• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe skrzyżowanie już widoczne

Michał Brancewicz
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Potrójne torowisko na skrzyżowaniu: górny tor służył będzie do jazdy na wprost, środkowy do skrętu w lewo w Nową Warszawską, a dolny do jazdy w kierunku pętli Łostowice-Świętorzyska. Do niego wepnie się z kolei tor Nowej Warszawskiej.
  • W tym miejscu tramwaje skręcające w Nową Warszawską będą zjeżdżały na środkowy tor.

Skrzyżowanie torowisk, jakiego nie ma nigdzie indziej w Gdańsku, a które powstaje w ramach Nowej Warszawskiej, jest już coraz bardziej widoczne.



Czym najczęsciej jeździsz do pracy?

Żeby połączyć istniejącą trasę tramwajową w ciągu al. Havla z powstającą Nową WarszawskąMapka, projektanci zdecydowali się na nietypowe rozwiązanie.

Na skrzyżowaniu powstały w sumie trzy tory. Dzięki temu tramwaje jadące do centrum nie będą musiały czekać, aż inny tramwaj skręci w lewo w Nową Warszawską. Dla tych pojazdów dedykowany będzie środkowy tor wyprowadzony kilkadziesiąt metrów wcześniej z toru prowadzącego na wprost.

Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską. Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską.
Zmiany będą również po drugiej stronie skrzyżowania. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską. Ten fragment do złudzenia przypomina rozwiązanie, jakie zastosowano przy Operze Bałtyckiej.

Skala przebudowy była tak duża, że na czas wakacji zdecydowano o całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą tramwajową na początku 2023 roku.
Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem. Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem.

Opinie (124) 1 zablokowana

  • Zamiast dróg po inni się inwestować (4)

    Tylko w komunikację publiczną i parkingi kubaturowe na obrzeżach miast. Więcej linii tramwajowych, reaktywacja zamkniętych połączeń PKP, ścieżki rowerowe. Czas pozbyć się aut z miast. Gdańsk dla ludzi nie dla samochodów.

    • 47 66

    • W jakim języku jest ten komentarz , bo chyba nie po polsku.

      • 0 0

    • A niby dlaczego? (2)

      Gdańsk powinien inwestować w drogi przede wszystkim bo po nich jeżdżą wszyscy: i komunikacja miejska i samochody prywatne. Niby dlaczego dyskryminować kierowców samochodów prywatnych? Gdańsk szczyci się miastem wolności równości, wypisuje różne ciekawe hasła na autobusach. Skoro szanujemy i nie dyskryminujemy to bądźmy konsekwentni

      • 10 1

      • Auto to symbol wolności i niezależności (1)

        Uważaj na tych, co chcą go zakazać i kontrolować jak, gdzie i kiedy możesz się przemieszczać.

        • 3 2

        • symbol wolności stoi w korku na drodze za publiczne pieniądze

          konfiarska święta własność prywatna kończy się na infrastrukturze publicznej i lamencie jak to państwo nie chce zapewnić dróg. Jezu komunis!!!

          • 0 2

  • A ja się pytam (20)

    Dlaczego Gdańsk inwestuje w infrastrukturę tramwajową w dobie rozwoju pojazdów elektrycznych?
    Taki autobus elektryczny jest cichszy od tramwaju i łatwiej go zdjąć z drogi, gdy się zepsuje. Osobna jezdnia dla autobusów też byłaby chyba tańsza, a w dodatku mogłaby służyć np. pogotowiu ratunkowemu

    • 43 165

    • Akumulatory

      Problemem są akumulatory. Tramwaj ich nie potrzebuje (poza tym co zwykle), a autobus musi mieć dużo drogich i niestety nadal zawodnych.

      • 1 0

    • Żywotność (2)

      ... tramwaju (40 lat) jest średnio 3 razy wyższa niż autobusu (15 lat).

      • 22 2

      • co z tego jeśli tramwaj kosztuje 3 razy więcej? (1)

        • 1 6

        • To z tego, że na dłużej starcza

          • 0 0

    • (1)

      Ponieważ tramwaj - szczególnie w miastach, gdzie komunikacja tramwajowa jest dobrze rozwiązana (priorytet na światłach, dobry stan torowisk, zintegrowanie z koleją) - osiąga zdecydowanie lepsze parametry jazdy (przyspieszenie i prędkość), jest bardziej ekologiczny, przewozi równocześnie co najmniej dwa razy więcej osób, jest bardziej elastyczny (może być spinany w kilka składów i może też osiągnąć długość niedostępną dla autobusów) i osiąga znacznie wyższą prędkość komunikacyjną niż jakikolwiek autobus.

      • 2 2

      • "może, może, może..." ale nie jest. Może osiągać lepsze przyspieszenie, ale nie osiąga. MOże być dłużysz, a nie nie w praktyce, bo perony za krótkie. itd.

        • 0 0

    • Przepustowość (2)

      przepustowość - jeden tramwaj zabierze pod 200 osób, autobus maksymalnie 100 (żeby przewieźć tyle samo ludzi trzeba zatrudnić 2 razy więcej kierowców).

      • 37 5

      • Tramwaj na 200 osób nie zmieści się na peronie w Gdańsku. Polecam porównać w necie pojemności obecnych nowych tramwajów i autobusów przegubowych, żeby nie robić z siebie idi0ty.

        • 0 1

      • ale bzdura

        • 2 12

    • Elektryki odejdą .

      Bo pojazdy elektryczne skazane są na klęskę . Ma to związek z dostępem do litu.

      • 1 1

    • Może warto zwrócić uwagę na fakt, że tramwaj jest pojazdem elektrycznym...

      • 0 0

    • Eh (5)

      Byłeś kiedyś w Berlinie? Nie ? To szybko tam jedź i zobacz jaką oni mają komunikację miejska. Metro, autobusy, tramwaje, kolej naziemną i oczywiście samochody.

      • 21 2

      • dokładnie (1)

        Tu wszystko jedzie, przesiadki, połączenia, synchronizacja. U was to za 200 lat nic się nie zmieni.

        • 1 1

        • nie spróbujesz nie przekonasz się

          • 0 0

      • Ja bylem

        Metro nie stoi w korki czy na swiatlach

        • 4 1

      • Seba to ty?

        • 1 1

      • Krystian, weź idz dymy rób na phototrans. Wystarczy, że tam arogancki jesteś z wystrzelonym ego

        • 6 5

    • po co są tramwaje

      Po to, by ludzie mogli dojechać w rozsądnym czasie, gdy korkoroby w samochodach blokują drogi.

      • 4 2

    • Gdańsk

      Lubi jeździć 20km/h

      • 2 2

    • Takie pytanie zadaje tylko geniusz.

      Oczywiście trzeba by wyjaśnić, że tramwaje są jak najbardziej pojazdami elektrycznymi.

      • 8 3

  • Projektują, budują, cudują, a istniejące tory krzywe jak cholera...

    Ostatnio jadę 10-ką Kartuską w stronę Moreny. Spoglądam motorniczemu przez ramię na torowisko, i oczom nie wierzę... ale szybko sobie tłumaczę, że to pewnie krzywa szyba zniekształca... nagle jak nie szarpnie wagonem na bok...
    Osobna kategoria to przejazdy przez tory tramwajowe... istne fale Dunaju... zawieszenie można zgubić. Przykład - skrzyżowanie Jaśkowej Doliny i Grunwaldzkiej we Wrzeszczu... albo przy Operze...

    • 0 1

  • Nie ma ronda (1)

    Bez ronda niema inowacji.

    • 1 0

    • Bo to ruska myśl techniczna

      • 1 0

  • Najlepsze są przystanki (3)

    Tramwaj jadący z Ujeściska do Gdańska najpierw zatrzyma się przed skrzyżowaniem, a później za, to samo z Gdańska na Ujeścisko najpierw przed skrzyżowaniem (przy lewym skrajnym torze), a potem za. Łącznie na tym skrzyżowaniu będzie 5 peronów, a wystarczyło zrobić perony tylko za skrzyżowaniami, tak jak na Mickiewicza, a będziemy mieli drugą Pomorską i tramwaje które stają najpierw na Pomorskiej, a potem na Osiedlu Wejhera...

    • 18 3

    • Plus jeszcze swiatła

      Paranoja

      • 0 0

    • Chcieli się poprawić po wtopie brakiem toru na pętli Ujeścisko ale no znowu coś nie pykło hehe

      • 1 1

    • Jest to bogate rozwiązanie.

      • 0 0

  • hmmm, innowacyjne to (4)

    przy bałtyckiej podobnie jest od lat. nikt nie pisze artykułów

    • 23 2

    • Trzeba wybaczyć autorowi. On jest spod Radomia i nie zna Trójmiasta.

      • 0 1

    • Co tam tramwaje. PKM też tak ma i to z wiaduktem.

      • 1 1

    • bo teraz z dwoch stron zrobili, a przy Operze z jednej. Czyli epokowa innowacja

      • 2 5

    • A przy Zieleniaku

      od końca lat 60 tych XXw.

      • 9 1

  • Kiedy lepsza infrastruktura dla Letnicy?

    Ta dzielnica również się rozbudowuje.

    • 0 1

  • Dlaczego takiego rozjazdu te de...e z pkp-pkmnie zrobili na zaspie aby pkm mogla jezdzic do gdyni i gdanska glownego!?? (3)

    • 9 11

    • Można po polskiemu ? (2)

      • 4 4

      • Nie umie. I tak dobrze jak na 3 rok w 4 klasie. (1)

        • 3 2

        • Liczy sie tresc a nie forma wyedukowany przyglupku

          • 0 1

  • Jestem ciekaw ile razy ten tramwaj

    Będzie stał na światłach. Fala czerwona

    • 2 1

  • A ja się pytam (1)

    kiedy powstanie szybka linia tramwajowa wzdłuż Armii Krajowej w pasie zieleni pomiędzy jezdniami w kierunku osiedla Karczemki? Kiedy powstanie linia tramwajowa z pętli Świętokrzyska do Przejazdowa. Miałbym czym jeździć do pracy!!!

    • 2 1

    • Linia do Karczemek raczej nigdy nie powstanie, bo pas zieleni na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką przeznaczony jest na wiadukt nad skrzyżowaniem, a w dalszym ciągu AK na dodatkowy pas ruch.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane