• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska opóźniona. Budowa estakady do wiosny 2020

Michał Brancewicz
23 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Słup wysokiego napięcia w pobliżu estakady musi zostać przeniesiony, co spowoduje kilkumiesięczne opóźnienia w budowie obiektu. Tym samym cała Nowa Bulońska zostanie otwarta wiosną 2020 r.

Nowa Bulońska - droga, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną - zostanie otwarta na całej długości dopiero wiosną 2020 r. Wszystko z powodu konieczności przeniesienia słupa wysokiego napięcia, który stoi w pobliżu estakady powstającej na trasie, co o kilka miesięcy opóźni jej budowę. Natomiast otwarcie linii tramwajowej biegnącej wzdłuż nowej drogi nastąpi w maju przyszłego roku.



Opóźnienia w realizacji inwestycji:

O tym, że budowa Nowej Bulońskiej Północnej potrwa dłużej niż do lipca 2019 r., co wynikało z kontraktu zawartego przez DRMG z firmą NDI, pisaliśmy już kilka miesięcy temu. Wówczas, ze względu na pomysł wydłużenia trasy tramwajowej do właśnie budowanej szkoły, termin oddania infrastruktury torowej został przesunięty na połowę 2020 r. Również układ drogowy miał zostać oddany później, bo pod koniec tego roku.

Nowa Bulońska: wiadukt dopiero na wiosnę



Teraz okazuje się, że nowa droga o długości 2,6 km zostanie udostępniona kierowcom jeszcze później.

- Ze względu na protest mieszkańców dotyczący lokalizacji słupa linii wysokiego napięcia i związaną z tym procedurę zmiany jego lokalizacji oraz uzyskania wszystkich niezbędnych uzgodnień, które wstrzymały realizację robót ziemnych na obiekcie mostowym, a tym samym opóźniają wykonanie robót związanych z układaniem kolejnych warstw nawierzchni drogowej i torowej na długości całego obiektu mostowego - prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa Bulońska: fragmenty jezdni oddane w tym roku



Inne fragmenty Nowej Bulońskiej mają zostać otwarte wcześniej.

- 30 listopada planowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - zapowiada Zakrzacka.

Nowa Bulońska: tramwaj w maju



Skróci się za to termin oddania trasy tramwajowej biegnącej równolegle do Nowej Bulońskiej. Ma się to stać w maju 2020 r.

Za wybudowanie Nowej Bulońskiej Północnej w pierwotnej wersji firma NDI miała zainkasować 191,7 mln zł. Jednak kontrakt został rozszerzony o dodatkowe elementy, m.in. odcinek trasy tramwajowej o długości 320 m wraz z przystankiem, co wiązało się ze wzrostem kosztów o ok. 48 mln zł.

Opinie (466) ponad 20 zablokowanych

  • A tan słup to tak nagle

    wyskoczył ? Nie było go na etapie projektu ? Dla przepchnięcia bubla, trzeba stworzyć legendę. Tak się własnie "goni króliczka".

    • 14 0

  • Tam nie ma slupow wysokiego napiecia. Sa słuby srednionapieciowe. ale i tak nie mozna budowac osiedli w ich sasiedztwie (1)

    co robi sie na morenie nagminnie. skutki bedą fatalne. Wysokiego napiecia stoja za miastem.

    "droga, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną - zostanie otwarta na całej długości dopiero wiosną 2020 r. Wszystko z powodu konieczności przeniesienia słupa wysokiego napięcia,

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Bulonska-opozniona-Budowa-estakady-do-wiosny-2020-n139059.html#tri
    "

    • 2 2

    • 2x 110kV do stacji 110/15kV Piecki ze stacji Gdańsk I (Leźno)

      110kV to jak najbardziej wysokie napięcie (220 i 400 to sieć najwyższych napięć); co ciekawe linia jest skablowana na krótkim odcinku Armii Krajowej - Leszczynowa.

      • 1 0

  • jak nie wiadomo

    to wiadomo, że problemem są pieniądze. Tzw. słupy w Gdańsku są dobrze wykorzystywane

    • 12 0

  • za pozno. Morenę szlag trafi, tam będzie jeden wielki korek

    • 12 0

  • korki się nie biorą z tego powodu, że dróg jest za mało, tylko dlatego, że samochodów jest za dużo
    ilość samochodów przyrasta nieproporcjonalnie szybciej od możliwości likwidacji wąskich gardeł. Dodatkowo, każda nowa droga staje się automatycznie zachętą do korzystania z samochodu. Ilość samochodów zwiększa się tak długo, aż drogi są z powrotem zakorkowane. I nazwałbym to "naturalnym stanem zakorkowania", które jest tym większe im większa jest aglomeracja. I tak jest wszędzie na świecie, chyba że ja o czymś nie wiem.

    • 4 7

  • Bajka
    Bajka :)
    Cała Morena będzie zakorkowana
    Morena tego nie wytrzymie :)

    • 8 0

  • (2)

    Słup wyrósł nagle jako samosiejka, czy ktoś poważnie traktuje mieszkańców, jeśli poważnie to niech władze miasta wydadzą komunikat o wystąpieniu w naliczaniu kar umownych .
    Czy pani rezydenta miasta zajmie stanowisko czy kary będą ponosić mieszkańcy, kary ukryte w różnych podwyżkach dla mieszkańców.

    • 15 0

    • A tak zapytam, (1)

      kto tę władzę wybrał ?

      • 3 0

      • WDG bedzie was rombac, nikt was tak jeszcze nie rombal

        • 0 0

  • Każdy powód jest dobry... (4)

    ...by ukryć własną indolencję . Najpierw tramwaj do szkoły - może jeszcze schody ruchome z przystanku do klas lekcyjnych ; tak jakby dzieci i ich opiekunowie nie mogli przejść 300 metrów spacerkiem dla zdrowia . Teraz słup - nagle wyrósł i namieszał tak protestującym mieszkańcom jak wykonawcą. Wszystko jest na dobrej drodze / nie mylić z dobrą zmianą / by ta budowa się nigdy nie skończyła a koszty przekroczyły budżet Gdańska.

    • 14 2

    • przystanek nie jest dla dzieci ze szkoły lecz dla przyszłych mieszkańców osiedli, które powstaną w tamtym rejonie (taki ukłon w stronę developerów)

      • 3 0

    • (1)

      profesor od stadionu wie jak robić biznesy

      • 2 0

      • dawać go!!!

        • 0 0

    • Chyba dużo taniej byłoby przenieśc szkołę o te 300m.

      • 2 0

  • To wina niekompetentnych urzędników którzy wprowadzają zmiany
    i nie płacą na czas wykonawcom . To główna przyczyna opóźnień w Gdansku.
    ałe PO. Ile poszkodowanych bylo przy euro 2012. firmy poupadały.

    • 7 3

  • A inne miejsca?

    Skoro tylko słup przeszkadza, to dlaczego nie jest gotowe skrzyżowanie Jabłoniowa - Warszawska?
    Dlaczego nie jest gotowe skrzyżowanie Kartuska - Nowa Bulońska?

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane