• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nocny pożar pociągu w Gdańsku

Patsz
29 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 09:30 (29 listopada 2014)

Akcja gaszenia pociągu trwała do późnych godzin nocnych.


Siedem zastępów strażaków gasiło pożar pociągu stojącego przy jednym z peronów dworca w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Ogień pojawił się przed godz. 23 w wagonie w miejscu, gdzie znajdują się urządzenia elektryczne.



Pożar wybuchł przed godz. 23. Gasiło go początkowo siedem zastępów strażaków.

Aktualizacja godz. 9:30 Przedstawiciele PKP informują, że od rana mimo uszkodzenia trakcji nie ma utrudnień w kursowaniu pociągów jadących przez Gdańsk. Przyczyny pożaru, który wybuchł w jednym z ostatnim składów będą od dziś wyjaśniane.



Strażacy zgłoszenie otrzymali minutę przed godz. 23 w piątek. Ogień w pociągu relacji Olsztyn - Gdynia Chylonia pojawił się kilkanaście minut wcześniej. W akcji początkowo brało udział siedem zastępów straży pożarnej. Nie ma osób poszkodowanych.

- Trwa dogaszanie pożaru, w tej chwili udział biorą trzy zastępy straży pożarnej. Trwa sprawdzanie pociągu kamerą termowizyjną, która da odpowiedź, czy na pewno nikt nie ucierpiał w wyniku zdarzenia w pociągu relacji Olsztyn - Gdynia. Najprawdopodobniej ogień pojawił w miejscu, gdzie znajdują się urządzenia elektryczne - wyjaśnia dyżurny WSKR w Gdańsku.

Dodaje, że uszkodzeniu uległa też trakcja. Na ile poważne - z powodu pożaru - mogą być utrudnienia w kursowaniu innych pociągów okaże się w sobotę rano. Wtedy też mają być wstępnie wyjaśniane przyczyny zdarzenia.
23:35 28 LISTOPADA 14

PILNE! Pożar pociągu na dworcu w Gdańsku (3 opinie)

- Siedem zastępów strażaków gasi od 30 minut pożar składu pociągu Przewozów Regionalnych relacji Olsztyn - Gdynia, który wybuchł podczas postoju na dworcu w Gdańsku- informuje dyżurny WSKR w Gdańsku.

Nie ma osób poszkodowanych. Nic z elementów dworca nie zostało zniszczone. Na razie nie wiadomo, co było przyczyną pożaru
- Siedem zastępów strażaków gasi od 30 minut pożar składu pociągu Przewozów Regionalnych relacji Olsztyn - Gdynia, który wybuchł podczas postoju na dworcu w Gdańsku- informuje dyżurny WSKR w Gdańsku.

Nie ma osób poszkodowanych. Nic z elementów dworca nie zostało zniszczone. Na razie nie wiadomo, co było przyczyną pożaru
Zobacz więcej
Patsz

Opinie (147) 10 zablokowanych

  • Pożar (2)

    Straż pożarna przyjechała chyba po 20 minutach ,a policja zamiast zabezpieczać rejon od strony miasta gdzie było najwięcej gapowiczów stali na peronie dalekobieżnym

    • 2 3

    • ciesz sie ze byli a nie spali na polu

      • 0 1

    • 20 minut ??? Klepsydrą mierzyłeś?

      A ty po co siejesz zamęt i jaki masz w tym cel? Czas od zgłoszenia do dojazdu strażaków można sprawdzić na automatycznych rejestratorach. Był to czas 8 minut. A że tobie coś się wydawało to już pozostaw sobie a nie wypisuj człowieku bzdur!

      • 5 0

  • może tym pociągiem jechał hoffman ?

    • 1 2

  • EN 57 (KIBEL) (2)

    W roku 1961 po drobnych przeróbkach EW55 umożliwiających bardziej uniwersalne wykorzystanie konstrukcji, ruszyła produkcja pod oznaczeniem EN 57.
    Podobno nazwa "kibel" wzięła się stąd, że w pierwotnym projekcie wszystkie urządzenia WN znajdowały się w skrzyniach pod podłogą, co powodowało ogromną awaryjność (woda, zimno itd.) Wówczas zdecydowano zlikwidować kibel w wagonie środkowym (silnikowym) i w jego miejsce powstał przedział WN. Stąd nazwa"kibel", bo samo "serce" EN 57 mieści się w dawnym WC. Czy ktoś wie coś na ten temat?

    • 11 1

    • tak wiem

      • 0 2

    • EN57

      Tak, EN57 pierwotnie miały przedział WC we wszystkich członach, w tym też w członie silnikowym (środkowym), lecz z opisanych powyżej powodów, WC zlikwidowano w członie silnikowym, a w tym przedziale umieszczono elektrykę, drzwi do tego przedziału mają małe okrągłe okienko przez które tę elektrykę można zauważyć, ogólnie różnych elementów elektrycznych jest tam dużo.
      Koleje jugosłowiańskie gdy importowały od nas kible, zażyczyły sobie, by WC było we wszystkich członach, lecz jako, że była to produkcja w czasie gdy już było wiadomo, że elektryka nie może być inaczej niż w przedziale wewnątrz pudła, zrobiono coś takiego, że część pasażerska członu silnikowego między drzwiami wejściowymi była pomniejszona o dwa przedziały, jeden z elektryką, drugi na przeciwnym końcu z WC.

      • 2 0

  • Przewózki Regionalne -To bardzo nowoczesny pociąg ;-) (2)

    W latach 1961-1993 wyprodukowano 1429 egzemplarze. Sam EN57 jest światowym rekordzistą, ponieważ uważa się, że jest to najdłuższej produkowana jednostka w historii światowego kolejnictwa. Tak długi okres produkcji zaowocował zmianami w konstrukcji i z biegiem lat wprowadzono do EN57 wiele ulepszeń.Wiec nie życzymy sobie negatywnych komentarzy!!!!!!!!!!! Jak się komos coś nie podoba to zostaje PKS i Polski Pozdrawiamy gorącymi płomieniami pasażerów!!!!!

    • 7 6

    • taki tabor (1)

      zacofanie, nieefektywny, zbyt ciezki, silniki pradozerne starego generacji :P

      Dlaczego podmiejska koljka jadaca z Londynu pod miasteczka za londynem potrafi rozpedzic sie do 160kmh, w srodku ladnie, czysto, cicho..

      en.wikipedia. org/wiki/British_Rail_Class_317

      usun spacje przed org

      • 5 1

      • dlatego przy naprawach głównych przechodzą modernizacje

        zmiana kształtu czoła, wymiana silników prądu stałego na asynchroniczne zasilane z falownika, wymiana pompy pneumatycznej. Udogodnień jest sporo. Ogólnie skład ciągnie więcej prądu, ale efektywniej; 160km/h jak najbardziej jest osiągalne.

        • 1 1

  • poczatki mrozow

    pewnie maszynista z kierownikiem - dogrzewali sie ;)

    • 0 1

  • PKP........ (1)

    Przed dwoma laty. Zimą. Jechałam pociągiem IC relacji Gdynia - Bielsko Biała. Ku mojemu ogromnemu zdziwieniu i przerażeniu, okazało się, że wagon z miejscami do leżenia był ogrzewany węglem!!!!!!!!!!!!!!!!!! Było otwarte palenisko z żywym ogniem!!!!!! Jest 21 wiek a na kolei jeszcze się nie przebudzili. Strach pomyśleć co by było gdyby....... Jestem pewna, że takie wagony są ciągle w eksploatacji. Od tamtego momentu wyjazdy planuję np. autokarami. Do pociągu już nie wsiądę!!!!!

    • 7 6

    • to straszne - otwarty ogień - a fuuu

      a klamki nie były złote, no ciekawe jakby się pociąg nagle zepsuł albo trakcja padła to czy wtedy byś taki komentarz pisała czy się cieszyła, że mimo braku prądu masz ciepło?

      • 6 0

  • Widziałem koksownik sobie obsługa pociągu wstawiła ;-)

    Na trasie było tak zimni ze maszynista i kierownik pociągu zamarzli.Maszynista nie mól prowadzić pociągu bo mu ręce zamarzały.To oznaki pierwszych mrozów,Wiec w gdańsku doposażyli pociąg w koksownik. za dużo węgla wrzucili do koksownika i powstało ognisko. Pociąg jest ubezpieczony bez paniki!!! Powstanie naprawo-modernizacja do wersji spalonej na koszt ubezpieczyciela!!!

    • 1 3

  • EN 57 (KIBEL) kontra Pendolino!!!! (1)

    EN 57 (KIBEL) będzie jeździł jeszcze 100 lat.A wasze włoskie Pindolino po okresie gwarancji będzie się sypać,palić itp.I zobaczymy wtedy kto będzie narzekał ;-)

    • 8 1

    • dobrze, że jesteś na emeryturze!!!!!!!

      • 2 2

  • nie doszło by do tego

    gdyby jechali zalani pasażerowie, ktoś się podjarał na podróż koleją

    • 0 1

  • Spaliła się ze wstydu??

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane