• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowa reklama skłania kierowców do refleksji

Patryk Szczerba
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.
  • Przykuwający uwagę przekaz na bilbordach to rzadkość. Na Wielkopolskiej w Gdyni to się udało.

Wielkoformatowe reklamy najczęściej szpecą krajobraz i zwyczajnie denerwują, dlatego coraz częściej przechodzimy obok nich obojętnie. Zdarzają się jednak takie, które dają do myślenia. Przykładem jest bilbord na ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni reklamujący zakład pogrzebowy.



Jak reagujesz na bilbordy przy ulicach?

O chaosie reklamowym na ulicach Trójmiasta piszemy regularnie. Zwykle w negatywnym sensie, piętnując zawłaszczenie przestrzeni, przy często biernej postawie urzędników, przez firmy promujące swoje produkty. Ustawa krajobrazowa to na razie martwe zapisy, które władze Trójmiasta próbują wcielić w życie.

"Do nas jeszcze zdążysz"

Na reklamach wielkopowierzchniowych i plakatach na płotach dominuje przekaz prosty, często krzykliwy, ale przez to denerwujący i w ostateczności nieprzynoszący efektu.

Na tym tle wyróżnia się bilbord znajdujący się przy wiadukcie kolejowym na ul. Wielkopolskiej w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Uwagę kierowców zwraca od kilkunastu dni. Reklamuje się na nim gdyński zakład pogrzebowy, ale w sposób dość przewrotny, dający zarazem do myślenia.

Nie ma na nim informacji o lokalizacji, telefonie, godzinach otwarcia, ani adresie strony internetowej firmy. Jest tylko nazwa i hasło, które przyciąga uwagę: "Zapnij pasy, jedź bezpiecznie. Do nas jeszcze zdążysz"

- W związku z tym, że często pracujemy na miejscu wypadków drogowych, jesteśmy dodatkowo uwrażliwieni na kwestie bezpieczeństwa. W internecie trafiliśmy na podobne reklamy jednego z krematoriów w Polsce. Postanowiliśmy zastosować podobną promocję na bilbordach w Gdyni - opowiada Filip Nowicki z zakładu pogrzebowego Róża.
Kontynuacja niewykluczona

Oprócz ul. Wielkopolskiej bilbord utrzymany w podobnym stylu znajduje się przy gdyńskim odcinku obwodnicy. Tam przypomina kierowcom, by zwolnić do 100 km/h.

Skuteczność promocji trudno na razie ocenić, ale niewykluczone są kolejne podobne reklamy zakładu.

- Skoro taki przekaz trafia do wyobraźni, to dlaczego nie? Oczywiście, jeśli pozwolą na to finanse. Może będziemy ostrzegać przed używaniem telefonu komórkowego albo apelować o zwalnianie w mieście do 50 km/h - dodaje Filip Nowicki.

Miejsca

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • Piękna inicjatywa :-) gratulacje

    • 4 0

  • Bardzo piękna inicjatywa :-) gratuluję

    • 1 1

  • co ciekawe - tego typu firmy i tak swoje wezmą

    bo nie ma znaczenia, czy gostek zejdzie dzisiaj, czy za 50 lat. Zawsze trafi do takiej firmy. No chyba że wyjedziemy milionami z Polski, to wówczas będzie problem, ale zagranica weźmie tę kasę, więc wszystko i tak się zbilansuje na Ziemi. Wojna atomowa by zepsuła ten biznes, bo wielu by wyparowało.

    • 0 0

  • dobrze, że nie ma reklamy łódzkiego pogotowia (1)

    ze specami od pavulonu...

    • 1 0

    • Tam powinna brzmieć reklama "korzystasz z naszych usług,rozluźnienie w pełni gwarantowane "

      • 1 0

  • Super reklama

    Super reklama, najważniejsze że nawołująca do bezpiecznej jazdy, a to że, przy okazji się reklamują, tylko pogratulować pomysłu, brawo.

    • 4 0

  • Ciekawe ze Domy Pogrzebowe sie reklamuja w mediach...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane