- 1 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (156 opinii)
- 2 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (164 opinie)
- 3 Nagły zwrot ws. wypadku w stoczni. To było zabójstwo (67 opinii)
- 4 Nocna akcja SAR na Bałtyku (27 opinii)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (155 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (144 opinie)
Nietypowe połączenie kolejowe z Trójmiasta
W nowym rozkładzie jazdy, nad którym pracują kolejarze ze spółki PKP Intercity, ma się znaleźć nietypowe, ale bardzo atrakcyjne połączenie z Trójmiasta. Jak wynika z informacji branżowego portalu Centrum Zrównoważonego Transportu, pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa pojedzie przez małe miejscowości Warmii i Mazur m.in. przez Szczytno, Pisz i Białą Piską, a następnie południowo-wschodnią część Podlasia - przez Hajnówkę i Bielsk Podlaski.
LOT wznawia loty po Polsce 1 czerwca
Średnio składy Twoich Linii Kolejowych trasę do stolicy pokonują w 3,5 godziny, a Pendolino - poniżej trzech godzin. Jednym z połączeń ze stolicą jest pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa odjeżdżający z Gdańska Głównego kwadrans przed godz. 8.
Powodem zmian trwające remonty
Z racji trwającego remontu, pociąg omija m.in. Elbląg i do Olsztyna dojeżdża przez Iławę. Później przez Ełk jedzie do Białegostoku, a następnie linią kolejową nr 6 do stolicy i dalej do Krakowa. Oczywiście korzystają z niego głównie pasażerowie z Warmii, Mazur i Podlasia, bo czas przejazdu z Gdańska do stolicy wynosi ponad dziewięć godzin. Wkrótce pociąg na trasie spędzi jeszcze więcej czasu.
Jak podał portal Centrum Zrównoważonego Transportu, w spółce PKP trwają prace nad nowym rozkładem jazdy. Ma zostać w nim ujęty pociąg z Trójmiasta do Warszawy jadący m.in. przez takie miejscowości jak: Pisz, Ruciane-Nida, Biała Piska, Hajnówka, Bielsk Podlaski i Siemiatycze. "Włóczęga Wschodu" - jak żartobliwie nazwano to nietypowe połączenie - ma spędzić na trasie między Gdańskiem a stolicą 11 godzin, a relacja obejmie sześć powiatów, które dziś pozbawione są kolei dalekobieżnej.
Rozkład jazdy pociągów z Trójmiasta
- PKP Intercity planuje skorygować trasę obecnie kursującego pociągu między Gdynią a Warszawą w rocznym rozkładzie jazdy 2020-2021 - mówi Stanisław Biega z portalu Centrum Zrównoważonego Transportu. - Obecnie pociąg kursuje nawet w dobie koronawirusa. Z Gdańska wyjeżdża o 7:44, a o 16:53 melduje się w Warszawie Wschodniej. Trasa ma zostać skorygowana łącznie o trzy odcinki, w tym o dwa ostatnio zmodernizowane tj. Pisz-Ełk i Lewki-Hajnówka.
Obecnie, ze względu na przebudowę szlaku, pociąg między Malborkiem a Olsztynem nie kursuje przez Elbląg i Morąg, lecz przez Iławę. Na swoją dawną trasę pociąg ma wrócić w 2021 r. Jak dodaje Stanisław Biega, z uwagi na roboty przewidziane od jesieni br., pociąg nie będzie mógł jechać także linią między Giżyckiem a Ełkiem i zostanie skierowany na zmodernizowaną trasę przez Szczytno-Ełk. Dzięki temu z nowego połączenia z Trójmiastem, ale i stolicą Podlasia i Warszawą, skorzystają mieszkańcy Szczytna, Pisza, Rucianego-Nidy i Białej Piskiej.
- Dodatkowo od Białegostoku do Warszawy pociąg nie pojedzie przez Małkinię, lecz przez skraj Białowieskiego Parku Narodowego, czyli przez Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę i Siematycze - mówi Biega i dodaje: - Niestety, z racji na brak autobusów szynowych we flocie PKP Intercity, pociąg z Gdańska do Warszawy będzie jechał długo, bo całą trasę pokona po ok. 11 godzinach, a lokomotywy na trasie mają być zmieniane czterokrotnie. Autobusy szynowe pozwoliłyby zaoszczędzić ok. 90-100 minut. Nie zmienia to faktu, że będzie bezpośrednie połączenie w rejony atrakcyjne turystycznie z Warszawy i Trójmiasta.
Pociąg z Trójmiasta przez Warmię i Mazury oraz Podlasie do Warszawy i dalej do Krakowa ma być uwzględniony od grudniowego rozkładu jazdy. Na razie nieznane są szczegółowe godziny nowego połączenia. Niewiele informacji udziela też sama spółka. Na nasze pytania biuro prasowe odpowiedziało jedynie, że prace nad rozkładem na sezon 2020/2021 nadal trwają, a o jego założeniach kolejarze poinformują media jesienią.
Opinie (243) 7 zablokowanych
-
2020-05-20 09:19
To pociąg dla miłośników kolei (2)
Do zaliczania rzadko wykorzystywanych linii
- 14 2
-
2020-05-20 11:13
(1)
Gdyby tam jeździł parowóz Ol49 z wagonami 1 klasy z lat 70. i 80. XX wieku oraz historycznymi wagonami osobowymi 3 klasy z lat 20. i 30. XX w historycznym oliwkowym malowaniu lub chociaż SP42 z wagonami zwanymi "Ryflakami" (101A, 43A) to faktycznie byłby to pociąg dla miłośników kolei.
EU07 z wagonami 141A, 112A, 111A - żadna atrakcja.- 1 2
-
2020-05-20 13:13
Przyjdzie czas że i to stanie się atrakcją.
Liczba niezmodernizowanych wagonów 111A i 112A kurczy się dość szybko.
- 2 0
-
2020-05-20 09:03
(1)
Nikt normalny nie będzie jechał 11h skoro może pojechać wygodnym autokarem taniej, szybciej i wygodniej. Tak właśnie się dzieje jak przewoźnik jest państwowy.
- 4 10
-
2020-05-20 13:12
Kolejny co czytać nie potrafi. Masz 20 innych pociągów jadących do Warszawy normalną trasą. Tylko ten ma jechać nietypowo żeby połączyć Trójmiasto i Warszawę z Mazurami i Podlasiem
- 4 0
-
2020-05-19 20:03
no i pięknie!! 11 godzin w pociągu, trzeba zaopatrzyć się w paletę jajek na twardo, kurczak pieczony i dużo coś mocniejszego (6)
- 178 11
-
2020-05-19 20:23
Chyba nie zrozumiałeś treści artykułu. (4)
Ten pociąg za jednym zamachem obsłuży dwa niezależne potoki pasażerskie: Trójmiasto - Mazury/Podlasie oraz Kraków/Warszawa - Mazury/Podlasie. Teraz wszystko jasne? Przecież nikt nie będzie jechał tym pociągiem całej relacji gdy do wyboru jest dużo innych, znacznie szybszych połączeń przez Działdowo, Ciechanów.
- 28 10
-
2020-05-19 20:35
"Przecież nikt nie będzie jechał tym pociągiem całej relacji" (3)
Założymy się?
- 43 3
-
2020-05-19 21:14
Hardcory zawsze się znajdą! ;) (2)
Ale miałem tu na myśli zwykłych pasażerów.
- 21 1
-
2020-05-20 10:30
w sumie to kolejny bezsens na PKP. (1)
ale jak ktoś chce z Gdyni do Tłuszcza bez przesiadki jechać ... to OK.
- 2 3
-
2020-05-20 13:07
żaden bezsens
Niemcy też puszczali pociągi Drezno - Norymberga przez Hanower, Kolonię i Franfurtt
- 1 0
-
2020-05-20 01:06
Przy tej liczbie jaj klimat podróży będzie nieziemski.
- 12 0
-
2020-05-19 20:54
Ilu jest mieszkańców Rucianego, Piszu i Białej Piskiej, że koniecznie muszą mieć dalekobieżne płączenie (3)
Już widzę jak strasznie się przejęli we FlixBusie...Dojeżdżają także i do tych miejscowości ale o połowę szybciej...
- 9 26
-
2020-05-19 23:18
Ale pełno turystów z Trójmiasta jeździ na Mazury (2)
Warszawiacy też jadą na Mazury i będą mogli wybrać pociąg zamiast autobusu
- 6 4
-
2020-05-20 10:06
(1)
A wcześniej nie mogli? Pociąg jechał przez samo serce Mazur.
- 1 1
-
2020-05-20 13:05
Ale nie pojedzie bo będzie modernizacja linii
- 0 0
-
2020-05-19 21:35
"Dowartościowanie" (1)
Każda dziura domaga się pociągu pospiesznego! Przynajmniej wiemy, jak topione są dotacje państwowe dla PKP Intercity.
- 6 13
-
2020-05-20 12:44
Nie dziura a ludzie mieszkający w mniejszych miejscowościach
Popytaj rodziców skąd pochodzą opowiedzą ci jak to się żyło w takich miejscach
Poza tym takiw podejście jest jak najbardziej pożądane trzeba iść w zrównoważony rozwój jak w Niemczech a nie opierać się na 5 metropoliach, obecna sytuacja tylko to potwierdza, wielkie stloczenie w miastach i problem z utrzymaniem social distance- 2 0
-
2020-05-19 23:46
Kiedy trasa Gdańsk - Irkuck-Tczew...??? (2)
- 13 1
-
2020-05-20 11:33
Jak (1)
Jak już jechać to na ostro- moja propozycja: Gdynia - Madryt- Pekin- Władywostok- Moskwa - Gdańsk. Oczywiście przez Rzym.
- 1 0
-
2020-05-20 12:18
Starym en57 w ramach TLK.
Najbliższa czynna toaleta we Władywostoku.
- 1 0
-
2020-05-20 10:53
11h to do W-wy (1)
a ile do Krakowa?
- 4 1
-
2020-05-20 12:11
22 godziny przez Ustrzyki
- 1 1
-
2020-05-20 11:06
kolej
wstyd
- 3 6
-
2020-05-20 09:31
I niech mi ktoś powie.... (2)
...dlaczego "genialni" towarzysze z PO nie wpadli na ten pomysł? Ja Wam powiem dlaczego, bo im ludzie są potrzebni tylko do tego, żeby oddać glos w wyborach i łupić ich z podatków. Poza tymi dwoma zdarzeniami traktują Polaków jak poddanych, chodzą napuszeni, "ważni", nic nie mogą, nic się u nich nie da, wszystko zawsze jest w kryzysie, na nic nigdy nie ma kasy, tylko dla nich zawsze kasa jest. A prawda jest taka, i to jest poziom ekonomii szkoły średniej, tam gdzie jest transport i połączenia malych miejscowości z miastami, tam małe miejscowości kwitną.
- 12 8
-
2020-05-20 10:01
A może... (1)
... szanują ich czas? A nie wysyłają pociągiem przez całą Polskę bez wizji powrotu! Jeśli tak szanujesz towarzyszy z PiS, to poczekaj na wyprodukowaną za ich kadencji ED74, lub 14WE i wtedy oceń jakość połączeń kolejowych...
- 1 4
-
2020-05-20 11:02
A co ma do tego, co opisałem, PIS?
Czy wszystko zaraz trzeba sprowadzać do dokonań PISu? No ale jeżeli już tak bardzo chcesz to popytaj ludzi spoza Trójmiasta, za co nienawidzą platfusów.
- 3 0
-
2020-05-20 11:00
kiedyś
była taki osobowy Gdynia Białystok przez Ruciane Pisz . Jechał z 11 godzin. Drugi łazęga północy to Gdynia Lublin przez Olsztyn, Ostrołękę, Małkinię, Siedlce Łuków. Zawsze się spóźniał
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.