• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe połączenie kolejowe z Trójmiasta

rb
19 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego. Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego.

W nowym rozkładzie jazdy, nad którym pracują kolejarze ze spółki PKP Intercity, ma się znaleźć nietypowe, ale bardzo atrakcyjne połączenie z Trójmiasta. Jak wynika z informacji branżowego portalu Centrum Zrównoważonego Transportu, pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa pojedzie przez małe miejscowości Warmii i Mazur m.in. przez Szczytno, Pisz i Białą Piską, a następnie południowo-wschodnią część Podlasia - przez Hajnówkę i Bielsk Podlaski.



LOT wznawia loty po Polsce 1 czerwca



Jakim środkiem transportu najczęściej dojeżdżasz do Warszawy?

Obecnie między Trójmiastem a Warszawą w ciągu doby kursuje siedem pociągów (od piątku 22 maja dołączą do nich zawieszone dotąd z powodu pandemii pociągi Pendolino).

Średnio składy Twoich Linii Kolejowych trasę do stolicy pokonują w 3,5 godziny, a Pendolino - poniżej trzech godzin. Jednym z połączeń ze stolicą jest pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa odjeżdżający z Gdańska Głównego kwadrans przed godz. 8.

Powodem zmian trwające remonty



Z racji trwającego remontu, pociąg omija m.in. Elbląg i do Olsztyna dojeżdża przez Iławę. Później przez Ełk jedzie do Białegostoku, a następnie linią kolejową nr 6 do stolicy i dalej do Krakowa. Oczywiście korzystają z niego głównie pasażerowie z Warmii, Mazur i Podlasia, bo czas przejazdu z Gdańska do stolicy wynosi ponad dziewięć godzin. Wkrótce pociąg na trasie spędzi jeszcze więcej czasu.

Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę. Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę.
Jak podał portal Centrum Zrównoważonego Transportu, w spółce PKP trwają prace nad nowym rozkładem jazdy. Ma zostać w nim ujęty pociąg z Trójmiasta do Warszawy jadący m.in. przez takie miejscowości jak: Pisz, Ruciane-Nida, Biała Piska, Hajnówka, Bielsk Podlaski i Siemiatycze. "Włóczęga Wschodu" - jak żartobliwie nazwano to nietypowe połączenie - ma spędzić na trasie między Gdańskiem a stolicą 11 godzin, a relacja obejmie sześć powiatów, które dziś pozbawione są kolei dalekobieżnej.

Rozkład jazdy pociągów z Trójmiasta



- PKP Intercity planuje skorygować trasę obecnie kursującego pociągu między Gdynią a Warszawą w rocznym rozkładzie jazdy 2020-2021 - mówi Stanisław Biega z portalu Centrum Zrównoważonego Transportu. - Obecnie pociąg kursuje nawet w dobie koronawirusa. Z Gdańska wyjeżdża o 7:44, a o 16:53 melduje się w Warszawie Wschodniej. Trasa ma zostać skorygowana łącznie o trzy odcinki, w tym o dwa ostatnio zmodernizowane tj. Pisz-Ełk i Lewki-Hajnówka.
  • Obecny przebieg trasy pociągu "Branicki".
  • Jeśli kolejarze zdecydują się na zmiany - podyktowane modernizacją linii kolejowych - czas przejazdu pociągu między Trójmiastem a Warszawą wydłuży się z ponad 9 do 11 godzin.
  • Pociąg pojedzie przez powiaty, przez które dziś nie kursują żadne pociągi dalekobieżne.

Obecnie, ze względu na przebudowę szlaku, pociąg między Malborkiem a Olsztynem nie kursuje przez Elbląg i Morąg, lecz przez Iławę. Na swoją dawną trasę pociąg ma wrócić w 2021 r. Jak dodaje Stanisław Biega, z uwagi na roboty przewidziane od jesieni br., pociąg nie będzie mógł jechać także linią między Giżyckiem a Ełkiem i zostanie skierowany na zmodernizowaną trasę przez Szczytno-Ełk. Dzięki temu z nowego połączenia z Trójmiastem, ale i stolicą Podlasia i Warszawą, skorzystają mieszkańcy Szczytna, Pisza, Rucianego-Nidy i Białej Piskiej.

- Dodatkowo od Białegostoku do Warszawy pociąg nie pojedzie przez Małkinię, lecz przez skraj Białowieskiego Parku Narodowego, czyli przez Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę i Siematycze - mówi Biega i dodaje: - Niestety, z racji na brak autobusów szynowych we flocie PKP Intercity, pociąg z Gdańska do Warszawy będzie jechał długo, bo całą trasę pokona po ok. 11 godzinach, a lokomotywy na trasie mają być zmieniane czterokrotnie. Autobusy szynowe pozwoliłyby zaoszczędzić ok. 90-100 minut. Nie zmienia to faktu, że będzie bezpośrednie połączenie w rejony atrakcyjne turystycznie z Warszawy i Trójmiasta.
Pociąg z Trójmiasta przez Warmię i Mazury oraz Podlasie do Warszawy i dalej do Krakowa ma być uwzględniony od grudniowego rozkładu jazdy. Na razie nieznane są szczegółowe godziny nowego połączenia. Niewiele informacji udziela też sama spółka. Na nasze pytania biuro prasowe odpowiedziało jedynie, że prace nad rozkładem na sezon 2020/2021 nadal trwają, a o jego założeniach kolejarze poinformują media jesienią.

  • Od piątku do dotychczasowych siedmiu połączeń między Trójmiastem a Warszawą dołączą zawieszone dotąd z powodu pandemii koronawirusa pociągi Pendolino.
  • Prace nad rozkładem jazdy jeszcze trwają, dlatego spółka PKP na razie nie udziela oficjalnych informacji o tym, jak mają wyglądać nowe połączenia z Trójmiasta.
rb

Opinie (243) 7 zablokowanych

  • świetny pomysł z tym pociągiem!!! (2)

    Wielokrotnie z żoną szukalismy, kombinowaliśmy jak bez auta dostać sie w rejony ciekawe turystycznie. Warmia i Mazury to wrecz skarbnica inspiracji i mozliwosci rekreacyjnych. To połączenie znacznie ułatwi dotarcie do miejsc turystycznie atrakcyjnych. Na szlak Green Velo tez juz łatwiej! Byleby przewidziany był wagon rowerowy - to must have!

    • 16 6

    • (1)

      Green Velo możesz rozpocząć już w Elblągu, północna granica Polskie jest niezwykle ciekawa jeśli chodź trochę interesuje Cię poniemiecka, pruska historia

      • 2 0

      • tam powinno być choć a nie chodź, autokorekta

        • 0 0

  • 11h w korona time :)

    • 2 3

  • Super polaczenie. Kumpel z wojska mieszka w Elku. (1)

    Pojade do niego to wypalimy zioło.

    Karol

    • 11 4

    • wojsko łączy ludzi na całe życie

      • 1 0

  • ybciejjak najszybciej

    to wybieramy jak najszybciej a jak chce pozwiedzać to jadę tam gdzie chce zwiedzać i to też jak najszybciej

    • 4 0

  • Kiedyś był

    Włóczęga północy a w 80 latach jeszcze parowóz.

    • 10 0

  • A dotacje dla Intercity coraz większe...

    Dzięki takim pomysłom będą jeszcze większe.

    • 5 3

  • Nowa trasa

    Czekamy na to połączenie

    • 4 2

  • Jakiś absurd

    Z mapy wyraźnie widać, że jeśli ktoś chce dojechać do takiej Hajnówki, to szybciej będzie pojechać najpierw do Warszawy, a potem do Hajnówki, a nie przez Mazury. Jak ktoś chce dojechać do Ełku, to jeszcze OK. Prawda jest jednak taka, że takie długie połączenia są fatalne, bo przeważnie mają milion godzin opóźnienia. Dużo lepiej by było puszczać więcej pociągów, na krótszych liniach, bo lokalni mieszkańcy bardziej na tym skorzystają, a jeśli przesiadki będą skorelowane, to i jadący np. z Gdańska do Ełku też będą mieli efektywniejszą podróż. Ponadto, kto dzisiaj będzie się tłukł pociągiem pół dnia, skoro samochodem tę samą odległość pokona w 1/3 czasu mniej ... Połączenia kolejowe powinny być alternatywą dla samochodu, tak jak to ma miejsce w przypadku połączeń Gdańsk-Warszawa, czy Gdańsk-Kraków wykonywanych z pomocą Pendolino. Czas przejazdu pociągu nie może być dłuższy od przejazdu samochodem więcej niż o 20%, bo nikt tym jeździć nie będzie, a na pewno nie w miejsca, gdzie generalnie za wiele osób nie jeździ. PKP by w końcu poszło po rozum do głowy i zoptymalizowało czasy połączeń. Wystarczy spojrzeć na połączenie do Szklarskiej Poręby - 11 godzin z Gdańska, podczas gdy samochodem 7 i na dodatek taniej, jeśli się jedzie we dwie lub więcej osób. Nie tędy droga ...

    • 10 1

  • Ważny komunikat.

    Nie no takie połączenie to jo !

    • 6 0

  • (1)

    Czyli większość pasażerów w relacji GD WW przesiądzie się na autobusy oraz samochody. Śmieszny kraj... taki bananowy

    • 3 11

    • Kolego, ale wiesz że poza tym pociągiem jest jeszcze kilkanaście połączeń bezpośrednich Gdańsk-Warszawa

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane