• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Łódzka i tramwaj na Łostowice za 111 mln. Najtańszą ofertę złożył MTM z Gdyni

Maciej Naskręt
1 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 


Oferta MTM jest o 73 mln zł tańsza niż na budowę mogło wydać miasto. Linia tramwajowa i ulica mają powstać do maja 2012 r.



Budowa linii tramwajowej obejmuje też realizację przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku węzła integracyjnego - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Budowa linii tramwajowej obejmuje też realizację przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku węzła integracyjnego - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
W piątek władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 poznały oferty na budowę ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Najmniej - ok. 110,9 mln zł - za budowę zażądała firma MTM SA.

Budowa ok. 1,7-kilometrowej dwujezdniowej drogi - ul. Nowej Łódzkiej - oraz 3-kilometrowej linii tramwajowej, która pobiegnie wzdłuż ul. Witosa i nowo wybudowanej trasy, miała kosztować Gdańsk ok. 183 mln zł. W budżecie Gdańska pozostanie więc prawie 73 mln zł.

- Umowę z wykonawcą podpiszemy na przełomie października i listopada. Budowa powinna ruszyć jeszcze w tym roku. Inwestycja potrwa do maja 2012 r. - mówi Janusz Łagowski z GIKE 2012.

Budowa linii tramwajowej, która połączy Chełm z Ujeściskiem, realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIA. Nadzoruje go spółka GIKE 2012. Z kolei za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Oferty złożone w przetargu przez firmy i konsorcja budowlane.

1. Lider Konsorcjum - Eurovia Polska S.A. - ok. 137,5 mln zł
2. Metro Sp. z o.o. - ok. 158,3 mln zł
3. Konsorcjum Torpol S.A., Feroco S.A. - ok. 138,2 mln zł
4. Lider Konsorcjum MTM S.A. - ok. 110,9 mln zł
5. Konsorcjum ZUE S.A., Strabag Sp. z o.o. - ok. 126,7 mln zł
6. SKANSKA S.A. - 123,2 mln zł
7. Mostostal Warszawa S.A. - ok. 150,1 mln zł
8. Budimex S.A. - ok. 132,2 mln zł

Wydarzenia

Festyn komunikacyjny w Gdańsku (15 opinii)

(15 opinii)
festyn

Zobacz także

Opinie (227) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    no i będzie kaska na Stoczniowca!!! :D

    • 1 2

    • TRAMWAJ-ZNOWU OMIJA UJESCISKO NA PIOTRKOWSKIEJ!!!! (1)

      Dlaczego nikt nie zglasza potrzeby aby tramwaj dojezdzal w okolic skrzyzowania warszawska /piotrkowska gdzie powstaja nowe bloki-juz sa 3 nowe i tylko 1 autobus bezposredni 118 z gdanska,164 z wrzeszcza!!!!
      Ludzie zrobmy cos aby w koncu dojechal do nas tramwaj!!!!

      • 0 4

      • Tramwaj to nie autobus, nie można go z dnia nadzień gdzieś puścić. A odpowiadając na twoje pytanie "dlaczego nikt nie zgłasza": a czy ty zgłosiłeś? Czy tylko na forum wypisujesz że nikt nie zgłasza...

        • 3 0

  • znowu ktoś kogoś okradnie (1)

    zatrudnilibyście kafelkarza o 70% tańszego niż inni na rynku? Pewnie znowu za 2 lata trzeba będzie przeprowadzić remont, który sparaliżuje pół miasta bo użyto kiepskich materiałów. Gratulacje dla 100% cena.

    • 2 5

    • do gda

      Nie pisz bzdetow, w przetargu glowym kryterium decyduje cena wykonastwa. Tak jest w Gdansku, w Trojmiescie i calej Polsce.

      • 0 0

  • Piękna prezentacja ale daleka do realizacji

    • 0 2

  • Potege kraju buduje sie na ciezkiej pracy

    • 3 1

  • Idą wybory to i obietnic dużo ;) (4)

    A serio obawiam się czy nie będzie tak jak z remontem Błędnika (duże opóźnienie), ulicy Marynarki Polskiej (nawierzchnia już jest w złym stanie) czy zbudowaną w 2002 roku zaporą na Strzyży, która zawaliła się, a eksperci mówią mediom, że to zostało źle zbudowane: Grzegorz Strosik, pomorski wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego: "Przerwanie zapory na zbiorniku było katastrofą budowlaną i gdyby była ona wykonana z trwalszego budulca, wodzie trudniej byłoby się przedostać przez konstrukcję." - Zbiornik miał mankamenty projektowe, dlatego sprawa jest już w prokuraturze - przyznaje Andrzej Chudziak, wicedyrektor Gdańskich Melioracji.

    Nie sztuką jest coś zbudować (zresztą w praktyce z pożyczonych pieniędzy - zadłużenie miasta i spółek miejskich ciągle wzrasta), ważny jest nadzór nad każdym etapem inwestycji, aby służyła ona mieszkańcom długie lata.

    Jednym z bardziej szokujących przykładów co się dzieje gdy tego nie ma jest autostrada A4 między Katowicami, a Krakowem - ciągle remontowana, zwężona, wolny przejazd, korki, nie można remontować dróg alternatywnych (taka umowa z koncesjonariuszem), a płaci się jak za przejazd pełnowartościową autostradą!

    • 8 5

    • spamujący nieudaczniku (3)

      obiecać to cI może wasz prezes że wygracie wybory :)
      To jest końcówka procedur za chwile budowa jak kilkanaście innych w Gdańsku z dotacją z UE.
      gdyby w Gdańsku rzadziła partia małego psychopaty to jedynie mielibyśmy zlustrowanych motorniczych a fundusze UE by leżały bo ta unia taka niebogobojna i nic od nich nie chcemy.

      • 1 3

      • (2)

        Nie dość, że jesteś wulgarnym prostakiem to jeszcze bzdury piszesz, bo za rządów Prawa i Sprawiedliwości wykorzystywano fundusze z UE szybciej niż za rządów PO - wykazała to minister Grażyna Gęsicka w oparciu o dane samego ministerstwa za co została wściekle zaatakowana (m.in. przez chama Palikota) oraz padały argumenty dotyczące wykorzystania kwotowego (co jest śmieszne, bo Polska jest jednym z większych Państw, więc i kwoty są wielokrotnie większe dla nas niż dla wielu małych Państw). Ogólnie to co piszesz ma się nijak do rzeczywistości.

        • 0 0

        • zdenerwował się pisuarowy podnóżek (1)

          Gesicka kłamała i manipulowała zobacz choć to może być dla was być trudne jak teraz to wygląda.
          zresztą wystarczy wspomnieć Fotyge jak w Gdańsku odpowiadała za fundusze UE a leżały wtedy one całościowo.

          • 0 0

          • To Ty się zdenerwowałeś anonimie, może dlatego, że oszukujesz?

            Gęsicka miała rację, a to ludzie z PO perfidnie kłamali - przyznał to nawet komisarz ds. polityki regionalnej UE, który raczej sympatykiem PiS nie jest:

            Polska powinna przyspieszyć wykorzystanie funduszy spójności z puli na lata 2007-13, a zwłaszcza na projekty kolejowe, energetyczne i technologii cyfrowej - powiedział w środę nowy komisarz ds. polityki regionalnej Johannes Hahn. Na razie - zapewnił Hahn - nie ma jednak ryzyka utraty środków z budżetu 2007-13, ale w statystykach Komisji Europejskiej Polska wypada znacznie poniżej unijnej średniej. Według przedstawionych danych z 30 września ubiegłego roku, Polska zakontraktowała projekty o wartości zaledwie 19,5 proc. dostępnej puli funduszy, podczas gdy unijna średnia to 27 proc. Czy rząd Donalda Tuska i Platformę Obywatelską stać na przyznanie się do kłamstwa i oświadczenie, że to szefowa Klubu Parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości Grażyna Gęsicka (PiS) miała rację w sprawie słabego wykorzystania funduszy UE przez rząd Tuska?
            http://finanse.wp.pl/kat,9231,title,Polska-ma-klopot-z-wykorzystaniem-funduszy-europejskich,wid,12130224,wiadomosc.html

            • 0 0

  • każdy dobry byle nie Budimex !

    lubię tramwaje :-)

    • 2 0

  • za 111 lat?:) dobra, dość szyderstw na dziś:)

    • 1 1

  • DARK (2)

    Fajnie. A co z linią tramwajową do Migowa?

    • 2 0

    • (1)

      opracowywana jest koncepcja. Realizacja na lata 2012-2014

      • 0 0

      • A o ile pamiętam, miała być budowana równolegle z trasą na Łostowice.

        • 1 0

  • Pętla"zającowo"-psu na budę!! A cały GÓRNY taras Oruni d a l e j tkwi w korkach!!! (3)

    Nie dociera do zakutych łbów urzędasów,że zjazd od Krzemowej/Platynowej TO JEST PROBLEM?!

    • 4 2

    • bo krzemowa i platynowa to 2 najgłówniejsze ulice w trójmieście

      bo krzemowa i platynowa to 2 najgłówniejsze ulice w trójmieście

      • 1 1

    • zjazd i wjazd
      rano godzinkę , a po południu ze dwie może.... trza wyjechać do roboty godzinę wcześniej .... pech !

      • 1 0

    • Bo nie ma tam miejsca na pętlę a możesz się przespacerować trochę. Od komisariatu do pętli tramwajowej będzie około 6-7 min piechotą.

      Przyda ci się dla zdrowia

      • 1 0

  • nadal nie pojmuje po co komu stara Lodzka??? grunt to wszystko zabetonowac!

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane