- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Nikt nie panuje nad tramwajami. Czas na zmiany w ZKM-ie
Fatalnego stanu gdańskich tramwajów nie poprawiają nawet zakupy nowego taboru. W ZKM-ie narasta konflikt miedzy motorniczymi, a mechanikami. Tylko zmiany u największego gdańskiego przewoźnika poprawią bezpieczeństwo pasażerów.
- Kategorycznie odrzucamy tezę o niesprawnych hamulcach. Potwierdzają to zarówno badania biegłego sądowego, jak i wewnętrzna komisja - zapewnia Krzysztof Wojtkiewicz, p.o. rzecznika prasowego ZKM.
O przyczynach zwolnienia motorniczego: - To nie była pierwsza kolizja do jakiej doszło z winy tego motorniczego, dlatego podjęliśmy taką decyzję - wyjaśnia Wojtkiewicz.
Pomimo takiego uzasadnienia, od momentu wypadku wciąż kontaktują się z nami motorniczowie, których opowieści zniechęcają do korzystania z gdańskich tramwajów. Skarżą się na niesprawne pojazdy i ukrywanie przez zarząd firmy ich fatalnego stanu technicznego.
Wagony uczestniczące w pechowym zdarzeniu (1323 oraz 1324) zostały zmodernizowane przez wrocławskie zakłady Protram w 2002 roku. Choć "pod maską" wymieniono im niemal wszystko, już w 2005 roku zgłaszano poważne uwagi dotyczące problemów z hamowaniem.
- Ten tramwaj był praktycznie pozbawiony hamulców szczękowych. Mechanicy z ZKM uważają jednak, że takim tramwajem da się jeździć i wmawiają młodym motorniczym, że to tylko brak komfortu jazdy. Zamiast naprawić w nim układ hamowania, w kabinie motorniczego zawiesili na kablu prowizoryczny guzik, który włącza hamulce szynowe - relacjonuje jeden z motorniczych.
- Tymczasem tylko hamulce szczękowe zadziałają w razie całkowitego zaniku napięcia w tramwaju. Jest to "hamulec ostatniej szansy". - dodaje inny motorniczy.
- Mechanicy ZKM uważają, że tramwaj z niesprawnymi drzwiami może bez problemu poruszać się po mieście. W końcu drzwi można wyłączyć z użytku oraz zabezpieczyć tablicą kierunkową lub kamieniem. Mają oni w końcu ważniejsze sprawy na głowie! - ironizuje jeden z motorniczych.
Z relacji motorniczych wyłania się obraz nieustannej walki, jaką toczą z mechanikami z ZKM. Określają ją jako ping-pong: - Zjadę awaryjnie wozem A i dostaję wóz B, którym dojadę tylko do najbliższej pętli, bo jest niesprawny. Wracam do zajezdni, gdzie dostaję z powrotem wóz A, który nadal ma te same usterki. Wtedy słyszę komentarze, że mi się jeździć nie chce. Koleżanka kiedyś się popłakała, kiedy przetokowy nazwał ją k...ą, bo przeszkadza mu w zjedzeniu śniadania"!
W zajezdniach ZKM mało kto przejmuje się protestami motorniczych, choć to oni - oraz nieświadomi niczego pasażerowie - ryzykują swoim zdrowiem i życiem, jeżdżąc po mieście niesprawnymi tramwajami. Zdarza się, w książce usterek wozu, strona za stroną zapisane są uwagami motorniczych o problemach z hamowaniem, a mimo to pojazdy wyjeżdżają na miasto niesprawne. I nie dotyczy to wyłącznie "stopiątek", na które ZKM już dawno położył krzyżyk, ale także tramwajów typu N8C tzw. "Dortmundów".
Problemom z hamowaniem nie oparły się nawet Bombardiery, będące chlubą gdańskich władz. Pojazd 1006 przez ok. trzy miesiące hamował jednym wózkiem przy pomocy hamulca postojowego, a nie elektrodynamicznym przez co zdarzały się szarpnięcia, a kierujący pojazd nie miał pewności czy uda mu się zatrzymać pojazd przed skrzyżowaniem.
W innym Bombardierze (numer 1007) pojawia się natomiast problem z hamulcami postojowymi. Mechanicy mają jedno rozwiązanie: resetowanie układu elektronicznego, który... pokazuje błąd.
Zdarza się także, że z braku kontroli nad stanem technicznym, dochodzi do bardzo niebezpiecznych zdarzeń. Z niskopodłogowego tramwaju Konstal 114Na (numer 1502) kilka miesięcy temu na trasie na Siedlce... odpadło koło! Do dzisiaj stoi on niesprawny w zajezdni we Wrzeszczu.
Dlaczego nikt nie reaguje na te nieprawidłowości? Zarząd Transportu Miejskiego, który zleca ZKM-owi wożenie gdańszczan, de facto nie ma środków do nadzorowania przewoźnika. Kontrolę mógłby zyskać przejmując nadzór ruchu, ale ten - decyzją władz miasta - wciąż jest w rękach ZKM. ZTM może wprawdzie zażądać wycofania jakiegoś pojazdu z trasy, ale dzieje się to dopiero, gdy na niesprawny tramwaj poskarży się pasażer.
Gdy bilety w Gdańsku sprawdzali pracownicy ZKM, wpływy z mandatów były minimalne. Sprzedaż biletów wzrosła w 2006 r. o 30 proc. jak tylko kontrole przejęła zewnętrzna firma. To dowód, że ZKM-owi nie zawsze się chce.
Dlaczego władze Gdańska pozwalają rządzić w ZKM-ie od lat tym samym ludziom? To rzekomo podziękowanie dla szefa ZKM Jerzego Zgliczyńskiego za zdobycie tanich i sprawnych "Dortmundów", o które walczyło wiele polskich miast. Ale co to za zasługa, skoro modernizacja tych tramwajów niemiłosiernie się wlecze, a mechanicy z ZKM w kilka miesięcy "postarzyli" ich stan techniczny o wiele lat?
Władze miasta oraz ZKM od kilku lat próbują wmówić mieszkańcom, że stan taboru wcale nie jest taki tragiczny, a większość opinii jest przesadzona. Widząc codziennie w drodze do pracy lub szkoły setki zaniedbań, szukając poręczy (bo akurat została urwana) lub stojąc daleko od drzwi, bo w każdej chwili mogą wylecieć, na pewno ich pogląd uległby zmianie.
Opinie (489) ponad 20 zablokowanych
-
2010-03-10 13:09
Kontrola zewnętrzna to wielka fikcja (15)
Od ponad tygodnia Pan Prezydent Bojanowski zapowiedział, że przeprowadzona zostanie kontrola i winę za stan techniczny zrzuca na wandali. Kontrola zewnętrzna ZKM z dnia na dzień jest odkładana a w firmie jest teraz wielkie pudrowanie wieloletnich zaniedbań.
Widać, że komuś zależy na tym żeby ta zapowiadana kontrola przez Pana Bojanowskiego odkładana była w czasie gdyż:
- być może media i społeczeństwo zapomną o kontroli
- wyniki przeprowadzonej kontroli będą pozytywne i władze odpowiedzą że dziennikarze przesadzali i nie jest tak źle w ZKMie- 323 5
-
2010-03-10 13:45
Jak to Grażyna wszystko rozgryzła :) Co za umysł :) (1)
- 7 48
-
2010-03-10 13:48
Widać że Grażyna analizowała
Tylko ile jej to zajęło czasu - 3 lata? ;)
- 1 51
-
2010-03-10 14:15
to co opowiadają motorniczy to prawda!! a kontrola wewnętrzna czy zewnętrzna to tylko takie gadanie jak w polityce-nie winić motorniczych, że jeżdżą szrotami-a wystarczy trochę uwagi ze strony mechaników i kierownictwa-ale po co-czyjeś zdrowie życie to nie ich problem
- 36 0
-
2010-03-10 15:08
!
dokładnie, a w ZKM trwa teraz wielka akcja pędzel+farba...myślą że czerwoną farbą zakryją lata zaniedbań!!
- 33 0
-
2010-03-10 15:38
Dokładnie... (6)
"- Tymczasem tylko hamulce szczękowe zadziałają w razie całkowitego zaniku napięcia w tramwaju. Jest to "hamulec ostatniej szansy". - dodaje inny motorniczy." pod warunkiem,że są sprawne akumulatory...ale to szczegół..idiotę który wymyślił jedno wagonową "4" zapraszam do testów ;/
- 24 4
-
2010-03-10 16:59
(5)
Niestety nie znasz się dokładnie. Hamulec szczękowy jest hamulcem biernym, czyli hamuje wtedy gdy nie jest zasilony - zasilenie cewki luzownika powoduje luzowanie tego hamulca.
- 7 16
-
2010-03-10 20:21
szczękowymi to sobie możesz hamowac... (4)
..tylko w wypadku gdy trajtek stoi na przystanku i o ile tak się znasz z reguły po jednym "kółku" są do dupy,a hamulcem ostatniej szansy jest hamulec szynowy uruchamiany z czuwaka w trybie awaryjnym,ewentualnie waląc hamulec do "deski"...i znam się ,ponieważ jeździłem 9 lat jeszcze za "kotusia"
- 19 0
-
2010-03-11 05:57
(3)
Opisujesz patologię i uważasz że to norma.
- 1 8
-
2010-03-11 06:24
oczywiście,że.. (2)
..to norma..zapytaj się motorniczych ile wpisów dokonują w uwagach?..i co ? zero odzewu.Ja się zwolniłem z tej "firmy" między innymi dlatego,ponieważ w wiekutrzydziestu lat stałem się znerwicowany i osiwiałem zastanawiając się czy zatrzymam się na przystanku czy przed przejściem dla pieszych,przejazdem na czerwonym świetle.Dlaczego jest taka rotacja wśród motorniczych?.Z mojego kursu 20 osób został tylko jeden i pracuje w nadzorze.Spośród "starych" motorniczych z długoletnim stażem,znam tylko 2 ,którzy nie są z wioski, gdzie i tak nie znaleźli by pracy;/. Zakup Dortmundów uważam też za idiotyczny...nowy Konstal kosztuje ok 7 milionów tymczasem nieprzerobiony Dortmund ponad cztery...Niemcy pozbyli się szrotów ,moim zdaniem nienadających się nawet po przeróbkach do ruchu w Gdańsku(ale to jest moje osobiste zdanie)
ps Pozdrowienia dla ekipy z Nowego Portu:)- 14 0
-
2010-03-11 18:21
(1)
Kolego z Nowego Portu. W Gdańsku stan tramwajów to patologia. A Ty opisujesz to jakby to była norma. Napisałem wcześniej jak powinno być. I jeśli się uda to kiedyś tak będzie.
Małe sprostowanie - konstal nie produkuje już tramwajów dla polski, tak samo jak firma która go przejęła ładnych 10 lat temu - Asthom. Helmut kosztuje 40 tys Ojro, a przeróbka około 900000 zł. Trochę brakuje do Twoich 4 milionów.
Mogłeś jeździć i 50 lat ale i tak nie zrozumieć jak to działa.
Przykre że tak atakujesz rzeczową wypowiedź, mając tak małą wiedzę.- 1 5
-
2010-03-11 19:33
Oczywiście,że ...
..chodziło mi nie o konstale(ostatni wyszedł w 1996) tylko o zamówione PESY i tyle one kosztują,czyli 7 milionów(niestety nie mam możliwości edytowania postów).Napisałeś,że to patologia...jeszcze raz powtarzam,że tak, to patologia która w Gdańskim ZKM stała się normą,ponieważ de facto sami siebie kontrolują..no cóż,jak tego nie możesz zrozumieć to nic na to nie poradzę;/
- 4 0
-
2010-03-10 17:39
(2)
komunikacja miejska jest tragiczna, dlatego jeżdżę samochodem. Wolę stać w korku w moim przytulnym autku niż ściskać się w tramwaju, który i tak nie wiadomo czy dojedzie do celu.
- 12 6
-
2010-03-10 21:57
na dodatek ktoś stoi nad tobą i wpiepsza kiełbasę
- 11 0
-
2010-03-11 09:15
racja
też wolę postać w korkach 10 minut, niż jeździć tym chłamem :/
- 3 0
-
2010-03-11 07:11
Biedronka
Tylko BIEDRONKA jest NIEZAWODNA
- 2 1
-
2010-03-10 13:10
Czy wiecie że 2 osoby z zarządu ZKM jest już w wieku emerytalnym? (15)
Według danych z oficjalnej strony Gdańska Pan Jerzy Z. prezes ZKM ma 67 lat a Pani Wiceprezes Danuta G. 62 lata.
Czyżby był jakiś układ z miastem, żeby do tegorocznych wyborów samorządowych lub do zakończenia EURO 2012 pozostali na stanowiskach tylko po to żeby pokazać społeczeństwu, że władze miasta panują nad wszystkim?- 261 10
-
2010-03-10 13:27
Oni są tak świetni, że będą kierować zakładem do końca świata i jeden dzień dłużej :))
- 37 2
-
2010-03-10 13:32
pozbyc sie dziadow! lub przegracie wybory! (6)
ludzie co oni tam jeszcze robia!
przeciez to miniona epoka!niereformowalni starcy!
betonowy uklad!- 48 3
-
2010-03-10 14:48
(5)
Powinni rozwiązać cały ten burdel ZTM i ZKM i zawiązać jedną spółkę, która by zarządzała i przystankami i taborem i całą resztą. Gdańsk jest chyba ewenementem na skalę polski (jak nie Europy) w opłacaniu dwóch spółek (prawie)za to samo.
- 34 2
-
2010-03-10 15:17
Durny anonimie (2)
Puknij się w przerdzewiały czajnik, może przestaniesz pierdoły wypisywać!
- 5 25
-
2010-03-10 15:43
odezwal sie starzec, za komuny na stolakach siedzial teraz dalej dzieki znajomosciom
Jakie sa twoje kompetencje? Zrobiles juz licencjat w ateneum?
- 12 5
-
2010-03-10 17:18
u góry tylko dwa głosy niezgadzające się z opinia
chyba to właśnie prezes wraz z zastępcą
- 10 2
-
2010-03-11 08:39
(1)
W skali Polski Gdańsk jest absolutnie przeciętny. Jeden zleca, inni jeżdżą (zauważ głąbie, że robi to też PKS i Warbus - też ich scalisz?).
- 0 1
-
2010-03-11 08:47
Do AX - a jaki udział w przewoznach ma w ZTMie Warbus i PKS?
Jeżeli jesteś taki mądry to pewnie wiesz że to tylko kilka % w skali całego Gdańska czyli kropla w morzu.
A co do wieku emerytalnego to chyba czas iśc bawić wnuki drogi zarządzie ZKM- 1 0
-
2010-03-10 13:42
To się w głowie nie mieści! (1)
Co tacy "nowocześni menadżerowie" robią w miejskiej spółce?
- 38 1
-
2010-03-10 14:30
Trzepią kasiorę
dziadki leśne.
Rozgonić to dziadostwo na cztery wiatry.- 26 1
-
2010-03-10 13:57
Wg nowych przepisów osoba będąca w wieku emerytalnym...
nie musi obowiazkowy przejść na owa. Co więcej może równocześnie z pensją pobierać rzeczoną emeryturę. Wiem bo tak samo jest u mnie w pracy. Jedna Pani ma już 60 a zapowiada, że conajmniej jeszcze z 10 lat popracuje. No żyć nie umierac takim wygodnickim. A młodzi nie mogę znaleźc pracy i to jakiejkolwiek a o naprawdę dobrych stanowiskach mogą zapomnieć.
- 37 3
-
2010-03-10 15:07
Dlatego, że to zapewne same kolesiostwo. jeden drugiego chroni i kładzie na wszystkim łapę. Frajer chroni frajera i dlatego ten system wciąż trwa. A będą jeszcze długo i na 100% dożywotnio, bo mają znajomości. Niewątpliwe, że piją ze swoimi mocodawcami co weekend skrzynki Johny Walkera, ściągają najdorodniejsze dziewice i nie-dziewice z okolicy i trwonią czas na gry w karty przy Don Perignon rocznik 1972.
- 15 0
-
2010-03-10 19:27
Polecam filmik (1)
Wypowiedź merytoryczna prezesa ZKM podczas przekazywania nowych Solarisów
http://www.youtube.com/watch?v=6dgS5023x6A- 7 0
-
2010-03-10 23:01
dobra beka,
haha,
najnowoczesniejsze w polsce europie i wogle,
aaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaha- 2 0
-
2010-03-10 20:27
WON Z KOMUNA!!!
- 4 2
-
2010-03-10 13:10
Władze miasta nie panują nad sytuacją, i to jest porażka (9)
Strach, co będzie na Euro 2012.
- 228 7
-
2010-03-10 13:53
wielki strach co ma duże oczy :) :) :)
- 6 0
-
2010-03-10 13:54
faktycznie - jest to porażka
- 7 1
-
2010-03-10 13:57
strach już teraz jest.
strach już teraz jest. dlatego unikam tramwajow
- 7 1
-
2010-03-10 15:10
(1)
Budyń musi odejść, to wirus Gdańska. To on jest najprawdziwszym zanieczyszczeniem tego miasta. Gdyby nie on, ludziom żyłoby się lepiej a okupacja, kolesiowski reżim dyktatora, którą zaprowadził nie utrudniałaby życie tylu ludziom (niespełna pół miliona).
- 16 4
-
2010-03-11 13:46
jest jeszcze rada miasta, która podejmuje te decyzje, ale wiedza takich ludzi jak ty stoi na niskim poziomie, ważne aby zwalić wszystko na jedna osobę ludzie lubią znajdywać kozłów ofiarnych
- 1 0
-
2010-03-10 17:40
na euro będzie budyń
- 6 3
-
2010-03-10 18:17
Ja wiem (1)
to sam Adamowicz specjalnie psuje tramwaje, ale przyjdzie kurski i własnoręcznie je naprawi
- 7 6
-
2010-03-10 19:34
Klara - jeteś prosta jak włos mongoła
- 6 1
-
2010-03-10 18:42
Jestem zaskoczony
Jestem zaskoczony że w Gdańsku są w takim fatalnym stanie tramwaje
- 3 0
-
2010-03-10 13:10
W Gdyni takie rzeczy nie mają miejsca, gdyż jest Nadzór Ruchu przy ZKM Gdynia (12)
Ewidentnie widać, że w Gdańsku nie radzą sobie z miejską spółką komunikacyjną.
W wielu miastach m.in. w Gdyni istnieje zewnętrzny organ kontrolujący przewoźników – Nadzór Ruchu ale w Gdańsku wiedzą lepiej i chyba według włodarzy przewoźnik sam się ma kontrolować?
Dlaczego do tej pory ZTM nie posiada Nadzoru Ruchu?
Chytry dwa razy traci!- 184 17
-
2010-03-10 13:44
w Gdyni tylko kierowcy zostawiają pasażerów i w długą na Obwodnicę :) (1)
- 9 16
-
2010-03-10 16:03
widzisz roznice miedzy bledem kierowcy autobusu, a "kierowcy" firmy wielkosci ZKM?
zreszta po ch.. sie odzywam, ludzie Twojego pokroju sa niereformowalni - CHLEBA I IGRZYSK!- 10 4
-
2010-03-10 13:49
Bo to jest Gdansk.Tu sie zyje! (1)
Tu sie zadluza miasto na 59,99% budzetu, tu sie ma ekstremalna komunikacje miejska, brak rozwinietej sieci tramwajowej, za to bylejakosc, prowizorszczyzna, i jakos to bedzie a potem sie zobaczy.Aby do nastepnej kadencji.
Ten artykul potwierdza to ze miastem powinni rzadzic ludzie z zapleczem menedzerskim a nie marni POlitykierzy.Sytuacja w ZKM to tez wierzcholek gory lodowej tego co sie dzieje w miescie.I jednoczesnie bardzo widoczny wierzcholek.- 21 7
-
2010-03-10 18:02
za to buduje się hale bez możliwości zbudowania dróg
stadion bez komunikacji SKM
i ECS bez pomyślunku- 16 0
-
2010-03-10 14:10
wiesz
przede wszystkim patologia jest to ze dwie firmy sie tym zajmuja zkm i ztm 2 zarzady itp stolki obsadzone kumplami Adamowicza i dla tego tez nic sie nie zmieni zanim odbedzie sie kontrola wszystko zostanie zatuszowane tak naprawde prokuratura powinna tam wkroczyc w koncu narazenie na utrate zdrowia lub zycia to przestepstwo
- 13 2
-
2010-03-10 15:13
Bo to Budyń, totalitarny dyktator kolesi rządzi Gdańskiem i trzęsie nim, niczym swoją feudalną posiadłością. Jeśli wygra kolejną kadencję w tym roku, niewątpliwie wprowadzi prawo pierwszej nocy (dla niewtajemniczonych wspomnę, że chodzi o dawny, średniowieczny obyczaj spania władcy feudalnego bądź monarchy z kobietą w przeciągu jednej nocy, która wcześniej zawarła związek małżeński, przy czym jej faktyczny nowopoślubiony małżonek nie miał nic do powiedzenia), by podkreślić swoją władzę nad życiem i teraźniejszością swoich ciemiężonych obywateli miasta.
- 4 2
-
2010-03-10 16:31
moze dlatego ze w gdyni nie ma tramwaji??!!
- 3 5
-
2010-03-10 17:04
W Gdyni ...
W Gdyni takie rzeczy nie mają miejsca bo Gdynia załatwiła to prostym rozwiązaniem. Po poprostu nie macie tramwaji.
A co do pytanie czemu nie posiada nadzoru to odpowiadam ze posiada nadzór ruchu.- 3 5
-
2010-03-10 17:06
W Gdyni ah w Gdyni
W Gdyni takie rzeczy nie mają miejsca bo Gdynia załatwiła to prostym rozwiązaniem. Po poprostu nie macie tramwaji.
A co do pytanie czemu nie posiada nadzoru to odpowiadam ze posiada nadzór ruchu.
Głupi jest dwa razy do tyłu ...- 4 3
-
2010-03-10 18:11
w Gdyni nie ma tramwajow a trajtki to maja gumowe kola wiec w miare bezpievznie
- 1 1
-
2010-03-10 23:03
bo w Gdyni chce sie mieszkac ;>
- 0 3
-
2010-03-11 09:43
no i dlatego busy i trajtki sie jarają
- 2 0
-
2010-03-10 13:11
Widać, że Gdańsk jest bogatym miastem na skale światową (12)
Obecnie kasowane są tramwaje 105tki które są w połowie ich eksploatacji – w wielu miastach będą one jeździły jeszcze przez wiele dobrych lat. Wynika z tego że być może po 20-25 latach eksploatacji nowe PESY będą również kasowane.
W Warszawie jeżdżą tramwaje 13N z lat 60 tych XX wieku i są w lepszym stanie technicznym niż tramwaje z lat 80tych w Gdańsku.
Nawet w bogatych krajach jak Niemcy, Francja, Szwajcaria czy Austria jeżdżą tramwaje z lat 70 tych z XX wieku i jakoś nikt tam nie złomuje w połowie eksploatacji pojazdów.
Zakupiony nowy tabor w Gdańsku jest w zastraszającym tempie jest zapuszczony zarówno autobusowy jak i tramwajowy – czy tak samo będzie z nowym tramwajami?
Ale co tam – władze miasta za kilka lat znowu dadzą Zimowi pieniądze na nowy tabor i znowu będzie podwyżka cen biletów.- 221 7
-
2010-03-10 13:20
A władze miasta jeżdżą tramwajami ? (6)
do takiego stanu sami doprowadzamy
- 4 31
-
2010-03-10 13:22
(2)
W innych miastach oczywiście pasażerowie są kulturalny i uprzejmi. W Poznaniu to nawet podają sobie ręke i pytają nawzajem o samopoczucie. Wszystkie zło i wandalizm skupiły się na gdańskim ZKM! Z całego globu zjezdzaja do nas ludzie tylko po to by zniszczyc tramwaje! No pewnie! Acha, w Ameryce murzynow biją.
- 51 0
-
2010-03-10 13:47
Liwko liwko skocz po piwko
o żesz ty ch....:-)
- 5 6
-
2010-03-10 13:56
ich bija a potem oni przyjezdzaja i wyladowywuja napietnowanie na naszym "kochanym" ZKM a raczej na ich pojazdach:P achhhhhhhh ci zli czlowieki:P
- 9 0
-
2010-03-10 13:22
Kto ponosi odpowiedzialność za fatalny stan gdańskich tramwajów? (1)
Kto ustawił te ankiete...
brakuje odpowiedzi:
..-pasażerowie- 6 16
-
2010-03-10 17:23
w szczególności za brak hamulców,za wodę w szybach ,za brak uszczelek w drzwiach ,za odpadające koła ,drzwi ,rdze ,urywane sprzęgi,za szarpnięcia podczas hamowania
- 21 0
-
2010-03-11 00:59
A władze miasta jeżdżą tramwajami?
Za bardzo cenią swoje życie, żeby jeździć! Ja jeżdżę do i z pracy codziennie; dzień bez "przygody", to dzień stracony. Ktoś mądry powinien zrobić tam rozpierduchę. W innych komentarzach zawarto prawie wszystko, co mam do powiedzenia. Dodam tylko, że np. w Oslo tramwaje jeżdżą niemal bezgłośnie.
W cywilizowanych państwach, miastach widać można dbać o tabor. I nie tylko.- 6 0
-
2010-03-10 13:54
Dziwisz sie skoro pan Zdziszek i Stasie zamiast naprawic cos "popukaja mlotkiem przyczepia tak aby nie odpadlo" i jest zrobione.. Sorry ale nasluchalem sie jaka prowizorke sie tam odstawia..
- 13 0
-
2010-03-10 15:15
(1)
Bogatym niekonieczne, ale folwarkiem jednego człowieka. Autorytaryzm zszedł w tym kraju do miast i gmin - autorytaryzm a kto wie czy niebawem nie będzie to totalitaryzm Budynia.
- 6 2
-
2010-03-11 00:25
No tak - to Adamowicz z szaleńczym śmiechem biega po nocach i hamulce psuje tramwajom...
- 1 4
-
2010-03-11 18:45
Monachium
Zgadza się, byłem i widziałem. W bogatym mieście jeżdżą tramwaje z lat 60-70 - o wiele starsze niż w Gdańsku. Ale o nie jak i o inne się po prostu na bieżąco dba!!!!!!!!
- 3 0
-
2010-03-12 00:14
Kultura
Panie Karolu, a kto zapuścił ten nowy tabor? Pasażerowie!!! Jedzą, pija , niszczą, jeszcze długo przyjdzie nam uczyć się kultury! Wsiadasz do tramwaju z innymi i słyszysz tylko psst...pssst...pssst....co to? PIWKO!!!!!!KULTURA......
- 1 0
-
2010-03-10 13:14
EURO 2012 - wstyd dla Gdańska (5)
Przecież jak tak dalej będzie to po 2 latach nowe PESY będą się rozsypywały i będzie wielki wstyd dla nas.
Jak juz wyglądają nowe Solarisy po kilku latach eksploatacji :(
Władze sobie chyba nie zdają sprawy :/- 145 3
-
2010-03-10 13:50
co się martwisz - za kilka lat kupi się nowe z miejskiej kasy autobusy i będzie git gitara - ceny biletów pójdą w górę - taka jest polityka miasta
- 11 3
-
2010-03-10 14:32
:D (1)
pamietam jak raz skusilem sie na jazde utobusem bo mi tramwaj uciekl wsiadam syf az strach patrze w okno a tam miedzy szybami woda do polowy wysokosci od kiedy to po gda smigaja autobusy akwaria ? :P
- 11 1
-
2010-03-10 22:58
Akwarium w oknie - to nie fikcja!
Też miałem przyjemność doświadczyć takiego zjawiska - woda w oknie! - Dzięki nieszczelnej konstrukcji okien, składających się z podwójnych szyb. Ładnie woda przelewa się na tył, jak autobus rusza, a jak hamuje - woda leci do przodu. A jak stoi na przystanku, wówczas powierzchnia wody w szybach jest równoległe względem podłoża.
- Ot pozornie proste, w zasadzie oczywiste wnioski, rezultaty bezmyślnego patrzenia się w nieszczelne okno podczas nużącej podróży...- 4 0
-
2010-03-10 17:24
z pewnością będą wglądać tak samo jak NGd99.
- 1 0
-
2010-03-11 16:54
gdansk morze możliwosci
- 0 0
-
2010-03-10 13:14
jakie władze miasta takie miejskie spółki (2)
ehh szkoda Gdańska
- 120 7
-
2010-03-10 14:10
słusznie, jaka władza tacy jej powinowaci
- 4 0
-
2010-03-14 00:04
władze
mówimy o'władzach a moze pomówmy o pasażerach co nie bardzo szanują to co nie nalezy do nich
- 0 0
-
2010-03-10 13:14
ciągle to samo (5)
Ładna wizytówka Gdańskiego taboru na Euro 2012 się zapowiada. Ps zróbcie coś żeby turyści nie myśleli że przyjechali do zacofanego o kilkanaście lat wstecz kraju... Bo tu się nic nie zmienia, chyba że na gorsze.
- 100 10
-
2010-03-10 14:34
W Gdańsku tramwaje nie tylko nie stoją w korkach (1)
one w ogóle nie stają nawet jak muszą!!! :D
- 13 0
-
2010-03-11 07:57
już nie pitol na te korki
bo np. we Wrocławiu stoisz na każdym skrzyżowaniu razem z furami, bo tramwaj ciśnie przez drogi. U nas takie rozwiązanie też się stosuje, ale w przeważającej większości trajtki cisną po pasach zieloni.
- 0 0
-
2010-03-10 14:38
Miasto jest zacofane o kilkadziesiat lat nie kilkanascie (1)
i cofnie sie jeszcze o kilkadziesiat lat jak Budyn dluzej posiedzi na tronie. (nie jestem z PiS tak nawiasem mowiac)
- 9 3
-
2010-03-10 15:01
a ja jestem z PIS i też chciałbym żeby tramwaje miały hamulce jak trzeba
...
taki jestem - a co ?- 5 2
-
2010-03-10 19:04
zaraz się Szujszo odezwie i będzie bronił i tłumaczył budynia
i zwalał wszystko na mieszkańców,
że to oni sa winni,
że Renoma ich bije i wyłudza pieniądze
oraz w magiczny sposób wygrywa ustawione przetargi
a to, że to mieszkańcy psują hamulce w tramwaju.
Weź się Pujszo walnił w łeb,
z wyprzedzeniem ostrzegam.- 1 0
-
2010-03-10 13:15
(4)
Tak, tak. Spodziewamy się niezapowiedzianej kontroli we wtorek o 13:45.
- 173 5
-
2010-03-10 13:40
(3)
czy będzie po kontroli sponsorowana kolacja dla dziennikarzy ?
- 24 3
-
2010-03-10 15:00
(2)
Oczywiście, sponsorem kolacji jest ZKM.
- 17 0
-
2010-03-10 17:33
(1)
I jednocześnie sponsorem kontroli :)
- 13 0
-
2010-03-10 19:04
Travis Outlaw?
- 1 0
-
2010-03-10 13:16
Przed wyborami samorządowymi nie będzie zmian w ZKMie
Zapomnijcie o tym - nie będzie wielkich zmian w ZKMie - pewnie polecą "pionki" i zarząd firmy ogłosi że teraz to będzie cudownie
- 115 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.