- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (185 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (59 opinii)
- 3 Kandydaci z KO do Europarlamentu (184 opinie)
- 4 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (114 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (302 opinie)
- 6 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (186 opinii)
Nowa Bulońska i tramwaj za ponad 190 mln zł
Przebieg ul. Nowej Bulońskiej wraz z linią tramwajową.
Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na przedłużenie ul. Bulońskiej do skrzyżowania z ulicami Jabłoniową i Warszawską . Za wybudowanie jednej nitki jezdni i linii tramwajowej wykonawcy chcą od 191 mln do 282 mln zł. Pasażerowie i kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy latem 2019 roku.
Z tego grona najkorzystniejsza okazała się propozycja konsorcjum spółek NDI z Sopotu oraz ich partnerów: Balzola Polska i Construcciones Promociones Balzola z Hiszpanii, która opiewała na 191,7 mln zł.
Kolejna oferta była aż o 46 mln zł wyższa (237,8 mln zł), złożyło ją konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA i Coalvi S.A.
Z kolei najwyżej swoje usługi wyceniło konsorcjum Mosty Łódź, TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 282,6 mln zł.
Inwestor, czyli DRMG, gotów jest wyłożyć na ten cel 193 mln zł.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie minimalnego okresu gwarancji. W przypadku tego drugiego kryterium, wszyscy dołożyli do 24 miesięcy dodatkowe trzy lata.
- Wykonawcę wybierzemy na początku przyszłego roku - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Prace na dobre ruszą wiosną. Zgodnie z zapisami przetargowymi realizacja ma się zakończyć do 31 lipca 2019 roku.
Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Skorzystają z niej także mieszkańcy Jasienia i Ujeściska.
Trasa rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej , skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską , przecinając wcześniej ul. Stolema . Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej .
Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia, która będzie rozchodzić się na dwie nitki na obu biegunach inwestycji, by wpasować się w istniejący układ drogowy.
Wzdłuż drogi powstanie dwutorowa trasa tramwajowa z pięcioma przystankami, która biec będzie po wschodniej stronie nowej jezdni.
W ramach inwestycji powstanie też 2,9 km dróg dojazdowych do Nowej Bulońskiej oraz droga dla rowerzystów.
Warto pamiętać, że w przyszłości, dzięki Nowej Bulońskiej oraz planowanej Nowej Politechnicznej, uda się połączyć linią tramwajową Południe Gdańska z Wrzeszczem bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.
- NDI S.A. i NDi Sp. z o.o. - 191,7 mln zł
- Aldesa Polska i Coalvi - 237,8 mln zł
- Firma Gotowski i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. - 241,5 mln zł
- Trakcja PRKIT i AB Kauno - 255,4 mln zł
- Budimex - 264 mln zł
- MTM i Rajbud - 270,4 mln zł
- Mosty Łódź S.A., Tor-kar-sson i WPRD Gravel - 282,6 mln zł
Opinie (205) 6 zablokowanych
-
2018-07-26 10:35
super!
nowa droga, wydłużona linia tramwajowa, ścieżka rowerowa -wszystko nowe i estetyczne, mieszkam na lawendowych wzgórzach i ta nowa ulica ułatwi mi poruszanie się w tej cześć gd, ciekawy kiedy ją skończą
- 0 0
-
2018-07-09 20:26
mieszkanka moreny
jak się wprowadzałam na Morenę było spokojne zad*pie a teraz nie mogę otworzyć okna tak jest głosno . facet krzyczy mi w nocy uwaga tramwaj! to żadna frajda te nowe zapchane ulice i trzeszczące cichonośne tramwaje . współczułam ludziom mieszkającym przy grunwaldzkiej a teraz zgotowano mi jeszcze większy horror.
- 0 0
-
2018-04-08 00:49
Mamy kwiecień i cisza w temacie
- 0 0
-
2018-03-04 10:34
Przex korki na Mysliwskiej wyprowadzam sie z moreny
Gdy kupowałem mieszkanie na morenie 10 lat temu była to spokojna okolica gdzie ul. Myśliwska nie była połączona z AK i kończyła się pętlą. Teraz jest masakra a to dopiero połowa rozbudowy poligonu. Nie widzę tego jak cały zabuduja
- 0 0
-
2017-12-20 14:32
brawo (13)
- 72 18
-
2017-12-20 15:45
W PiS du (6)
Pożegnajcie się z kasą na inwestycje ...
"Polska nie zostawiła nam wyboru". Komisja Europejska uruchamia artykuł 7 "
....- 19 17
-
2017-12-20 15:48
I dobrze. Niech więcej skaczą i pchają Polskę w ramiona Putina. Suweren sam ich na taczkach wywiezie. (3)
- 20 6
-
2017-12-20 16:35
Suweren? (2)
masz na myśli ciemny lud, który nie ogarnia tego, co się dzieje, póki mu 500 zł nie zabiorą? I powtarza bełkot o wstawaniu z kolan, niedobrej Unii i patriotyzmie, dodając brednie o ubekach i komunistach uzasadniające pseudoreformy?
- 26 13
-
2017-12-20 17:16
Spokojnie, ciemnego luda jest około 19% (1)
I nie zmienią tego opłacone przez PiS sondaże, propagandowa TVPiS, klakierzy na forach internetowych i modlitwa Toruńskiego hochsztaplera. Jedyn sukces (nie)rządu PiS jest taki, że ludzie otworzyli oczy i zaczęli ze sobą rozmawiać, a z tej rozmowy wynika że długo nie będą u steru. Zresztą świetnie sobie z tego zdają sprawę, więc majstrują przy Konstytucji RP, Trybunale i obsadzają Państwowe stołki słupami żeby wyciągnać ile się da.
- 18 4
-
2017-12-23 17:17
Ciemny lud.
Te 19% "ciemnego luda" utrzymuje całą naszą Ojczyznę,reszta to przeżucacze papierów.
- 0 1
-
2017-12-20 16:09
Unia co najwyzej tupnela swoja koslawa nozka...PS Jeszcze moga wyjsc na glowny plac brukseli i kredkami namalowac swoj sprzeciw...;)
- 13 8
-
2017-12-20 15:50
Tych środków UE nie zabierze, ponieważ projekt inwestycji zostały już zaakceptowany, umowy podpisane (z samorządem), w dzienniku urzędowym UE opublikowane itd. :P
- 10 1
-
2017-12-20 14:50
ciężko będzie wyjechać z Myśliwskiej (2)
Tramwaj, światła itd
- 12 6
-
2017-12-20 15:20
Plus mega korek na Bulońskiej (1)
- 16 6
-
2017-12-21 11:15
plus mega korek na Jaśkowej Dolinie, Sobieskiego, Traugutta i Do Studzienki
poszerzanie jezdni i budowa pseudobezkolizyjnych skrzyżowań nie rozładowuje korków, tylko przesuwa je gdzie indziej.
Korki mnoży i wydłuża rozszerzanie się miasta zamieszkałego przez mieszkańców uzależnionych od samochodów.
Budowa linii tramwajowych i dróg dla rowerów niewiele pomaga.
Dopiero poprawa systemu SKM i PKM (takt 10 minutowy) i rozbudowa sieci dróg dla rowerów wspomaganych elektrycznie wraz z systemem parkowania ich na osiedlach i na węzłach przesiadkowych może uratować Trójmiasto przed kolejnym etapem niezrównoważonego rozwoju.- 4 2
-
2017-12-20 21:33
a za co, przepraszam, te brawa?
Przecież linia ta nie ma ŻADNEGO sensu. Kto o zdrowych zmysłach będzie jeździł z Ujeściska do centrum przez Morenę i Siedlce? Że to dla pasażerów Ujeścisko - Morena? A ilu ich jeździ dziennie? Dwustu?
Ta linia powinna powstać dopiero wtedy, gdy pojawi się połączenie Wrzeszcz - Morena, a o nim coś ostatnio cicho. Bez niego zaś szkoda naszych podatków na ten kolejny wałek Bielawskiego.- 7 6
-
2017-12-20 18:27
super
brawo
- 5 0
-
2017-12-20 14:45
a nowa warszawska niestety bez nitki dla aut.
PS darujcie sobie komentarze : dośc balchosmrodów , niech zyje transp. publiczny itd
JA korzystam z wszystkiego po trochu : i komunikacja, i rower , i auto, i własne nogi.
najwięcej rower:)
ale dla tej nowej warszawskiej nitka dla aut jest naprawdę potrzebna (od havla do planowanego przystanku obok pętli autobusowej Ujeścisko, to tylko 650m.. a odblokowałoby cała warszawską!)
niestety słyszałem tłumaczenia budyniowych urzędników mniej więcej w stylu; wiatr nam nie sprzyja- rząd nie daje pieniędzy, nie będzie nitki dla aut(wina PISu, oczywiście)- 18 19
-
2017-12-22 19:55
Szadółki, Kowale, Bąkowo - tu codziennie czujesz, że żyjesz! (1)
Takie hasło mi przyszło do głowy - dobre to czy słabe?
- 2 0
-
2017-12-22 20:38
a
Dobre, skoczyłabym z autorem na piwo:)
- 0 0
-
2017-12-20 14:33
) (12)
Ale rozbieżność kwot...to już dajcie tym Hiszpanom zarobić i macie 100 mln w kieszeni które można jeszcze dobrze wydać na inną inwestycję.Ci biznesmeni z Łodzi to chyba ze złota tę Bulońską chcą wybudować.Albo raczej z tombaku.Zastanawia mnie jedno.Gwarancja na 5 lat?Za te sumy normalnie,bez łaski powinno być na 30 lat.Nie można zbudować tego porządnie?Niech wyleją beton zamiast asfaltu i wtedy 50 lat będzie spokój.
- 81 52
-
2017-12-20 15:35
Czytanie ze zrozumieniem kłania się nisko, bardzo nisko (8)
"Zarobek" to 1 mln. 300 tyś zł. Gdzie masz te 100 mln?
- 10 1
-
2017-12-20 15:50
Taki mamy klimat (7)
Jaki zarobek ? I tak będą poprawki w trakcie gwarancji a także po gwarancji . Po za tym 100mln rozbieżności w ofertach to chyba dziwne ? No i oczywiście najtańsza zwycięży....może byśmy się dowiedzieli dlaczego oprócz tego że zmieści się w budgecie ?
- 5 6
-
2017-12-20 17:27
Nie wiem za co minusy ,lista mogłaby być dłuższa (6)
-r.2015 - Prawdopodobnie brak dylatacji spowodował wygięcie torów na trasie z centrum Gdańska w kierunku Stogów (ul Siennicka)
-r.2013 - Znów ugięła się Południowa Obwodnica Gdańska (w kierunku Lipiec)
-r.2009 - Tunel pod ul. Bohaterów Monte Cassino w Sopocie nie przeszedł pomyślnie próby, na jaką wystawiła go pogoda (nowy)
-r.2012 - Naprawa torów z Chełmu na Łostowice
-r.2016 - PKM obsunięte nasypy
-r.2009 - problemy z wadliwą konstrukcją dachu Ergo Arena
-r.2010 - Ul. Marynarki Polskiej ,koleiny ,wadliwa ścieżka rowerowa- 3 5
-
2017-12-20 21:06
Nie przesadzaj (3)
Pytanie ile z tych błędów to wina projektanta (np. kto zdecydował o braku dylatacji - strzelam, że autor projektu wykonawczego) a ile błędy wynikające z braku nadzoru.
Wykonawca zawsze robi tak dobrze, jak dobry jest nadzór. Sam chyba wiesz, że prawdziwy wykonawacy to setki podwykonawców typu ZdzisiekBud z Kartuz i okolic sp. z o. o.
Jak dla mnie NDI nie doszacowało kosztów, nie zauważyli, że 500+ (i inne czynniki też) tak zniszczyło społeczeństwo, że nie znajdą nikogo, kto zechce pracować za te pieniądze. Oferta z rażąco niską ceną - odwołanie do KIO jak nic.
Problem z brakiem siły roboczej jest niezwykle dotkliwy. Zwłaszcza w polszy. O ile EU jest w stanie płacić krocie za inwestycje, o tyle dla nas oznacza stagnację na wieki. Bez kroplówki z UE ten kraj będzie się już tylko zwijał.- 8 2
-
2017-12-21 08:01
Każde dofinansowanie to chora sprawa (2)
Kroplówka powoduje ,że państwo nie musi stwarzać specjalnych (lepszych warunków) dla przedsiębiorców .Jeżeli nie byłoby kroplówki to byś zobaczył jak szybko zmieniały by się obciążenia podatkowe na atrakcyjne,przejrzyste dla inwestorów (przyciągnąć inwestorów i stwarzać inwestorom lokalnym warunki do rozwoju) i nagle okazałoby się że trzeba doić na każdym kroku małych firm i obywatela .I były by pieniądze na inwestycje.Ale wtedy ten cały aparat urzędniczo-skarbowy nie miałby tyle roboty.
- 2 1
-
2017-12-21 08:28
(1)
W polszy?
Chyba nie wiesz co piszesz.- 1 2
-
2017-12-21 21:16
Kraj jak każdy inny
Jeżeli ktoś nie rozumie ,nie kradnij wtedy musi być bat w postaci srogiej kary.Dla uczciwych nagroda ,dla złodziei kara adekwatna do przewinienia. I tak powinno być skonstruowane prawo z transparentnymi przepisami a nie na zasadzie co ustawodawca miał na myśli....PRAWO jest do zmiany nawet nie do poprawek
- 0 0
-
2017-12-20 18:42
Wolisz po gdyńsku? (1)
W Gdyni nie mają takich problemów, bo nie mają inwestycji.
- 8 2
-
2017-12-20 19:11
Każdy z nas się składa na takie buble, szkoda się produkować
Niektórzy nie rozumieją dlaczego ten kraj nie jest bogaty i jak wiele tracimy przez korupcję .Trzeba my myśleć daleko do przodu ,niż tylko tu i teraz przez pryzmat własnej kieszeni .
- 4 4
-
2017-12-20 18:30
prawdziwy znawca jesteś
no szacunek
z Trumpem to już przegadałeś czy z May???- 4 0
-
2017-12-20 16:53
Najzabawniejsi są kolesie którzy budowali Wróbla Staw i dawali 5 lat gwarancji, Na domy 5 lat gwarancji! Dobre, powiem więcej, takie sobie.
- 6 3
-
2017-12-20 15:18
Inwestor daje 193
najniższa oferta 191,7 czyli 1,3 poniżej zakładanego budżetu
- 12 1
-
2017-12-21 17:38
Patrząc na mapkę nr 2 wietrzę jakiś absurd. (1)
Tramwaj po przebyciu odcinka na zapleczu Diabełkowa pod żadnym pozorem nie powinien kierować się tunelem (koszty , kąt pochylenia trasy !!!!) przez rejon ulicy Wileńskiej ,lecz przygotowanym już (i splantowanym) odcinkiem na tyłach osiedla przy ulicach Morenowej , Edisona ,Volty i wychodzić do istniejącej estakady w rejonie pomiędzy sklepem LIDL a Carrefourem. Projektowanie linii tramwajowej w tak ekstremalnie zabudowanym i trudnym terenie świadczy o "fachowości" planistów.
- 3 1
-
2017-12-21 20:07
A może uratowali tym sposobem...
...działkę po jakiś apartamentowiec...
- 0 1
-
2017-12-21 09:47
Gdańska nie stać na tramwaje. (3)
Komunikacja tramwajowa wymaga wysokiego stopnia kultury technicznej, aby zapewnić jej sprawne i nieuciążliwe funkcjonowanie. Niestety, w Gdańsku na tory wypychany jest zdezelowany tabor, który się psuje i generuje hałas większy niż komunikacja samochodowa(przewożąca zdecydowanie więcej osób). Torowiska, zrobione "po taniości", remontowane co 15-20 lat bardziej przypominają górską kolejkę z Disneylandu niż szlak komunikacyjny. Wszystko bardziej przypomina "dopinanie" zadań "pięciolatki" wyznaczonych przez KC niż normalny rozwój miasta.
- 3 4
-
2017-12-21 10:34
ruch samochodowy i więcej osób (2)
a to dobre
chyba zajmujący więcej miejsca
gdybyś wpakował każdą osobę z tramwaju do osobnego samochodu, to miałbyś zapchane podwale przedmiejskie od zieleniaka do hotelu / przychodni
już nie wspominając o skm
jak widziałem akcje, że była awaria skm i Ci wszyscy ludzie wylewali się np. na główną ulice, czekając na autobus zastępczy (gdzie ja akurat jechałem na rowerze, żeby nie było:)) to zastanawiałem się, co to by była za masakra, gdyby każdy z nich musiał jeździć autem- 2 2
-
2017-12-21 20:05
Miłośnik "rozwoju" nie umie czytać ze zrozumieniem
Nic dziwnego. Ale co do meritum - nie zaprzeczasz, że Gdańska nie stać na komunikację o poziomie technicznym godnym "miejsca w Europie" i XXI wieku?
- 1 1
-
2017-12-21 15:01
dobowy ruch przy gumedzie...
...to ok. 70000 pojazdów na dobę. Pojazdów, nie osób. Ile przewozi SKM?
Poza tym nie pisałem o SKM, tylko o tramwajach, i o ich technicznym stanie.- 1 1
-
2017-12-21 00:36
Po co przesiadki (1)
Żeby dojechać z migowa do osiedla cztery pory to najpierw trzeba pojechać albo tramwajem do pętli na siedlcach ,potem 175 do pętli świętokrzyska a potem autobus 213 albo autobusem do piekarniczej ,potem przesiadka na 162 lub 262 i do pętli świętokrzyska i potem 213.Nie wiem ale to ogólnie porażka .Rano stoi się na przystankach i czeka szczególnie na 162 lub 262 bo jaśkowa dolina jest zakorkowana i autobusy nie przyjeżdżają punktualnie co za tym idzie nie można zdążyć na 213 .Masakra.175 tez często stoi na światłach i 213 odjeżdża zanim 175 dojedzie.Nie wiem ale te pętle przesiadkowe to nie zdają chyba egzaminu.Lepiej żeby wydłużyć trasę i jechać jednym środkiem lokomocji do celu.Niż marznąć na przystankach przesiadając się kilka razy
- 15 2
-
2017-12-21 18:46
Rano nie jest zakorkowana Jaśkowa Dolina, tylko Havla. Po południu Łostowicka przy cmentarzu. Powinny byc buspasy na Havla i Łostowickiej.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.