• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączenia kolejowe z Trójmiasta dla wytrwałych

Maciej Naskręt
12 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Oprócz pendolino z Trójmiasta kursują pociągi dużo tańsze, czyli TLK z klasycznymi wagonami. Ich trasy mogą zadziwiać. Oprócz pendolino z Trójmiasta kursują pociągi dużo tańsze, czyli TLK z klasycznymi wagonami. Ich trasy mogą zadziwiać.

Najdalej wysunięte punkty na północy i południu Polski, czyli Jastrzębia Góra i szczyt Opołonek dzieli w linii prostej 648 km. Ta odległość jest jednak niczym przy najdłuższych trasach pociągów, które wyruszają w podróż z Trójmiasta na południe kraju. Ich pokonanie zajmuje nawet kilkanaście godzin.



Ile trwała twoja najdłuższa podróż koleją?

Mimo że podróżowanie pociągiem po Polsce stało się szybsze i bardziej komfortowe, to wciąż istnieją takie połączenia, z których korzystają tylko najwytrwalsi pasażerowie. Początek i koniec trasy dzieli bowiem nawet kilkanaście godzin jazdy.

Postanowiliśmy pokazać najbardziej nietypowe połączenia, z jakich można skorzystać wyruszając z Trójmiasta.

TLK Pobrzeże - do Wrocławia przez Warszawę. Trasa 723 km



Nasze zestawienie zaczynamy od "najszybszego" połączenia, do stolicy Dolnego Śląska - Wrocławia. Pociąg nie jedzie najkrótszą możliwą trasą - przez Wielkopolskę - ale zahacza o stolicy naszego kraju i dopiero stamtąd wyrusza w drogę do Wrocławia.

Dlatego podróż trwa 9 godzin i 4 minuty. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 79 km/h.

TLK Rozewie - do Bielsko-Białej. Trasa 738 km



Z Gdyni Głównej na południe Polski wyrusza o godz. 21:44. Najkrótsza trasa tego pociągu wiodłaby przez Inowrocław i Częstochowę. Jednak skład za Bydgoszczą jedzie do Poznania, a stamtąd przez Ostrów Wielkopolski do Wrocławia. By dojechać do Bielska-Białej pociąg musi dotrzeć do Katowic.

Podróż trwa 11 godzin i 21 minut. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 68 km/h.

TLK Branicki - do Krakowa przez Podlasie. Trasa 944 km



Skład do stolicy Małopolski rusza o godz. 7:21 z Gdyni. Mija Mazury i dociera do Białegostoku kilkanaście minut po godz. 14. Stamtąd wyrusza w trasę do Krakowa przez Warszawę. W stolicy Małopolski pociąg melduje się o godz. 20:55.

Podróż trwa 13 godzin i 34 minuty. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 69 km/h.

TLK Ustronie - do Przemyśla. Trasa ok. 1100 km



To najdłuższe w kraju połączenie kolejowe. Gdy pociąg kursował przez Warszawę, to miał do przejechania prawie 1000 km. Teraz jedzie jeszcze dłuższą trasą z uwagi na nocne zamknięcia linii w Warszawie i Łodzi. Trasa jest tak skomplikowana, że zarządca nawet nie podał kilometrówki na stronach.

W pociąg wsiadamy wieczorem, by w południe następnego dnia dojechać na Podkarpacie. Całe szczęście w pociągu są wagony sypialne.

Podróż trwa 14 godzin. Pociąg porusza się ze średnią prędkością 75 km/h.

Opinie (310) 5 zablokowanych

  • To dramat. (30)

    Wewnątrz własnego kraju trzeba tłuc się kilkanaście godzin. W Londynie i na drugim końcu Niemiec jest się po 2 godzinach, na drugim końcu Europy po 4, a w Rzeszowie po 14, bo nie ma żadnego połączenia lotniczego chociaż raz w tygodniu. Pociągi jadą do celu zygzakiem robiąc trasę dwukrotnie dłuższą niż wynika to z geografii - masakra. A trzeba jeszcze stamtąd wrócić - nastepne 14 godzin.

    • 150 38

    • Jest dokladnie tak jak piszesz Polska nadal komunikacyjnie zasciankiem europy i tkwi w PRLu (2)

      • 5 6

      • A ja nieustannie twierdze, ze w bardzo wielu kwestiach jest gorzej niz w PRL. I wiem, co mowie (1)

        Wczoraj, po 6 latach projektowania i 20 latach planowania zaniechano przebudowy ulicy Chwarznienskiej w Gdyni wedlug dopiero co powstalego projektu. I co Wy o tym sadzicie ?

        • 6 1

        • Nie pomyślałeś?

          A nie pomyślałeś, że 20 lat temu natężenie ruchu samochodowego było znacznie mniejsze, niż obecnie? Tym bardziej, ze Chwarznieńska stała się drogą tranzytową z Centrum na trójmiejską obwodnicę. Plany planami, ale przepuszczanie takiego ruchu przez Witomino - nawet przez zmodernizowaną Chwarznieńska - to dopiero byłaby tragedia. Dlatego wygrało myślenie przyszłościowe tj. otworzenie obwodnicy Witomińskiej. Pozdrawiam zdrowo myślących :)

          • 0 0

    • Otwórz linie lotniczą i zarabiaj (4)

      ,,Pociągi jadą do celu zygzakiem robiąc trasę dwukrotnie dłuższą niż wynika to z geografii - masakra." Jadą tak, żeby mieć pasażerów i zarobić na koszty.

      • 12 9

      • I nie da sie pojechac choć rar w tygodniu inaczej = szybciej ? (2)

        Co za głąby pracują w tych firmach?

        • 0 5

        • kolejarz

          niestety,ale tk jest bo na pkp przychodza głaby z zewnątrz nie majacy pojecia o specyfice tej pracy,a pociag to ostatni raz widzieli chyba jak jechali w podstawówce na kolonie

          • 0 0

        • Ale jest mnóstwo szybszych połączeń - tu wybrano te najbardziej oryginalne

          • 5 1

      • Pieprzysz facet

        • 3 7

    • (5)

      Weź ku*wa zrozum, że to są linie dla tych, którzy wsiadają i wysiadają gdzieś pomiędzy. Pewnie nawet maszynista nie robi całego kursu bo mu się czas pracy kończy w trakcie.

      • 50 5

      • kolejarz

        maszyniści i drużyny konduktorskie to się zmieniaja kilka razy na takiej trasie, bo mogą pracować max 12 godzin. to znaczy że muszą w tym czasie wrócić do stacji macierzystej z której obejmowali pociag.

        • 0 0

      • 100% meritum sprawy. I tu jest problem (3)

        • 12 0

        • A co z tymi, którzy musza jechać do końca trasy? (2)

          • 2 3

          • nie muszą (1)

            są inne pociągi bezpośrednie

            • 5 0

            • Nie ma

              • 0 0

    • (6)

      Przecież masz bezpośrednie połączenie EIP czas przejazdu o połowę krótszy niż podajesz w swoim poście.

      • 38 5

      • EIP do rzeszowa w 7 godzin? zapłace 2x lu 3x wiecej - gdzie? jak? pisz !!! (2)

        • 0 1

        • Gdańsk 14.43 (1)

          Rzeszów 21.47

          • 3 0

          • Dziękuję

            • 0 0

      • Proszę - napisz , jak to znależć ???!!!!

        • 0 1

      • Serio!

        Jak to znaleźć i gdzie. Chcę tam pojechac a 14 godzin w jedną stronę to czas zaporowy.

        • 1 2

      • I tak 2 razy za długo

        • 4 13

    • Ceny biletow (2)

      W Niemczech podrozuje sie szybciej, ale za to duzo drozej.W Polsce mamy najtansze bilety
      w europie zachodniej

      • 12 2

      • Niemcy to nie cala Europa Zachodnia... (1)

        We Wloszech jechalem Florencja-Rzym-Neapol za 25 euro. 200-300 km/h

        • 1 0

        • A ja do Krakowa leciałem za 18zł w obie strony

          800-900km/h

          • 0 0

    • Ależ sa (2)

      Połączenia czarterowe wymyślono właśnie dla takich jak Ty, którzy chcą latać w dziwne miejsca i ich na to stać.

      • 7 2

      • Ja nie chę lecieć - ja chce pojechać wewnątrz własnego kraju (1)

        A kraj mój to nie Brazylia czy Rosja, ale Polska i odległości nie sa Bóg wie jakie

        • 3 1

        • No nie da, ale 800 km to bynajmniej nie jest tuż za płotem.

          • 1 0

    • Pojedź bezposrednio do Zakopanego. (2)

      Minimum 9 godzin. I co ? Jak pojechać na narty na weekend?

      • 8 6

      • Ale nikt nie jeździ do Zakopanego na narty bo tam właściwie nie ma gdzie jezdzic

        • 8 0

      • Na Lysa do Sopotu albo do Wiezycy.

        • 3 2

  • ED250 (4)

    Cóż, IC jest w posiadaniu tramwaju ED250, zwanego "pendolino" i robi wszystko, by skłonić (zmusić) pasażerów do podróżowania tym niezbyt wygodnym, ciasnym a za to drogim wehikułem.

    • 8 6

    • Pendolino

      Tramwaj pendolino cymbale wez sie zastanow co piszesz.Prostaku w prawie wszystkich krajach na zachodzie ludzie metrem i pociagami sie przemieszczaja tylko tacy zacofance kupia auto co Niemiec wywala na zlom i wielkie panstwo bo samochodem jedzie na urlop i kisi w korkach po 3 godziny

      • 0 0

    • za ten tramwaj

      dziękujemy POpaprańcom od zegarków zteamu rudego - fałszywego

      • 3 2

    • Masz problem ze sobą

      Jak nie rozróżniasz tramwaju od elektrycznego zespołu trakcyjnego, to lepiej nie udzielaj się tutaj w ogóle.

      • 1 4

    • Zmień monopolowy

      • 4 3

  • 21 wiek... (18)

    Autem do Przemysla będę w 8 do 9h. Komfort. W pociągu bród brak czynnych kibli po 2h. No i ta średnia prędkość....

    • 50 30

    • kolejarz

      a kto według ciebie robi ten syf w kiblach? drużyny pociągowe, kolejarze? SAMI sr*CI ,szcz*cie i brudzicie te kible jako podrózni, wiec miej pretwensję do siebie i do podróznych za syf w kiblach a nie do pkp.

      • 0 0

    • (2)

      W aucie masz kibel?

      • 11 5

      • Nie, ale wysiądę w dowolnym momencie jak będę mieć potrzebę. (1)

        WC na stacjach benzynowych sa w 99% super czyste i bez zastrzeżeń.

        • 10 4

        • Wysiądziesz w MOPie gdzie nawet deski nie ma bedziesz na narciarza robil

          • 0 0

    • (1)

      9h w aucie.
      komfort.
      wybierz jedno.

      • 30 4

      • Jak żonka prowadzi to komfort ;)

        • 0 0

    • (1)

      Chyba dawno pociagiem nie jechales! I życzę powodzenia na A4 . Z Katowic do Rzeszowa 8 godzin srednio bo wieczne korki i remonty.

      • 10 1

      • Bzdury piszesz

        Można ominąć A4.
        W Piotrkowie Trybunalskim na Kielce i potem Rzeszów.
        Trasa zajmuje ( jazda zgodnie z przepisami)
        7h.

        • 0 0

    • A w samochodzie masz czynny kibel? (2)

      • 7 4

      • Mam kampera. Więc pociągi mnie nie intersują. (1)

        Śpię gdzie chcę, w korku obieram ziemniaki i tłukę mięso na kotlety. Toaletę mam. Problem jest tylko taki, że w Polsce nie ma gdzie wylać kasety. Lubię skandynawię bo tam jest dzika przyroda, infrastruktura do opróżniania toalet i ryby mozna łowić bez karty wędkarskiej, rejestru połowu i innych pozwoleń lokalnych. Jest za darmo albo płacisz i łowisz...

        • 3 2

        • Dodaj że w skandynawii zapłacisz za pola więcej niż za hotel

          Bez podłączenia do prądu nie utrzymasz wszystkich urządzeń ( w tym lodówki) przy życiu. Podczas jazdy pasażerowie powinni być zapięci w pasy bezpieczeństwa - spanie w wyrku odpada. Szczególnie w Skandynawii nieprzestrzeganie tego kosztuje majątek (wiem coś o tym). Poza tym waha idzie na potęgę, średnia prędkość - hmm. Kampery trzeba pokochać, są wygodne, ale też niewdzięczne.
          Pociągi mają trochę zalet, przede wszystkim brak korków, z Trójmiasta do Wawy w trzy godzinki z hakiem, wygodnie. Wcale nie musimy jechać pitolino, wystarczy dołożyć pół godzinki i jedziemy za niewielkie pieniądze.
          Autem z małymi dziećmi - do 300 - 400 km, powyżej, nieważne jak wygodny samochód to męczarnia. Ile można siedzieć na d*psku, przypięty pasami..
          Są jeszcze samoloty, tu w dwie godzinki jesteśmy na drugim końcu europy.

          • 2 2

    • Kto brudzi w pociagach? kto w WC nie moze trafic do muszli ??? pasazerowie !!!

      wiec nie narzekaj że brudno

      • 4 0

    • W 8-9 godzinnej podróży autem masz komfort?:) jadąc pociągiem, mam ochotę trochę pospac, robię to. Chcę poczytać książkę/prasę/Internet, nie ma problemu, przyjdzie mi ochota wypić piwko czy kawę, robię to.Chcę rozprostowac kości, wychodzę na korytarz. Które z tych czynności jesteś w stanie zrobić w aucie, bez zatrzymywania, a więc wydłużania podróży? Kiedyś też byłem na tyle głupi, że w każdą dalszą podróż, wybieralem się autem i się meczylem.

      • 6 4

    • Zdecydowanie brud , bród TK wtedy jakbyś przez rzekę chciał przejść , co robiłeś w szkole?

      • 3 0

    • (1)

      Chodzi ci o brodaczy w pociągu, masz jakąś fobię?

      • 8 2

      • brakuje mu brodaczy w kiblach - przecież napisał :)

        • 10 0

    • *brud (1)

      • 5 2

      • Bród od Bródna (osiedle Warszawy dla Targówka)

        • 4 0

  • Cytat z artykułu Pana Naskręta: (1)

    "Mimo że podróżowanie pociągiem po Polsce stało się szybsze i bardziej komfortowe, to wciąż istnieją takie połączenia, z których korzystają tylko najwytrwalsi pasażerowie. Początek i koniec trasy dzieli bowiem nawet kilkanaście godzin jazdy."

    Panie Naskręt, szukasz Pan taniej sensacji. Nikt normalny nie pojedzie takim pociągiem ze stacji początkowej do końcowej, bo nie o takiej relacji te pociągi są pomyślane. Te pociągi mają pracować na całej swojej trasie, są jakby połączeniem kilku osobnych pociągów w jeden. Jest masa innych pociągów łączących wspomniane przez Pana miasta, które pokonują swoje trasy w bezpośrednich relacjach znacznie szybciej. Bardzo niski poziom dziennikarstwa.

    • 8 1

    • Ciekawe, co by napisał o pociągu Drezno - Norymberga

      przez Hanower, Dortmund, Frankfurt

      - od granicy czeskiej do granicy czeskiej z przejazdem przez Ren

      • 0 0

  • dziwne ze kolej nie przynosi zysku ale sprzedajmy ja najlepiej tym za granicy i nagle kolej bedzie dla ludu i bedzie opłacalna

    drodzy podróżni należy zainwestować w swój prywatny samochód bo z roku na rok jest coraz gorzej z koleją , wyliczenia dla podróży samochodem są naprawdę dobre: cztery osoby razy bilet razy czas razy dźwiganie walizek i razy wątpliwą czystość pociągów i wątpliwe towarzystwo = zysk pieniędzy czasu wygody itd itd ... po za tym przytoczę pewne stwierdzenie osoby odwiedzające Chiny : "Murzyny są sto lat za Chińczykami a Polacy sto lat za Murzynami" oczywiście stwierdzenie dotyczyło transportu kolejowego

    • 0 0

  • Takie połączenia blokują Trójmiejskie tory (1)

    Pociągi regionalne w Trójmieście nie mogą kursować w takcie, bo pociągi dalekobieżne blokują tory. Dziękuję za artykuł, który pokazuje jak bezsensowne są te połączenia kolejowe. Jeżeli pomiędzy Gdańskiem a Pruszczem jest za mało torów, to trzeba takie bezsensowne połączenia rozpoczynać w Tczewie a nie w Gdyni. Do Tczewa potrzebujemy pociągi regionalne i EIP a nie te ciuchcie z wagonami z muzeum, blokujące niepotrzebnie tory.

    • 1 1

    • Najbardziej blokują tory pociągi regionalne.

      Z zatrzymaniami w szczerym polu.

      • 0 0

  • (4)

    Kiedyś gnała strzała północy - Szczecin-Przemyśl. To dopiero była podróż

    • 20 1

    • (1)

      Strzała północy jeździła z Gdyni do Lublina przez Olsztyn i całe Mazury

      • 2 1

      • to był(a)

        Włóczęga Północy. I 3 godziny spóźnienia jak w banku

        • 1 0

    • strzała północy jest tylko jedna Szczecin - Białystok

      inne jadą na południe

      • 2 0

    • Też pamiętam strzałę północy:)

      • 4 0

  • mojue trzy grosze (11)

    Przeciez filozofia tego jest oczywista. Z jednej strony stanowi alibi dla PKP ze utrzymuje tanie linie kolejowe, a z drigiej zmusza ludzi do korzystanie z drogiego IC. Przeciez nikt nie pojedzie do Wroclawia TLK przez Warszawę, jak moze szybsza bezposrednio trasą. To praktycznie podwyższanie kosztow przejazdow, przy braku alternatywy do przyjecia. Te TLK moga miec znaczenie tylko na krótkich odcinkach przejazdu. I o to PKP chodzi. Ze to nieuczciwe wobec ludzi?- a co w tym kraju jest uczcwe.

    • 67 12

    • Ceny biletów

      Pociąg TLK kosztuje co do grosza tyle samo co IC - warto sprawdzić zanim się napisze głupoty...

      • 1 0

    • Ja jestem uczciwy.

      I wypier*alaj.

      • 1 0

    • IC do Wrocławia (4)

      Z Gdyni do Wrocławia jest 6 pociągów IC i TLK dziennie jadących standardową trasą przez Poznań, a czas przejazdu to ok. 6 godzin. Ceny biletów na IC są takie same jak na TLK.

      • 23 0

      • Niestety wszystkie wymienione przez ciebie (2)

        nie jadą 6 h. Tylko z hakiem lub 7h lub więcej.
        A powinny maks jeździć 5 h.
        Czemu na trasie Gd-Wrocław nie ma Pendolino?

        • 1 3

        • Bo zakup Pendolino sporo kosztuje.

          Więc jeździ tylko na najpopularniejszych trasach.

          • 1 0

        • jasne - a czemu nie trzy kwadranse

          malkontencie p******y.

          • 1 1

      • Nie znam się, to się wypowiem, panie Billy.

        Jest dokładnie tak, jak powiedział pan Janek - ceny na TLK i IC są identyczne (nie mylić z EIC i EIP)

        • 15 0

    • billy jest wzorcem uczciwości

      szkoda tylko, że nie zawsze jego wywody odpowiadają rzeczywistości

      • 5 0

    • TLK i IC

      TLK i IC mają tą samą taryfę. Bilety kosztują tyle samo.

      • 4 0

    • Szara rzeczywistosc

      Tlk powynny byc obslugiwane przez przewozy regionalne a dalekie podroze przez IC ale niestety nigdy to nie nastapi bo PR nie sa w grupie PKP i PKp przewoza regionalnym dotacji od marszalka nie oddadza za te pociagi tlk co uruchamiaja

      • 2 1

    • Na niektórych trasach nie ma wyboru "TLK czy IC"

      plus jest np. jeden pociąg dziennie

      • 6 0

  • Drogo (16)

    Podróż 4 osobowej rodziny w tym dwoje małych dzieci wychodzi dwa razy drożej niż samochodem. W taki sposób nie przekonają mnie do podróży pociągiem.

    • 124 21

    • Rodzina 2+2

      Dwie dorosłe osoby + 2 dzieci w wieku max. gimnazjalnym w pociągu o standardzie ekspresu z Gdańska do Krakowa - czas przejazdu tylko godzinę dłuższy niż samochodem po autostradzie - w cenie łącznej (za wszystkie osoby!) niecałe 200 zł. Nie wydaje mi się, aby samochodem było taniej, nawet takim na gaz...

      Wystarczy poszukać połączenia z głową - myślenie nie boli.

      • 0 0

    • (1)

      Bilety kolejowe w Polsce sa najtansze w europie.Poza tym nigdzie na swiecie nie ma az tyle
      ulg na bilety niz w Polsce: dzieci ,seniorzy,emeryci,inwalidzi,kombatanci , tylko cudzoziemcy placa normalnie za bilet wiec skad PKP ma miec fundusze na inwestycje ?

      • 23 5

      • Bilety kolejowe mamy najtańsze w EU. Pensje też mamy najniższe. I niektóre trasy są drogie. Nie patrzmy na zachód, patrzmy na siebie

        • 6 0

    • czyli koszt samochodem z 2 osobami taki sam jak pociagiem? ciekawe... (2)

      • 2 2

      • (1)

        Paliwo jest za tanie.

        • 1 5

        • To nie paliwo tylko chciejstwo PKP , jeżeli za 4 osoby w pociagu zapłacisz 400 zl a za paliwo 200 zl to co wybierzesz A do jaz pociągiem 20 godzin a samochodem 8 godzin

          • 3 2

    • Dla nas drogo... (2)

      ...ale przyjechali do mnie znajomi z Niemiec (4 osobowa rodzina) i stwierdzili "wow! jakie tu macie tanie pociągi! Promocje i w ogóle... Nic tylko jeździć!"
      Stwierdzili też że komfort komfortem, ale wolą TLK z polskimi cenami

      • 16 5

      • (1)

        Chcieli być mili..

        • 11 8

        • Niemcy nie bywają mili, na pewno nie z grzeczności.

          • 4 0

    • (4)

      No dokładnie.
      Samochody są dla biednych, których nie stać na podróż pociągiem.
      A my sobie kupujemy przedział kuszetkowy z rodziną, idziemy spać i budzimy się bezpiecznie na miejscu.
      A biedaki się tłuką autem przez pół Polski, żeby zaoszczędzić 100zł

      • 46 17

      • (2)

        Czy są jeszcze autokuszetki?

        • 2 0

        • Zlikwidowali w 2004r., za dużo chętnych było.

          Wtedy jeśli coś dobrze pracowało na kolei, było szybko likwidowane. Kolej była przeznaczona do likwidacji, dopiero wejście do UE sporo zmieniło.

          • 5 0

        • A po co chcesz ze sobą puszkę targac?
          Jak potrzebujesz to wynajmij coś na miejscu.

          • 5 2

      • Biedaki tłuką się pod mostem o suche miejsce do spania

        • 6 5

    • (1)

      no i cale szczescie. dzieci w pociagu to prawdziwe nieszczescie dla wspolpasazerow. nie mowie tego zlosliwie...

      • 62 12

      • Bo są niewychowane

        • 15 2

  • Trasa Gdańsk Kraków przez Olsztyn i Białystok... (28)

    ... Szkoda że po drodze jeszcze pociąg nie jedzie przez Szczecin i Rzeszów zebylo było szybciej =)

    • 197 21

    • Najbardziej denna i zapuszczona od lat jest trasa (2)

      Kraków Zakopane. Odcinek 100 km pociąg pokonuje w 4 godziny. To wstyd jak w krajach trzeciego świata.

      • 17 2

      • Zakopianka to samo, a i tak barany walą do Zakopca bez opamiętania. Zresztą podróż to przedsmak tego, co je potem czeka na miejscu.
        Nie pojmuję, ale co kto lubi...

        • 0 0

      • nie zapuszczona, tylko o niskich parametrach

        a i tak jeździ się szybciej dzięki nowym skrótom omijającym Kraków Płaszów i Suchą Beskidzką

        • 2 0

    • (7)

      To są linie głównie dla tych, którzy wsiadają i wysiadają gdzieś pomiędzy.

      • 36 0

      • Dobra. To co powiesz o pociągu Gdańsk Zakopane (6)

        13 godzin z haczykiem.

        • 12 6

        • Co powiesz o Gdansk Kraków w piec godzin? (4)

          • 16 2

          • Do Krakowa powinien jechać maks 4 h. (2)

            W sumie większość jednak jedzie grubo ponad 5 h. Takie co jadą 5 h jest 1 lub 2.

            • 7 4

            • (1)

              ja do krakowa polecialam z gdanska samolotem. bilet za ok 200zl 2h

              • 1 0

              • Wow!

                albo nawet łał! Jak samolotem, to jesteś bohaterką. Jeśli mieszkasz na Osowej, to spoko, ale jeśli np. na Babich Dołach albo Oruni, to sam dojazd na lotnisko zabrał Ci z godzinę. Na lotnisku musiałaś być min. 1,5 h przed odlotem. Jeśli nie leciałaś z kabinówką, to potem jeszcze w Krakowie na swój bagaż sobie poczekałaś. No i dotarcie z lotniska do centrum. Czyli oszczędność czasu żadna. No ale się pochwaliłaś. Brawo Ty!

                • 0 0

          • Wolno

            • 5 2

        • Zgoda, pociągi w Polsce

          jeżďżą zbyt wolno, nawet na świeżo wyremontowanej trasie 3M-Warszawa, ale nie o tym jest ten tekst.

          • 8 0

    • trasa do Zielonej Góry (1)

      Kiedyś chciałem jechać do Zielonej Góry patrzę jest połączenie coooo 24 h ponad zdziwienie moje duże ok patrzę jakieś obrazki nawet ludziki były a ta trasa naprawdę piękna do tej Zielonej Góry przez Berlin ponad 24 h.Już tego połączenia nie ma.

      • 0 1

      • a przesiąść się w Poznaniu nie łaska?

        • 1 0

    • (2)

      To napisz co myślisz o połączeniu tramwajowym Morena-Wrzeszcz :) ta sama logika.

      • 18 0

      • albo jeszcze lepiej Nowy Port - Zaspa

        przez Operę i Oliwę!

        • 1 0

      • Autobusy

        Połączenie autobusowe w Gdańsku też bez sensu..

        • 3 0

    • Spoko (4)

      Tylko ja się zastanawiam nad czym innym - artykuły pana Macieja rzadko kiedy mają jakiś konkretny cel, przeważnie to jest pitololo bez ładu i składu

      • 37 6

      • Bo to jest pitolo bez ładu i składu

        • 0 0

      • takie czasy, wszyscy ci wykształceni inaczej muszą gdzieś pracować (2)

        jedyne co możemy zrobić to czytać coś lepszego gdzieś indziej

        • 15 5

        • Zaś po po Twoim wpisie widać, że jesteś niewykształcony. (1)

          • 7 7

          • Zdziwił(a)byś się

            • 0 0

    • Czym ten rząd się zajmuje?

      • 1 1

    • Moja propozycja dla PKP - pociąg relacji Gdańsk Główny - Gdynia Główna

      ...przez Tczew, Białystok, Warszawę, Przemyśl, Kraków, Wrocław, Poznań, Szczecin, Słupsk, Lębork, Wejherowo - wspaniała optymalizacja kosztów bo 10 innych relacji można zlikwidować!

      • 3 6

    • Artykul bez sensu (1)

      Tyle jest tematow, w ktorych mozna i trzeba krytykowac PKP, ale akurat te pociagi nie maja na celu zapewnienia połączenia 3miasta z końcowymi stacjami na wymienionych trasach, tak jak gdański autobus 199 nie jest do przejazdów Oliwa-Gdansk. Dziecinada, czekam teraz na artykul o gdańskich liniach jak 199.

      • 22 3

      • To jest przecież ciekawostka a nie krytyka.

        • 6 4

    • Najlepsza będzie trasa z Obłuża do gdyni głównej przez Grabówek.

      • 3 0

    • SVEN ty żyjesz ? w Nocy pisalli ze umarłeś ?

      • 9 3

    • Na twoje życzenie napewno pojedzie svynie

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane