- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (55 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (59 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (273 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (195 opinii)
- 5 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (256 opinii)
Nowa Bulońska i tramwaj za ponad 190 mln zł
Przebieg ul. Nowej Bulońskiej wraz z linią tramwajową.
Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na przedłużenie ul. Bulońskiej do skrzyżowania z ulicami Jabłoniową i Warszawską . Za wybudowanie jednej nitki jezdni i linii tramwajowej wykonawcy chcą od 191 mln do 282 mln zł. Pasażerowie i kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy latem 2019 roku.
Z tego grona najkorzystniejsza okazała się propozycja konsorcjum spółek NDI z Sopotu oraz ich partnerów: Balzola Polska i Construcciones Promociones Balzola z Hiszpanii, która opiewała na 191,7 mln zł.
Kolejna oferta była aż o 46 mln zł wyższa (237,8 mln zł), złożyło ją konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA i Coalvi S.A.
Z kolei najwyżej swoje usługi wyceniło konsorcjum Mosty Łódź, TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 282,6 mln zł.
Inwestor, czyli DRMG, gotów jest wyłożyć na ten cel 193 mln zł.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie minimalnego okresu gwarancji. W przypadku tego drugiego kryterium, wszyscy dołożyli do 24 miesięcy dodatkowe trzy lata.
- Wykonawcę wybierzemy na początku przyszłego roku - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Prace na dobre ruszą wiosną. Zgodnie z zapisami przetargowymi realizacja ma się zakończyć do 31 lipca 2019 roku.
Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Skorzystają z niej także mieszkańcy Jasienia i Ujeściska.
Trasa rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej , skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską , przecinając wcześniej ul. Stolema . Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej .
Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia, która będzie rozchodzić się na dwie nitki na obu biegunach inwestycji, by wpasować się w istniejący układ drogowy.
Wzdłuż drogi powstanie dwutorowa trasa tramwajowa z pięcioma przystankami, która biec będzie po wschodniej stronie nowej jezdni.
W ramach inwestycji powstanie też 2,9 km dróg dojazdowych do Nowej Bulońskiej oraz droga dla rowerzystów.
Warto pamiętać, że w przyszłości, dzięki Nowej Bulońskiej oraz planowanej Nowej Politechnicznej, uda się połączyć linią tramwajową Południe Gdańska z Wrzeszczem bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.
- NDI S.A. i NDi Sp. z o.o. - 191,7 mln zł
- Aldesa Polska i Coalvi - 237,8 mln zł
- Firma Gotowski i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. - 241,5 mln zł
- Trakcja PRKIT i AB Kauno - 255,4 mln zł
- Budimex - 264 mln zł
- MTM i Rajbud - 270,4 mln zł
- Mosty Łódź S.A., Tor-kar-sson i WPRD Gravel - 282,6 mln zł
Opinie (205) 6 zablokowanych
-
2017-12-20 14:51
"Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia" (8)
Jak to na razie? Znowu jakaś prowizorka, która się rozpadnie po kilku latach? Czemu od razu nie zbudują wszystkiego do końca dobrze?
- 47 17
-
2017-12-20 14:52
druga jezdnia nigdy nie powstanie, bo jest niepotrzebna! (7)
masz proste nowe torowisko tramwajowe i drogę dla rowerów. samochód zostaw u siebie w żukowie czy baninie
- 21 20
-
2017-12-20 14:55
Mieszkańcy Gdańska też posiadają samochody (1)
- 20 14
-
2017-12-21 11:39
to że je posiadają to nie znaczy że muszą z nich korzystać na małe odległości
dowożenie dzieci do szkół samochodami rodziców to zabieranie im dzieciństwa,
Jeżdżenie samochodem do pracy w korkach to marnowanie swojego zdrowia i zdrowia wielu innych mieszkańców
prymitywnym hejterom korzystającym z trzech pedałów, mającym ograniczoną zdolność do refleksji nasze stanowcze NIE!- 2 3
-
2017-12-20 14:55
(1)
W żukowie czy baninie to chyba ty mieszkasz słoju.
- 17 4
-
2017-12-20 15:01
Do budy cebulaku.
- 1 8
-
2017-12-20 14:55
Oby
- 0 4
-
2017-12-20 15:02
hieny samochodowe zaraz cie zjedzą za tą wypowiedz
- 10 6
-
2017-12-20 17:48
Co z tego że jest proste torowisko tramwajowe
skoro aby przejechać kilka przystanków trzeba liczyć kilkadziesiąt minut na to?
- 12 0
-
2017-12-20 15:02
tyle kasy na słoiki co płacą podatki w Ostródzie, Mrągowie czy Włocławku? (3)
- 28 23
-
2017-12-20 18:52
Ciekawe
Część " słoików " ma w Gdańsku spółki prawa handlowego a te płacą podatki w Gdańsku. Najpierw myśl potem pisz idioto.
- 11 5
-
2017-12-20 20:12
To powiedz mi chłopie, dlaczego wpływ do budżetu Gdańska jest z roku na rok coraz większy
I w tym roku przekroczył 3 mld zł, skoro słoiki nie płaca tutaj podatków. Skąd te pieniądze się biorą?
- 9 4
-
2017-12-21 16:08
Gdyby nie "słoiki" to byś mieszkał w pustym mieście z zaszczanymi bramami przez rodowitych gdańszczan z mieszkań socjalnych
- 1 2
-
2017-12-20 15:05
Ale jak to... nie malują farbą, tylko budują nową drogę? Przecież to niemożliwe
- 22 1
-
2017-12-20 15:23
Super ta droga jest bzo potrzebna!!!
- 19 4
-
2017-12-20 15:27
NDI
Czy to przypadek ze miesiąc temu nawozili haldy piasku w te rejony robiąc Kongo w okolicy?
- 40 5
-
2017-12-20 15:29
:) (5)
o..i zupełnie przez przypadek NDI od miesiąca składuje ziemię z innej inwestycji na Morenie - na co zupełnie przez przypadek miesiąc temu wydało zgodę miasto...i co zgodnie z informacją z miasta nie miało żadnego związku z budową Nowej Bulońskiej ... kto by pomyślał :)
- 49 8
-
2017-12-20 15:54
(3)
Jeśli tak było złóż doniesienie do prokuratury, bo kto widział łamanie prawa i tego nie zgłosił również podlega karze z k.k. :P
- 14 3
-
2017-12-21 07:39
(1)
A tu akurat nie masz racji. Doczytaj kk. Obowiązek denuncjacji jest mocno ograniczony do czynów, z ktorych zdaje się każdy jest zagrożony karą 25 lat.
W pozostałych przypadkach mowa jedynie o obowiązku moralnym, ale nie prawnym.- 0 2
-
2017-12-21 08:46
tak zgadza się - art 240 kk
- 0 1
-
2017-12-21 07:42
Aczkolwiek również w mojej opinii, posiadając wiedzę na temat potencjalnej korupcji, należy powiadomić stosowne organa. A tych jest do wyboru do koloru.
- 0 0
-
2017-12-20 16:00
zgody miasta nigdy nie bylo
to tylko fantazje dziennikarzyn
- 9 2
-
2017-12-20 15:29
Jeden pas to kiepski żart (1)
Ta droga to będzie wylot z Moreny na AK i obwodnicę. Bez dwóch pasów Myśliwska i Gronostajowa dalej będą tranzytowymi ulicami zamiast osiedlowymi jak były projektowane.
- 29 20
-
2017-12-20 16:39
To jest droga dla tramwaju - chcesz więcej to przesiadz się na tramwaj
- 14 6
-
2017-12-20 15:40
Gdańsk (4)
czyli jak przy okazji budowy tramwaju, wyciągnąć kasę na ulicę dla samochodów
dobrze, że w ogóle droga dla aut jest budowana
priorytet, to tramwaj
no i dobrze, że to jest zupełnie nowa droga, a nie jakieś patologiczne poszerzanie już istniejącej, jak nowa słowackiego, która teraz jest prawie tak samo zapchana, jak przed poszerzeniem
ale my te teorie o ruchu drogowym musimy sami sprawdzić, te doświadczenia innych, to musi być jakieś oszustwo, przecież więcej pasów, to mniejsze korki:P- 23 14
-
2017-12-20 17:04
(3)
Podwale Przedmiejskie przed remontem w stronę Elbląga - trzy pasy zero korków. Za parę lat po remoncie dwa pasy i duże korki
- 8 6
-
2017-12-20 17:28
POG - mówi Ci to coś?
90% ruchu poszło obwodnicą, trzy pasy to nieporozumienie.
- 4 6
-
2017-12-20 17:41
(1)
podwale przedmiejskie zawsze było jest i będzie zakorkowane. Bez znaczenia ile pasów jest
- 4 3
-
2017-12-21 10:20
mylisz się - w stronę Elbląga nie było zapchane bo nic nie hamowało ruchu, przez to odbywał się płynnie. W odróżnieniu od np Traktu Św Wojciecha.
- 0 1
-
2017-12-20 15:49
chodniczek nie za szeroki? ;-) (3)
Wszystko fajnie , to że jest nowa inwestycja itp ale czemu znowu piesi sa traktowani po macoszemu ? chodnik o szerokości 1,5 m ( to jest jakieś minimum wg prawa?)
Wg slajdów to: 1 pas (nie jezdnia) dla aut to 3,5m, ścieżka rowerowa 3,5m a peisi niech sie tłoczą :-)- 15 7
-
2017-12-20 17:42
(1)
3.5m pas?1 wow to standard ekspresowki.
Dla drogi miejskiej maks 2.25 jest.- 4 3
-
2017-12-21 06:33
Minimalna szerokość pasa ruchu w Polsce to 2,75 m. Na drogach o dużym natężeniu w miastach stosuje się 3-3,5 m. Szerokość na polskich autostradach to 3,75 m.
- 3 0
-
2017-12-21 11:43
piesi będą tam chodzić tylko do przystanków tramwajowych
jaki jest sens chodzenia pieszo wzdłuż drogi, przy której nie stoją budynki?
Na spacer pieszy lepiej wybrać się gdzieś dalej.- 3 0
-
2017-12-20 15:54
Czy to ma być ze złota ?
Czy ostatni skok budynia ?
- 10 24
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.