• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nocna kontrola ciężarówek na autostradzie A1

Rafał Borowski
1 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Zobacz, jak przebiegała nocna kontrola tirów na autostradzie A1

W nocy z piątku na sobotę na autostradzie A1 w Rusocinie przeprowadzono szeroko zakrojoną kontrolę tirów. Funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz policji sprawdzili kierowców aż 170 pojazdów. W rezultacie wystawiono 12 mandatów karnych, m. in. za brak tachografu czy zakłócanie pracy tegoż urządzenia, oraz zatrzymano 2 dowody rejestracyjne.



Czy kary za brak tachografu albo zakłócanie jego pracy powinny być wyższe?

Minionej nocy, tuż przed ostatnimi bramkami autostrady A1 w stronę Gdańska, pojawili się funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, którzy wyrywkowo kontrolowali kierowców samochodów ciężarowych.

- Do późnych godzin nocnych prowadzimy akcję, która ma celu przede wszystkim sprawdzenie, czy kierowcy ciężarówek prawidłowo rejestrują za pomocą tachografów czas swojej jazdy. Nierzadko dochodzi do sytuacji, że kierowcy po wjeździe na autostradę stosują różnego rodzaju manipulacje, aby zafałszować dane dotyczące czasu spędzonego za kierownicą - wyjaśnia Przemysław Gradomski, młodszy specjalista Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku.
Inspektorzy transportu drogowego doskonale znają wszystkie metody, za pomocą których kierowcy próbują zataić rzeczywisty czas spędzony za kółkiem. Co ciekawe, oprócz tzw. "jazdy na magnesie", coraz więcej nieuczciwych tirowców wykorzystuje w tym celu nowoczesne urządzenia elektroniczne.

- Po wjeździe na autostradę niektórzy kierowcy zjeżdżają na najbliższy parking, po czym odłączają tachograf poprzez zastosowanie specjalnych urządzeń elektronicznych albo zakłócają pracę znajdującego się w skrzyni biegów impulsatora tachografu poprzez umieszczenie na nim magnesu. W ten sposób starają się symulować, że zamiast kontynuować jazdę, spędzają czas na odpoczynku - tłumaczy Gradomski.
Oprócz sprawdzania rejestru tachografów kontrolerzy weryfikowali również szereg innych aspektów, m. in. uprawnienia przewozowe, zgodność ładunku z dokumentami przewozowymi, trzeźwość kierowców czy stan techniczny ich pojazdów.

Podczas kontroli tirów w Rusocinie, która trwała do późnych godzin nocnych, inspektorzy transportu drogowego i ich koledzy z drogówki nakazali zjechać na pobocze aż 170 kierowcom. U kilkunastu z nich stwierdzono różnego rodzaju wykroczenia, m. in. brak tachografu, fałszowanie danych rejestrowanych przez to urządzenie czy jazdę na karcie należącej do innego kierowcy. Łącznie, podczas kontroli wystawiono 12 mandatów karnych oraz zatrzymano dwa dowody rejestracyjne.

Warto wspomnieć, że mandat karny to nie jedyna dolegliwość, z którą muszą liczyć się kierowcy majstrujący przy tachografach zamontowanych w kabinach swoich ciężarówek.

- W przypadku stwierdzenia, że kierowca nie rejestruje prawidłowo swojej aktywności za kierownicą, grozi mu grzywna w wysokości 2 tys. zł. Dodatkowo, przedsiębiorca, dla którego pracuje kierowca, może zostać ukarany w postępowaniu administracyjnym karą w wysokości 5 tys. zł - informuje Gradomski.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • Kpina (4)

    5000 kary dla przedsiębiorcy ? Takie cos to dla nich nie jest kara tylko koszty zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci. Jak by byla kara 500 tys zl to moze niektorzy zaczeliby sie zastanawiac czy warto oszukiwac. Widac gdzie maja przepisy jak sie wyprzedzaja na obwodnicy mimo zakazu.

    • 12 4

    • (3)

      Tak bo oni pewnie miliony zarabiają co miesiąc. Głupiś ty jak but ale widać że sldowskie peowskie i pisowisie propagandy robią kiesie z mózgu pół imbecylom. Ile taki przewoźnik ma kasy po opłaceniu zusów viatoli paliwa pensji bazy do trzymania sprzętu podatków sr*tków księgowych itp ale przecież 5000zł to dla niego jak splunąć.

      • 1 4

      • (2)

        Masz racje 5 tys to dla nich jak plunąć skoro ich to nie odstrasza od kombinowania.

        • 3 0

        • (1)

          w Polsce się nie da nie kombinować albo możesz robić za najniższą krajową w biedronce i pisać bzdury w internecie.

          • 0 1

          • To won do Nigerii,skoro ci w Polsce źle! Polacy zasługują na bezpieczne drogi, bez jaśniepaństwa tirostwa!

            • 0 0

  • Kontrole

    A kiedy wezma sie za cierpow?Ci to wala kase nie wlaczajac taksometru.

    • 4 0

  • Polska (1)

    Kraj opierający się na karaniu i pokazywaniu kim to się nie jest...

    • 8 4

    • A co ma być nadal POlska złodziei kombinatorów i oszustów? Boli zad co?

      • 1 2

  • Tak! Taka ma być.

    • 0 2

  • Stańcie na drodze za Starogardem i kontrolujcie ruski i litwinów. Ich tiry nie respektują ograniczenia szybkości, wyprzedzają się nawzajem przy szybkości 70/80, wyrzucają śmieci, w tym butelki szklane przez okna...

    • 6 0

  • Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak kontrolowano konwencję o przewozie międzynarodowym?

    wbijcie sobie do głowy że TIR = konwencja międzynarodowa, dokument, papier.
    Obecnie w przewozie między krajami UE w ogóle nie używany.

    Nie da się tego kontrolować na drodze.

    Cały artykuł więc bez sensu

    • 8 2

  • Brak hamulców (1)

    Nikt nie wspomina o tym ze w ciężarówkach tych nowszych od 2008 zakladajac magnes trzeba również rozłączyć wtyczkę og komputerka bo taks ciężarówka jedzie max 60 km na godz ale gdy ta się odlaczy niema w naczepie hamulców.ITD chyba o tym nie wie a ti jest zagrożenie znacznie większe niż to ze ten kierowca przegnie godzinę czy dwie.

    • 2 1

    • Gupi jesteś chyba tylko we volvo tak jest

      • 0 0

  • pracodawcy (2)

    Słowa mojego szefa : kończy ci się czas? ( oczywiście jazdy ) , jak nie pojedziesz to ci się skończy czas pracy w mojej firmie . I co na to itd !!??

    • 7 2

    • W Polsce podobno brakuje kilka tysięcy kierowców. Może najwyższy czas żeby szef poszukał sobie nowego kierowcy a Ty w tym czasie możesz rozpocząć pracę w normalnej firmie.

      • 10 0

    • Mentalność niewolnika. Dopóki trzęsiecie portkami, dopóty dajecie sobą pomiatać. A akurat o pracę dla kierowcy "jakby co" - trudno nie jest.

      • 0 0

  • niech sprawdzają stan techniczny pojazdów

    w wielu tirach opony to masakra

    • 5 1

  • Jacy jesteśmy ?

    Za mała aktywność tych służb !

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane