• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe skrzyżowanie już widoczne

Michał Brancewicz
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Potrójne torowisko na skrzyżowaniu: górny tor służył będzie do jazdy na wprost, środkowy do skrętu w lewo w Nową Warszawską, a dolny do jazdy w kierunku pętli Łostowice-Świętorzyska. Do niego wepnie się z kolei tor Nowej Warszawskiej.
  • W tym miejscu tramwaje skręcające w Nową Warszawską będą zjeżdżały na środkowy tor.

Skrzyżowanie torowisk, jakiego nie ma nigdzie indziej w Gdańsku, a które powstaje w ramach Nowej Warszawskiej, jest już coraz bardziej widoczne.



Czym najczęsciej jeździsz do pracy?

Żeby połączyć istniejącą trasę tramwajową w ciągu al. Havla z powstającą Nową WarszawskąMapka, projektanci zdecydowali się na nietypowe rozwiązanie.

Na skrzyżowaniu powstały w sumie trzy tory. Dzięki temu tramwaje jadące do centrum nie będą musiały czekać, aż inny tramwaj skręci w lewo w Nową Warszawską. Dla tych pojazdów dedykowany będzie środkowy tor wyprowadzony kilkadziesiąt metrów wcześniej z toru prowadzącego na wprost.

Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską. Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską.
Zmiany będą również po drugiej stronie skrzyżowania. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską. Ten fragment do złudzenia przypomina rozwiązanie, jakie zastosowano przy Operze Bałtyckiej.

Skala przebudowy była tak duża, że na czas wakacji zdecydowano o całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą tramwajową na początku 2023 roku.
Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem. Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem.

Opinie (124) 1 zablokowana

  • To jest wstrząsająco ciekawe (1)

    A myśleliśmy drodzy czytelnicy że światowym wyczynem jest splot torowy w Karwinach

    • 1 1

    • Myślenie należy skorygować. Tramwaje

      potrafią zaskoczyć każdego.

      • 1 0

  • Jakie opoznienia ma ta budowa ?

    • 6 0

  • Cudownie nam się ten Gdańsk rozwija pod okiem naszej Oleńki

    • 7 1

  • Tylko żeby się potem nie okazało, że z toru do jazdy na wprost, bedą cwaniaki skręcać w lewo!

    • 11 1

  • Ciekawe, czy któryś słup nie będzie zawadzał o lusterka w tramwajach

    • 3 1

  • Patrząc na te zdjęcia można przypuszczać, że tory będą złe, a podwozie... też będzie złe.

    • 7 0

  • Miało być na jesien gotowe. teraz po nowym roku?! (1)

    chociaż chodnik i trasę rowerową by mogli otworzyć. nic się tam nie dzieje, a bezsensownie ogrodzone

    • 7 1

    • Termin zakończenia budowy to listopad, potem odbiory które potrwają z 2 miesiące - to po nowym roku otwarcie

      • 0 0

  • patrzę na zdjęcie i nie mogę się nadziwić jak tam jest brzydko

    nowobogackie chałupki, co jedna to piękniejsza, ekrany dźwiękochłonne, parking z plamami oleju, klepisko i budowa. Wiem,m że budowa się zakończy, ale pięknie będzie tam dalej. Czy naprawdę musimy tworzyć wokół siebie takie straszne otoczenie?

    • 7 1

  • autobusy elektryczne (5)

    Podobno na dniach miasto kupuje 18 autobusów elektrycznych, co pewnie jest przyszłością w komunikacji miejskiej. Po ciężkiego grzmota budujemy torowiska, czy ktoś wreszcie zrozumie, że epoka tramwajów (kolei żelaznej w obrębie miasta) przemija???? Za kilka/kilkanaście lat będziemy jeździć pojazdami elektrycznymi z akumulatorami. Pewnie wtedy ktoś wpadnie na pomysł żeby zlikwidować torowiska, a w ich śladzie zrobić bus-pasy. Taki miś na miarę naszych czasów....

    • 6 11

    • Z akumulatorami nie ma szans. (1)

      Pojazdy akumulatorowe nie mają przyszłości. Nie udało się stworzyć odpowiednio trwałych akumulatorów. Ani nawet nie udało się obniżyć kosztu obecnych - faktycznie nawet koszt rośnie z powodu tego że rosną koszty wydobycia (łatwiej dostępne tańsze zasoby zostały już zużyte). Koszt przechowania 1kWh w akumulatorze przekracza 10 krotnie koszt wytworzenia tej energii.

      Pojazdy elektryczne aby miały szansę na normalne funkcjonowanie muszą być zasilane z trakcji bez potrzeby przechowywania energii w akumulatorze.
      Akumulator ma prawo bytu jedynie w bardzo lekkich pojazdach jak rowery i skutery - bo one mają na tyle niskie zużycie energii że wysokie koszty przechowania tej energii nie są tak istotne.

      W grę wchodzą jeszcze kondensatory ale ich pojemność jest na tyle mała, że można je wykorzystać tylko do przejechania małego odcinka po odłączeniu od trakcji, albo od chwilowego gromadzenia energii z hamowania w pojazdach hybrydowych.

      • 3 2

      • Czyli cała motoryzacja brnie w ślepą uliczkę???

        • 3 2

    • 99% myśli inaczej.

      • 2 0

    • z tymi 18 autobusami to poszalejesz

      autobusy nigdy nie zastąpią tramwajów tak jak autokary kolei czy samoloty promów...

      • 3 0

    • Skąd ty się typie urwałeś, zmień dilera xd

      • 1 1

  • (3)

    Jaka będzie prędkość tramwajów?

    • 3 0

    • Na tych łukach będziemy rekomendować bezpieczne 5km/h. (2)

      • 3 1

      • zdecyduj się albo 5 km/h, albo bezpieczne (1)

        najbezpieczniej max 1 km/h

        • 2 1

        • 5 km to bardzo niebezpieczna prędkość.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane