• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska ma już jezdnie i część torowiska

Maciej Naskręt
13 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Nowa Bulońska zaczyna nabierać kształtów. Widać już znaczne fragmenty układu drogowego oraz torów tramwajowych tej mierzącej 2,8-kilometra trasy, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Budowa ma się zakończyć latem tego roku.



Z której części infrastruktury Nowej Bulońskiej będziesz korzystał najczęściej?

W kwietniu minie rok od rozpoczęcia budowy Nowej Bulońskiej Północnej - trasy drogowo-tramwajowej między Jasieniem, Ujeściskiem i Moreną. Wykonawcą wartych 191 mln zł prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa.

Ostatni raz na budowie Nowej Bulońskiej byliśmy w listopadzie, od tamtego czasu wiele się zmieniło. Przede wszystkim widać już spore odcinki jezdni oraz torowiska. Roboty toczą się równolegle w wielu obszarach tej inwestycji.

W rejonie ul. Wołkowyskiej zobacz na mapie Gdańska trwają prace przy montażu podpór i prefabrykatów, będących elementami przyszłego mostu nad potokiem Siedleckim. Wykonano też drenaż nawodnionych skarp znajdujących się na tym odcinku.

Ustawiono również słupy oświetleniowe i słupy trakcyjne.

W rejonie Węzła Jasień zobacz na mapie Gdańska natomiast trwa budowa obiektów, w których prowadzona będzie obsługa przyszłej pętli. W ul. Piotrkowskiej zobacz na mapie Gdańska budowana jest z kolei kanalizacja deszczowa. Układane są też kable trakcyjne.

Przy ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska trwa budowa obiektów, w których prowadzona będzie obsługa przyszłej pętli, jak i tzw. stacji prostownikowej, która jest niezbędna do zasilenia sieci trakcyjnej.

  • Tory ułożone na fragmencie trasy tramwajowej
  • Widok na Nową Bulońską na wysokości Jasienia
  • Skrzyżowanie ul. Wołkowyskiej i ul. Nowej Bulońskiej
  • Ulica Bulońska i jej przedłużenie, czyli ul. Nowa Bulońska
  • Skrzyżowanie ul. Wołkowyskiej i ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej - będzie natomiast skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo została już zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do III kwartału 2019 roku.

Miasto Gdańsk zleciło ponadto spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od splotu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej) i osiedlem Lawendowe Wzgórze z ul. Nową Bulońską. Koszt inwestycji, która ma być gotowa na wiosnę, to ok. 11 mln zł.

Miejsca

Opinie (410) ponad 20 zablokowanych

  • Pomnik planowania dla planowania. (2)

    Pielgrzymka tramwajem naokoło przez Morenę, chociaż jest rezerwa w trasie W-Z z idealnym profilem pod szybki tramwaj... Jeszcze tylko ekrany i mamy kolejną gdańską trasę widokowo-krajoznawczą par excellence!

    • 21 2

    • Tylko jedno ale, mało kto by dylał do wuzetki z okolicznych osiedli, w związku z niską liczbą i odległością do przystanków. Tam mógłby powstać szybki tramwaj, ale chyba dla Karczemek i Kokoszek, a te już obsługuje PKMka. Poza tym albo tramwaj, albo wiadukt nad Łostowicką, bo tramwaj po wiadukcie będzie jeszcze droższy

      • 1 0

    • Dokładnie, ta trasa tramwajowa jest bez sensu

      • 0 1

  • Niech się lepiej zajmą odcinkiem, który będzie się łączył z Myśliwską

    Bo tam robota nadal leży a mieszkańcy chcieliby w końcu normalnie przechodzić przez jezdnię.

    ps. Panie redaktur, w ankiecie brakuje odpowiedzi "żadnej".

    • 12 1

  • (1)

    Nie rozumiem prowadzenia tej inwestycji. Zaczęli budowę od środka, zamiast zacząć od oddania skrajnych odcinków i przez to zminimalizować korki na Myśliwskiej i Leszczynowej. Inwestycja jest też opóźniona o 3 miesiące w stosunku do pierwotnego terminu oddania.

    • 13 4

    • Mądrego to i miło poczytać.

      • 3 0

  • panie redaktorze (6)

    NIe ma w gdansku dzielnicy Morena, Morena to nazwa spółdzielni mieszkaniowej.

    Nie życze sobie aby nierzetelność i ignorancja podpisana pana nazwiskiem, a propagowana przez portal trójmiasto.pl wprowadzała młodych ludzi w błąd..

    • 12 17

    • Idź nie życzyć sobie gdzie indziej. (4)

      29 lat żyję w Gdańsku i zawsze słyszałem o Morenie, nie o jakichś Pieckach i Migowie.

      Prościej poza tym jest powiedzieć komuś "Mieszkam na Morenie" niż "Mieszkam w Pieckach i Migowie". Właśnie... Jakby to było, w Pieckach czy na Pieckach? W zasadzie...idiotyczna nazwa.

      • 6 5

      • Można i w tym wieku być ignorantem, (3)

        aczkolwiek, żaden to powód do dumy.

        Wymagam od redaktora, rzetelności, wlasnie po to żeby mniej było takich jak ty.

        • 4 5

        • Żaden Słoik nie zmieni przyzwyczajeń mieszkańców - Dla wszystkich ten teren umownie to Morena

          Z ignorancją nie ma to nic wspólnego. To Ty jesteś ignorantem ignorując taki stan rzeczy.

          • 11 3

        • Nawet arcybiskup Głódz mówił....."byłem w kościele na Morenie." Chyba nie jest ignorantem ?

          • 5 2

        • Wymagać możesz gdy za coś płacisz. Za friko to możesz najwyżej grzecznie poprosić. komuna i darmocha się skończyły.

          • 0 0

    • morena to nazwa zwyczajowa i już

      zawsze każdy mówił: mieszkam na morenie, jade na morene, skinheadzi z moreny.

      • 8 1

  • Po co ta droga? Szkoda pieniędzy (3)

    Priorytetem powinna być komunikacja miejska, ścieżki rowerowe i chodniki.
    Więcej samochodów to więcej korków, to nie wieś gdzie wszyscy na rynek walą samochodami, czas się przyzwyczaić, czas zacząć edukować ludzi.
    Jak wszyscy wsiądą do samochodów to nawet czteropasmówka nie pomoże a miasta będą wyglądały jak plątanina nitek autostrad.

    • 13 12

    • (2)

      Ta droga zawiera także tramwaj

      • 1 1

      • Powinna być tylko linia tramwajowa + ścieżka rowerowa (1)

        Dużo taniej i widać by było że włodarze rozumieją co to miasto.
        Zaoszczędzone środki można by przeznaczyć na kolejne linie tramwajowe

        • 2 2

        • warto pomyśleć o zwiększeniu taktu PKM po jej elektryfikacji

          • 0 1

  • Czas wyborow

    Drugi raz w tyg. o n. bulonskiej

    • 4 1

  • Kiedy tramwaj z Moreny do Wrzeszcza? (3)

    Najlepiej przez Smoluchowskiego żeby coraz większy i wciąż rozbudowujący się szpital miał sensowną komunikację - jest tam na to miejsce a przy okazji nie będzie konfliktu z mieszkańcami Boh. Getta ani rujnowaniem Do Studzienki.

    • 24 2

    • Jestem za, ale dalej lepiej pod wiaduktem przy Carrefourze (2)

      Bo jak puszczą przy Swissmedzie Wileńską to może i Morena będzie lepiej skomunikowana z Wrzeszczem (i tak jest już dobrze), ale znacząco się wydłuży czas jazdy z dalszych dzielnic.

      • 5 1

      • Dlaczego nie Wileńską? (1)

        Wszystkie warianty zakładały Wileńską - dopiero poniżej są trzy wersje

        • 2 2

        • Nie... Pierwotna wersja to właśnie pod wiaduktem Rakoczego

          Później dopiero uroił się pomysł Wileńska

          • 5 1

  • Dobrze, że będzie to zwężenie bo inaczej to korków (1)

    by nie było.

    • 9 2

    • Dobrze, że są samochody, bo inaczej by korków nie było, nawet, gdyby było sto zwężeń.

      • 1 0

  • Co z Nową Politechniczną? (2)

    Napiszcie proszę o planach Nowej Politechnicznej. Na Nowej Bulońskiej jest przystanek o tej nazwie, co sugeruje, że trasa będzie wiodła równolegle do ul. Piekarniczej. oraz pod ul. Rakoczego i dalej przy GPNT. To już potwierdzona koncepcja?

    • 8 1

    • Bo to by było najkorzystniejsze (1)

      Tramwaj pod Wileńską to jakiś poroniony pomysł. On ma szybko dowieźć ludzi z południowo-zachodnich dzielnic na dolny taras, a nie przeciskać się przez Morenę.

      • 4 1

      • Zgadzam się

        Właśnie dlatego pytam, bo uważam, że linia tramwajowa (i ewentualnie droga) powinny biec jak najkrótszą drogą do Wrzeszcza. Gdy wjadą dodatkowe linie na węzeł Rakoczego-Bulońska-Jaśkowa to nawet tramwaje będą stały w korkach w tym miejscu. Wytyczenie nowej trasy Galerii Morena i GPNT to wg mnie sensowniejszy wariant.

        • 3 1

  • Z czego tak się cieszcie?

    I tak będziecie stać w korku tylko szybciej.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane