Fakty i opinie

Nocne zamknięcie wiaduktu Biskupia Górka

Na czas zamknięcia wiaduktu objazd został wyznaczony al. Armii Krajowej, al. Havla i ul. Małomiejską.
Na czas zamknięcia wiaduktu objazd został wyznaczony al. Armii Krajowej, al. Havla i ul. Małomiejską. grafika Trojmiasto.pl

W nocy z poniedziałku na wtorek, tj. z 4 na 5 stycznia, kierowcy nie będą mogli korzystać z wiaduktu Biskupia GórkaMapka. Przeprawa nad torami kolejowymi będzie nieprzejezdna w godz. 22-5. Zgodnie z harmonogramem całkowite zakończenie prac budowlanych na obiekcie powinno nastąpić w połowie roku.



Jak często poruszasz się wiaduktem Biskupia Górka?

niemal codziennie 44%
od czasu do czasu 30%
bardzo rzadko albo w ogóle 26%
zakończona Łącznie głosów: 1181
Zła wiadomość dla kierowców jest taka, że w związku z zamknięciem wiaduktu będą musieli nadrobić ok. 10 km. Wyznaczony przez drogowców objazd prowadzi bowiem al. Armii Krajowej, al. Havla oraz ul. Małomiejską.

Natomiast dobra wiadomość jest taka, że budowa drugiej nitki wiaduktu - po której będzie odbywać się ruch w kierunku Oruni i Pruszcza - zbliża się wreszcie ku końcowi.

Czytaj więcej: Postępy na budowie wiaduktu Biskupia Górka

- Zamknięcie wiaduktu spowodowane jest koniecznością wykonania przeglądu technicznego całego obiektu. Planowany przegląd jest jednym z ostatnich elementów warunkujących otwarcie ruchu na drugiej nitce wiaduktu. Wszelkie działania umożliwiające dopuszczenie drugiej nitki wiaduktu do ruchu powinny zakończyć się w połowie stycznia, po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.
Po oddaniu do użytkowania nowej nitki wiaduktu Biskupia Górka (po lewej stronie zdjęcia) zostanie na niej wprowadzony ruch w relacji Śródmieście-Orunia. Natomiast na już istniejącej nitce zostanie zlikwidowany ruch dwukierunkowy, a samochody będą poruszać się w relacji Orunia-Śródmieście.
Po oddaniu do użytkowania nowej nitki wiaduktu Biskupia Górka (po lewej stronie zdjęcia) zostanie na niej wprowadzony ruch w relacji Śródmieście-Orunia. Natomiast na już istniejącej nitce zostanie zlikwidowany ruch dwukierunkowy, a samochody będą poruszać się w relacji Orunia-Śródmieście. mat. pras. DRMG
Warto dodać, że w poprzednich artykułach poświęconych inwestycji informowaliśmy, iż nowa część przeprawy nad torami kolejowymi powinna być przejezdna jeszcze w IV kwartale 2020 roku. Jakie czynniki spowodowały, że nastąpi to jednak w drugiej połowie stycznia?

- Nie można mówić o opóźnieniu w realizacji inwestycji. Nowa nitka jest praktycznie gotowa. Zmiana terminu jej udostępnienia wynika z procedur administracyjnych, na które nie mamy wpływu. W pierwszej połowie stycznia zostanie przeprowadzona kontrola Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, a jej termin został wyznaczony przez Urząd Wojewódzki. Ta kontrola warunkuje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nowej nitki - uzupełnia Zakrzacka.
Zamknięcie wiaduktu Biskupia Górka w nocy z 4 na 5 stycznia wymusi także czasowe utrudnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. Szczegółowe informacje o zmianach w kursowaniu autobusów zostały opublikowane na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku: www.ztm.gda.pl.

Zgodnie z harmonogramem całkowite zakończenie inwestycji - w tym przebudowa okolicznego układu drogowego i budowa parkingu kubaturowego - powinno nastąpić w połowie roku. Koszt prac wynosi ok. 165 mln zł, a ich głównym wykonawcą jest spółka Budimex. Ok. 85 proc. kosztów zostało pokryte ze środków unijnych, a dokładnie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (76)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »