• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowy biurowiec rośnie w Oliwie

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Powstający w Oliwie biurowiec Wave na tym etapie prac przypomina nieco Zieleniak w czasie jego budowy.
  • Te dwie wieże to tak naprawdę trzon jednego budynku biurowego, który powstaje w Oliwie.
  • Te dwie wieże to tak naprawdę trzon jednego budynku biurowego, który powstaje w Oliwie.
  • Te dwie wieże to tak naprawdę trzon jednego budynku biurowego, który powstaje w Oliwie.

Nietypowa konstrukcja wieżowca powstającego w Oliwie zobacz na mapie Gdańska przykuwa uwagę mieszkańców Trójmiasta i przywodzi na myśl inny budynek, który od prawie 50 lat stoi w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska.



To, co rodzi skojarzenia biurowca Wave (z ang. fala), budowanego przez firmę Skanska Property Poland przy al. Grunwaldzkiej, ze znanym większości mieszkańców Gdańska Zieleniakiem stojącym przy Wałach Piastowskich, to sposób budowy. Najpierw powstał bowiem goły rdzeń budynku, a dopiero później zaczną powstawać wokół niego kolejne piętra.

Zieleniak, choć jest jednym z symboli śródmieścia Gdańska, to zdaniem wielu nie pasuje już do obecnych czasów. Nic dziwnego, bo zaczął powstawać ponad 50 lat temu. Jego budowa trwała od 1965 do 1971 roku.

Budowa biurowca Zieleniak. Sierpień 1967 roku. Budowa biurowca Zieleniak. Sierpień 1967 roku.
Najpierw powstały dwa potężne betonowe rdzenie, a dopiero do nich zaczęto dobudowywać piętra. Co ciekawe, powstawały od górnych do dolnych kondygnacji. Budynek ma 72 m wysokości a wraz z masztami osiąga wysokość 90 m. Jego właścicielem jest Centrum Techniki Okrętowej.

Inwestycje biurowe w Trójmieście


Budowany właśnie pierwszy z dwóch biurowców kompleksu Wave także powstaje w niecodzienny sposób. Choć prace konstrukcyjne trwają od lata ubiegłego roku, to długo nic nie wskazywało, że budynek będzie powstawał z wykorzystaniem nietypowej technologii. Dopiero niedawno dało się zauważyć, że najpierw powstały dwa betonowe rdzenie, a dopiero później zaczną powstawać piętra budynku.

Najwyższe budynki Trójmiasta


- Trzon powstaje metodą ślizgową. Najczęściej jest ona stosowana przy budowie filarów mostów, znacznie rzadziej podczas budowy obiektów kubaturowych. Nasza firma korzysta teraz z tego rozwiązania podczas budowy w Gdańsku i we Wrocławiu - wyjaśnia Jędrzej Kruszyński ze Skanska Property Poland. - Budynek powstaje jednak zupełnie w innej technologii niż Zieleniak.
Tak będą wyglądały dwie wież biurowe Wave. Tak będą wyglądały dwie wież biurowe Wave.
Konstrukcja pierwszego budynku Wave, który będzie mierzył 55 metrów, ma zostać zakończona w sierpniu tego roku, a oddanie biurowca zaplanowane jest na drugi kwartał 2020 roku.

Oba budynki Wave zaprojektowała pracownia Medusa Group.

Opinie (264) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu nie buduje się biurowców za tunelem (1)

    Tam jest miejsca po horyzont....
    i na parkingi i na biurowce, wieżowce, nawet z widokiem na Zatokę

    A w tej Oliwie, to ciasno, korki i nie ma gdzie aut zostawić...

    • 19 6

    • Bo tu ludzie maja bliżej do pracy

      • 5 3

  • Dwie wiezw (1)

    Srebrne, a skromne

    • 9 8

    • 7 mieszkań

      i walizka pieniędzy

      • 1 2

  • Za Adamowicza te wieżowce mi przeszkadzały a teraz nie,dlaczego?

    • 4 8

  • co za dno

    łatwizna... łapóweczki poszły można budować 55 m i 100% działki...

    • 8 2

  • ..ile zieleni na wizualizacji..!!!

    NIC w realu z niej nie bedzie..

    • 13 4

  • Powinni zburzyć zieleniak i postawić tam coś nowego, też zielonego:)

    • 5 4

  • Zieleniak jeszcze nigdy nie widziałem aby byl myty ?...

    • 7 2

  • nic ciekawego

    przecież widać po otworach ze w tym miejscu będą dźwigi osobowe!

    • 8 1

  • same biurowce buduja a robic nie ma komu!

    • 7 6

  • Brak miejsc parkowania to jest największy problem biurowców w Oliwie (2)

    Bajką o kużajkach jest to zdanie: Lokalizacja przy głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta oznacza także dobry dojazd samochodem - dla przyszłych pracowników budynku i interesantów. Inwestycja powstaje na działce o powie... To jest bajanie anie rzetelna informacja. Dojazd w tłoku obecnych i przyszłych pracowników jest coraz większym problemem. Ale realnym problemem jest znalezienie miejsca postojowego dla samochodu w okolicy 1 km co z dojściem zajmuje 30-50 minut. Tylko Dyrektorzy i Zarządy nie mają problemu z parkingami. Tam powinien być tunel parkingowy pod torami PKP na 15 000 samochodów osobowych i dodatkowa droga wzdłoż torów od strony biurowców oraz fragment drogi zielonej po drugiej stronie torów.

    • 15 10

    • Można też wyciąć i zaasfaltować TPK

      To byłby dopiero solidny parking

      • 4 3

    • Przeciwnie korposzczurku biórowce powinny miec tylko kilka miejsc do parkowania ,a obcenie zabrania sie ich budowac przy

      Do tych betonowych klocków dostosowano przystanki autobusowe i specjalnie powstał bliżej tunel pod SKM.Korposzczurki maja jechac komunikacją miejską,ewentualnie jak mieszkają na za du....piu miasta zostawic je pod przystankiem PKM lub skm

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane