier na platformie Steam.



Grasz w gry wideo?

Zobacz wyniki (1571)
Polska branża gier wideo ma już ugruntowaną pozycję na świecie. Największe studia tworzące gry - takie jak CD Projekt (autorzy serii o Wiedźminie oraz "Cyberpunka 2077") czy Techland (druga część ich "Dying Light" to jedna z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych premier na świecie) - sprzedają po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt milionów sztuk swoich produktów.

Istnieje także grupa studiów, które choć mniejsze i wyspecjalizowane w bardziej niszowych formach tej rozrywki, to wciąż są na świecie rozpoznawalne. Mowa tu chociażby o 11 Bit Studios - twórcach strategicznego "Frostpunk" czy wstrząsającego, antywojennego "This War of Mine" - a także o "People Can Fly" czy "Flying Wild Hog".

Czy do tej grupy dołączy niewielkie gdańskie studio Mechanistry? Jest na to szansa. Dość niespodziewanie stworzona przez nie gra - "Timberborn" - stała się jedną z najgorętszych premier mijającego tygodnia.

Symulator stada bobrów. Życie po apokalipsie



W branży gier wideo bardzo ważny jest oryginalny pomysł. To on może zapewnić sukces. W przypadku "Timberborn" sam pomysł na rozgrywkę jest na tyle surrealistyczny, że z pewnością przykuwa uwagę.

- Ludzkość zamieniła Ziemię w wyschnięte pustkowie i wyginęła. Niektóre gatunki jednak przystosowały się i ewoluowały w nowych, surowych warunkach. Dołącz do jednej z frakcji bobrów i sprawdź, jak długo przetrwa twoja kolonia - można przeczytać w opisie gry.
I cóż, co by nie mówić, to nie jest to sztampowy punkt wyjścia. Bawiąc się w "Timberborn", dołączamy do frakcji postapokaliptycznych bobrów, budujemy potęgę naszego stada, walczymy o kontrolę - w końcu o bobry chodzi - nad rzekami, a wszystko to w ramach raczej strategicznej rozgrywki.

Niespodziewany sukces



Gra zadebiutowała 15 września i do tego stopnia spodobała się graczom z całego świata, że już dzień później znalazła się na drugim miejscu listy bestsellerów platformy Steam (największej platformy oferującej cyfrową sprzedaż gier). Ustąpiła tylko jednej z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych premier - grze "Deathloop" uznanego francuskiego Arkane Studios.

Co prawda platforma nie podaje dokładnych danych dotyczących sprzedaży, niemniej samo wejście na listę bestsellerów to szczyt marzeń dla setek growych deweloperów z całego świata.

Sukces gdańskiego studia jest tym bardziej imponujący, że gra zadebiutowała w tzw. wczesnym dostępie. Oznacza to, że gracze nie otrzymali w pełni gotowego produktu, a grę, nad którą twórcy wciąż pracują. Tego typu gry są przeważnie nieco tańsze, a gracze - bawiąc się - zarazem pomagają twórcom w dalszych pracach.

Opinie (108) 9 zablokowanych

  • Największy polski sukces po (10)

    Janie Pawle II I żołnierzach wyklętych.

    • 17 26

    • Wzruszyłem się

      Ale numer do swojego dilera tutaj zostawcie przyda się

      • 12 6

    • (3)

      Ja bym do listy powyższych doliczył przekop mierzei i elektrownie w Ostrołęce..:)

      • 13 7

      • No and Yes

        • 1 1

      • I prom ze Szczecina ! (1)

        • 7 2

        • Prawdziwa dawna nazwa Szczecina to Szczycin numerologicznie wychodzi 44 czyli bogactwo

          • 2 0

    • Żołnierze wyklęci (4)

      To tak nie do końca sukces

      • 6 11

      • Bardziej wstyd

        • 12 11

      • Lewacka narracja

        Wyklęci - współcześni Święci, zaklęci w pamięci. Ich atrakcyjność masy Patryjotów nęci.

        • 6 5

      • Przeklęci to całkowita klęska i (1)

        morze krwi postronnych ludzi czy wiejskich milicjantów. Poza tym, jakby im się udało, to dopiero byłaby rzeź bo oni chcieli III Wojny Światowej :D

        • 5 5

        • Ale widać że zasłużone wyklęte lewactwo w necie wciąż aktywne....na campusie kazali atakować w necie xd

          • 4 2

  • (5)

    Czy Cyberpunk to taki sukces? Kłocilabym się. Szumne zapawiedzi i na koniec klapa wizerunkowa.

    • 26 17

    • Chyba gry ci się pomyliły ;)

      Chyba gry ci się pomyliły ;)

      • 8 7

    • Słuszna uwaga, nie jeden aspirujący inwestor giełdowy kupujący akcje CDR po 400 PLN się na tym przejechał :)

      • 9 0

    • Oj tam

      Odrobią reputację jak No Man's Sky.

      • 8 1

    • Ale kogo nagoniono na zakup akcji CDA, tego nagoniono:) Dobra marketingowa gadka, odpowiednio doprawiona angielskobrzmiacymi frazesami zdziałała cuda;)

      • 3 3

    • Sprzedaż 13,7 miliona kopii w 2020 i rekordowe zyski, choć niższe niż oczekiwali to jednak sukces.

      Do tego ponad 1,2 miliona sprzedanych kopii w tym roku - po łatkach już jest prawie idealnie, żadnych błędów na PC nie zauważyłem. Jeszcze trochę łatania i wyjście fabularnych DLC, a będzie to drugie No Man's Sky - gra, która też na początku nie przypominała tego co obiecywali twórcy, a teraz jest dokładnie tym, co obiecywali i zbiera doskonałe oceny.

      • 2 0

  • Gdańska gra po angielsku ? (6)

    Fajna reklama. ;)

    • 10 53

    • Oczekiwałeś światowego sukcesu gry po kaszubsku?

      • 39 4

    • Jak chcesz osiągnąć większy sukces niż tylko w Polsce, to się robi grę po angielsku. CD Projekt Red też robi wiedźmina po angielsku a dopiero potem robi po polsku.

      • 20 3

    • Czy co? (1)

      Cały świat powinien znać język polski?

      • 12 2

      • Miloby bylo

        • 1 0

    • W 11 językach wyszła, w tym po polsku, nie wiem gdzie problem

      • 17 0

    • Skoro gra jest także po Polsku to niema problemu.

      • 13 0

  • (4)

    Wszyscy, zarówno duzi i mali, starzy i młodzi, od inżynierów po kasjerów wiedza jedno- piedestał wśród gier należał, należy i należeć będzie do Gothic i Gothic 2:)

    • 4 35

    • Nieprawda. Bo do GTA

      • 5 3

    • Strasznie się podniecasz.

      Ahahahahahahahahahahahahahahaha.

      • 2 5

    • Gothic? Srsly? (1)

      Do tego drewna?

      • 3 4

      • Grafika traci aktualność już po 5/6latach. Gothic miał po prostu to coś. Jeśli jednak wg. ciebie gra polega na grafie i widowiskowym strzelaniu, to równie dobrze wyznacznikiem dobrego kina są filmy spod szyldów Marvel. Dorosnij:)

        • 5 3

  • Menele z TBSu na Orunii poczuli przypływ patriotycznej dumy. (1)

    My, wspólnie kolektywem zbudowali.

    • 12 16

    • No pasuje do niego jak ulał.

      Ahahahahahahahahahahahahahaha.

      • 2 2

  • Jestem dumny, że mamy nasz symulator stada bobrów. (9)

    Kiedy w młodości zabijałem czas grami komputerowymi, za dobry żart uznałbym, że zmierzamy do tego aby największą spółką na polskiej giełdzie został kiedyś producent gier a zarobki programistów od zabawy należały do najwyższych w kraju.

    • 105 4

    • a co powiesz na symulator kozy? (3)

      • 15 0

      • Symulator kozy to domena polityków (2)

        Najpierw ją wprowadzają a później usuwają, aby ludzie poczuli ulgę.

        • 25 0

        • Była niedawno taka ustawa : Piątka dla zwierząt (1)

          • 6 2

          • Ale piątka na głowę ?

            Dobry towar ?

            • 0 0

    • To dalej byłby żart (2)

      O ile CD Projekt momentami mocno wybijał się na giełdzie (po spadku w efekcie premiery CP2077 już mu do szczytu daleko), o tyle zarobki w branży produkcji gier są sporo niższe niż w innych działach IT. Pewnie na zasadzie takiej, że sporo osób chciałoby tworzyć gry i jest jednak większa frajda niż np. pisanie aplikacji dla banków.

      • 10 0

      • Henio (1)

        Jest tak jak kolega wyżej mówi, programiści od gier zarabiają mniej od programistów w innych branżach.

        • 5 0

        • ale za to jaki fun ;)

          • 0 0

    • Największą spółką na polskiej giełdzie?

      W tej chwili CD Projekt jest gdzieś bliżej dwudziestego miejsca pod względem kapitalizacji, więc jednak nie jest nawet jedną z największych :)

      Choć oczywiście jest to i tak imponująca pozycja, jeśli parę miejsc wyżej jest LPP, a Orlen bodajże na dziesiątym.

      • 0 0

    • Ja tam za starego się nie uważam i w czasach gdy zaczynałem grać

      To faktycznie, gdyby ktoś powiedział mi, że polskie gry i studia będą potrafiły tworzyć światowe hity, a taki CD Projekt Red i Techland przerodzą się w międzynarodowe korporacje zatrudniające programistów, grafików itd. z różnych stron świata to też bym go wyśmiał.

      Wtedy za największe osiągnięcia polskiej branży growej uchodziły Franko, Teenagent, Książę i Tchórz i Gorky 17. Chrome i Painkiller miały dopiero nadejść za kilka lat.

      • 2 2

  • Tytuł

    Super.

    • 7 0

  • Co tam, jak nie znasz cen chleba, to jesteś nikim (2)

    • 3 9

    • (1)

      Jakoś nasi politycy świetnie sobie bez tego radzą

      • 5 0

      • chyba jednak sobie nie radzą

        • 1 0

  • (5)

    "growych deweloperów" ? Gamingowych developerów raczej

    • 4 17

    • "Gamingowych developerów"? Twórców gier raczej. (4)

      • 11 2

      • Mam w robocie babę co mówi "diweloper". (3)

        Ale ona mówi również "dźwi".

        • 4 1

        • I rozpala gryla ? (2)

          • 5 0

          • (1)

            A później przykrywa się kordłą.

            • 6 0

            • Pewnie bierze ze trzy razy pińcet plus

              • 0 1

  • Totalna bzdura, co ten portal wypisuje (1)

    • 5 22

    • Wazne ze UM płaci.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane