• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe połączenie kolejowe z Trójmiasta

rb
19 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego. Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego.

W nowym rozkładzie jazdy, nad którym pracują kolejarze ze spółki PKP Intercity, ma się znaleźć nietypowe, ale bardzo atrakcyjne połączenie z Trójmiasta. Jak wynika z informacji branżowego portalu Centrum Zrównoważonego Transportu, pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa pojedzie przez małe miejscowości Warmii i Mazur m.in. przez Szczytno, Pisz i Białą Piską, a następnie południowo-wschodnią część Podlasia - przez Hajnówkę i Bielsk Podlaski.



LOT wznawia loty po Polsce 1 czerwca



Jakim środkiem transportu najczęściej dojeżdżasz do Warszawy?

Obecnie między Trójmiastem a Warszawą w ciągu doby kursuje siedem pociągów (od piątku 22 maja dołączą do nich zawieszone dotąd z powodu pandemii pociągi Pendolino).

Średnio składy Twoich Linii Kolejowych trasę do stolicy pokonują w 3,5 godziny, a Pendolino - poniżej trzech godzin. Jednym z połączeń ze stolicą jest pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa odjeżdżający z Gdańska Głównego kwadrans przed godz. 8.

Powodem zmian trwające remonty



Z racji trwającego remontu, pociąg omija m.in. Elbląg i do Olsztyna dojeżdża przez Iławę. Później przez Ełk jedzie do Białegostoku, a następnie linią kolejową nr 6 do stolicy i dalej do Krakowa. Oczywiście korzystają z niego głównie pasażerowie z Warmii, Mazur i Podlasia, bo czas przejazdu z Gdańska do stolicy wynosi ponad dziewięć godzin. Wkrótce pociąg na trasie spędzi jeszcze więcej czasu.

Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę. Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę.
Jak podał portal Centrum Zrównoważonego Transportu, w spółce PKP trwają prace nad nowym rozkładem jazdy. Ma zostać w nim ujęty pociąg z Trójmiasta do Warszawy jadący m.in. przez takie miejscowości jak: Pisz, Ruciane-Nida, Biała Piska, Hajnówka, Bielsk Podlaski i Siemiatycze. "Włóczęga Wschodu" - jak żartobliwie nazwano to nietypowe połączenie - ma spędzić na trasie między Gdańskiem a stolicą 11 godzin, a relacja obejmie sześć powiatów, które dziś pozbawione są kolei dalekobieżnej.

Rozkład jazdy pociągów z Trójmiasta



- PKP Intercity planuje skorygować trasę obecnie kursującego pociągu między Gdynią a Warszawą w rocznym rozkładzie jazdy 2020-2021 - mówi Stanisław Biega z portalu Centrum Zrównoważonego Transportu. - Obecnie pociąg kursuje nawet w dobie koronawirusa. Z Gdańska wyjeżdża o 7:44, a o 16:53 melduje się w Warszawie Wschodniej. Trasa ma zostać skorygowana łącznie o trzy odcinki, w tym o dwa ostatnio zmodernizowane tj. Pisz-Ełk i Lewki-Hajnówka.
  • Obecny przebieg trasy pociągu "Branicki".
  • Jeśli kolejarze zdecydują się na zmiany - podyktowane modernizacją linii kolejowych - czas przejazdu pociągu między Trójmiastem a Warszawą wydłuży się z ponad 9 do 11 godzin.
  • Pociąg pojedzie przez powiaty, przez które dziś nie kursują żadne pociągi dalekobieżne.

Obecnie, ze względu na przebudowę szlaku, pociąg między Malborkiem a Olsztynem nie kursuje przez Elbląg i Morąg, lecz przez Iławę. Na swoją dawną trasę pociąg ma wrócić w 2021 r. Jak dodaje Stanisław Biega, z uwagi na roboty przewidziane od jesieni br., pociąg nie będzie mógł jechać także linią między Giżyckiem a Ełkiem i zostanie skierowany na zmodernizowaną trasę przez Szczytno-Ełk. Dzięki temu z nowego połączenia z Trójmiastem, ale i stolicą Podlasia i Warszawą, skorzystają mieszkańcy Szczytna, Pisza, Rucianego-Nidy i Białej Piskiej.

- Dodatkowo od Białegostoku do Warszawy pociąg nie pojedzie przez Małkinię, lecz przez skraj Białowieskiego Parku Narodowego, czyli przez Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę i Siematycze - mówi Biega i dodaje: - Niestety, z racji na brak autobusów szynowych we flocie PKP Intercity, pociąg z Gdańska do Warszawy będzie jechał długo, bo całą trasę pokona po ok. 11 godzinach, a lokomotywy na trasie mają być zmieniane czterokrotnie. Autobusy szynowe pozwoliłyby zaoszczędzić ok. 90-100 minut. Nie zmienia to faktu, że będzie bezpośrednie połączenie w rejony atrakcyjne turystycznie z Warszawy i Trójmiasta.
Pociąg z Trójmiasta przez Warmię i Mazury oraz Podlasie do Warszawy i dalej do Krakowa ma być uwzględniony od grudniowego rozkładu jazdy. Na razie nieznane są szczegółowe godziny nowego połączenia. Niewiele informacji udziela też sama spółka. Na nasze pytania biuro prasowe odpowiedziało jedynie, że prace nad rozkładem na sezon 2020/2021 nadal trwają, a o jego założeniach kolejarze poinformują media jesienią.

  • Od piątku do dotychczasowych siedmiu połączeń między Trójmiastem a Warszawą dołączą zawieszone dotąd z powodu pandemii koronawirusa pociągi Pendolino.
  • Prace nad rozkładem jazdy jeszcze trwają, dlatego spółka PKP na razie nie udziela oficjalnych informacji o tym, jak mają wyglądać nowe połączenia z Trójmiasta.
rb

Opinie (243) 7 zablokowanych

  • "Dowartościowanie" (1)

    Każda dziura domaga się pociągu pospiesznego! Przynajmniej wiemy, jak topione są dotacje państwowe dla PKP Intercity.

    • 6 13

    • Nie dziura a ludzie mieszkający w mniejszych miejscowościach

      Popytaj rodziców skąd pochodzą opowiedzą ci jak to się żyło w takich miejscach

      Poza tym takiw podejście jest jak najbardziej pożądane trzeba iść w zrównoważony rozwój jak w Niemczech a nie opierać się na 5 metropoliach, obecna sytuacja tylko to potwierdza, wielkie stloczenie w miastach i problem z utrzymaniem social distance

      • 2 0

  • Błyskawica północy to będzie

    • 16 1

  • I koniecznie do Bydgoszczy przez Wroclaw. Tefo chca pasazerowie

    • 12 3

  • Bezsens

    Pociągi dalekobieżne do obsługi ruchu lokalnego - rzecz na świecie nieznana...

    • 9 5

  • (2)

    60 kilometrowa jazda z Kartuz do Lęborka przez Sierakowice składem złożonym z lokomotywy spalinowej SP42 i jednego wagonu typu 120A (tzw. "Bonanza") to było coś. Według kolejarzy i miłośników kolei była to jedna z najbardziej malowniczych tras kolejowych. Kręta linia przez kaszubskie lasy, wzniesienia i jeziora.

    • 25 0

    • Będzie na nowo otwarta. (1)

      • 7 0

      • Będzie ale tylko na odcinku Kartuzy - Sierakowice.
        Stacje/przystanki: Kartuzy - Grzybno - Prokowo - Łapalice - Garcz - Reskowo - Miechucino - Miechucino Szkoła - Sierakowice - Sierakowice Szkoła.

        A tak poza tym, bardzo polecam lekturę - pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_229

        • 4 0

  • Ankieta jak zwykle.

    Gdzie opcja:nie jeżdżę do Warszawy ?

    • 19 0

  • To jedyny pociąg pospieszny z Gdańska do Giżycka (8)

    Co w zamian dla słoików z Mazur?
    Serio pytam, ogrom ludzi tam jeździ, a połączenie kolejowe jest ultra beznadziejne.

    • 14 4

    • Będzie zapewne autobusowa komunikacja zastępcza na czas elektryfikacji.

      PS Poza Branickim przez Giżycko jeździ jeszcze Rybak.

      • 0 0

    • Jest drugi (1)

      "Rybak" Szczecin - Gdynia - Białystok.

      • 2 0

      • Tylko do jesieni, potem zostają połączenia z przesiadkami

        • 0 0

    • Mają zrobić intercity Niegocin Gdynia - Giżycko

      • 3 0

    • Można jeszcze w Olsztynie przesiadkę na intercity Mamry Wrocław - Białystok ;) (1)

      • 3 0

      • Z tym też jest paranoja, czasem 5 minut na przesiadkę a czasem min. godzina

        • 0 0

    • Słoiku

      Kup sobie auto, jak Cie nie stać to zostań na swojej wsi.

      • 0 1

    • Słoiki kupują Passaty za 1500 zł a bogatsi Audi za 2500.

      • 0 2

  • (2)

    Polecam Szkolną 17 las Zwierzyniecki i koniecznie Upalną 5/11

    • 3 0

    • Odwiedzać tylko z szprotami w puszce i z cebulko.

      • 0 0

    • Twoja rodzina mieszka na upalnej? ; D

      • 0 0

  • Blisko pół wieku temu podróż z Gdańska do Białegostoku

    też zajmowała tyle czasu. I po drodze zmieniano lokomotywy. Składy też były całkiem podobne do tych ze zdjęć. Tylko tłok był taki, że wiele osób stało nie tylko na korytarzu ale i w przejściach między wagonami.
    Kto by pomyślał, że czas na kolei tak się zatrzyma.

    • 20 0

  • Taka robota

    Gościom z PLK wyobraźni nie brakuje. A porządnego, bez "wężykowania", nocnego połączenia do Krakowa nie ma! "Ustronie" co roku jeździ inną trasą turystyczną...

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane