"Czerwona fala" przy al. Adamowicza. Będą zmiany
Budowa Nowej Bulońskiej. Wideo z końca listopada 2019
Przed świętami mają zostać udostępnione kierowcom dwa odcinki ul. Nowej Bulońskiej. Droga na całej długości ma zostać otwarta na przełomie roku, zaś trasa tramwajowa wiosną 2020.
AKTUALIZACJA, piątek, 13 grudnia
Budowa wiaduktu nad Potokiem Siedleckim. W przyszłym tygodniu będą przeprowadzane próby obciążeniowe.
fot. DRMG
Na przełomie roku przejezdna na być już cała trasa, jednak potem mogą jeszcze pojawić się czasowe zamknięcia.
Z kolei na przyszły tydzień zaplanowane zostały próby obciążeniowe na wiadukcie nad Potokiem Siedleckim.
Otwarcie Nowej Bulońskiej usprawni ruch w tym rejonie Gdańska?
Od tej daty minęło pięć dni, a droga wciąż nie została udostępniona kierowcom.
Czytelnicy dopytują, kiedy nastąpi otwarcie pierwszego odcinka nowej drogi między Jasieniem i Ujeściskiem a Moreną?
Raport z Trójmiasta
- Na górnym odcinku tzw. Bulońskiej Północnej, obejmującym układ drogowy do wysokości skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską wraz z ulicą Nową Wołkowyską, prace zostały już zakończone i obecnie trwają procedury umożliwiające udostępnienie jezdni dla ruchu. Droga ta zostanie udostępniona po uzyskaniu decyzji na użytkowanie, które planowane jest na połowę grudnia - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km oraz biegnąca wzdłuż niej linia tramwajowa.
Nowa Bulońska droższa o blisko 50 mln zł
Pierwotnie cała inwestycja miała zostać ukończona w lipcu 2019 roku. DRMG zdecydowało się jednak na wydłużenie linii tramwajowej o ponad 300 metrów, by tramwaje mogły zatrzymywać się przy nowo wybudowanej szkole i przedszkolu. To spowodowało wydłużenie terminu prac, które mają się ostatecznie zakończyć w maju 2020 roku.
Również budowa jezdni przeciągnie się do wiosny. Powodem miała być konieczność przeniesienia jednego ze słupów wysokiego napięcia, który stał w pobliżu przebiegu drogi. Jednak, jak informowała nas część mieszkańców, sprawa przeniesienia słupa była znana już od dawna, a wyciągnięcie tego problemu dopiero jesienią miało zakamuflować faktyczne opóźnienia na budowie nowej trasy.
W związku z rozszerzeniem kontraktu, m.in. o nowy odcinek linii tramwajowej, koszt budowy Nowej Bulońskiej wrósł ze 191,7 mln do ok. 240 mln zł. Wykonawcą prac jest firma NDI.