• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska opóźniona. Budowa estakady do wiosny 2020

Michał Brancewicz
23 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Słup wysokiego napięcia w pobliżu estakady musi zostać przeniesiony, co spowoduje kilkumiesięczne opóźnienia w budowie obiektu. Tym samym cała Nowa Bulońska zostanie otwarta wiosną 2020 r.

Nowa Bulońska - droga, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną - zostanie otwarta na całej długości dopiero wiosną 2020 r. Wszystko z powodu konieczności przeniesienia słupa wysokiego napięcia, który stoi w pobliżu estakady powstającej na trasie, co o kilka miesięcy opóźni jej budowę. Natomiast otwarcie linii tramwajowej biegnącej wzdłuż nowej drogi nastąpi w maju przyszłego roku.



Opóźnienia w realizacji inwestycji:

O tym, że budowa Nowej Bulońskiej Północnej potrwa dłużej niż do lipca 2019 r., co wynikało z kontraktu zawartego przez DRMG z firmą NDI, pisaliśmy już kilka miesięcy temu. Wówczas, ze względu na pomysł wydłużenia trasy tramwajowej do właśnie budowanej szkoły, termin oddania infrastruktury torowej został przesunięty na połowę 2020 r. Również układ drogowy miał zostać oddany później, bo pod koniec tego roku.

Nowa Bulońska: wiadukt dopiero na wiosnę



Teraz okazuje się, że nowa droga o długości 2,6 km zostanie udostępniona kierowcom jeszcze później.

- Ze względu na protest mieszkańców dotyczący lokalizacji słupa linii wysokiego napięcia i związaną z tym procedurę zmiany jego lokalizacji oraz uzyskania wszystkich niezbędnych uzgodnień, które wstrzymały realizację robót ziemnych na obiekcie mostowym, a tym samym opóźniają wykonanie robót związanych z układaniem kolejnych warstw nawierzchni drogowej i torowej na długości całego obiektu mostowego - prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa Bulońska: fragmenty jezdni oddane w tym roku



Inne fragmenty Nowej Bulońskiej mają zostać otwarte wcześniej.

- 30 listopada planowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - zapowiada Zakrzacka.

Nowa Bulońska: tramwaj w maju



Skróci się za to termin oddania trasy tramwajowej biegnącej równolegle do Nowej Bulońskiej. Ma się to stać w maju 2020 r.

Za wybudowanie Nowej Bulońskiej Północnej w pierwotnej wersji firma NDI miała zainkasować 191,7 mln zł. Jednak kontrakt został rozszerzony o dodatkowe elementy, m.in. odcinek trasy tramwajowej o długości 320 m wraz z przystankiem, co wiązało się ze wzrostem kosztów o ok. 48 mln zł.

Opinie (466) ponad 20 zablokowanych

  • Tragedia, kolejne opóźnienie. (49)

    Po zakończeniu inwestycji firma ogłosi bankructwo? Widać tam wiele niedoróbek.

    • 183 54

    • (17)

      Czyli co, jak projektowali, to nie widzieli tego słupa?

      • 48 12

      • jest napisane ze mieszkańcy protestowali (12)

        • 18 18

        • Aaaa czyli rok opoznienia bo słup (4)

          Jedź teraz i zobacz ile tam osób pracuje. Później napij się wody i przeczytaj ten tekst na dulmiasto.pl jeszcze raz.

          • 27 8

          • Zmień pampersa

            • 6 18

          • Czyli co, Pan Mietek ma sobie słup wykopać i przestawić? (2)

            Do takich rzeczy trzeba zrobić projekt itp...

            • 5 2

            • Wyobraź sobie ze trzeba , to nie bateryjka na 1,5 V

              • 1 2

            • a niewiedzieli o tym wcześniej??????

              Dulkiland.pl

              • 0 0

        • Czas na protesty mieszkańców jest w procesie opiniowania projektu budowlanego (2)

          Każdy w zakresie oddziaływania dostaje powiadomienie i ma pełne prawo wnieść uwagi, do których projektant musi się odnieść.
          Na etapie budowy nie można już przenosić sobie słupa na inne miejsce.
          Ten powód to ściema, podobnie jak z tą linią tramwajową.
          48 baniek (czyli 20% całej inwestycji) za 320 m linii tramwajowej po pustym polu to niezły wał.

          • 31 4

          • Czy to pierwszy raz (1)

            Teraz wiadomo dlaczego PO chce znieść CBA

            • 18 8

            • Bo nie reagują, jak ktoś dostanie parę kamienic od bezdomnego?

              • 14 3

        • Bo wcześniej nie było słupa? (3)

          Poważne inwestycje uwzględniają tego typu opóźnienia. Na tej budowie po prostu nie ma robotników. Tyle w temacie.

          • 18 3

          • Kocham ludzi, dla których taka inwestycja to banda roboli z łopatami... (2)

            A słupy można sobie ot tak przenosić, gdzie się podoba, bez przygotowania, bo po co ludziom prąd?

            • 4 14

            • Właśnie myślałem, że to praca fachowców, którzy korzystają z planów przy robieniu projektu

              Panie Januszu Głupiomądry

              • 10 0

            • KOchasz wyboróców PIS ?

              ds

              • 0 2

      • Czytać nie umiesz? Napisane jest że mieszkańcy chcieli jego przeniesienia (1)

        • 3 7

        • Mieszkańcy.

          Szkoda że mieszkańcy nie byli projektantami całej budowy.Poco nam mądrzy projektanci drogowi skoro mieszkańcy są mądrzejsi.

          • 20 8

      • Widzieli tyle ze nie przewidzieli protestów mieszkańców . A dlaczego mieszkańcy oprotestowali? A dlatego że jak wyborach do Senatu - mają prawo do protestu.

        • 11 5

      • Jesienia w lasach rosna grzyby. W Gdansku slupy

        • 8 2

    • Np jakich? (1)

      Bo taki z Ciebie znawca, że na etapoe budowy jesteś w stanie wyłapać niedoróbki. A może to są niedoróbki, bo budowa jeszcze trwa???
      O słupie wiedzieli i od początku miał być przeniesiony, jednak nowa lokalizacja została oprotestowana. To spowodowało wstrzymanie prac, projekt zamienny i wydłużyło całą inwestycję w tym miejscu.

      • 27 12

      • Do budowy

        Zajmijcie się budową, zamiast pisaniem komentarzy!

        • 17 9

    • (2)

      Kilka miesięcy bo stoi słup. A jak ktoś projektował przebieg drogi to miał widoczny na mapie przecież słup.Zobaczcie co się dzieje nad projektem Jabloniowej. Od 6 lat nie potrafią ogarnąć projektu. DRMG jest do wymiany !!!

      • 26 11

      • Ja chromolę....

        ....przeczytajcie najpierw informację a potem komentujcie.Przecież napisane jest, że jakiemuś pieniaczowi zaczął przeszkadzać słup WN , zapewne uruchomił biurokratyczne procedury z licznymi nastepstwami no a to musi trwać.

        • 14 13

      • Po co otwierasz sie jak pojęcia nie masz ???

        Jeteś niepiśmienny ? Czytanie ze zrozumieniem przekracza możliwosci ?

        • 0 1

    • Przecież wyraźnie napisano, z czego to wynika i nie są to przecież zaniedbania firmy. (2)

      Pewno autor komentarza pouczał także Małysza jak skakać, Lewandowskiego jak strzelać i Kurka jak serwować. ŻDŚ.

      • 16 14

      • Pouczał też członków OKW jak liczyć głosy

        Bo jakby co to liczymy jeszcze raz

        • 8 1

      • Ja serwuje kurki z jajecznica. Pycha

        • 1 3

    • dlaczego pani prezydent nie komentuje kolejnych opóźnień? (6)

      • 13 11

      • Zajęta jest (1)

        Lata po świecie i odbiera nagrody

        • 19 8

        • Konstytucja, Konstytucja, Testament to priorytety gdańskiej władzy.

          • 17 7

      • Piszesz kolejnych opóźnień . A z czego wynikają te opóźnienia tego juz nie piszesz .

        • 5 4

      • Jezeli zaplanujesz sobie spacer godzinny do Wrzeszcza ale stwierdzisz że pójdziesz jednak do Oliwy to godzinny spacer się wydłuży . Cudów nie ma .

        • 6 5

      • nie karmić trolla

        • 1 4

      • wystarczy, że Kacperek wszystko komentuje

        • 3 8

    • Tak? Proszę zdradź jakich

      • 1 1

    • Niedoróbki powiadasz , ale budowa jeszcze trwa. Może wskażesz te niedoróbki?!

      • 0 1

    • Gołym okiem widać niedoróbki. (6)

      Ostatnio malowali pasy na jezdni tzn. to nie są pasy a jakieś kleksy. Sam projekt pozostawia wiele do życzenia, szkoda słów i czasu.

      • 10 3

      • weź idź do lekarza

        • 3 9

      • Nowa Bulońska i Wołkowyska to porażka. (2)

        Lepiej pijak ręcznie pomalowałby pasy. Nie wiem czy mieli zepsutą maszynę ale przecież ktoś chyba nadzoruje tam prace nie tylko ze strony wykonawcy ale przede wszystkim miasta? To są pieniądze mieszkańców!

        • 7 2

        • Ja widziałem takiego "nadzorcę" w inżynierskim kasku (1)

          Gościu na oko niedawno po studiach

          • 10 2

          • A gdzie jak nie na placu budowy ma być inżynier na oko niedawno po studiach. No chyba ze są to studia teologiczne ale to juz nie inzynier.

            • 4 1

      • Szkoda słów powiadasz - nie pisz.

        • 1 1

      • Idz bo zasiłki sie skończą.

        No już, leć,

        • 0 1

    • (3)

      NDI to nie jest firmą krzak,budowała nasza autostde A1 i jeździmy po niej.

      • 4 8

      • NIe NDI (2)

        NDI dawała tylko koncesję. Autostradę faktycznie budowała Skanska.

        • 13 2

        • Coś pomyliłeś to było konsorcjum Skanska -NDI.

          • 3 1

        • Koncesję na co ?

          • 3 0

    • co jak spurek znajdzie na tej drodze chomika albo jakąś żabę?

      • 7 0

    • bankructwo ogłosi gmina po kolejnych aneksach

      • 4 0

    • skoro jeszcze trwają prace to są niedoróbki

      - o co ci chodzi ?, jakie niedoróbki ? piszesz dla samego pisania czy co ?

      • 3 0

  • (12)

    Nie no tak to my drugiej Japonii nie zbudujemy...

    • 140 24

    • Przeciez wiedzieli od samogo początku moi drodzy i kochani (1)

      Ze jest tam słup. Dramat i pewnie nikt za nic nie odpowie tylko my stoimy w korkach.

      • 11 5

      • czytaj ze zrozumieniem

        • 5 10

    • Uważam ze inwestycje drogowe i w baseny siadły za czasów Dulkiewicz (3)

      W ogóle ta pani nie nadaje się na prezydenta czy tez lidera tak samo jak Grzelak czy inni z otoczenia. Plazynski ma to cos tyle ze jest z PiS i poglądy niezgodne z moimi

      • 16 16

      • gorzelak na dwa slowa Polaka jest proszony do Niemców.

        • 8 0

      • Za czasów Dulkiewicz? Ona jest od 10 miesięcy! (1)

        A drogi i baseny buduje się latami

        • 5 6

        • Tak samo, jak narrację PiSu...

          Już trzeba zacząć, za 3 lata wybory...

          • 1 5

    • my?

      też bierzesz w tym czynny udział, czy tylko stękasz? :)

      • 3 2

    • Słupy Wysokiego napiecia stoja za miastem. Tam Sa słupy srednionapieciowe. ale i tak nie mozna budowac osiedli w ich (1)

      " Wszystko z powodu konieczności przeniesienia słupa wysokiego napięcia," Czytaj więcej na

      .. ale i tak nie mozna budowac osiedli w ich sasiedztwie
      co robi sie na morenie nagminnie. skutki bedą fatalne.

      • 7 2

      • bzdura

        jest norma pozwalająca budować trzy metry od przewodów linii 110kV, które jak najbardziej są liniami napięcia wysokiego (powyżej 60kV, poniżej 200kV)

        • 1 0

    • bolek obiecał druga japonie

      • 6 0

    • Drugiej Japonii nie zbudujemy

      Bo nie jesteśmy Japończykami.
      Tam jak odgórne rozporządzenie że budujemy tak, to mało komu by przyszło do głowy buntować się. A u nas w? Ludzie czekają aż tylko pojawi się okazją do zasilania zamętu. Co z tego że projekt był dostępny? Co z tego że były konsultacje? Poczekajmy aż rusza z budową i wtedy protestujemy, by wydłużyć termin po złości. A na dokładkę zlatują się później sveny i inne trolle szydzace...

      • 3 1

    • Druga Japonia - nieaktualna

      Teraz budujemy IV Rzeczpospolitą Wolską z dwiema kaczywieżami

      • 2 1

  • Ta droga faktycznie może zmniejszyć korki na południu (32)

    ale korki pojawią się gdzie indziej. W dalszym ciągu jest za mało dobrych dróg, dobrej komunikacji i dobrych urzędników (takich co wiedzą co robią)

    • 138 33

    • to sie zdziwisz jak ci sie zmniejszą (2)

      w cuda nie wierze. Jedynie tramwaj i trasa rowerowa bedzie miec wpływ na polepszenie sytuacji.

      • 24 4

      • Morenę szlag trafi, tam będzie jeden wielki korek (1)

        • 29 1

        • Morenę szlag trafi

          Uwielbiam takie teksty...

          • 7 1

    • (5)

      Korki zawsze beda powstawaly, a drog zawsze bedzie za malo, bo samochodow przybywa.

      • 17 3

      • Najgorzej, że przybywa śmierdzących szrotów (4)

        W tym roku już można naprawdę było poczuć smog na ulicach Gdańska _ powinien być absolutny zakaz diesli i emitentów dużego poziomu spalin

        • 16 6

        • autobusy miejskie w pierwszej kolejności by wypadły :D

          • 11 3

        • To ciężarówki i autobusy również . Będą ludzi i towary rikszami wozić . Lubie takich mądrali.

          • 4 1

        • Diesli? Liczą się normy spalin. (1)

          Chcesz powiedzieć, że auto benzynowe z normą Euro3 jest bardziej eko od diesla Euro5? Zresztą diesle znacznie mniej palą. Zakładając, że palą 2,5 litra mniej na 100 kilometrów od benzyniaków to po 100 tys wychodzi nam 2500 litrów paliwa mniej. Co jest więc bardziej eko?

          • 6 8

          • A gdzie te diesle z euro5?

            Passat b5 ma euro2...

            • 9 2

    • korki się nie biorą z tego powodu, że dróg jest za mało, tylko dlatego, że samochodów jest za dużo (11)

      ilość samochodów przyrasta nieproporcjonalnie szybciej od możliwości likwidacji wąskich gardeł. Dodatkowo, każda nowa droga staje się automatycznie zachętą do korzystania z samochodu. Ilość samochodów zwiększa się tak długo, aż drogi są z powrotem zakorkowane. I nazwałbym to "naturalnym stanem zakorkowania", które jest tym większe im większa jest aglomeracja. I tak jest wszędzie na świecie, chyba że ja o czymś nie wiem.

      • 12 5

      • Liczba samochodów (2)

        Ilość to może być np. mąki

        • 5 1

        • postaram się zapamiętać

          • 4 0

        • Mówiąc szczerze to trochę tak, a troche nie.

          Tak, samochody liczymy na sztuki. Są policzalne. Powinno się mówić liczba.

          I zapewne tu poprzedni komentator popełnił nieświadomie błąd.

          Jednak można mówić także o ilości samochodów. Proszę zauważyć, że gdyby nagle wszystkie sztuki samochodów stojących w korku zamienić na mały, dwuosobowy (lub nawet 1-osobowy) elektryczny pojazd to ILOŚĆ samochodów się zmniejszyła i same korki czy problemy z parkowaniem częściowo zniknęły.

          Gdyby z kolej zamienić na wielkie pick upy czy vany, to nagle ILOŚĆ samochodów powiększyłaby się, co negatywnie wpłynęłoby na korki, spaliny, hałas.

          Wiem, że komentował Pan błędnie użycie słowa "ilość", jednak świadomie używanie "ilość samochodów" może mieć sens i też należy o tym mówić.

          Jeśli już musisz jeździć codziennie samochodem po mieście to może warto kupić dużo mniejszy, oszczędny i ekologiczny samochodów? A może skuter z zadaszeniem i 2 kołami z przodu.

          • 1 0

      • A dlaczego samochodów przybywa nieproporcjonalnie dużo? (7)

        Ano dlatego, że komunikacja zbiorowa jest tak wspaniale rozwinięta, skoordynowana i punktualna, że ludzie wolą już raczej postać w korkach niż korzystać z jej "dobrodziejstw"

        • 13 1

        • Jak już wspomniałem: korki są wszędzie na świecie tam, gdzie samochód przestał być dobrem luksusowym (3)

          Nawet w krajach ze wspaniałą komunikacją zbiorową i rozwiniętą siecią dróg rowerowych. Nie muszę też dodawać, że zbiorkomy jeżeli chodzi o komfort użytkowania w zasadzie nie mają szans z transportem indywidualnym. Już 1983 roku prof. Wojciech Suchorzewski (inżynier komunikacji zajmujący się badaniami pojemności komunikacyjnej śródmieścia Warszawy) zauważył coś, co dziś wydaje się oczywiste: Podróżowanie samochodem jest tak atrakcyjne, że samochód jest użytkowany w stopniu, wynikającym z przepustowości układu i pojemności parkingów". Moim zdaniem, w oparciu o obserwacje własne, jak i obserwacje osób zajmujących się badaniem transportu, rozbudowa sieci dróg rzadko kiedy ma sens: ponosi się olbrzymie koszty finansowe i niefinansowe, a celu, jakim jest skrócenie czasu podróży i tak się nie osiąga. Jedynie zwiększa się liczbę ludzi, którzy: " wolą już raczej postać w korkach". A to jest ekonomiczny, ekologiczny i społeczny absurd. Co oczywiście nie zmienia faktu, że oferta komunikacji zbiorowej należy cały poprawiać. tylko skąd wziąć na to środki, skoro się zadłużamy, żeby budować kolejne drogi?

          • 10 2

          • (1)

            Idac za tym tokiem rozumowania, Gdank nie powinien sie rozbudowywac. Bo to zacheca innych do przyjazdu z zwieksza problem z poruszaniem. Jezeli chca by ludziu przybywalo, naturalna sprawa jest rozbudowa infrastruktury. Chyba to oczywiste.

            • 3 2

            • Uściślijmy

              Rozbudowa dróg jako recepta na korki nie ma sensu. Budowa dróg, żeby dało się dojechać do nowych posesji, żeby skrócić drogę przejazdu np. ciężarówkom wiozącym niebezpieczne ładunki, czy żeby ominąć osiedla mieszkaniowe czy np. obszary chronionej natury to zupełnie inny temat.

              • 0 0

          • Korki są wszędzie tam, gdzie jest gęsta zabudowa. Naturalnie, że ludzie będą się przemieszczać. Czym większe miasto, tym większe odległości do pokonania. Korek może też powstać i na drogach rowerowych, na chodnikach i na torach tramwajowych. Zobaczcie jak wyglądają centra stolic krajów, w których nie każdy ma samochód.
            Szansa jest mała, że ktoś będzie mieszkał obok pracy, zwłaszcza, jak tworzy się strefy ekonomiczne, strefy przemysłowe, parki technologiczne, a tymczasem są sypialnie kilka kilometrów dalej. Do tego dochodzą ceny mieszkań.
            Jedną z szans na zmniejszenie korków jest zmniejszenie zapotrzebowania na przemieszczanie się, czyli praca i nauka zdalna, likwidacja prostych stanowisk pracy za pomocą autonomicznych robotów. Czy to wpłynie dobrze na zdrowie ludzkie i gospodarkę? To już inna sprawa.

            • 1 0

        • Po czesci tak. Ale w duzej mierze winna jest mentalnosc wg ktorej kazdy zawsze i wszedzie musi jechac samochodem

          • 1 3

        • (1)

          Korzystam i nie rozumiem tej krytyki komunikacji miejskiej . Największymi krytykami komunikacji miejskiej są ci którym sie nie chce pójść na przystanek i poczekać 5 minut na tramwaj czy autobus a później złorzeczą ze stoją w korkach no i pozostaje jeszcze sprawa parkowania . Kierowcy najchętniiej zaparkowaliby pod drzwiami. Proste wyliczenie , mam do przystanku minutę od domu ,tramwajem do centrum 7 przystanków jadę góra 14 minut , od tramwaju do celu mam 3 minuty, bilet kosztuje 1,50. Kiedy decyduję się na samochód 4 minuty na wyprowadzenie samochodu z garażu , jazda do centrum często ok 20 minut, parking -najpierw trzeba znaleźć wolne miejsce no i oczywiście je opłacić . Paliwo i wszystkie opłaty związane z parkowaniem -wybieram tramwaj chyba ze rzeczywiście muszę samochodem

          • 0 2

          • No jak masz tak blisko to się ciesz, jechałeś kiedyś z przesiadkami o 4.30 rano do pracy? Proponuję spróbować aaa i do centrum mam kilkanaście przystanków a od tramwaju mam około 15 minut... powodzenia życzę

            • 0 0

    • (3)

      Nie odrazu Kraków zbudowano, . Najpierw trzeba zbudować główny ciąg zeby do niego doprowadzić lokalne drogi . Gdańsk się rozbudowuje i konsekwencją budowy nowych osiedli jest rozbudowa systemu drogowego ale to wymaga czasu i pieniędzy. Inna sprawą jest to ze mieszkańcy chcieliby z tych osiedli wyjeżdżać autostradami .Tak sie nie da. Kupując mieszkanie trzeba przyjrzeć się również systemowi drogowymu i wtedy podjąć decyzję o kupnie. Z przysłowiowych sypialni zawsze będą korki rano kiedy ludzie jadą do szkół i pracy i popołudniu kiedy wracaja do domu.

      • 2 0

      • To jest stawianie sprawy na głowie (2)

        Jeśli się planuje rozwój miasta w określonym kierunku, to najpierw należy pomyśleć o drogach, torach tramwajowych itp. i przynajmniej zaplanować rezerwy terenowe pod ich zbudowanie, a dopiero potem dawać hurtowo zgody deweloperom na budowanie nowych osiedli. U nas oczywiście musi być na opak i efekty są jakie są.

        • 9 0

        • A gdzie tak jest? Ostatnio wjeżdżałem do Berlina od strony Kołbaskowa tak koło 15 godziny korek wyjażdżających z miasta miał ok 5 km , domyślam się że rano jest podobnie w drugą stronę . cudów nie ma

          • 0 0

        • A kto ma za to zapłacić .

          • 0 0

    • Nic się nie zmieni będzie gorzej. (5)

      Droga jest źle zaprojektowana to bubel urbanistyczny. Jakość wykonania też pozostawia sporo do życzenia. Już to ktoś napisał poniżej jedynie ścieżka rowerowa i tramwaj może poprawią sytuację pod warunkiem, że ten ostatni nie zapisuje się, a autobusy? Będą stać w korku bo z tego co widzę nikt nie przewidział bus pasa.

      • 5 0

      • Bus pasy potęgują korki (4)

        • 6 11

        • Nie minusuj gogusiu (3)

          Rozumiem że fakty cie irytują ,ale tak to już bywa u zaczadzonych lewacką ideologią

          • 3 9

          • Lewacką ideologią sobie mordy nie wycieraj (2)

            Po prostu nie masz racji i nie potrafisz zrozumieć dlaczego - ale to twoja wina, a nie bus-pasów. Sobie wymyśliłeś "lewacką ideologię" jako tarcze i odpowiedź na wszystko co nie jest zgodne z twoim sposobem postrzegania świata. Transport nie zna się na polityce.

            • 7 5

            • O czym ty mówisz człowieku??? (1)

              Chcesz mi powiedzieć, że zwężanie ulic, strefy 30km/h, robienie bus-pasów, powielanie przejść dla pieszych, hejt na przejścia podziemne, czyli jednym słowem utrudnianie ludziom życia to nie są lewackie wymysły???
              Przecież to lewacy mają taki pomysł,że wszystko wiedzą najlepiej, nakażą ci jeźdzcić transportem zbiorowym, nauczą twoje dziecko masturbacji, zrobią tęczowy piątek, zaraz ci mięsa zakażą jeść itd...itd...

              • 7 10

              • "Chcesz mi powiedzieć, że zwężanie ulic, strefy 30km/h, robienie bus-pasów, powielanie przejść dla pieszych, hejt na przejścia podziemne, czyli jednym słowem utrudnianie ludziom życia to nie są lewackie wymysły???" - dokładnie to napisałem, ty jakiś głupi jesteś, że się musisz dopytywać?

                • 3 3

    • Korki na poludniu

      A widziałeś te drogę? Masakra. Jeżdżę nią codziennie. A firma NDI to totalna porażka, jakiś wszystko robią na opak... nie wiem po co asfalty wylali jak teraz jeszcze przez pare miesięcy będzie jeździł ciężki sprzęt

      • 1 0

  • Jabłoniowa i jej wjazd na WZ jak i te tymczasowe rondo do Leszczynowej (10)

    To istne Indie. Zero oświetlenia a oznakowanie dramatyczne. Ludzie są zdezinformowani jak jechać. Idealne miejsce dla wyłudzaczy ubezpieczeń.

    • 173 9

    • Stoi znak pionowy, o co Ci chodzi? (5)

      Ten co ma prawo jazdy legalnie wie jak jechać!

      • 14 18

      • Jest ciemno wieczorami a znaki nakazu sa niewidoczne. (3)

        Już tak sie nie rzucaj bo ci pompa siądzie.

        • 30 6

        • Dostosuj prędkość do warunków na drodze (2)

          Nie musisz jechać na pamięć, nie musisz jechać 50 km/h
          Proste czy dalej nie rozumiesz?
          Ustaw sobie światła w samochodzie, będzie można zrobić to za darmo, specjalna akcja dla cebularzy którym szkoda 10 zł, tyle kosztuje to na stacji.

          • 12 19

          • On pisze o innych a nie o sobie. (1)

            Czytaj ze zrozumieniem.

            • 10 0

            • Ale inni nie piszą o sobie

              co za ciemnogród

              • 0 4

      • Prosto przed siebie.

        • 0 1

    • Przejazd przez ten węzeł w nocy to rosyjska ruletka (2)

      Ciemno, a pachołki rozstawione co kilka metrów, gdzie w każdy odstęp zmieści się auto. Możliwe, że trafisz we właściwy pas, ale jest jeszcze wielu innych kierowców, a któryś z nich może już nie trafić.

      • 16 0

      • (1)

        Ludzie, otwórzcie oczy, skupcie się na drodze, obserwujcie otoczenie i jedzcie wolniej i nie będzie problemu.

        To jest remont drogi, spodziewajcie się niespodziewanego, a nie marudzicie jakby wszystko wam się należało.

        • 5 4

        • Wiemy, że budowa i cierpliwie czekamy

          Ale takiego bałaganu jak na tej budowie jeszcze nie widziałem, a przeżyłem remonty przed Euro, gdzie w mieście prowadzono równolegle z 20 inwestycji drogowych.

          • 8 0

    • Na Kartuskiej przy budowie też zero oswietlenia a tam przecież jest tymczasowa droga kiepsko wyprofilowana

      • 4 0

  • Takie opóźnienie przez jeden słup? :/ (31)

    • 175 19

    • (9)

      Nie rozumiesz. Slup wyrosl w nocy i nikt nie byl w stanie tego przewidziec. Slupy rosna, jest jesien zupelnie jak grzyby po deszczu :-)

      • 87 3

      • Aaa... (5)

        Już myślałem że to urzędnicy są niekompetentni i go nie zauważyli

        • 45 3

        • Tam nikt nie pracuje (4)

          Słup to pretekst. Dulkiewicz ma ważniejsze sprawy

          • 21 2

          • 5 robotników na całej drodze, praca wre. (3)

            • 21 0

            • a co mają robić, słup stoi, panie, nie da rady robić :)

              • 5 1

            • (1)

              To że ich nie widać z ulicy to...nie do końca tak, trochę będę broniła robotników, bo ich sporo pracuje przy samym wiadukcie, układają też tory tramwajowe.

              • 0 2

              • Niestety nie

                Mieszkam w pobliżu i codziennie obserwuję postępy prac. Tempo jest tragiczne od samego początku. Tam naprawdę pracuje kilku chłopa. A jak już jakąś pracę zaczną to zostawiają rozgrzebaną

                • 4 0

      • Urzędnik stan umysłu czy celowe opóźnienie ? (2)

        Urzędnicy myśleli ,że napiszą o przeniesienie słupa do Energii dzisiaj a jutro wykopią i zabiorę.....Nie wierzę aż w taką indolencję

        • 19 1

        • energia nie jest wlascicielem słupow. jest nim spolka slupy gdańskie. (1)

          • 9 0

          • To ci od AmberGold

            Czy przypadkowa zbieżność

            • 5 0

    • cos wymyslec musieli

      • 30 1

    • (18)

      Po pierwsze to jest słup wysokiego napięcia, nie jakiś tam mały słupek niskiego. Po drugie projekt przewidywał przestawienie go w inną lokalizację. Podczas budowy mieszkańcy to zablokowali, co prowadzi do zmiany projektu i całego procesu uzgodnień. Polecam czytanie ze zrozumieniem...

      • 15 19

      • Słup słupem, ale gdyby go nie było opóźnienie i tak by było (3)

        A tak przynajmniej mają czyste buty ...

        • 20 3

        • (1)

          Oooo . I to jest opinia człowieka który wie. !

          • 7 3

          • Oczywiście

            Przejedź sie tam i zobacz jak to wygląda. A miało być oddane lada moment. Wszystko mają rozpierd.... I myślisz, że jakby słupa nie było, to miałbyś oddane w terminie?
            Chyba, że jesteś z tych, co wypatrują sań i brodatego grubasa w wigilijny wieczór...

            • 15 0

        • Oczywiście, że by było, bo do zakończenia budowy wiaduktu jeszcze bardzo daleko

          • 0 0

      • (3)

        tylko ze w artykule jest bzdura... mieszkancy lokalizacje slupa oprotestowali jeszcze przed budowa, zostali zapewnieni ze slup bedzie po drugiej stronie... niestety w urzedzie jak to w urzedzie się zapomniało... i słup został w starej lokalizacji

        • 20 3

        • Nic się nie zapomniało. (2)

          Budowa musiała ruszyć a do tego jest wymagane pozwolenie na budowę, które jest aktualne. Zmiana lokalizacji słupa wymaga zamiennego projektu i zamiennego pozwolenia na budowę, które wycofuje poprzednie. To jest istotna zmiana. Celowo zostało to w taki sposób zrobione. Inaczej cała budowa opóźniła by się do czasu wydania nowego pozwolenia na budowę, a zaplanowane wydatki należy czynić bo jest to związane z procedurami dofinansowania.

          • 9 2

          • czyli w urzedzie liczy sie deweloper.

            bo miasto przehandlowalo nienadajacy sie na budowe grunty.

            • 4 0

          • prawie tak

            Po części owszem tak jest. Tylko z różnicą taką, że zamienne pozwolenie na budowę wycofuje poprzednie tylko w swoim zakresie. W związku z powyższym nic nie stało na przeszkodzie, żeby budowę rozpocząć a w międzyczasie załatwić całą procedurę z zamienną decyzją o pozwoleniu na budowę w zakresie zmiany lokalizacji słupa. Biorąc pod uwagę, że od rozpoczęcia budowy minął grubo ponad rok, to opóźnienie to jest wynikiem czyjegoś niedopatrzenia

            • 8 0

      • Sredniopnapieciowa linia napowietrzna. doucz sie troche zanim zabierzesz glos. (2)

        Wysokonapieciowych nie prowadzi sie w ogole przy osiedlach. Ale duszek madruszek juz sie wypowiedzial.

        • 5 6

        • Zapraszam do Jasienia

          ul. Pólnicy - można sobie obejrzeć taką, których w ogóle nie prowadzi się przy osiedlach, sama wyrosła

          • 5 0

        • Ty SN widziałeś w Gdańsku?

          To 110kV czyli jakby nie patrzeć wysokie. Średnie jest praktycznie w całości skablowane

          • 6 0

      • Ten słup stoi na polu (2)

        Tam nie ma żadnych mieszkańców w promieniu kilkuset metrów

        • 4 0

        • (1)

          Ale deweloperzy mają już działki zaklepane.

          • 1 0

          • A dla kogo budują ci tak znienawidzeni deweloperzy?

            • 0 0

      • Szkoda energii na tłumaczenie (3)

        niektórych spraw tym trollom.Oni nie przyjmują tego do wiadomości bo w naturze maja atakować wszystko za czym nie stoi pis lub kościół.Nieważne jakie by były argumenty, przyjmują ogólna zasadę...." wina Tuska".Dla nich przestawienie słupa to tak jak w kultowym filmie..."To jezioro damy tutaj, a ten/ budynek/ niech sobie stoi w zieleni."Poza tym trzeba mieć trochę wiedzy technicznej by wiedzieć, że przestawienie słupa to cały projekt energetyczny z wieloma uzgodnieniami, no ale co "mądrym inaczej" tłumaczyć

        • 4 10

        • Wcześniej nie było słupa? (2)

          Takie rzeczy planuje się na etapie projektu wliczając potencjalne zagrożenia-opóźnienia.

          • 9 2

          • Był słup, był plan przestawienia. (1)

            Mieszkańcy nagle pod koniec budowy się obudzili, że nie dadzą go przestawić.

            • 2 6

            • co ty bredzisz... mieskzancy jeszcze przed budowa zglaszali prosbe o przestawienie slupa na druga strone (i to nie ten słup ktory jest na zdjeciu w arykule) tylko nowy ktory ma powstac przy blokach... w urzedzie obiecano im ze slup jednak bedzie przestawiony na druga strone drogi... wszysko bylo zalatwione... az tu nagle jak budowa juz trwala zaczeto stawaic slup po ich oknami... wiec sie oburzyli... jak sie okazalo obiecano im ale urzednicy o tym zapomnieli i realizacja ruszyla po starmu... obecnie aby nie blokowac inwesycji mieszkancy zgodzili sie na zmianę typu słupa i przesuniecie go o jedyne 10 metrów... w zaden sposob nie wplynelo to na reszte robót... słup już od miesiaca lezy na budowie a od 2 miesiecy jest gotowy fundament pod niego... NDI i UM dali ciała więc wytarli sobie gęby rzekomym protestem mieszkańców...

              • 1 0

    • PO bedzie was rabac. nikt was tak nigdy nie rabal jak oni

      mowilem to i powtorze teraz.

      • 10 8

  • To wina niekompetentnych urzędników którzy wprowadzają zmiany (4)

    i nie płacą na czas wykonawcom . To główna przyczyna opóźnień , nie tylko w Gdansku

    • 91 20

    • Nie wyspałeś się?

      Czy całe życie taki zgorzkniały jesteś?

      • 5 2

    • całe PO. Ile poszkodowanych bylo przy euro 2012. firmy poupadały. (1)

      • 3 7

      • i co, jak zaminusujecie to zakryjecie fakty? nawet gdanski wieloletni zakladl padł przy tej okazji.

        Ludziom PO nie zaplacilo.

        • 3 3

    • Ponieważ nie płacą wykonawcom, to mieszkańcy oprotestowali słup

      Brawo dla tego pana i jego logiki

      • 6 0

  • Bajka (11)

    Bajka :)
    Cała Morena będzie zakorkowana
    Morena tego nie wytrzymie :)

    • 142 14

    • Mam w domu ulotkę dewelopera (6)

      Dojazd do centrum 5 minut!

      • 41 1

      • Małym drugiem - o trzeciej nad ranem.

        • 21 1

      • Masz tramwaj (3)

        korki są dla chętnych

        • 5 5

        • Tramwajem do centrum też się jedzie długo. Dłużej niż 5 min to stoisz tylko w tramwaju na światłach na Morenie.

          • 11 1

        • 40 min w jedna stronę///

          • 4 0

        • a probowales kiedys rano wsiasc do tramwaju ?

          • 4 0

      • Ja planuję kupić helikopter.

        • 3 0

    • no właśnie (3)

      czy są w tym mieście jacyś planiści?? Przecież ludzie z tych dzielnic południowych nie jadą na morenę (sypialnię) tylko do wrzeszcza, oliwy, centrum... wiadomo że dojadą nową bulońską na morenę a potem?? Potem sobie utkną na jaśkowej, armii krajowej, rakoczego. Jaśkowa po oddaniu bulońskiej się rano zamieni w parking.

      • 18 0

      • Chcąc dojechać przez Morenę do Wrzeszcza (1)

        dojadą tramwajem a potem dalej przez centrum do Wrzeszcza.

        • 0 1

        • Ale jak? Przecież przez Morenę nie jedzie tramwaj do Wrzeszcza. Jest on dopiero planowany... A na około przez Morenę i Centrum to tylko d**ile będą jeździć.

          • 6 0

      • Ech, od rozpoczęcia budowy o tym mówię, że będą korki

        • 2 0

  • Wszędzie mają prawo się zdarzyć opóźnienia w wyniku rzeczy niespodziewanych, (12)

    ale trochędziwne, że ktoś nie zauważył i nie wziął pod uwagę tej wielkości słupa...
    No trudno, poczekamy. Fajnie, że się robi, a nie tylko planuje (jak w sąsiednich miastach).

    • 70 37

    • (8)

      Zauwazyl i wzial pod uwage, tyle ze nowa lokalizacja slupa zostala oprotestowana przez mieszkancow

      • 9 5

      • To trzeba im nakopać (2)

        Że wsztrzymują inwestycje...
        Kury im się przestaną nieść?

        • 6 5

        • żebym tobie nie nakopał ignorancie. (1)

          • 1 5

          • Spróbuj, zapraszam.

            • 0 0

      • I to jest właśnie przeoczenie (1)

        A może ignorancja? Tak czy inaczej wynik tego, że u nas lokalnych mieszkańców zawsze ma się gdzieś.

        • 1 6

        • To właśnie lokalni mieszkańcy blokują przesunięcie słupa i przez to opóźnienia

          Jakby mieli ich gdzieś to bo opóźnień nie było. Kolejny z cyklu nie wiem ale się wypowiem

          • 6 3

      • To chyba normalne. Bo nie można zyc przy takim słupie.

        W ogole nie powinno sie budowac blizej niz 30 metrow od lini napowietrznych.

        Ale gdanskim dewloperow i wladzom jak widac to nie przeszkadza. byle sprzedac kazdy mozliwy grunt. A martiwc sie bedzie my potrem. I tu mamy wlasnie przyklad tej krtokowzrocznosci.

        • 5 1

      • Najpierw jedz i policz pracownikow na budowie (1)

        Pozniej powtarzaj glupie teksty o slupie którego nie sposób przesunąć.

        • 4 1