• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe połączenie kolejowe z Trójmiasta

rb
19 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego. Niewykluczone, że wkrótce z Trójmiasta będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Pisza, Rucianego-Nidy, Hajnówki czy Bielska Podlaskiego.

W nowym rozkładzie jazdy, nad którym pracują kolejarze ze spółki PKP Intercity, ma się znaleźć nietypowe, ale bardzo atrakcyjne połączenie z Trójmiasta. Jak wynika z informacji branżowego portalu Centrum Zrównoważonego Transportu, pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa pojedzie przez małe miejscowości Warmii i Mazur m.in. przez Szczytno, Pisz i Białą Piską, a następnie południowo-wschodnią część Podlasia - przez Hajnówkę i Bielsk Podlaski.



LOT wznawia loty po Polsce 1 czerwca



Jakim środkiem transportu najczęściej dojeżdżasz do Warszawy?

Obecnie między Trójmiastem a Warszawą w ciągu doby kursuje siedem pociągów (od piątku 22 maja dołączą do nich zawieszone dotąd z powodu pandemii pociągi Pendolino).

Średnio składy Twoich Linii Kolejowych trasę do stolicy pokonują w 3,5 godziny, a Pendolino - poniżej trzech godzin. Jednym z połączeń ze stolicą jest pociąg "Branicki" z Gdyni do Krakowa odjeżdżający z Gdańska Głównego kwadrans przed godz. 8.

Powodem zmian trwające remonty



Z racji trwającego remontu, pociąg omija m.in. Elbląg i do Olsztyna dojeżdża przez Iławę. Później przez Ełk jedzie do Białegostoku, a następnie linią kolejową nr 6 do stolicy i dalej do Krakowa. Oczywiście korzystają z niego głównie pasażerowie z Warmii, Mazur i Podlasia, bo czas przejazdu z Gdańska do stolicy wynosi ponad dziewięć godzin. Wkrótce pociąg na trasie spędzi jeszcze więcej czasu.

Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę. Propozycja przebiegu nowej trasy pociągu "Branicki" z Trójmiasta do Krakowa przez Warmię i Mazury, Podlasie i Warszawę.
Jak podał portal Centrum Zrównoważonego Transportu, w spółce PKP trwają prace nad nowym rozkładem jazdy. Ma zostać w nim ujęty pociąg z Trójmiasta do Warszawy jadący m.in. przez takie miejscowości jak: Pisz, Ruciane-Nida, Biała Piska, Hajnówka, Bielsk Podlaski i Siemiatycze. "Włóczęga Wschodu" - jak żartobliwie nazwano to nietypowe połączenie - ma spędzić na trasie między Gdańskiem a stolicą 11 godzin, a relacja obejmie sześć powiatów, które dziś pozbawione są kolei dalekobieżnej.

Rozkład jazdy pociągów z Trójmiasta



- PKP Intercity planuje skorygować trasę obecnie kursującego pociągu między Gdynią a Warszawą w rocznym rozkładzie jazdy 2020-2021 - mówi Stanisław Biega z portalu Centrum Zrównoważonego Transportu. - Obecnie pociąg kursuje nawet w dobie koronawirusa. Z Gdańska wyjeżdża o 7:44, a o 16:53 melduje się w Warszawie Wschodniej. Trasa ma zostać skorygowana łącznie o trzy odcinki, w tym o dwa ostatnio zmodernizowane tj. Pisz-Ełk i Lewki-Hajnówka.
  • Obecny przebieg trasy pociągu "Branicki".
  • Jeśli kolejarze zdecydują się na zmiany - podyktowane modernizacją linii kolejowych - czas przejazdu pociągu między Trójmiastem a Warszawą wydłuży się z ponad 9 do 11 godzin.
  • Pociąg pojedzie przez powiaty, przez które dziś nie kursują żadne pociągi dalekobieżne.

Obecnie, ze względu na przebudowę szlaku, pociąg między Malborkiem a Olsztynem nie kursuje przez Elbląg i Morąg, lecz przez Iławę. Na swoją dawną trasę pociąg ma wrócić w 2021 r. Jak dodaje Stanisław Biega, z uwagi na roboty przewidziane od jesieni br., pociąg nie będzie mógł jechać także linią między Giżyckiem a Ełkiem i zostanie skierowany na zmodernizowaną trasę przez Szczytno-Ełk. Dzięki temu z nowego połączenia z Trójmiastem, ale i stolicą Podlasia i Warszawą, skorzystają mieszkańcy Szczytna, Pisza, Rucianego-Nidy i Białej Piskiej.

- Dodatkowo od Białegostoku do Warszawy pociąg nie pojedzie przez Małkinię, lecz przez skraj Białowieskiego Parku Narodowego, czyli przez Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę i Siematycze - mówi Biega i dodaje: - Niestety, z racji na brak autobusów szynowych we flocie PKP Intercity, pociąg z Gdańska do Warszawy będzie jechał długo, bo całą trasę pokona po ok. 11 godzinach, a lokomotywy na trasie mają być zmieniane czterokrotnie. Autobusy szynowe pozwoliłyby zaoszczędzić ok. 90-100 minut. Nie zmienia to faktu, że będzie bezpośrednie połączenie w rejony atrakcyjne turystycznie z Warszawy i Trójmiasta.
Pociąg z Trójmiasta przez Warmię i Mazury oraz Podlasie do Warszawy i dalej do Krakowa ma być uwzględniony od grudniowego rozkładu jazdy. Na razie nieznane są szczegółowe godziny nowego połączenia. Niewiele informacji udziela też sama spółka. Na nasze pytania biuro prasowe odpowiedziało jedynie, że prace nad rozkładem na sezon 2020/2021 nadal trwają, a o jego założeniach kolejarze poinformują media jesienią.

  • Od piątku do dotychczasowych siedmiu połączeń między Trójmiastem a Warszawą dołączą zawieszone dotąd z powodu pandemii koronawirusa pociągi Pendolino.
  • Prace nad rozkładem jazdy jeszcze trwają, dlatego spółka PKP na razie nie udziela oficjalnych informacji o tym, jak mają wyglądać nowe połączenia z Trójmiasta.
rb

Opinie (243) 7 zablokowanych

  • (1)

    Nikt normalny nie będzie jechał 11h skoro może pojechać wygodnym autokarem taniej, szybciej i wygodniej. Tak właśnie się dzieje jak przewoźnik jest państwowy.

    • 4 10

    • Kolejny co czytać nie potrafi. Masz 20 innych pociągów jadących do Warszawy normalną trasą. Tylko ten ma jechać nietypowo żeby połączyć Trójmiasto i Warszawę z Mazurami i Podlasiem

      • 4 0

  • Cudak pociag, powinny byc szybkie koleje regionalne dobrze skomunikowane z intercity

    • 4 1

  • to nie jest (1)

    połączenie dla wiecznie narzekających. I tak tym pociągiem nie pojedziecie. W zeszłym roku wracaliśmy z obozu wędrownego z Giżycka do Białegostoku podobnym pociągiem. Jedyne takie doświadczenie w życiu. Pociąg nie dla lalusi w rurkach.

    • 7 2

    • Sami

      kopaliście węgiel po drodze... i lokomotywę pchaliście pod górkę!!! A nawet daliście radę koło zmienić, bo kapcia złapał.... A ponoć Kobuszewski umarł?!

      • 0 0

  • To pociąg dla miłośników kolei (2)

    Do zaliczania rzadko wykorzystywanych linii

    • 14 2

    • (1)

      Gdyby tam jeździł parowóz Ol49 z wagonami 1 klasy z lat 70. i 80. XX wieku oraz historycznymi wagonami osobowymi 3 klasy z lat 20. i 30. XX w historycznym oliwkowym malowaniu lub chociaż SP42 z wagonami zwanymi "Ryflakami" (101A, 43A) to faktycznie byłby to pociąg dla miłośników kolei.

      EU07 z wagonami 141A, 112A, 111A - żadna atrakcja.

      • 1 2

      • Przyjdzie czas że i to stanie się atrakcją.

        Liczba niezmodernizowanych wagonów 111A i 112A kurczy się dość szybko.

        • 2 0

  • I niech mi ktoś powie.... (2)

    ...dlaczego "genialni" towarzysze z PO nie wpadli na ten pomysł? Ja Wam powiem dlaczego, bo im ludzie są potrzebni tylko do tego, żeby oddać glos w wyborach i łupić ich z podatków. Poza tymi dwoma zdarzeniami traktują Polaków jak poddanych, chodzą napuszeni, "ważni", nic nie mogą, nic się u nich nie da, wszystko zawsze jest w kryzysie, na nic nigdy nie ma kasy, tylko dla nich zawsze kasa jest. A prawda jest taka, i to jest poziom ekonomii szkoły średniej, tam gdzie jest transport i połączenia malych miejscowości z miastami, tam małe miejscowości kwitną.

    • 12 8

    • A może... (1)

      ... szanują ich czas? A nie wysyłają pociągiem przez całą Polskę bez wizji powrotu! Jeśli tak szanujesz towarzyszy z PiS, to poczekaj na wyprodukowaną za ich kadencji ED74, lub 14WE i wtedy oceń jakość połączeń kolejowych...

      • 1 4

      • A co ma do tego, co opisałem, PIS?

        Czy wszystko zaraz trzeba sprowadzać do dokonań PISu? No ale jeżeli już tak bardzo chcesz to popytaj ludzi spoza Trójmiasta, za co nienawidzą platfusów.

        • 3 0

  • F

    Flixbusie wróć

    • 4 2

  • szkoda że PKP nie jest sprywatyzowane - mogliby jeździć nawet do Brzeszcz

    już w PRLu był taki i**otyczny pociąg - inny to ten ze Szczecina bodaj do Przemyśla

    pociągi dalekobieżne powinny jeździć na sensownych trasach - a dalej każdy sobie weźmie jakiś lokalny, obsługujący te małe miejscowości

    PS
    Nextbike złożył wniosek o upadłość - jak to się ma do startowania w konkursie na rower miejski w Trójmiescie?

    • 2 2

  • Cudownie!

    Cudownie, nareszcie pociągiem do Rucianego-Nidy

    • 3 0

  • 21 Wiek (2)

    11 godzin? Dziekuje bardzo,lepiej zostane w domu albo wsiadam w samochod! Szczegolnie te toalety w pociagach zapraszaja na 11 godzin podrozy! Ludzie,czy Polska dotarla do Europy? Pozdrawiam

    • 4 6

    • Masz 20 innych pociągów dziennie do Warszawy z czasem jazdy ok. 3h.

      Włącznie z Pendolinami. To pociąg do dojazdów na Mazury i Podlasie a nie do stolicy. Na litość, macie jeszcze trochę szarych komórek?

      • 3 0

    • nie dotarła nawet do Rosji

      przejazd Transsyberyjską to była przyjemność.

      • 0 0

  • Polski wynalazek

    Na świecie koleje typu Intercity dowożą pasażerów w maksymalnie krótkim czasie do stacji węzłowych a dalszą podróż odbywa się pociągami regionalnymi. W naszym kraju "nie da się"... Również rozkład "w takcie" przekracza możliwości naszych "myślicieli" z PLK.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane