• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe połączenie kolejowe z Trójmiasta

rb
19 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego. Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego.

W nowym rozkładzie jazdy, nad którym pracują kolejarze ze spółki PKP Intercity, ma się znaleźć nietypowe, ale bardzo atrakcyjne połączenie z Trójmiasta. Jak wynika z informacji branżowego portalu Centrum Zrównoważonego Transportu, pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa pojedzie przez małe miejscowości Warmii i Mazur m.in. przez Szczytno, Pisz i Białą Piską, a następnie południowo-wschodnią część Podlasia - przez Hajnówkę i Bielsk Podlaski.



LOT wznawia loty po Polsce 1 czerwca



Jakim środkiem transportu najczęściej dojeżdżasz do Warszawy?

Obecnie między Trójmiastem a Warszawą w ciągu doby kursuje siedem pociągów (od piątku 22 maja dołączą do nich zawieszone dotąd z powodu pandemii pociągi Pendolino).

Średnio składy Twoich Linii Kolejowych trasę do stolicy pokonują w 3,5 godziny, a Pendolino - poniżej trzech godzin. Jednym z połączeń ze stolicą jest pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa odjeżdżający z Gdańska Głównego kwadrans przed godz. 8.

Powodem zmian trwające remonty



Z racji trwającego remontu, pociąg omija m.in. Elbląg i do Olsztyna dojeżdża przez Iławę. Później przez Ełk jedzie do Białegostoku, a następnie linią kolejową nr 6 do stolicy i dalej do Krakowa. Oczywiście korzystają z niego głównie pasażerowie z Warmii, Mazur i Podlasia, bo czas przejazdu z Gdańska do stolicy wynosi ponad dziewięć godzin. Wkrótce pociąg na trasie spędzi jeszcze więcej czasu.

Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę. Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę.
Jak podał portal Centrum Zrównoważonego Transportu, w spółce PKP trwają prace nad nowym rozkładem jazdy. Ma zostać w nim ujęty pociąg z Trójmiasta do Warszawy jadący m.in. przez takie miejscowości jak: Pisz, Ruciane-Nida, Biała Piska, Hajnówka, Bielsk Podlaski i Siemiatycze. "Włóczęga Wschodu" - jak żartobliwie nazwano to nietypowe połączenie - ma spędzić na trasie między Gdańskiem a stolicą 11 godzin, a relacja obejmie sześć powiatów, które dziś pozbawione są kolei dalekobieżnej.

Rozkład jazdy pociągów z Trójmiasta



- PKP Intercity planuje skorygować trasę obecnie kursującego pociągu między Gdynią a Warszawą w rocznym rozkładzie jazdy 2020-2021 - mówi Stanisław Biega z portalu Centrum Zrównoważonego Transportu. - Obecnie pociąg kursuje nawet w dobie koronawirusa. Z Gdańska wyjeżdża o 7:44, a o 16:53 melduje się w Warszawie Wschodniej. Trasa ma zostać skorygowana łącznie o trzy odcinki, w tym o dwa ostatnio zmodernizowane tj. Pisz-Ełk i Lewki-Hajnówka.
  • Obecny przebieg trasy pociągu "Branicki".
  • Jeśli kolejarze zdecydują się na zmiany - podyktowane modernizacją linii kolejowych - czas przejazdu pociągu między Trójmiastem a Warszawą wydłuży się z ponad 9 do 11 godzin.
  • Pociąg pojedzie przez powiaty, przez które dziś nie kursują żadne pociągi dalekobieżne.

Obecnie, ze względu na przebudowę szlaku, pociąg między Malborkiem a Olsztynem nie kursuje przez Elbląg i Morąg, lecz przez Iławę. Na swoją dawną trasę pociąg ma wrócić w 2021 r. Jak dodaje Stanisław Biega, z uwagi na roboty przewidziane od jesieni br., pociąg nie będzie mógł jechać także linią między Giżyckiem a Ełkiem i zostanie skierowany na zmodernizowaną trasę przez Szczytno-Ełk. Dzięki temu z nowego połączenia z Trójmiastem, ale i stolicą Podlasia i Warszawą, skorzystają mieszkańcy Szczytna, Pisza, Rucianego-Nidy i Białej Piskiej.

- Dodatkowo od Białegostoku do Warszawy pociąg nie pojedzie przez Małkinię, lecz przez skraj Białowieskiego Parku Narodowego, czyli przez Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę i Siematycze - mówi Biega i dodaje: - Niestety, z racji na brak autobusów szynowych we flocie PKP Intercity, pociąg z Gdańska do Warszawy będzie jechał długo, bo całą trasę pokona po ok. 11 godzinach, a lokomotywy na trasie mają być zmieniane czterokrotnie. Autobusy szynowe pozwoliłyby zaoszczędzić ok. 90-100 minut. Nie zmienia to faktu, że będzie bezpośrednie połączenie w rejony atrakcyjne turystycznie z Warszawy i Trójmiasta.
Pociąg z Trójmiasta przez Warmię i Mazury oraz Podlasie do Warszawy i dalej do Krakowa ma być uwzględniony od grudniowego rozkładu jazdy. Na razie nieznane są szczegółowe godziny nowego połączenia. Niewiele informacji udziela też sama spółka. Na nasze pytania biuro prasowe odpowiedziało jedynie, że prace nad rozkładem na sezon 2020/2021 nadal trwają, a o jego założeniach kolejarze poinformują media jesienią.

  • Od piątku do dotychczasowych siedmiu połączeń między Trójmiastem a Warszawą dołączą zawieszone dotąd z powodu pandemii koronawirusa pociągi Pendolino.
  • Prace nad rozkładem jazdy jeszcze trwają, dlatego spółka PKP na razie nie udziela oficjalnych informacji o tym, jak mają wyglądać nowe połączenia z Trójmiasta.
rb

Opinie (243) 7 zablokowanych

  • żenująca firma o nazwie PKP jak cos wymysli to mozna plakac

    trzeba bylo przez Swinoujscie do Krakowa....

    • 1 4

  • Szkoda że rozbiera się linie kolejowe (2)

    Byłoby więcej takich lub podobnych połączeń i co ważne więcej ludzi by korzystało z pociągów

    • 10 0

    • Teraz prawie każdy ma Audi (1)

      albo zaraz będzie miał

      • 0 3

      • na...

        nieszczęście...

        • 1 0

  • Co się dzieje z trasą Malbork-Grudziądz? (1)

    • 2 0

    • leży...

      rozgrzebana...
      Moze coś wie senator "Beckham", bo on za komunikację w Pomorskiem odpowiadał.

      • 0 0

  • Ja kiedyś jechałam z Gdańska do Rzeszowa przez Poznań i Wrocław hihi

    Na szczęście miałam kuszetkę :)

    • 2 0

  • (2)

    Polecam Szkolną 17 las Zwierzyniecki i koniecznie Upalną 5/11

    • 3 0

    • Twoja rodzina mieszka na upalnej? ; D

      • 0 0

    • Odwiedzać tylko z szprotami w puszce i z cebulko.

      • 0 0

  • A czy przez to, do Białegostoku będzie dłużej jechał?

    • 1 0

  • Trasa powinna kończyć się w Białymstoku ale na siłe musi być Warszafka.

    • 4 1

  • To słoikowóz przecież.

    W końcu słoiki dojadą niepotłuczone :))))

    • 2 0

  • Hehe dobre te pociągi okrętkowe

    Jakieś 5 lat temu był w wakacje nocny TLK Astra z Helu i Łeby do Wrocławia. Z Helu przyjeżdżał do Gdyni. Potem zmiana trakcji i kierunku i śmigał przez Lębork - doczepianie wagonów z Łeby, Słupsk, Koszalin, Szczecinek, Piłę, Poznań. Miałem okazję jechać ;)

    • 5 0

  • Nie ma najmnieszego problemu z wynajęciem szynobusów. (1)

    Nie ma najmnieszego problemu z wynajęciem szynobusów.

    • 2 1

    • Wręcz przeciwnie, jest spory problem.

      Rynek wynajmu szynobusów jest bardzo niewielki, to raz. Dwa, trasa przez Mazury przynajmniej w sezonie czy w weekendy jest zbyt oblegana by obsługiwać ją szynobusem.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane