• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska: otwarcie dwóch odcinków przed świetami

Michał Brancewicz
5 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:22 (13 grudnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Budowa Nowej Bulońskiej. Wideo z końca listopada 2019

Przed świętami mają zostać udostępnione kierowcom dwa odcinki ul. Nowej Bulońskiej. Droga na całej długości ma zostać otwarta na przełomie roku, zaś trasa tramwajowa wiosną 2020.



AKTUALIZACJA, piątek, 13 grudnia


  • Budowa wiaduktu nad Potokiem Siedleckim. W przyszłym tygodniu będą przeprowadzane próby obciążeniowe.
  • Postęp prac na budowie Nowej Bulońskiej.
  • Postęp prac na budowie Nowej Bulońskiej.
  • Postęp prac na budowie Nowej Bulońskiej.
Prezydent Aleksandra Dulkiewicz zapowiedziała, że fragmenty Nowej Bulońskiej zostaną udostępnione kierowcom przed świętami. Chodzi o odcinki od skrzyżowania ul. Myśliwskiej i Bulońskiej do Nowej Wołkowyskiej oraz na od skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej przez ul. Kartuską do ul. Stolema.

Na przełomie roku przejezdna na być już cała trasa, jednak potem mogą jeszcze pojawić się czasowe zamknięcia.

Z kolei na przyszły tydzień zaplanowane zostały próby obciążeniowe na wiadukcie nad Potokiem Siedleckim.


Otwarcie Nowej Bulońskiej usprawni ruch w tym rejonie Gdańska?

Jeszcze w październiku urzędnicy zapowiadali, że na 30 listopada zaplanowane jest oddanie do użytkowania odcinka Nowej Bulońskiej w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej.

Od tej daty minęło pięć dni, a droga wciąż nie została udostępniona kierowcom.

Czytelnicy dopytują, kiedy nastąpi otwarcie pierwszego odcinka nowej drogi między Jasieniem i Ujeściskiem a Moreną?

11:48 5 GRUDNIA 19

Kiedy otwarcie fragmentu Nowej Bulońskiej? (6 opinii)

Pytanie do Trómiasto.pl - pisaliście pod koniec października, że 30 listopada ma być oddany do użytku fragment Nowej Bulońskiej. Mamy 5 grudnia i nic się nie dzieje. Możecie to sprawdzić?

Nowa Bulońska: fragmenty jezdni oddane w tym roku
Inne fragmenty Nowej Bulońskiej mają zostać otwarte wcześniej.
- 30 listopada planowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - zapowiada Zakrzacka.

Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Bulonska-opozniona-Budowa-estakady-do-wiosny-2020-n139059.html
Zobacz więcej
Pytanie do Trómiasto.pl - pisaliście pod koniec października, że 30 listopada ma być oddany do użytku fragment Nowej Bulońskiej. Mamy 5 grudnia i nic się nie dzieje. Możecie to sprawdzić?

Nowa Bulońska: fragmenty jezdni oddane w tym roku
Inne fragmenty Nowej Bulońskiej mają zostać otwarte wcześniej.
- 30 listopada planowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - zapowiada Zakrzacka.

Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Bulonska-opozniona-Budowa-estakady-do-wiosny-2020-n139059.html
Zobacz więcej

- Na górnym odcinku tzw. Bulońskiej Północnej, obejmującym układ drogowy do wysokości skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską wraz z ulicą Nową Wołkowyską, prace zostały już zakończone i obecnie trwają procedury umożliwiające udostępnienie jezdni dla ruchu. Droga ta zostanie udostępniona po uzyskaniu decyzji na użytkowanie, które planowane jest na połowę grudnia - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km oraz biegnąca wzdłuż niej linia tramwajowa.

Nowa Bulońska droższa o blisko 50 mln zł



Pierwotnie cała inwestycja miała zostać ukończona w lipcu 2019 roku. DRMG zdecydowało się jednak na wydłużenie linii tramwajowej o ponad 300 metrów, by tramwaje mogły zatrzymywać się przy nowo wybudowanej szkole i przedszkolu. To spowodowało wydłużenie terminu prac, które mają się ostatecznie zakończyć w maju 2020 roku.

Również budowa jezdni przeciągnie się do wiosny. Powodem miała być konieczność przeniesienia jednego ze słupów wysokiego napięcia, który stał w pobliżu przebiegu drogi. Jednak, jak informowała nas część mieszkańców, sprawa przeniesienia słupa była znana już od dawna, a wyciągnięcie tego problemu dopiero jesienią miało zakamuflować faktyczne opóźnienia na budowie nowej trasy.

W związku z rozszerzeniem kontraktu, m.in. o nowy odcinek linii tramwajowej, koszt budowy Nowej Bulońskiej wrósł ze 191,7 mln do ok. 240 mln zł. Wykonawcą prac jest firma NDI.

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Stolema z Damroki stanie się waskim gardłem

    Nie pomyślał projektant źe małe skrzyżowanie Damroki ze Stolema na Jasieniu będzie korkowało ruch na osiedlu !!!! po otworzeniu ruchu naN.Bulonskiej.

    • 0 1

  • Do świąt coraz bliżej

    Jakoś trudno uwierzyć że puszczą ruch na węzłach, szczególnie na Kartuskiej.

    • 1 0

  • most straceńców

    most bez barierek i 20m przepaści auto w poślizg i sru na dół
    kto dopuści taki bubel !

    • 1 0

  • Budowa dla glupich

    Tak usprawni ruch jak Havla i Lostowicka usprawnily na wspanialym i "bezkolizyjnym" skrzyzowaniu z armii krajowej, po ktorej to budowie zostaly pomniki głupoty naszych mądrych i najlepszych drogowców w postaci nasypów pod wiadukt:)))

    • 2 0

  • (30)

    jako mieszkaniec moreny nie chce tej drogi, zrobią z moreny przelotówke dla tanich mieszkan koło wyspiska smieci, proponuje szlaban jak na hokejowej na nowej bulonskiej - tylko dla mieszkancow

    • 127 269

    • Będziemy jeździć na swoje ciche tereny przy szadolkach, przejeżdżając przez hałaśliwa morenę i zadymiona morenę :D

      • 1 1

    • Hrabia

      Z tanich mieszkan na Morenie sie odezwal

      • 1 1

    • głup.ta

      podobną przelotówkę robią dla deweloperów w Osowej -ul. Koziorożca

      • 2 0

    • (6)

      I pomyśleć, że w latach 80-tych XX w. współczuliśmy tym z naszych rówieśników, których rodzice postanowili przenieść się na takie zad..pie, jak Morena. Była tam jedna droga dojazdowa, a każdej zimy wodociąg poprowadzony na to osiedle pękał wielokrotnie przy byle mrozach. Stare Ikarusy miały problem z dojazdem pod górkę (i to przez cały rok). A ponieważ małą architekturę budowano latami, więc ubłocone buty były swoistą "wizytówką" ludzi z Moreny.

      • 34 1

      • (1)

        Mieszkania było za symboliczną opłatę a do czynszów dokładał budżet państwa!

        • 1 0

        • a do budżetu skąd wchodziła kasa?

          pomyśl trochę!
          inny przepływ pieniędzy...ale ktoś musiał jednak pracować na te " dary"

          • 1 0

      • Wtedy nikt nie "postanawiał". (3)

        Wtedy nawet nikt mieszkania nie kupował. Wtedy mieszkanie się dostawało. I mało kto miał wpływ na to gdzie to mieszkanie będzie. I mało kto o tym myślał kiedy spotkało go takie szczęście, że mieszkanie dostał.

        • 9 3

        • (2)

          Wtedy również mieszkania się kupowalo, ale był przydział. Nikt niczego za darmo nie dawał. Trzeba było mieć wkład własny na książeczce mieszkaniowej, a resztę tego swoistego kredytu splacalo się spółdzielni przez wiele lat tak jak czynsz. Z tym, że potem po spłacie kredytu trzeba było to jeszcze od spółdzielni wykupić żeby byc wpisanym w kw.

          • 8 1

          • (1)

            Bzdury tu jest pół prawdy, spłacało się w czynszu ale mniej jak 10 procent, trzeba mieć pamięć zdrową a nie słuchać bzdur.

            • 3 1

            • Na mieszkanie tzw. spółdzielcze lokatorskie trzeba było mieć te 10 procent (tzw. wkład) i szczęśliwiec dostawał go potem. W końcowej fazie komunizmu gdzieś po dwudziestu-trzydziestu latach oczekiwania. Dlatego system runął bo nie znalazł się wujek, który by to chciał finansować. Oczywiście łatwiej to było utrzymać partii kiedy pensja wynosiła 10 do 20 dolarów na miesiąc... Jak się coś sprzedało za granicą (np. węgiel) to było z czego dokładać wewnątrz kraju. Dlatego na pomarańcze stać nas było tylko na święta. Wielu szkoda tego czasu, bo ile teraz byłoby radości, że pomarańcze właśnie płyną do Gdyni i już niedługo trafią do sprzedaży, a tak z czego tu się cieszyć, że leżą w każdej Biedronce i przed i po świętach?

              • 5 2

    • jak przepłaciłeś na morenie to cierp

      twój wybór, wybrałeś elytarną dzielnicę z cenami z kosmosu i myślałeś, że co? NIczym się nie różnisz od mieszkańców osiedli pod Szadółkami...
      dałeś się nabić w butelkę i tyle.

      P.S. Nie ma już tanich mieszkań w GD.

      • 2 1

    • (3)

      Mieszkańcy Wrzeszcza protestują! Nie chcą by ich dzielnica była przelotówką dla tanich mieszkań na Morenie!

      Dorośnij. Też mieszkam na Morenie i uważam, że ta droga zwiększy korki w niektórych miejscach, ale jest potrzebna.

      • 77 13

      • Korek na Słowackiego (1)

        Na Słowackiego zwiększy korki powinni wybudować jakąś nową przed bulońską bo tak guzik to daje jakoś przecież do tej zastanej bulońskiej trzeba dojechać nową Słowackiego też jest skopana kiedyś dla ulicy Słowackiego alternatywą była ulica partyzantów a teraz d*pa nie ma żadnej alternatywy starą Słowackiego powinni przedłużyć do samego niedźwiednika to by troszkę rozładowało korek a na potokowej powinni wydłużyć prawoskręt to też rozładowało by trochę drogę w stronę obwodnicy prosta rzecz a ułatwiła by życie miejsca tam nie brakuje

        • 1 1

        • Korków i tak nie da się rozładować, ale nowe ulice i tak trzeba budować, a stare remontować...

          • 3 0

      • na morenie pewnie na mysliwskiej kredyciarzu z nakła hahaha ;)

        • 11 25

    • Racja, ja muszę Czarny Dwór zamknąć dla rolników z Pruszcza. (3)

      • 65 8

      • Racja, a my zamykamy Pruszcz dla tych z Tczewa (2)

        • 44 2

        • Wy sie lepiej ustawcie w kolejce po wizy do konsulatu w Straszynie. (1)

          • 58 0

          • co wpis to lepszy. brawo Wy

            • 23 1

    • Pokryj koszty budowy Nowej Bulońkiej i postaw szlaban.

      • 6 3

    • Że co proszę ?!

      Ignorant i i**ota zarazem. Do lasu się wyprowadź jak ci ulice w mieście przeszkadzają !

      • 7 3

    • Tak,szlabany co krok!..d**ile,ludzie muszą gdzieś mieszkac i przemieszczać się.to władze powinny budować drogi a nie najpierw (1)

      • 28 8

      • jedynym d**ilem jesteś tutaj ty

        brak edukacji i frustracja z ciebie wyłazi

        • 5 15

    • zamuruj tę drogę

      • 1 1

    • Juz dawno zrobili

      Korkibprzy rondzie i jaskowa. Same sloje z proletariatu dzielnic

      • 5 1

    • I na dolnej Myśliwskiej, bo sobie korki na Rakoczego omijają i smrodzą pod oknami.

      • 4 3

    • o mamo!

      Przecież ta droga była planowana przynajmniej od połowy lat '70. A od kiedy zaczął być zabudowywany stary poligon było wiadomo, że już bliżej niż dalej do realizacji tej drogi... ech...

      • 17 3

    • popieram

      Ja mieszkam w śródmieściu, i też jestem za tym żeby szlabany na dolotówkach powstawiać!!! tylko dla mieszkańców!!! a jak Ci nie pasuje, to znajdź sobie pracę na morenie, to nawet szlabanu nie będziesz musiał podnosić!! :)

      • 39 1

    • Jako mieszkaniec Wrzeszcza uważam, że Grunwaldzką i Zołnierzy Wyklętych należy zamknąć

      Te drogi sprawiają, że Wrzeszcz jest przelotówką dla tanich mieszkań na Morenie i dalszych dzielnicach peryferyjnych.

      • 61 5

    • Zabetonowana morena już dawno jest przejazdowem, a tanich mieszkań już nie ma

      • 85 10

  • Skrzyżowanie Nowej Bulońskiej z Myśliwską

    Z niedowierzaniem ludzie kiwają głowa oglądając skrzyżowanie Nowej Bulońskiej, Bulońskiej z Myśliwską. Delikatnie rzecz ujmując to jest skandal !!! Dlaczego nie można dojechać z Bulońskiej w prawo w dół w kierunku Kartuskiej. Jak można tak zablokować to skrzyżowanie???
    Czyżby ksiądz nie chciał ruchu pod kościołem??? Jak dojdzie do tragedii na osiedlu przy ul. Bulońskiej gdzie wąskimi osiedlowymi uliczkami będą przejeżdżać setki samochodów dziennie i jakieś dziecko zostanie rozjechane przez auto to ktoś wtedy pomyśli? Doszło do paranoi by inwestycja za 200 mln zł została nieprzemyślana. Kto akceptuje takie rozwiązania? Pozostaje tylko współczuć mieszkańcom okolicznych budynków.

    • 1 0

  • (1)

    Wszyscy mieszkańcy pobliskich osiedli czekają jak na zbawienie z tym tramwajem. A przecież każdy wie że to nic nie zmieni - raz korki, dwa tramwaj będzie jeździł bardzo długo, ale najważniejsze żeby powiedzieć w familii, że ma się swój "super apartament" blisko centrum z tramwajem. Przypominam moi mili, że te wszystkie osiedla któe się tam znajdują nie są niczym ekskluzywnym, tylko zwykłym blokowiskiem z kiepskim dojazdem gdziekolwiek. Co więce element tam zamieszkujący jest naprawdę nie do pozazdroszczenia - wieczna roszczeniowość, daj mi się należy. Jakby się miało więcej pieniędzy starczyłoby na mieszkanie w fajnej lokalizacji, a nie na końcu świata, gdzie jedzie się wszędzie tydzień, no chyba że w soboę o 2 w nocy to 40 minut :). Oczywiście hejtujcie mnie, ale taka jest prawda. Sam tam kupiłem mieszkanie - 7 lat temu i całe szczęście udało mi się kupić na inne na Zaspie, gdzie mam wszystko pod nosem. A jak tam jadę po środki za wynajem szlag mnie trafi że minimum godzinę jadę do bloku. Ale oczywiście, napiszcie że każdy mieszka gdzie chce, bez wspominania że wyznacznikiem jest przede wszystkim portfel. Skoro tak chcecie pisać, że mieszkamy gdzie chcemy, to nie wierzę że nikt nie chce z Was mieszkać bliżej centrum, tylko tracić pół życia na korki i budzić dzieci do szkoły o 6 rano, gdyby mogły wstać spokojnie przed 8 rano. Życie jest jedno, walczcie z biedą.

    • 1 3

    • no widzisz, ja mieszkam na Jasieniu, do szkoły moje dzieci mają niecałe 200m, ja do pracy jadę 8 minut rowerem. Dookoła mam dużo zieleni, bloki niskie, osiedle jest niewielkie i nie ma przez nie drogi przelotowej, więc ruch jest bardzo niewielki. Daj ludziom żyć tam, gdzie chcą i gdzie mogą, a swoje przemyślenia na temat przeznacz raczej do pisania dziennika do szuflady.

      • 2 3

  • jak wszystko (1)

    w Gdańsku - 20 lat za późno! niczego ta droga dzisiaj juz nie zmieni

    • 36 13

    • Brawo za realizacje kolejnej inwestycji drogowej

      Nie marudź leniu. Jak się nie podoba to wypad z Gdańska.

      • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    Szkoda, ze miasto nie ma koncepcji na przeciazona Grunwaldzka, Slowackiego i Spacerowa. (22)

    Problem by rozwiazala kolejna droga z Kolobrzeskiej do obwodnicy. Wowczas pracownicy biurowcow w Oliwie by nie musieli telepac sie po Grunwaldzkiej az pod Galerie Baltycka lub do Parku Oliwskiego, a mowimy tu o niebagatelnej ilosci samochodow.

    Niestety kupe siana potrzebne by bylo na taka inwestycje. Mnostwo prac ziemnych wynikajacych z duzych roznic wysokosci. I potrzeba jakiegos lepszego wkomponowania tego w Park Krajobrazowy. Zeby nie bylo tak inwazyjnie jak ze Slowackiego. Byc moze czesc trasy tunelami.

    Gdansk juz dlugo nie pociagnie komunikacyjnie przy takim tempie rozbudowy dzielnic poludniowych i niewielkiej ilosci lacznikow przez park..

    • 101 89

    • po co? (8)

      Ci ludzie już teraz nie powinni się tam telepać, bo nie mają, i nie będą mieli, gdzie zostawiać aut. Tylko alternatywne linie tramwajowe i spójna komunikacja zbiorowa.

      • 79 7

      • (1)

        Najpierw chciałbym zobaczyć jakieś działania w kierunku tej spójnej komunikacji zbiorowej. Na razie zbiorkom w Gdańsku jest w zupełnej rozsypce bez widoków na poprawę, szczgólnie jeśli mówimy o południu miasta.

        • 6 0

        • Bez widoków?

          Czy to nie niedawno pisano o widokach na przedłuzenie SKM na południe co byłoby olbrzymia inwestycją komunikacyjną jak na miasto.

          • 2 0

      • (4)

        Niestety dla wielu osob z poludnia komunikacja zbiorowa nie jest alternatywa. PKM jezdzi za rzadko, jest przeladowana. Autobusy stoja w korkach.

        Dodatkowo przystanek PKM na Strzyzy jest mocno na uboczu, na przyklad jezeli chodzi o dojazd do OBC czy Arkonska Business Park. Nie kazdy ma ochote pol godziny dreptac w listopadowym deszczu do pracy lub przesiadac sie w zatloczony tramwaj.

        Tak, komunikacje mozna poprawic. Natomiast w kwestii ruchu samochodowego mimo to sa potrzebne radykalne inwestycje.

        • 22 33

        • no wlasnie chyba o to chodzi zeby komunikacja zbiorowa byla tak dobra, zeby sie nie chcialo wsiadac w auto. bezposrednie autobusy z poludnia do centrum i do mordoru jadace po buspasach itd.

          • 4 0

        • to jedz do wrzeszcza i przesiadaj sie w skm w relacji wrzeszcz-przymorze (1)

          albo wysiadaj na pkm strzyza, w tramwaj i wysiadka przy uniwerku.

          a zapomnialem, dzbanek jest zawsze dzbankiem, co najwyzej traci ucho

          • 28 18

          • rodzice nie żałują że jesteś na świecie? pewnie tak...

            • 6 9

        • No to wspólny peron PKM i SKM na Zaspie i po sprawie.

          • 6 0

      • Jedź tramwajem godzinę

        • 10 3

    • A kto kazał stawiać biurowce w Oliwie? - trzeba było budować za obwodnicą (2)

      Najpierw nastawiają biurowców a potem żal, że trudno dojechać - to stawiajcie w miejscu gdzie łatwo dojechać i zaparkować. Nie wszystko musi być "na dolnym tarasie"

      • 9 5

      • (1)

        No to dopiero super opcja, już widzę te tłumy jadące z Oliwy, Zabianki, Przymorza czy Wrzeszczą jednym autobusem wiecznie stojącym w korku... i do tego ta przepustowość na obwodnicy - bajka. Tylko pogratulować pomysłodawca tworzenia biur za obwodnica

        • 12 1

        • korki by sie rozlozyly a teraz jest : wszyscy rano w dol, po poludniu w gore

          • 0 3

    • Miasto kilka lat temu chucznie zapowiadalo nową abrachama i co???i na bezsensownych gadkach na wyrost sie skączyło!!! (4)

      • 3 12

      • to ty guzik analfabeto?

        • 0 1

      • dobrze że nie na "gatkach" ...

        • 8 0

      • "chucznie i Abrachama" (1)

        Ja pierniczę...

        • 27 1

        • I w dodatku "skączyło".

          Wtórny analfabetyzm jest silny w narodzie.

          • 15 1

    • autobusy bezpośrednie z południa i z zachodu do dworca głównego i do skm przymorze. zbudować buspas (z mijankami) wzdłuż słowackiego, spacerowa przy rozbudowie też z buspasem.

      nie może być tak, że autobus jedzie wolniej niż auto, bo wtedy pies z kulawą nogą w niego nie wsiądzie.

      • 3 1

    • Sprawę by rozwiązała tak zwana Nowa Abrahama wzdłuż torów kolei PKM od Grunwaldzkiej aż do Słowackiego. Wcześniej lepiej by było przedłużyć Hynka pod torami do Grunwaldzkiej.

      • 3 6

    • Ciągle są ludzie, którzy sądzą, że nowe drogi zmniejszą korki...

      Ale to tak nie działa. Na szczęście.

      • 21 6

    • Rozwiązaniem to (1)

      Byłoby nie budować tyłu biurowców w miejscu gdzie i tak codziennie przejeżdżają tysiące samochodów. Biurowce powinyt być rozproszone po mieście.

      • 23 14

      • wincyj biurowcow w centrum

        • 7 6

  • dlaczego na całej długości nei ma dwóch pasów w obu kierunkach? Kupa kasy wydana w błoto! Tak się dróg nie projektuje.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane