• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety jak z epoki kamienia łupanego

Marcin
15 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Druga, gorsza kategoria pasażerów PKM
Oficjalnie SKM jest otwarta na pasażerów przewożących rowery. Rzeczywistość jednak już taka różowa nie jest. Oficjalnie SKM jest otwarta na pasażerów przewożących rowery. Rzeczywistość jednak już taka różowa nie jest.

- SKM-ka wprowadzając częściową odpłatność za przewóz roweru w dobie nowoczesnych technologii, zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego - pisze nasz czytelnik, pan Marcin.



Dlaczego SKM-ka ma przestarzały system sprzedaży biletów?

Dwukrotnie w miniony weekend kupiłem bilet rowerowy na SKM/PKM. Dla jeszcze niewtajemniczonych: sprzedaż odbywa się w taki sposób, że kasjerka najpierw sprawdza numer pociągu (na tablecie bądź na wydrukowanych tabelach z rozkładem), potem wpisuje, w innym komputerze, numer pociągu i biletu dla podróżnego, trasę przejazdu i dopiero drukuje bilet.

Na razie są jeszcze "przejściowe trudności", takie jak długi czas zakupu takiego biletu (za drugim razem, gdy go kupowałem, cała operacja trwała ok. 10 minut - w sprzedaż zostały zaangażowane dwie kasjerki, potrzebna była jeszcze konsultacja telefoniczna). Ale to powiedzmy można usprawiedliwić faktem, że sprzedaż została wprowadzona dopiero niedawno. Zastanawiające jest natomiast co innego.

Dlaczego w dobie nowoczesnych technologii SKM-ka zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego?



Dlaczego w czasach, gdy przez Internet mogę zarezerwować interesujące mnie miejsce w kinie, teatrze, samolocie, a nawet w pociągach PKP Intercity - SKM nie wprowadziła możliwości zakupu biletów na rower online?

Gdy zaczęły pojawiać się informacje, że będzie wprowadzona odpłatność za rower, byłem pewien, że w Internecie pojawi się nie tylko możliwość zakupu, ale i podgląd. Wpisuję relację np. "Kartuzy - Gdańsk Jasień" i system pokazuje: najbliższy pociąg ma 3 wolne miejsca na rower, kolejny żadnego, a jeszcze następny 5 miejsc...

Byłoby to ogromne udogodnienie dla kogoś, kto np. chce jechać na wycieczkę rowerową na Kaszuby i mieć możliwość swobodnego wyboru godziny powrotu.

SKM daje mi natomiast taki "wybór": albo przed wyjazdem jadę do kasy (niekiedy: na drugi koniec miasta...), albo nastawiam się na zakup biletu u konduktora - licząc się z tym, że miejsc nie będzie. Niestety, podróżny na obecnym rozwiązaniu nie tylko nie korzysta, ale wręcz traci (i nie chodzi tu tylko o pieniądze). Obecnie bowiem, tak mi się wydaje, konduktorom znacznie szybciej przyjdzie decyzja, żeby nie zabrać rowerzysty, bo przecież "system pokazuje brak miejsc".

Trudno nie zauważyć, że rowery w szynobusach kursujących po linii PKM to problem. Pociągi są zatłoczone, a rowery zajmują dużo miejsca (choć przecież wózki dziecięce czy walizki też - a tego nikt nie ogranicza). Obecny system nie pomaga jednak w rozwiązaniu problemu.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (334) ponad 10 zablokowanych

  • Czekamy na odpowiedź od pana Świlskiego (1)

    Dlaczego nie spytacie pana Świlskiego i kogoś SKM, kiedy to się poprawi?

    • 11 3

    • Wujek Paweł

      Rysiek pójdzie porozmawiać z wujkiem "czekoladowym na mleku"

      • 1 1

  • (1)

    dziadostwo! Dziadoska kolej! Kto tam pracuje? ... I to wszystko jest za NASZĄ kasę

    • 6 8

    • Poluzuj gacie i kask, za ciasno masz...

      • 0 1

  • (1)

    Dlaczego u nas wszystko jest takie toporne? Strona pkm z rozkładem to jakaś kpina, na dworcu we Wrzeszczu nadal brakuje rozkładu pkm

    • 10 3

    • Rozkład jest, tylko wymieszany

      Bo na to, by oznaczyć jakimiś kolorami czy znaczkami przewoźników to nikt nie wpadł

      • 2 0

  • Rowerzystom... (1)

    to się w d*pach poprzewracało.

    • 26 6

    • Skąd wy się pisowskie durnie powyłaziliście :(

      Trzeba was pozanykać w zoo zamiast zwierząt,których miejsce jest na wolności.

      • 0 3

  • 3miasto miastem nie dla rowerów (2)

    Taki z tym mess, że już nawet przestałem myśleć o wożeniu roweru SKM/PKM chociaż bardzo mi by to ułatwiło i umiliło dojazd do pracy.

    • 6 7

    • "wożeniu roweru SKM/PKM" - to rower jestod wożenia go, cyz od jeżdżenia nim?

      ??? jak jedziesz rowerem, to nim jedź, a nie go woź ...

      • 7 0

    • Mess to masz w swojej head, kalesoniarzu..i wgl to get out stad i to now !!!

      • 3 1

  • Ciekawostki dot. PKM (2)

    Prawdą jest, że SKM obsługuje linie PKM, ale faktem jest również, że marszałek zakupił tabor bez konsultacji, który niestety nie spełnia wielu wymagań linii. Udział marszałka w PKM jest większościowy i funkcjonuje to jak widać. SKM zarządza liniami 501 i 502 wraz z całą infrastruturą i trudno nie zauważyć prowadzonych modernizacji od Gdańska Śródmieścia po Wejherowo oczywiście osobom, które korzystają z tego środka transportu publicznego. Udział marszałka w spółce SKM jest znikomy, bo 7%, ale czuje się najważniejszy, bo zmuszony jest udzielać ustawowej subwencji na transport publiczny, a to nie do końca pokrywa się z prowadzoną polityką. Wiadomo marszałek (władze Gdańska), kolej (władza przeciwna), czyli czysta polityka. Pomimo ciągłych walk prowadzonych kosztem podróżnych, obcięcie finansowania SKM na rok 2018, SKM rozwija się, zakupiono 2 nowe składy Newag Impuls, pozyskanie finansowania na 10 nowych składów w najbliższych latach. Wracając do finansowania przewozów przez marszałka w 2018 roku, włodarze zagrali poniżej pasa, znając koszty usługi za rok 2017 zażyczyli sobie 0,5 mln pociągokilometrów więcej obniżając kwotę przetargową. O mały włos nie doszłoby do przerwy komunikacyjną przez niekompetentność urzędników na najwyższym szczeblu. Na oficjalnej konferencji prasowej Świlski Ryszard Członek Zarządu Województwa Pomorskiego powiedział, że wzrost wartości pociągokilometrów nie zwiększy kosztów, pogratulować temu panu logicznego myślenia.

    • 11 4

    • jeden Pis...... dziadostwo (1)

      • 1 4

      • Poziom odpowiedzi

        Poziom odpowiedzi adekwatny do poziomu autora!

        • 2 0

  • jaki sens wozić rower pociągiem?! (3)

    Przecież sami rowerzyści uważają , że to pojazd którym mogą śmiało poruszać się po jezdni zamiast po ścieżkach czy drogach rowerowych. Zatem dlaczego nie dojadą z domu do punktu docelowego rowerem? Czy ja wjeżdżam samochodem do PKMki? Albo do autobusu? Wybierasz rower to pedałuj!

    • 28 10

    • lepiej jeżdzij swoim autem a nie wymądrzasz się

      • 2 4

    • mowa jest o rodzinach z dziećmi i sprawa dotyczy głównie weekendów pacanie kiedy wreszcie do takich imbecyli to dotrze?

      • 1 2

    • Gdybyś pisowski durniu miał rozum

      to byś wiedział.

      • 1 1

  • jak rowerzyści dojeżdżają do miejsc gdzie już nie ma linii kolejowej? (2)

    tak się zastanawiam bo głośno krzyczą gdy do pociągu z rowerem nie wejdą. Gdy jednak mają dojechać do miejsc gdzie linii kolejowej już dawno nie ma(także dzięki ich staraniom) to jakoś im to nie przeszkadza.

    • 13 5

    • no co tu tłumaczyć palantowi (1)

      jak inaczej niż w połączeniu pociąg + rower dojechać bez samochodu np. do takich Wdzydzów

      • 0 0

      • Avis

        Jak nie masz samochodu to zawsze możesz go wynająć. Nawet dwa - jeden dla siebie, a drugi do rowerów.

        • 0 0

  • Bo system został wprowadzony po to żeby zniechęcić rowerzystów do przejazdów, a nie żeby cokolwiek usprawnić. Leśne dziadki z zarządu PKM/SKM wysłać do układania torów.

    • 7 8

  • Rower służy do wożenia kolejką? (5)

    Największa pomyłką jest założenie ze rower ma być przewożony komunikacją miejską i to zapewne za darmo.
    Bilet na rower winien kosztować więcej niż bilet dla dorosłego i taryfa powinna zniechęcać do pchania sie z rowerem do autobusu/tramwaju/SKM.

    A tp ze system sprzedaży jest jaki jest pokazuje jedynie obowiązujący w Trójmieście sposób myślenia z lat 90. I naprawdę ważniejsze jest najpierw zrobienie normalnego wspólnego biletu a dopiero później troska o rowerzystów w SKM

    • 26 10

    • (4)

      wyobraź sobie baranie że ktoś może chcieć pojeździć sobie po Zakopanem i co debilu ma się szykować na 5 dniową wyprawę tak debilu brać namiot albo 5 noclegów organizować?Czego ty tumanie nie rozumiesz?Tego że ludzie chcą aktywnie wypoczywać z rodzinami , z małymi dziećmi, które ty tępy baranie nie będą się poruszały po szosach bez poboczy?Czego głupolu nie jesteś w stanie zrozumieć że debile sami zachwalali tą swoją żałosną kolejkę a jak popyt ich przerósł to zaczęli robic tak by ludzi zniechęcić gdzie baranie interes ekonomiczny dbałość o finanse firmy?mamy baranie kapitalizm kolej metropolitalna jeszcze długo będzie spłacana przez samorząd za wszystkie dotacje kredyty na wkład własny itd więc baranie tym idiotom powinno zależeć by jak najwięcej biletów schodziło i jak najwięcej ludzi z tego korzystało a debile robią wszystko by ludzie omijali to szerokim łukiem.Słyszałeś patafianie o czymś takim jak niegospodarność?To właśnie robi zarząd PKM i ten peowski kacyk struk

      • 1 5

      • (3)

        Oprócz totalnego braku kultury osobistej widać brak wiedzy. w pkm ilość miejsc na rowery wynosi 6 szt.
        I w odróżnieniu od namiotu rowerem można jechać zamiast pkm. ale jak ktoś sie uprze na PKM powinien odpowiednio za to zapłacić. Tak samo płatny powinien być przewóz roweru z tramwaju, autobusie czy pociągach regionalnych. Wygoda po prostu kosztuje.

        • 5 0

        • Ty powinieneś płacić potrójnie za brak rozumu.

          • 0 2

        • (1)

          a czy oni wiedzieli mapy ty gnoju jak zamawiali te śmieszne składy?Amerykę debilu odkryli że tam są atrakcyjne miejsca do turystyki?Wygoda?Jaka to wygoda baranie czy za wielkie walizki jest dopłata?Przecież ty imbecylu wygoda kosztuje nie?Zawsze można walizki na kołach pociągnąć imbecylu i lepiej zamknij pysk bo czytanie bredni pisanych przez takich kretynów powoduje chęć puszczenia pawia.Co z tego że ilość miejsca na rowery wynosi 6 czy ci kretyni nie wiedzieli że kupują tabor na najbliższe 20-30 lat i może warto wybiec trochę do przodu?Wszystko ty debilu się dało zrobić na etapie złożenia zamówienia na pociągi ale jak mówię jak miał o tym pomyśleć beton żyjący mentalnie w latach 70 banda przygłupów ubranych w drogie garnitury i zarabiająca pieniądze za totalne zero kompetencji.Ale co tu się dziwić przecież w zarządzie PKM nie ma ludzi kompetentnych są tylko protegowane przez sitwę struka przygłupy im większy debil i przygłup tym lepiej byle był nasz

          • 0 1

          • Ta wyjątkowa kultura wypowiedzi to zapewne wynik jeżdżenia rowerem.

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane