- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (275 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (217 opinii)
- 3 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (76 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (113 opinii)
- 6 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (15 opinii)
Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.
Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.
Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.
Projektowanie do końca roku
Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.
Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.
Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Opinie wybrane
-
2022-01-24 08:53
Brak tego tramwaju przez teren PG to pomyłka (18)
Super okazja żeby ułatwić studentom dojazd w sam środek kampusu zmarnowana przez leśnych dziadów z PG, co potrafią tylko zabetonować plac przed GG i potem się tym chwalić, a zaraz będą dozieleniać:D takie właśnie są władze tej pseudoprestiżowej uczelni.
Powinni wejść zridem w teren PG i się nie pytać ich nawet o zdanie.- 219 60
-
2022-01-24 19:33
słucham??
że to niby studenci mają utrudniony dojazd na pg?? akurat jako osoba korzystająca codziennie z komunikacji i znająca większość połączeń uważam, że wystarczy wcześniej wstać, a tramwaj nie rozwiąże problemów ;)) a definitywnie wręcz pogorszy poruszanie się samochodów po chociażby sobieskiego
- 1 1
-
2022-01-24 18:34
studentom zdecydowanie przyda się
wietrzenie mózgownicy i krótka przebieżka...
- 4 0
-
2022-01-24 16:55
wcale nie pomyłka
szkoda że nie bierze Pan/Pani pod uwagę że na terenie PG znajduje się aparatura wrażliwa na drgania powstające w wyniku poruszania się pojazdów.... zbyt duże pieniądze są wydawane na specjalistyczną aparaturę i dostosowywanie pomieszczeń żeby tuż obok znajdowało się torowisko tramwajowe
a studentom 5 min spaceru od przystanku tramwajowego na uczelnie dobrze zrobi :)- 9 0
-
2022-01-24 14:31
jak to niektórych boli że nie mają nawet matury
- 9 0
-
2022-01-24 11:10
A zapłacisz za uszkodzenie maszyn?
Panie tam są labolatoria wydziałów które dość słabo reagują na drgania oraz na zmianę pola elektro-magnetycznego wywołane przejazdem trawmajów.
- 15 5
-
2022-01-24 10:01
Dzbanie zamiast tego powinien byc autobus bezemisji spalin i wszyscy byli by zadoweoleni
- 2 12
-
2022-01-24 09:50
PG ma tam laboratoria wrazliwe na drgania (2)
PG nie wyrazilo zgody, bo ma tam laboratoria wrazliwe na drgania.
- 32 14
-
2022-01-24 14:23
to niech opracują technologię antydrganiową (1)
w końcu to nauki stosowane są co nie?
Raz, że te laboratoria powstały gdy znane były plany odnośnie Siedleckiej, dwa i co z tego, że ma? Przecież z tej uczelni nie wychodzi prawie nic co daje się zastosować w realnym świecie (poza brukowaniem placów i nazywaniem tego innowacją)- 3 15
-
2022-01-25 09:07
Tyle że to miasto zdecydowało oddać ulicę PG a plany dotyczą rezerwy która prowadzi przez do Studzienki.
- 0 0
-
2022-01-24 09:27
(3)
przez PG albo koło GUMedu
- 7 8
-
2022-01-24 09:44
zdecydowanie przez Smoluchowskiego (2)
znacznie większe potrzeby by załatwiono a i możliwości rozwoju na drugą stronę torów kolejowych są większe.
- 13 2
-
2022-01-24 20:16
moluchowskiego, latwe polaczenie na 3 stony. mecza sie gamonie i urzadzaja slalomy a dodatkowe polaczenie ze szpitalem
- wysmienicie.
- 2 0
-
2022-01-24 09:53
za to również koncentracja "interesów"
większa...
;)- 2 1
-
2022-01-24 09:19
Z czego wy się cieszycie (1)
Wszędzie tam gdzie macie przystanek płacicie większe podatki...
- 2 12
-
2022-01-24 12:04
,podatki sa rowne w calym miescie
- 5 1
-
2022-01-24 09:15
Bzdura
Jedyne co można powiedzieć na temat tej wypowiedzi.
- 8 10
-
2022-01-24 09:10
Zdecydowanie powinni pojsc przez teren PG.
No, ale ten tramwaj moze nie jest budowany dla potoku pasazerow, tylko dla....no nie wiem, dotacji ?
- 37 13
-
2022-01-24 09:05
To ja tez wejde ci do domu i niepytajac o zdanie dam ci w pysk-buahaaa
- 15 37
-
2022-01-24 11:25
To nie koniec problemów Gdańszczan! (11)
Następny etap tej inwestycji, to pomysł na wciśnięcie tramwaju pod okna mieszkańców na Kilińskiego! Co to za pomysł na meandrowanie torami po wąskich przesmykach starych uliczek- trasa turystyczna, czy udogodnienie komunikacyjne? Jaki cel przyświeca urzędnikom tego miasta?
- 45 70
-
2022-01-24 14:13
To może metro zrobić na całej tej trasie - bo co kawałek to coś komuś będzie przeszkadzało :)
- 0 3
-
2022-01-24 12:02
Zebys mogł wygodnie i szybko swoja d..ę wozić (1)
- 8 6
-
2022-01-24 12:34
Rozumiem, że oto właśnie wypowiedział się urzędnik!
- 5 7
-
2022-01-24 12:00
won (1)
won do banina kozy hodować, bedziesz miał autobus nr 126 raz na 2 godziny
- 16 9
-
2022-01-24 13:42
O, a tu wypowiedź urzędnika z Banina, miłośnika kóz, który porusza się autobusem 126 i zna na pamięć jego rozkład jazdy.
- 7 4
-
2022-01-24 11:39
Wyprowadź się na wieś (2)
Jeżeli miasto ci nie odpowiada :)
- 19 11
-
2022-01-24 13:25
Albo do lasu :-)))))
- 6 3
-
2022-01-24 11:51
Bardzo odpowiada mi miasto. Można je pięknie planować i rozbudowywać. Mamy szansę uniknąć błędów , więc skorzystajmy z tej możliwości.
- 11 7
-
2022-01-24 11:33
(2)
To akurat standard w dużych europejskich miastach. Przejedź się po Wiedniu, Monachium czy Bratysławie
- 31 8
-
2022-01-24 11:44
Słaby argument! To, że jest tak w innych miastach to nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie.
- 6 16
-
2022-01-24 11:41
Bzdura!
- 5 14
-
2022-01-24 10:39
Po co Gdańsk uparł się na te tramwaje. (18)
Same problemy z nimi. Przebudowywanie miasta dla pociągnięcia linii tramwajowej to jakiś absurd. Nie lepiej inwestować w elektrobusy? To jest przyszłość komunikacji miejskiej!
- 59 146
-
2022-01-25 10:37
(1)
Elektrobusy stoja w korkach. Juz dzis przez korki komunikacja w godzinach szczytu traci sens. A z auta w tym czasie korzystaja tylko Ci co nie maja innej opcji.
- 0 0
-
2022-08-18 11:09
To zamiast tramwaju zbudować nową szeroką drogę w tym miejscu i puścić autobusy
- 0 0
-
2022-01-24 13:59
Nie do końca (5)
1. Tramwaj przewiezie większą liczbę pasażerów na jednostkę czasu niż autobus. 2. Tramwaje na wydzielonych torowiskach nie stoją w korkach - autobusy na przemyślanych buspasach też, ale widzimy, jaki jest opór społeczny wobec buspasów (choćby przypadek kontra-buspasu w Gdyni) 3. Tabor tramwajowy projektuje się na co najmniej 30 lat eksploatacji,
1. Tramwaj przewiezie większą liczbę pasażerów na jednostkę czasu niż autobus. 2. Tramwaje na wydzielonych torowiskach nie stoją w korkach - autobusy na przemyślanych buspasach też, ale widzimy, jaki jest opór społeczny wobec buspasów (choćby przypadek kontra-buspasu w Gdyni) 3. Tabor tramwajowy projektuje się na co najmniej 30 lat eksploatacji, autobus 10-letni już jest stary. 4. Elektrobusy póki co napotykają na problemy - samozapłony, problem ogrzewania, ładowanie. 5. Sieć tramwajowa jest stabilnym środkiem transportu - jeżeli powstaje nowa linia, to niezależnie od widzimisię władz trzeba ją utrzymywać a tramwaje puszczać często. To też wymusza bardziej przemyślany rozwój sieci. Linię elektrobusową niezależnie od popytu w każdej chwili można zlikwidować, jeżeli np. nowe władze będą anty-zbiorkomowe. 6. Jazda elektrobusem to jazda na gumowych kołach po asfalcie, co zawsze jest bardziej nużące i mniej komfortowe niż gładka jazda po stalowych szynach. 7. Obserwacje z różnych miast pokazują, że nowoczesny tramwaj zachęca do wyboru transportu publicznego - elektrobusy czy autobusy niekoniecznie.
- 17 3
-
2022-01-25 11:53
jak się tramwaj rozkraczy to mamy dzień pieszego pasażera
Tramwaje są blokowane na skrzyżowaniach więc korek ich też dotyczy, nie można puścić tramwajów pośpiesznych (autobusy się wyminą tramwaje nie). Koszy na kilometr / na pasażera jest wyższy w tramwajach niż w autobusach. Dodanie nowej linii tramwajowej to zrycie połowy miasta - przy buspasie nie ma tego problemu. Tramwaje są ciężkie (rozwalą każdą drogę którą przecinają - gumy trzeba co chwilę wymieniać), drogie, głośne i niewygodne. No ale co tam fakty.
- 0 1
-
2022-01-24 14:47
"nowoczesny tramwaj zachęca do wyboru transportu publicznego"
A gdzież to?!
I wiesz ile te "zabawki" kosztowały?- 2 7
-
2022-01-24 14:43
"na wydzielonych torowiskach nie stoją w korkach"
A gdzie takie są?
Zawsze znajdzie się jakieś skrzyżowanie, przejedź się tramwajem od placu Solidarności do węzła Grrr... coś tam i doświadcz ile stoi się na Piastowskich czy przed Huciskiem...- 4 9
-
2022-01-24 14:44
" a tramwaje puszczać często"
dobre sobie...
- 3 6
-
2022-01-24 14:46
"gładka jazda po stalowych szynach"
Szczególnie na Marynarki Polskiej czy Podwalu Przedmiejskim. Na dodatek, "przyspieszonym" tramwajem z bezkrytycznym motorniczym...
- 5 7
-
2022-01-24 13:00
i**otyzm!
Wciskanie torowiska tramwajowego w wąskie ulice mieszkalne to j.w. Zaletą większości linii
tramwajowych w Gdańsku jest ich przebieg po wydzielonym torowisku. I tak mogłoby być, gdyby nie tu wyprowadzono trasę tramwaju burząc trzy rudery pomiędzy ul. Fiszera i Grunwaldzką na ul. Do Studzienki. No, ale "mądre głowy z pacanowa" postanowiły inaczej wydać publiczne pieniądze komplikując trasę linii na maxa!- 7 6
-
2022-01-24 12:18
Zgadza sie tramwaj niema juz zadnych zalet ale bezmógowcy jak zawsze musiał sie tym pochwalic
Zamiast koszmarnego torowiska robi sie buspasy wiedz dzbanku nie stoi w korkach !!Autobusy nie potrzebuja paskudnych drutów iwszacych i robiacych probloemypod tunelami jak tramwajowa trakcja.Nie są czołgiem na torach i z buspasów moga korzystac inni !!
Koszty tramwaju są 10krotnie wieksze niz buspasa z autobusem elektrycznym- 7 18
-
2022-01-24 12:03
tramwaje maja swoje wydzielone torowiska i sa odporne na korki a elektrobus nie (1)
- 18 7
-
2022-01-24 22:35
Równie dobrze może być i jest na odwrót
Elektrobusy na wydzielonych jezdniach, a tramwaje w jezdni - i tak to często funkcjonuje na świecie i w Polsce też.
- 2 0
-
2022-01-24 11:48
Mozg sobie podlacz do elektrobusa deklu
- 17 8
-
2022-01-24 11:05
(2)
To że Gdańsk sobie nie radzi z tramwajami, to nie znaczy że są one złe same w sobie.
Zresztą z autobusami Gdańsk też sobie średnio radzi (słabe częstotliwości, zmuszanie do przesiadek itp.)- 18 3
-
2022-01-24 22:33
(1)
Tramwaje wszędzie są złe. Tylko istnieje jakiś dziwny parasol ochronny nad nimi, jakaś ślepa ciągota do nich. Jedyna sensowna kolej w mieście to metro.
- 2 1
-
2022-01-25 10:39
Metro nad woda jest niemozliwe do zbudowania.
Z drzewa sie urwales? W Gdansku nad woda, we wrzeszczu na bagnistych terenach chcesz metro robic ?
- 0 0
-
2022-01-24 11:01
ekipka ma robotę (1)
więc tępi konkurencję.
- 3 9
-
2022-01-24 21:25
i rozbudowuje
żerowisko.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.