• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska i tramwaj za ponad 190 mln zł

Michał Brancewicz
20 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej wraz z linią tramwajową.

Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na przedłużenie ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ulicami Jabłoniową i Warszawską zobacz na mapie Gdańska. Za wybudowanie jednej nitki jezdni i linii tramwajowej wykonawcy chcą od 191 mln do 282 mln zł. Pasażerowie i kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy latem 2019 roku.



Czekasz na realizację Nowej Bulońskiej?

Do realizacji inwestycji zgłosiło się początkowo 16 podmiotów. We wstępnej fazie kwalifikacji odpadła jedna firma - Most z Sopotu. Ostatecznie oferty złożyło siedem z nich (lista na końcu tekstu).

Z tego grona najkorzystniejsza okazała się propozycja konsorcjum spółek NDI z Sopotu oraz ich partnerów: Balzola Polska i Construcciones Promociones Balzola z Hiszpanii, która opiewała na 191,7 mln zł.

Kolejna oferta była aż o 46 mln zł wyższa (237,8 mln zł), złożyło ją konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA i Coalvi S.A.

Z kolei najwyżej swoje usługi wyceniło konsorcjum Mosty Łódź, TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 282,6 mln zł.

Inwestor, czyli DRMG, gotów jest wyłożyć na ten cel 193 mln zł.

O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie minimalnego okresu gwarancji. W przypadku tego drugiego kryterium, wszyscy dołożyli do 24 miesięcy dodatkowe trzy lata.

- Wykonawcę wybierzemy na początku przyszłego roku - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Prace na dobre ruszą wiosną. Zgodnie z zapisami przetargowymi realizacja ma się zakończyć do 31 lipca 2019 roku.

Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Skorzystają z niej także mieszkańcy Jasienia i Ujeściska.

Trasa rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia, która będzie rozchodzić się na dwie nitki na obu biegunach inwestycji, by wpasować się w istniejący układ drogowy.

Wzdłuż drogi powstanie dwutorowa trasa tramwajowa z pięcioma przystankami, która biec będzie po wschodniej stronie nowej jezdni.

W ramach inwestycji powstanie też 2,9 km dróg dojazdowych do Nowej Bulońskiej oraz droga dla rowerzystów.

Warto pamiętać, że w przyszłości, dzięki Nowej Bulońskiej oraz planowanej Nowej Politechnicznej, uda się połączyć linią tramwajową Południe Gdańska z Wrzeszczem bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.

Oferty złożone w przetargu na budowę Nowej Bulońskiej:
  1. NDI S.A. i NDi Sp. z o.o. - 191,7 mln zł
  2. Aldesa Polska i Coalvi - 237,8 mln zł
  3. Firma Gotowski i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. - 241,5 mln zł
  4. Trakcja PRKIT i AB Kauno - 255,4 mln zł
  5. Budimex - 264 mln zł
  6. MTM i Rajbud - 270,4 mln zł
  7. Mosty Łódź S.A., Tor-kar-sson i  WPRD Gravel - 282,6 mln zł

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • "Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia" (8)

    Jak to na razie? Znowu jakaś prowizorka, która się rozpadnie po kilku latach? Czemu od razu nie zbudują wszystkiego do końca dobrze?

    • 47 17

    • druga jezdnia nigdy nie powstanie, bo jest niepotrzebna! (7)

      masz proste nowe torowisko tramwajowe i drogę dla rowerów. samochód zostaw u siebie w żukowie czy baninie

      • 21 20

      • Mieszkańcy Gdańska też posiadają samochody (1)

        • 20 14

        • to że je posiadają to nie znaczy że muszą z nich korzystać na małe odległości

          dowożenie dzieci do szkół samochodami rodziców to zabieranie im dzieciństwa,

          Jeżdżenie samochodem do pracy w korkach to marnowanie swojego zdrowia i zdrowia wielu innych mieszkańców

          prymitywnym hejterom korzystającym z trzech pedałów, mającym ograniczoną zdolność do refleksji nasze stanowcze NIE!

          • 2 3

      • (1)

        W żukowie czy baninie to chyba ty mieszkasz słoju.

        • 17 4

        • Do budy cebulaku.

          • 1 8

      • Oby

        • 0 4

      • hieny samochodowe zaraz cie zjedzą za tą wypowiedz

        • 10 6

      • Co z tego że jest proste torowisko tramwajowe

        skoro aby przejechać kilka przystanków trzeba liczyć kilkadziesiąt minut na to?

        • 12 0

  • tyle kasy na słoiki co płacą podatki w Ostródzie, Mrągowie czy Włocławku? (3)

    • 28 23

    • Ciekawe

      Część " słoików " ma w Gdańsku spółki prawa handlowego a te płacą podatki w Gdańsku. Najpierw myśl potem pisz idioto.

      • 11 5

    • To powiedz mi chłopie, dlaczego wpływ do budżetu Gdańska jest z roku na rok coraz większy

      I w tym roku przekroczył 3 mld zł, skoro słoiki nie płaca tutaj podatków. Skąd te pieniądze się biorą?

      • 9 4

    • Gdyby nie "słoiki" to byś mieszkał w pustym mieście z zaszczanymi bramami przez rodowitych gdańszczan z mieszkań socjalnych

      • 1 2

  • Ale jak to... nie malują farbą, tylko budują nową drogę? Przecież to niemożliwe

    • 22 1

  • Super ta droga jest bzo potrzebna!!!

    • 19 4

  • NDI

    Czy to przypadek ze miesiąc temu nawozili haldy piasku w te rejony robiąc Kongo w okolicy?

    • 40 5

  • :) (5)

    o..i zupełnie przez przypadek NDI od miesiąca składuje ziemię z innej inwestycji na Morenie - na co zupełnie przez przypadek miesiąc temu wydało zgodę miasto...i co zgodnie z informacją z miasta nie miało żadnego związku z budową Nowej Bulońskiej ... kto by pomyślał :)

    • 49 8

    • (3)

      Jeśli tak było złóż doniesienie do prokuratury, bo kto widział łamanie prawa i tego nie zgłosił również podlega karze z k.k. :P

      • 14 3

      • (1)

        A tu akurat nie masz racji. Doczytaj kk. Obowiązek denuncjacji jest mocno ograniczony do czynów, z ktorych zdaje się każdy jest zagrożony karą 25 lat.
        W pozostałych przypadkach mowa jedynie o obowiązku moralnym, ale nie prawnym.

        • 0 2

        • tak zgadza się - art 240 kk

          • 0 1

      • Aczkolwiek również w mojej opinii, posiadając wiedzę na temat potencjalnej korupcji, należy powiadomić stosowne organa. A tych jest do wyboru do koloru.

        • 0 0

    • zgody miasta nigdy nie bylo

      to tylko fantazje dziennikarzyn

      • 9 2

  • Jeden pas to kiepski żart (1)

    Ta droga to będzie wylot z Moreny na AK i obwodnicę. Bez dwóch pasów Myśliwska i Gronostajowa dalej będą tranzytowymi ulicami zamiast osiedlowymi jak były projektowane.

    • 29 20

    • To jest droga dla tramwaju - chcesz więcej to przesiadz się na tramwaj

      • 14 6

  • Gdańsk (4)

    czyli jak przy okazji budowy tramwaju, wyciągnąć kasę na ulicę dla samochodów

    dobrze, że w ogóle droga dla aut jest budowana
    priorytet, to tramwaj

    no i dobrze, że to jest zupełnie nowa droga, a nie jakieś patologiczne poszerzanie już istniejącej, jak nowa słowackiego, która teraz jest prawie tak samo zapchana, jak przed poszerzeniem

    ale my te teorie o ruchu drogowym musimy sami sprawdzić, te doświadczenia innych, to musi być jakieś oszustwo, przecież więcej pasów, to mniejsze korki:P

    • 23 14

    • (3)

      Podwale Przedmiejskie przed remontem w stronę Elbląga - trzy pasy zero korków. Za parę lat po remoncie dwa pasy i duże korki

      • 8 6

      • POG - mówi Ci to coś?

        90% ruchu poszło obwodnicą, trzy pasy to nieporozumienie.

        • 4 6

      • (1)

        podwale przedmiejskie zawsze było jest i będzie zakorkowane. Bez znaczenia ile pasów jest

        • 4 3

        • mylisz się - w stronę Elbląga nie było zapchane bo nic nie hamowało ruchu, przez to odbywał się płynnie. W odróżnieniu od np Traktu Św Wojciecha.

          • 0 1

  • chodniczek nie za szeroki? ;-) (3)

    Wszystko fajnie , to że jest nowa inwestycja itp ale czemu znowu piesi sa traktowani po macoszemu ? chodnik o szerokości 1,5 m ( to jest jakieś minimum wg prawa?)
    Wg slajdów to: 1 pas (nie jezdnia) dla aut to 3,5m, ścieżka rowerowa 3,5m a peisi niech sie tłoczą :-)

    • 15 7

    • (1)

      3.5m pas?1 wow to standard ekspresowki.
      Dla drogi miejskiej maks 2.25 jest.

      • 4 3

      • Minimalna szerokość pasa ruchu w Polsce to 2,75 m. Na drogach o dużym natężeniu w miastach stosuje się 3-3,5 m. Szerokość na polskich autostradach to 3,75 m.

        • 3 0

    • piesi będą tam chodzić tylko do przystanków tramwajowych

      jaki jest sens chodzenia pieszo wzdłuż drogi, przy której nie stoją budynki?

      Na spacer pieszy lepiej wybrać się gdzieś dalej.

      • 3 0

  • Czy to ma być ze złota ?

    Czy ostatni skok budynia ?

    • 10 24

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane