- 1 Rozwikłano zbrodnię sprzed 26 lat (168 opinii)
- 2 Pozbądź się niebezpiecznych śmieci w sobotę (63 opinie)
- 3 Krok w stronę tramwaju przez deptak (350 opinii)
- 4 Przybywa radnych mogących stracić mandat (83 opinie)
- 5 Skażona woda i zdechłe ryby w zbiorniku (123 opinie)
- 6 Rosjanka z Londynu niewpuszczona do Polski (410 opinii)
Niewielki spadek potrąceń na przejściach po 1,5 roku nowych przepisów
O włos od potrącenia pieszych na przejściu. Film archiwalny.
Przyznanie pieszym bezwzględnego pierwszeństwa i drakońskie kary grożące kierowcom przyczyniły się do niewielkiego spadku liczby wypadków na trójmiejskich przejściach. Z danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku wynika, że przez cały 2021 r. na trójmiejskich "pasach" doszło do 69 wypadków. Przez 10 miesięcy 2022 r. było ich w sumie 57.
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, ma obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".
Za niezastosowanie się do tych przepisów grożą bardzo wysokie kary: policjant przyłapanemu na wykroczeniu kierowcy wystawi mandat w wysokości 1,5 tys. zł.
Niewielki spadek liczby wypadków w Trójmieście
Czy nowe przepisy i drakońskie sankcje poprawiły bezpieczeństwo na trójmiejskich "zebrach"? Jak wynika z danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku - niezbyt.
W 2021 r.:
- W Gdańsku doszło do 45 wypadków, 2 osoby zginęły, 46 osób było rannych.
- W Gdyni doszło do 21 wypadków, 2 osoby zginęły, 20 było rannych.
- W Sopocie doszło do 3 wypadków, 3 osoby odniosły obrażenia.
W 2022 r. (do listopada):
- W Gdańsku doszło do 34 wypadków, 1 osoba zginęła, 36 było rannych.
- W Gdyni doszło do 20 wypadków, 1 osoba zginęła, 19 było rannych.
- W Sopocie doszło do 3 wypadków, 3 osoby były ranne.
Mimo że dane obejmują tylko 10 miesięcy 2022 r., to liczba wypadków w Gdyni jest niemal identyczna co rok wcześniej, a w Sopocie dokładnie taka sama. Tylko w Gdańsku jest ich mniej, ale nie wiadomo, ile ich jeszcze wydarzy się do końca roku.
Gdzie dochodziło do największej liczby wypadków?
Na jakich ulicach było najniebezpieczniej? Policjanci wyliczają, że w Gdańsku w tym roku doszło do 4 wypadków na przejściach ul. Chłopskiej i 5 na al. Grunwaldzkiej (tu była jedna ofiara śmiertelna i 4 osoby ranne).
W Gdyni najniebezpieczniejsze przejścia znajdowały się na ul. Hutniczej (2 wypadki) i Rdestowej (3 wypadki). Na Unruga doszło do wypadku śmiertelnego.
W Sopocie najczęściej do wypadków dochodziło na przejściach przy al. Niepodległości, Malczewskiego, i Powstańców Warszawy.
- Najczęstszą przyczyną zdarzeń w 2021 i 2022 r. było nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych - podsumowuje nadkom. Joanna Skrent z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Sporym problemem jest również brak odblasków u pieszych.
Opinie wybrane
-
2022-11-15 14:14
zmiany są (32)
Moim zdaniem zmiany są widoczne. Zdecydowanie więcej kierowców ustępuje pierwszeństwa pieszym, zatrzymuje się przed przejściem, nawet jeżeli pieszy tylko czeka przed przejściem. Oczywiście nie wszyscy kierowcy się do tego stosują, ale liczba ta drastycznie wzrosła. Wzrosła też liczba pieszych, którzy w ogóle nie rozglądają się przed wejściem na
Moim zdaniem zmiany są widoczne. Zdecydowanie więcej kierowców ustępuje pierwszeństwa pieszym, zatrzymuje się przed przejściem, nawet jeżeli pieszy tylko czeka przed przejściem. Oczywiście nie wszyscy kierowcy się do tego stosują, ale liczba ta drastycznie wzrosła. Wzrosła też liczba pieszych, którzy w ogóle nie rozglądają się przed wejściem na przejście, nie patrzą na nic tylko wchodzą jakby we własnym mieszkaniu przechodzili z pokoju do pokoju, zdarza się że wchodzą wprost pod jadący samochód. Z uwagi na to, że nie wszyscy kierowcy stosują się do nowych przepisów (plus rozkojarzenie, słaba widoczność, brak zauważenia pieszego), zdarzeń na przejściach jest sporo i jeszcze jakiś czas to potrwa, zanim wszyscy kierowcy przejdą na tryb jazdy wynikający z nowych przepisów. Na zmiany u pieszych bym nie liczył bo w sumie faktycznie, prawo przyznaje im pierwszeństwo na przejściach więc poza zdrowym rozsądkiem nie ma powodu do zmian.
- 167 182
-
2022-11-15 14:17
(10)
Czyli kierowcy mają jeżdzić 30km/h bo może jakiś pieszy pojawi się z nikąd.
Tym sposobem to wszyscy staniemy nawet autobusy bo są twardziele co portawfią wejść prosto na autobus bo ma pierwszeństwo a pasażerowie lecą...- 29 32
-
2022-11-15 14:21
Taa z znikąd może jak ufo wyląduje?
- 16 25
-
2022-11-15 14:32
(7)
Kierowcy i tak powinni jeździć na większości gdańskich ulic 30 km. To, że tego nie stosujesz, pokazuje jak szanujesz przepisy.
- 22 28
-
2022-11-15 15:03
(2)
W obszarze zabudowanym ograniczenie jest 50 /h z twojej wypowiedzi widac że wogóle nie znasz przepisów a innym wytykasz ich nieprzestrzeganie!
- 22 13
-
2022-11-15 16:13
A taki znak z cyferkami 3 i 0 na prostokątnym tle to interlokutor wie, co oznacza?
- 10 12
-
2022-11-15 16:21
A stref "Tempo 30" nie ma ?
- 12 5
-
2022-11-15 15:14
do tego jest ulica, żeby po niej jeździć ! (3)
- 11 7
-
2022-11-15 15:30
no raczej
- 1 2
-
2022-11-15 16:22
Jazda 30 km/h to już nie jazda ?
- 9 4
-
2022-11-15 17:40
Są ulice, które są deptakami, wiec nie uogólniaj
- 8 0
-
2022-11-15 16:21
A coś ci to przeszkadza ? A może na konia chcesz wrócić, zamiast się cieszyć że mimo wszystko jedziesz wygodnym autem ?
- 4 5
-
2022-11-15 14:27
A ja już po apostazji (1)
I jestem szczęśliwa.
- 11 9
-
2022-11-15 14:46
To Ty w to wierzysz?
- 2 3
-
2022-11-15 14:29
Zgodzę się że wszystkim (10)
Jeszcze teraz piesi są królami, to co robią, zachowują się , że wszystko im wolno, z telefonami w ręku , żadnego nawiązaniu z kierowcą kontaktu wzrokowego by się upewnić, czy jest widoczny, szczególnie o zmierzchu, dużo jeżdżę po Trójmieście i szczerze z duszą na ramieniu, kilka zachowań , pieszy czekający przed przejściem, zwalniam zatrzymuje się
Jeszcze teraz piesi są królami, to co robią, zachowują się , że wszystko im wolno, z telefonami w ręku , żadnego nawiązaniu z kierowcą kontaktu wzrokowego by się upewnić, czy jest widoczny, szczególnie o zmierzchu, dużo jeżdżę po Trójmieście i szczerze z duszą na ramieniu, kilka zachowań , pieszy czekający przed przejściem, zwalniam zatrzymuje się a on macha ręką , że mogę jechać!!!! To poco stoi?, Ścinanie przejść , wchodzenie dużo przed przejściem i na skos, brawo wiecie drodzy piesi , że jest martwe pole w postaci słupka od przedniej szyby,,,,
- 25 18
-
2022-11-15 14:33
(4)
To jedź wolniej.
- 18 15
-
2022-11-15 15:15
to przechodź szybciej (2)
- 8 12
-
2022-11-15 16:24
Do ludzi o kulach też tak myślisz bezczelnie ? (1)
- 10 9
-
2022-11-16 06:44
Nie zapominaj o matkach z wózkami. Żadna dyskusja na portalu nie może bez nich istnieć.
- 5 0
-
2022-11-15 15:31
najlepiej tylko na pieszo nie?
- 2 7
-
2022-11-15 15:00
Są królami tylko tylko w stosunku do samochodów. Rowerom niestety muszą ustępować. Z rowerzystów zrobiono króli. (3)
To jakaś paranoja, że ważący 2 tony samochód musi ustąpić pieszemu, a ważący 100kg rowerzysta na rowerze nie musi ustępować pieszemu, bo prawie wszystkie przejścia przez ddr/cpr są tylko sugerowane.
Najgorsze jest to, że osoby które powinny lobbować za pieszymi tak naprawdę lobbują za rowerami i przeciwko samochodom, więc z obecnymi raktywistami lepiej nie będzie.- 16 12
-
2022-11-15 16:15
Bzdury piszesz
Przejechałem ciągiem głównym od Przymorza do Gdyni Głównej. Te twoje "prawie wszystkie" sugerowane były jak Yeti. D6 stało jak byk.
- 6 0
-
2022-11-15 16:28
Skończ się ośmieszać argumentem masy. Bo gdzie mowa o 40 t, które mają osobne dla siebie sygnalizacje - dłużej (1)
żółte światło przed czerwonym na prawych pasach ?
I bardzo dobrze, że z rowerzystów robi się króli. Wtedy będzie jak już w Berlinie - ich dziesiątki tysięcy, a samochodów bardzo mało, co skutkuje brakiem korków nawet w godzinach szczytu. Byłem wiele razy w Berlinie, w tym w 1990 (potężne korki samochodowe) po raz pierwszy i obecnie i widzę różnicę na ulicach.- 9 5
-
2022-11-16 06:47
Cofnijmy się jeszcze dalej w ewolucji. Każdy niech wystruga sobie dzidę i poluje na dziki, ogrzewajmy się ogniskami i odrzućmy tę wygody.
- 2 2
-
2022-11-15 16:23
Tylko ty dużo jeździsz po Trójmieście ? Inni nie ? Ja nie ? Też jeżdżę i nie podzielam twoich obserwacji, a powinno mnie
to też spotkać - niewłaściwe zachowania ze strony pieszych.
- 7 0
-
2022-11-15 14:32
Nie ma zmian. Nie od roku
Postepujace zmiany (na lepsze) sa widoczne od dobrych paru lat. Moim zdaniem przed wprowadzeniem nowego taryfikatora bylo na tyle dobrze, ze teraz juz po prostu postepu prawie nie widac.
- 11 0
-
2022-11-15 15:29
tak tak (1)
zdecydowanie więcej pieszych którzy w ogóle nie patrzą....no bo mają bezwzględne pierwszeństwo, to i z nosem w telefonie na przejściu, no bo mają bezwzględne pierwszeństwo, itd, itp
- 10 8
-
2022-11-15 16:28
Ciekawe, że ja takich jako codzienny kierowca takich nie widuję.
- 8 7
-
2022-11-15 18:09
brednie a co liczyłes tych pieszych badania robiles ze wiesz ilu pieszych przechodzi bez patrzenia?
- 7 2
-
2022-11-15 18:52
Najważniejsze to zobaczyć pieszego. Dlaczego piesi nie MUSZĄ być widoczni. Obowiązek odblasków zmieni statystykę.
- 2 7
-
2022-11-15 20:09
Niezależnie od zmiany przepisów, nadal zawsze zatrzymuję się przed przejściem i patrzę w obie strony, czy coś nie jedzie, zanim wejdę na pasy. Jeśli widzę pojazd w niewielkiej odległości od pasów, nie wchodzę na nie dopóki pojazd się nie zatrzyma. Nigdy przecież nie wiadomo jak kierowca się zachowa. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej stosować zasadę ograniczonego zaufania.
- 5 1
-
2022-11-15 20:53
Pasy oddalone od siebie co 30 metrów, świetne rozwiązanie. Przepis niezły, ale powinien być w centrach miast realizowany,gdzie jest ograniczenie 50h
- 0 1
-
2022-11-16 07:10
Pojedź gdzieś do zachodniej Europy.
Zobaczysz, że pieszy zawsze idzie pewnie bez rozglądania się i zatrzymywania. Kierowcy zatrzymują się już zanim zdecydujesz się czy chcesz przechodzić przez ulicę.
- 1 0
-
2022-11-15 14:03
Liczby nie kłamią! (39)
Jest to przykład na to, że przepisy które mają służyć bezpieczeństwu służą wręcz odwrotnie. Te przepisy wyłączyły odpowiedzialność pieszych, idą pod koła bo mają racje. Czy ta racja jest warta zdrowia? Co mi z racji skoro będę na wózku?
Kiedyś w szkołach uczyli lewo - prawo - lewo i idziesz, a teraz? Idziesz, walnie Ciebie auto i masz rację to wina kierowcy!- 247 101
-
2022-11-15 14:04
(9)
Nie umiesz czytac, przeciez jak byk jest napisane, ze wypadkow jest mniej XD
- 56 63
-
2022-11-15 14:09
Liczby liczbami (6)
Porównany został cały 2021 do 10 miesięcy 2022. Przy tym dwa ostatnie miesiące 2022 to najbardziej szare i ciemne miesiące, w których nadal może dojść do wypadków przez słabą widoczność.
- 51 15
-
2022-11-15 14:11
(3)
A czyli prawda prawda, a pan komuszek ma swoja prawde XD
- 14 30
-
2022-11-15 15:54
(2)
Komórka w ręce, kaptur na głowie, słuchawki na uszach, głupota i wiedza o bezwzględnym pierwszeństwie to przepis na wypadki.
- 18 11
-
2022-11-15 19:40
Nie kłam. (1)
Moja mama nie miała kaptura, schodziła z przejścia w piękny jasny dzień, a jednak jakaś wściekła kobieta udawała, że nie widzi jej ano samochodów zatrzymanych. I po prostu wjechała w nią, a potem chciała uciec, do czasu przyjazdu policji pilnowali jej inni kierowcy, żeby nie zwiała. Zatem, teoria o kapturze i telefonie upadła. Oprócz tych co potrafią wtargnąć pod koła samochodu, jest całe morze kierowców, którzy mają przepisy gdzieś. Zabijają pieszych i innych kierowców.
- 10 7
-
2022-11-16 07:10
Dokładnie. A potem jest krzyk o odblaski dla pieszych, mający zrzucić z kierowców część odpowiedzialności za próby zabójstw na
- 1 6
-
2022-11-15 14:52
Z powodu pandemii w 2021 ruch był zdecydowanie mniejszy. Porównanie jak najbardziej na miejscu.
- 27 7
-
2022-11-16 06:57
w skali kraju statystyki sie inne
kanal na yt moto prawda - wg statystyk z calego kraju w niecale pol roku liczba zabitych byla wieksza o 1/3..... takze, ten... moze w 3miescie nie jest gorzej ale kraj to nie tylko duze miasta
- 2 1
-
2022-11-15 14:21
u nas jakiś cud bo w skali kraju jest więcej
- 10 8
-
2022-11-15 15:00
xd jeszcze 2 miesiące zostały
akurat najbardziej ciemne, mokre i śliskie
- 14 5
-
2022-11-15 14:08
Cmentarz pełen jest tych, co mieli pierwszeństwo. (3)
- 35 19
-
2022-11-15 15:31
Niestety więzienia nie są pełne
Tych, którzy nie mieli
- 16 8
-
2022-11-15 16:08
Kierowców i ich pasażerów - statystyki nie kłamią. Oprócz pieszych jeżdżą inne samochody, których kierowcy
zlekceważyli czerwone światło czy wymusili pierwszeństwo.
- 6 4
-
2022-11-15 19:36
złomowiska pełne są samochodów co miały pierwszeństwo
- 3 0
-
2022-11-15 14:22
w tych przepisach chodziło o to żeby golić kierowców bo dziura w budzecie jak cholera (2)
i ulżyć ZUSowi ale jak widać nie wyszło
- 23 20
-
2022-11-15 14:53
Co za poniewierany naród. Jak wy jeszcze żyjecie biedni ludzie? Chusteczki podać? (1)
- 10 6
-
2022-11-15 15:37
Klaus bist du das?
- 4 6
-
2022-11-15 14:27
Ale gdzie twoim zdaniem z danych wynika, że te przepisy nie służą bezpieczeństwu?
- 13 7
-
2022-11-15 14:29
Liczby nie kłamią, ale ich dobór i prezentacja i owszem - mogą wprowadzać w błąd. (3)
Przykład widzimy w tym artykule - porównuje się rok 2022 i 2021, ale przepisy obowiązywały już w 2021. Z kolei w 2020 ruch był znacznie mniejszy niż normalnie z powodu wszelkiej maści obostrzeń i lockdownów. Dopiero porównanie roku 2022 (gdy się skończy) z 2019 pokaże nam jakieś wartościowe dane.
- 23 2
-
2022-11-15 14:34
Przy tak małej ilości zdarzęń róznice są w granicach błedu statystycznego.
- 13 6
-
2022-11-15 15:04
(1)
Mi się podoba ten fragment o Sopocie, że na 3 wypadki "do zdarzeń dochodziło najczęściej na przejściach przy al. Niepodległości, Malczewskiego, i Powstańców Warszawy." Mamy więc 3 ulice na 3 potrącenia. Wtedy, gdzie dochodziło najrzadziej do potrąceń?
- 10 0
-
2022-11-15 15:34
no jak
po 1 wszędzie
- 1 0
-
2022-11-15 14:46
Liczby nie kłamią, tylko trzeba umieć je czytać (2)
Skąd z tych danych wynika że piesi "idą pod koła"?
- 13 1
-
2022-11-15 14:55
Gdy się nie zwraca uwagi na pieszych to zawsze jest wrażenie, że wchodzą pod koła. (1)
Ograniczenia prędkości też stanowią problem tylko dla tych, którzy nie zamierzają ich w ogóle respektować. Czyli dla masy ciemniaków z gminu.
- 17 13
-
2022-11-15 15:35
dla biedaków bez aut pewnie nie...
- 3 12
-
2022-11-15 15:00
Kiedyś w szkołach też uczono, że zapanuje powszechny komunizm (1)
świat poszedł do przodu, niektórzy zostali w miejscu
- 12 3
-
2022-11-15 19:39
tylko gdy tego uczono płaciliśmy znacznie mniejsze podatki
więc nie wiem czy oni wtedy nie mieli racji... tylko nie ogarnęli że to nie będzie komunizm taki jak sobie wyobrażają
- 2 1
-
2022-11-15 15:32
ooo to to (3)
jezdnia do jeżdżenia, chodnik do chodzenia
- 3 8
-
2022-11-15 18:31
napisz jeszcze że ziemia jest dla ziemniaków (1)
dlaczego tolerujesz parkowanie samochodów na chodnikach ? dlaczego niektórzy kierowcy nie mieszczą się na jezdni i koszą pieszych na przystankach autobusowych i na chodnikach? (bo lekceważą limity prędkości).
- 10 3
-
2022-11-16 07:21
Księża na księżyc!
- 0 0
-
2022-11-16 10:49
Ok, tylko w takim razie nie parkuj na chodniku
- 1 0
-
2022-11-15 16:10
Są sytuacje których dzieci zasadą "popatrz w lewo ..." nie łapią, z udziałem dwóch lub więcej samochodów.
- 3 2
-
2022-11-15 16:31
Podam akurat przykład z Gdyni i wyjaśnię dlaczego jest jak jest. (3)
"W Gdyni najniebezpieczniejsze przejścia znajdowały się na ul. Hutniczej (2 wypadki) i Rdestowej (3 wypadki). Na Unruga doszło do wypadku śmiertelnego."
Nie, moi drodzy. wypadki na Rdestowej to akurat chyba nieco inna para kaloszy. Akurat na Rdestowej ciężko jechać szybko. Natomiast bardzo często zdarza się tam co innego i TO może być"W Gdyni najniebezpieczniejsze przejścia znajdowały się na ul. Hutniczej (2 wypadki) i Rdestowej (3 wypadki). Na Unruga doszło do wypadku śmiertelnego."
Nie, moi drodzy. wypadki na Rdestowej to akurat chyba nieco inna para kaloszy. Akurat na Rdestowej ciężko jechać szybko. Natomiast bardzo często zdarza się tam co innego i TO może być przyczyna wypadków.
Otóż pewnej deszczowej niedzieli ok 18-ej (było już ciemno) jechałem sobie Rdestową i to dość wolno (jakąś 40-ką, tym bardziej że odbijanie świateł latarni w kroplach deszczu na szybie nie polepsza widoczności, a jeszcze latarnie te oświetlają jedynie same pasy przejścia i naprawdę znikomy skrawek chodnika przy pasach). Jechałem za R-ką, która zjechała akurat na przystanek, więc siłą rzeczy zwiększyłem koncentrację na autobusie, który miał zaraz wyjechać z zatoki. I w tym momencie słyszę ryk jakiejś gęsi że "gdzieeee, ona już jest na pasach!", która to gęś (nie patrząc kompletnie na nic i mając gdzieś że w ciemności jest raczej mało widoczna, zwłaszcza przy tej pogodzie) wbiegła pełną prędkością na przejście starając się złapać powyższy autobus (chyba ostatecznie nie dogoniła). I podejrzewam że nie był to odosobniony przypadek na tej ulicy.- 6 10
-
2022-11-15 19:44
jeśli nie masz podzielnej uwagi to jedź jeszcze wolniej
ta kobieta nie chowała się jak komandos w barwach maskujących wśród krzaków żeby wyskoczyć i znienacka zaatakować, to że jechałeś w legalnym limicie nie znaczy że dostatecznie wolno, nie ogarniasz rzeczywistości po bokach to znaczy że jedziesz za szybko albo nie nadajesz się na kierowcę, powinieneś ją widzieć i przewidywać jej zamiary jeszcze zanim znajdzie się na pasach, tak to musi się odbywać bo nie chodzi tu o twoją wygodę i czas jazdy tylko o ludzkie życie
- 4 6
-
2022-11-16 07:23
Urzekła mnie twa historia.
Będziesz tą bajkę opowiadał dziecku pod choinką?
- 0 0
-
2022-11-16 09:56
Nie przesadzaj. Jeżeli jechałeś za autobusem, który właśnie zjechał do zatoczki to on tak zaraz nie wyjedzie. Ludzie muszą wyjść i wejść do autobusu. W tym czasie obok przejedzie 10 samochodów, a ty będziesz już przy następnym przystanku.
- 0 0
-
2022-11-16 07:17
Teraz jest tak i zacznij się do tego stosować:
Chcesz przejechać przez przejście, rozejrzyj się w prawo, w lewo, znów w prawo, jak nikt nie ma zamiaru przechodzić to możesz przyjechać.
- 0 0
-
2022-11-16 11:09
Teraz Dumny Polski Naród ma zawsze pierwszeństwo
- 0 0
-
2022-11-16 11:32
Kamerki. Na pieszych nadal jest nałożony szereg obowiązków które jednak ciężko udowodnić bez nagrania wideo.
- 0 0
-
2022-11-15 14:11
To że piesi wchodzą na przejście lub wjeżdżają na rowerach (6)
To jest normą
Ale zauważyłem, że większość kierowców chyba ma problem z ogarnięciem nowych przepisów. Nie zlicze ile razy zostałem wyprzedzony na przejściu i ile razy zostałem obtrabiony kiedy zwalniałem żeby nie wyprzedzić...
Przypominam tylko, że zakaz wyprzedzania na przejściu (te takie pasy namalowane na drodze) obowiązuje zawsze, nie tylko wtedy kiedy na przejście chce wejść pieszy...- 107 31
-
2022-11-15 14:20
(2)
nie zawsze - tylko na przejściach bez sygnalizacji świetlnej !!! A tak w ogóle w Niemczech przejść przez drogi wielopasmowe bez sygnalizacji prawie już nie ma. A u nas nikt się tym nie przejmuje - nie chodzi nikomu o bezpieczeństwo tylko o kasę.
- 25 10
-
2022-11-15 14:37
Hehe
Jestem kierowcą, i to logiczne, że na skrzyżowaniu sterowanym sygnalizacją ten przepis nie obowiązuje. Myślałem że to jasne jak słońce...i nie krzycz na mnie ()
- 27 2
-
2022-11-15 14:39
Dokładnie.
- 4 1
-
2022-11-15 15:36
Jak pieszy wjeżdża na przejście (1)
to nie jest pieszym tylko rowerzystą. Logika nie jest najmocniejszą stroną. Poza tym, w twoim wywodzie łączysz dwa różne zachowania uczestników ruchu drogowego. Legalne i nielegalne. Nie ma logiki w szkole, ale za to mamy religię - szkołę magicznego myślenia.
- 9 3
-
2022-11-15 19:42
Sa przejścai dla pieszych gdzie można to zrobić, więc nie zawsze cyklista musi schodzić z roweru.
Inną sprawą jest to, że większość tego nie robi.
- 1 0
-
2022-11-16 21:04
Plebs nie zrozumie. Dopiero jak kare dostaną (ale taką żeby było co opowiadać) to może zrozumieją.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.