• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska i tramwaj za ponad 190 mln zł

Michał Brancewicz
20 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej wraz z linią tramwajową.

Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na przedłużenie ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ulicami Jabłoniową i Warszawską zobacz na mapie Gdańska. Za wybudowanie jednej nitki jezdni i linii tramwajowej wykonawcy chcą od 191 mln do 282 mln zł. Pasażerowie i kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy latem 2019 roku.



Czekasz na realizację Nowej Bulońskiej?

Do realizacji inwestycji zgłosiło się początkowo 16 podmiotów. We wstępnej fazie kwalifikacji odpadła jedna firma - Most z Sopotu. Ostatecznie oferty złożyło siedem z nich (lista na końcu tekstu).

Z tego grona najkorzystniejsza okazała się propozycja konsorcjum spółek NDI z Sopotu oraz ich partnerów: Balzola Polska i Construcciones Promociones Balzola z Hiszpanii, która opiewała na 191,7 mln zł.

Kolejna oferta była aż o 46 mln zł wyższa (237,8 mln zł), złożyło ją konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA i Coalvi S.A.

Z kolei najwyżej swoje usługi wyceniło konsorcjum Mosty Łódź, TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 282,6 mln zł.

Inwestor, czyli DRMG, gotów jest wyłożyć na ten cel 193 mln zł.

O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie minimalnego okresu gwarancji. W przypadku tego drugiego kryterium, wszyscy dołożyli do 24 miesięcy dodatkowe trzy lata.

- Wykonawcę wybierzemy na początku przyszłego roku - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Prace na dobre ruszą wiosną. Zgodnie z zapisami przetargowymi realizacja ma się zakończyć do 31 lipca 2019 roku.

Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Skorzystają z niej także mieszkańcy Jasienia i Ujeściska.

Trasa rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia, która będzie rozchodzić się na dwie nitki na obu biegunach inwestycji, by wpasować się w istniejący układ drogowy.

Wzdłuż drogi powstanie dwutorowa trasa tramwajowa z pięcioma przystankami, która biec będzie po wschodniej stronie nowej jezdni.

W ramach inwestycji powstanie też 2,9 km dróg dojazdowych do Nowej Bulońskiej oraz droga dla rowerzystów.

Warto pamiętać, że w przyszłości, dzięki Nowej Bulońskiej oraz planowanej Nowej Politechnicznej, uda się połączyć linią tramwajową Południe Gdańska z Wrzeszczem bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.

Oferty złożone w przetargu na budowę Nowej Bulońskiej:
  1. NDI S.A. i NDi Sp. z o.o. - 191,7 mln zł
  2. Aldesa Polska i Coalvi - 237,8 mln zł
  3. Firma Gotowski i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. - 241,5 mln zł
  4. Trakcja PRKIT i AB Kauno - 255,4 mln zł
  5. Budimex - 264 mln zł
  6. MTM i Rajbud - 270,4 mln zł
  7. Mosty Łódź S.A., Tor-kar-sson i  WPRD Gravel - 282,6 mln zł

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • brawo (13)

    • 72 18

    • a nowa warszawska niestety bez nitki dla aut.

      PS darujcie sobie komentarze : dośc balchosmrodów , niech zyje transp. publiczny itd

      JA korzystam z wszystkiego po trochu : i komunikacja, i rower , i auto, i własne nogi.

      najwięcej rower:)

      ale dla tej nowej warszawskiej nitka dla aut jest naprawdę potrzebna (od havla do planowanego przystanku obok pętli autobusowej Ujeścisko, to tylko 650m.. a odblokowałoby cała warszawską!)

      niestety słyszałem tłumaczenia budyniowych urzędników mniej więcej w stylu; wiatr nam nie sprzyja- rząd nie daje pieniędzy, nie będzie nitki dla aut(wina PISu, oczywiście)

      • 18 19

    • ciężko będzie wyjechać z Myśliwskiej (2)

      Tramwaj, światła itd

      • 12 6

      • Plus mega korek na Bulońskiej (1)

        • 16 6

        • plus mega korek na Jaśkowej Dolinie, Sobieskiego, Traugutta i Do Studzienki

          poszerzanie jezdni i budowa pseudobezkolizyjnych skrzyżowań nie rozładowuje korków, tylko przesuwa je gdzie indziej.

          Korki mnoży i wydłuża rozszerzanie się miasta zamieszkałego przez mieszkańców uzależnionych od samochodów.

          Budowa linii tramwajowych i dróg dla rowerów niewiele pomaga.

          Dopiero poprawa systemu SKM i PKM (takt 10 minutowy) i rozbudowa sieci dróg dla rowerów wspomaganych elektrycznie wraz z systemem parkowania ich na osiedlach i na węzłach przesiadkowych może uratować Trójmiasto przed kolejnym etapem niezrównoważonego rozwoju.

          • 4 2

    • W PiS du (6)

      Pożegnajcie się z kasą na inwestycje ...

      "Polska nie zostawiła nam wyboru". Komisja Europejska uruchamia artykuł 7 "
      ....

      • 19 17

      • I dobrze. Niech więcej skaczą i pchają Polskę w ramiona Putina. Suweren sam ich na taczkach wywiezie. (3)

        • 20 6

        • Suweren? (2)

          masz na myśli ciemny lud, który nie ogarnia tego, co się dzieje, póki mu 500 zł nie zabiorą? I powtarza bełkot o wstawaniu z kolan, niedobrej Unii i patriotyzmie, dodając brednie o ubekach i komunistach uzasadniające pseudoreformy?

          • 26 13

          • Spokojnie, ciemnego luda jest około 19% (1)

            I nie zmienią tego opłacone przez PiS sondaże, propagandowa TVPiS, klakierzy na forach internetowych i modlitwa Toruńskiego hochsztaplera. Jedyn sukces (nie)rządu PiS jest taki, że ludzie otworzyli oczy i zaczęli ze sobą rozmawiać, a z tej rozmowy wynika że długo nie będą u steru. Zresztą świetnie sobie z tego zdają sprawę, więc majstrują przy Konstytucji RP, Trybunale i obsadzają Państwowe stołki słupami żeby wyciągnać ile się da.

            • 18 4

            • Ciemny lud.

              Te 19% "ciemnego luda" utrzymuje całą naszą Ojczyznę,reszta to przeżucacze papierów.

              • 0 1

      • Tych środków UE nie zabierze, ponieważ projekt inwestycji zostały już zaakceptowany, umowy podpisane (z samorządem), w dzienniku urzędowym UE opublikowane itd. :P

        • 10 1

      • Unia co najwyzej tupnela swoja koslawa nozka...PS Jeszcze moga wyjsc na glowny plac brukseli i kredkami namalowac swoj sprzeciw...;)

        • 13 8

    • super

      brawo

      • 5 0

    • a za co, przepraszam, te brawa?

      Przecież linia ta nie ma ŻADNEGO sensu. Kto o zdrowych zmysłach będzie jeździł z Ujeściska do centrum przez Morenę i Siedlce? Że to dla pasażerów Ujeścisko - Morena? A ilu ich jeździ dziennie? Dwustu?

      Ta linia powinna powstać dopiero wtedy, gdy pojawi się połączenie Wrzeszcz - Morena, a o nim coś ostatnio cicho. Bez niego zaś szkoda naszych podatków na ten kolejny wałek Bielawskiego.

      • 7 6

  • ) (12)

    Ale rozbieżność kwot...to już dajcie tym Hiszpanom zarobić i macie 100 mln w kieszeni które można jeszcze dobrze wydać na inną inwestycję.Ci biznesmeni z Łodzi to chyba ze złota tę Bulońską chcą wybudować.Albo raczej z tombaku.Zastanawia mnie jedno.Gwarancja na 5 lat?Za te sumy normalnie,bez łaski powinno być na 30 lat.Nie można zbudować tego porządnie?Niech wyleją beton zamiast asfaltu i wtedy 50 lat będzie spokój.

    • 81 52

    • Inwestor daje 193

      najniższa oferta 191,7 czyli 1,3 poniżej zakładanego budżetu

      • 12 1

    • Czytanie ze zrozumieniem kłania się nisko, bardzo nisko (8)

      "Zarobek" to 1 mln. 300 tyś zł. Gdzie masz te 100 mln?

      • 10 1

      • Taki mamy klimat (7)

        Jaki zarobek ? I tak będą poprawki w trakcie gwarancji a także po gwarancji . Po za tym 100mln rozbieżności w ofertach to chyba dziwne ? No i oczywiście najtańsza zwycięży....może byśmy się dowiedzieli dlaczego oprócz tego że zmieści się w budgecie ?

        • 5 6

        • Nie wiem za co minusy ,lista mogłaby być dłuższa (6)

          -r.2015 - Prawdopodobnie brak dylatacji spowodował wygięcie torów na trasie z centrum Gdańska w kierunku Stogów (ul Siennicka)
          -r.2013 - Znów ugięła się Południowa Obwodnica Gdańska (w kierunku Lipiec)
          -r.2009 - Tunel pod ul. Bohaterów Monte Cassino w Sopocie nie przeszedł pomyślnie próby, na jaką wystawiła go pogoda (nowy)
          -r.2012 - Naprawa torów z Chełmu na Łostowice
          -r.2016 - PKM obsunięte nasypy
          -r.2009 - problemy z wadliwą konstrukcją dachu Ergo Arena
          -r.2010 - Ul. Marynarki Polskiej ,koleiny ,wadliwa ścieżka rowerowa

          • 3 5

          • Wolisz po gdyńsku? (1)

            W Gdyni nie mają takich problemów, bo nie mają inwestycji.

            • 8 2

            • Każdy z nas się składa na takie buble, szkoda się produkować

              Niektórzy nie rozumieją dlaczego ten kraj nie jest bogaty i jak wiele tracimy przez korupcję .Trzeba my myśleć daleko do przodu ,niż tylko tu i teraz przez pryzmat własnej kieszeni .

              • 4 4

          • Nie przesadzaj (3)

            Pytanie ile z tych błędów to wina projektanta (np. kto zdecydował o braku dylatacji - strzelam, że autor projektu wykonawczego) a ile błędy wynikające z braku nadzoru.
            Wykonawca zawsze robi tak dobrze, jak dobry jest nadzór. Sam chyba wiesz, że prawdziwy wykonawacy to setki podwykonawców typu ZdzisiekBud z Kartuz i okolic sp. z o. o.
            Jak dla mnie NDI nie doszacowało kosztów, nie zauważyli, że 500+ (i inne czynniki też) tak zniszczyło społeczeństwo, że nie znajdą nikogo, kto zechce pracować za te pieniądze. Oferta z rażąco niską ceną - odwołanie do KIO jak nic.
            Problem z brakiem siły roboczej jest niezwykle dotkliwy. Zwłaszcza w polszy. O ile EU jest w stanie płacić krocie za inwestycje, o tyle dla nas oznacza stagnację na wieki. Bez kroplówki z UE ten kraj będzie się już tylko zwijał.

            • 8 2

            • Każde dofinansowanie to chora sprawa (2)

              Kroplówka powoduje ,że państwo nie musi stwarzać specjalnych (lepszych warunków) dla przedsiębiorców .Jeżeli nie byłoby kroplówki to byś zobaczył jak szybko zmieniały by się obciążenia podatkowe na atrakcyjne,przejrzyste dla inwestorów (przyciągnąć inwestorów i stwarzać inwestorom lokalnym warunki do rozwoju) i nagle okazałoby się że trzeba doić na każdym kroku małych firm i obywatela .I były by pieniądze na inwestycje.Ale wtedy ten cały aparat urzędniczo-skarbowy nie miałby tyle roboty.

              • 2 1

              • (1)

                W polszy?
                Chyba nie wiesz co piszesz.

                • 1 2

              • Kraj jak każdy inny

                Jeżeli ktoś nie rozumie ,nie kradnij wtedy musi być bat w postaci srogiej kary.Dla uczciwych nagroda ,dla złodziei kara adekwatna do przewinienia. I tak powinno być skonstruowane prawo z transparentnymi przepisami a nie na zasadzie co ustawodawca miał na myśli....PRAWO jest do zmiany nawet nie do poprawek

                • 0 0

    • Najzabawniejsi są kolesie którzy budowali Wróbla Staw i dawali 5 lat gwarancji, Na domy 5 lat gwarancji! Dobre, powiem więcej, takie sobie.

      • 6 3

    • prawdziwy znawca jesteś

      no szacunek

      z Trumpem to już przegadałeś czy z May???

      • 4 0

  • A ciekawe kto będzie nimi jeździł (5)

    Jak już nie ma komu taka smutna prawda

    • 24 135

    • Bardziej mnie ciekawi koszt wybudowania (3)

      torów tramwajowych vs. jednej jezdni. Coś czuję, że taniej i lepiej wybudować dwie jezdnie, i jedną przeznaczyć wyłącznie na autobusy. Wtedy mamy wszystkie zalety tramwajów bez ich wad. Ale ciemny lud to woli tramwaje.

      • 7 19

      • nie do konca wszystkie (2)

        wady autobusu:
        - mniejsza pojemnosc
        - drozszy przejazd w przeliczeniu na jednego pasazera
        - mniej wygodny (drgania itp.)
        - (choc tu jest to mniej istotne) spalinowy

        zalety:
        - jak sie jeden popsuje, to inne mina
        - nie trzeba budowac tak duzo infrastruktury
        - tanszy w zakupie

        • 17 1

        • (1)

          "drozszy przejazd w przeliczeniu na jednego pasazera"
          "tanszy w zakupie"

          Te dwa punkty chyba się wykluczają. Jeśli zamiast jednego tramwaju można kupić 3-4 autobusy (nie licząc infra.), to ciężko stwierdzić, czy koszt przewiezienia pasażera jest droższy. Obstawiałbym że tańszy. O paliwie energia elektryczna vs. diesel, LPG, CNG to nawet nie wspominając.

          "mniejsza pojemnosc"

          To jest plus. Wymusza częstsze kursowanie, przez co pasażer ma wrażenie, że przychodzi na przystanek i zaraz odjeżdża. Nie trzeba czekać aż uzbiera się spora grupka chętnych na przejazd. Co z tego, że tramwaj ma większą pojemność, jak pasażer musi czekać 15 minut?

          "mniej wygodny (drgania itp.)"

          To nie wina autobusów, tylko dróg po których jeżdżą. Polecam pojeździć autobusami w Warszawie, gdzie na prawdę spora ilość dróg jest gładka jak stół, przez co jedziesz jak pendolino. Pomijam oczywisty fakt, że autobusy muszą być w miarę nowe, a nie z demobilu.

          • 2 9

          • Są takie relacje, gdzie tramwaje jeżdżą co kilka minut, a nadal w godzinach szczytu są napakowane

            • 6 0

    • Np ja, o ile tramawaj będzie jeździł Hallera lub Legionów

      • 1 0

  • Brawo Gdańsk! (7)

    Kolejna spora i ważna inwestycja. PISiaków znowu krew zaleje i będą wyć o niekompetencji władz i ogólnie PO

    • 164 118

    • re (3)

      Puki co to platfusy ujadają niemiłosiernie

      • 30 39

      • Szczekaj pisiaku, szczekaj i ciesz się że ludzki Pan ci smycz skraca :-) (1)

        • 32 28

        • re

          To domena leminga-bycie dymanym i pocieszne merdanie ogonkiem przy tym.

          • 7 13

      • Przygłupie czczący jedynie słuszną partię i ich towarzyszy.

        Nie dziwi mnie fakt, że jesteś ich wyznawcą. Widać to po tobie i tobie podobnych po braku wykształcenia oraz tym bardziej inteligencji. Tacy jak ty "prawdziwi Polacy" nie potrafią zazwyczaj poprawnie wypowiadać się i pisać w języku (a jakże) polskim.

        PÓKI co Gdańsk ma się dobrze dzięki temu, że takich maluteńkich jak ty jest w porównaniu z resztą kraju dużo mniej.

        • 11 5

    • Idioto urzędniczy

      • 8 4

    • Na razie pisowcy Gdańskiem nie rzadzą i to nie ich zasługa ...

      • 20 9

    • ch... z tego będzie

      pogadamy jak powstanie

      • 8 10

  • (1)

    To jest Gdańsk !!! - tu się żyje

    • 145 35

    • A jak!

      • 4 1

  • kolejny koszmar przesiadkowy jak na kartuskiej przy kościele! chamy bezmózgowe! (5)

    • 69 100

    • jak bedziesz tak pyszczył

      to przed wjazdem do miasta buty bedziesz sciagał

      • 51 10

    • (1)

      "węzły przesiadkowe" w mieście o wielkości Gdańska to nieporozumienie. Jakiś mądry pojechał do kilkumilionowej aglomeracji rozciągniętej na ponad 50 km , napatrzył się i próbuje przenosić tamte pomysły do relatywnie nie dużego miasta

      • 38 21

      • Warszawę przejadę (nie licząc metra) z jednego końca na drugi szybciej niż w Gdańsku kilka-kilkanaście przystanków.

        Kiedyś, ktoś dobrze napisał: Gdańsk ma wszystkie najgorsze cechy aglomeracji, i wszystkie najgorsze cechy małego miasteczka.

        • 22 14

    • (1)

      Przesiadka na Kartuskiej (Emaus) to kompletna porazka, nie wiem kto to planowal

      • 35 10

      • Jak to kto? Wiesław B.

        Pomazaniec cesarza grodu- naczelny planista sunący co rano soim rzęchem prosto z Tczewa na parking gdańskiego UM.

        • 15 3

  • Czy ja dobrze widzę, że ta jedna inwestycja jest warta połowę całego budżetu na inwestycje Gdyni w 2018 r? ;) (8)

    • 142 8

    • oj tam oj tam ;)

      • 32 1

    • szczur nie korzysta z kasy UE. za to powinien być prokurator! (1)

      • 29 3

      • My w Gdańsku kiedyś będziemy musieli to oddać...

        • 3 12

    • Nie. (2)

      • 2 13

      • oj ślepak ślepak... Artykuł jest niżej, że w 2018 w Gdyni planowane jest 422 mln, co stanowi nieco ponad 2x więcej niż ta droga/tramwaj w Gdańsku. Więc ten pierwszy miał rację..

        • 15 6

      • Jak nie jak tak

        Jest taka ładna prezentacja z budżetem Gdyni 2018, gdzie zwraca uwagę kategoria "drogi publiczne i wewnętrzne 152 mln zł". Cały czas 152 < 190, a to tylko jedna ulica w Gdańsku.

        • 29 0

    • zwlaszcza przesiadka z jasienia na tramwaj na morene...

      • 4 0

    • Bardz smieszne... :////

      • 0 0

  • (2)

    to jeden tramwaj, czy linia tramwajowa?

    • 28 5

    • i to, i to.

      • 4 1

    • jakaś pętla bedzie bo tramwaje jadą w jedna stronę :))))

      • 6 0

  • Extra (1)

    Moze trochu się odkorkuje, moze

    Budowac zeby gdynia nas nie przegoniła

    • 31 20

    • O to bądź spokojny!

      • 7 0

  • szkoda, że wszystkie inwestycje są w Gdańsku :( (4)

    • 43 44

    • Mnie nie szkoda.

      • 32 5

    • Przeprowadź się, te dzielnice które dostana ten tramwaj wcale nie są drogie

      • 21 3

    • To się wyprowadź do Gdańska.

      • 9 4

    • Magda zapomniałaś zapytać skąd oni mają na to wszystko pieniądze

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane