- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (248 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (273 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (147 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (143 opinie)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej
Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.
Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.
Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem
Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.
- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.
Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.
Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Opinie wybrane
-
2022-03-08 11:20
No i super! (39)
Tramwaj w kierunku południowych dzielnic jest niezwykle istotny i potrzebny! A pieniacze z ul. Boahterów Getta Warszawskiego powinni się wstydzić! Nie można patrzeć tylko na siebie. Miasto to tkanka i rozwija się w wielu miejscach. Jeżeli oni chcą spokoju, to niech sprzedadzą swoje kamienice w dobrym miejscu i kupią mieszkanie na obrzeżach. Raczej będzie ich stać, bo ceny we Wrzeszczu są kosmiczne.
- 308 200
-
2022-03-09 08:36
co ty wiesz o starym wrzeszczu ciubaryku?
- 1 0
-
2022-03-09 08:15
miasto to tkanka?
To pamietaj, ze tkanka moze byc nowotworowa...
- 0 0
-
2022-03-08 20:23
To rąbnie :) (2)
Zobaczycie, że będzie aferka zarówno na Wileńskiej jak i BGW. Dodatkowo chciałabym zauważyć, że mieszkańcy Wrzeszczą płaca już swoją cenę wyższymi niż na obrzeżach ratami kredytu. Czemu mam cierpieć z powodu osób które zdecydowały się - może nie miały wyboru - na zakup mieszkania na zad*piu?
- 6 4
-
2022-03-09 11:57
(1)
Morena to zad**ie? xD
- 0 0
-
2022-03-09 12:24
20 lat temu może, ale 30 lat temu to tak
- 0 0
-
2022-03-08 19:09
Zanim się wypowiesz,to zbadaj bardziej temat np. czemu budynek na skrzyzowaniu Do Studzienki/Politechniczna trafił w prywatne ku.wa ręce.
- 10 1
-
2022-03-08 14:23
A co z tobą? (6)
Mieszkasz na Bohaterów Getta Warszawskiego? Bo jeżeli nie, to łaskawie nie odzywaj się i nie decyduj za innych. Ja tam nie mieszkam więc staram się być bezstronny.
- 12 13
-
2022-03-08 15:21
A może jest jednym ze 150000 ludzi, którym garstka mieszkańców Bohaterów Getta blokuje od lat wygodny dojazd do pracy? (5)
- 14 16
-
2022-03-09 08:37
Nie blokuje. To normalna ulica i nie ma powodu jej niszczyć
- 1 1
-
2022-03-08 21:32
następny mądrala przyjedny wielkomiejski
Kup se wodolot i nim pływaj skoro potrzebujesz wygody
- 1 0
-
2022-03-08 16:37
wygodny dojazd do pracy tym ludziom (2)
blokują powalone pomysły miejskich "planistów", którzy totalnie spaprali pod tym względem Potokowa i Wyklętych.
Bo w ogóle o tym nie myślą, o czym świadczą likwidacje rezerw na SKM górnego tarasu, markowane obecnie niemrawymi działaniami osłonowymi marszałka.
Nie wspominając o niemrawym tempie budowy układów komunikacyjnych osiedli, które były szybkim dealem dla deweloperów ale są przyczyną długoletniej czkawki i niestrawności dla miasta.- 15 3
-
2022-03-08 18:23
A kiedy SKM do Gdańska Letnicy?
- 6 0
-
2022-03-08 16:41
No tak, następna trasa krajoznawcza.
Jak nie przez stare miasto, to przez TPK. W końcu ludzie jeżdżą tramwajem, żeby się przejechać...
- 5 2
-
2022-03-08 13:27
Ok w porządku (1)
W takim razie Wysypisko to też taka tkanka miejska a to że trochę czuć fetor gdzie nie gdzie to inna sprawa, nie zgadzam by je przenosić dalej bo wzrosną opłaty za śmieci. Każdy zresztą wiedział gdzie kupuje i dlaczego jest tak tanio
- 11 1
-
2022-03-09 12:22
Nikt wysypiska nie przenosi
- 0 0
-
2022-03-08 13:26
(3)
Ciekawe co byś mądralo powiedział,jak by tobie tramwaj jechał parę metrów od okna!!!! Pewnie nie wiesz jak ta ulica wygląda!!Jaka jest wąska!!!
- 25 14
-
2022-03-09 11:56
Byłbym bardzo zadowolony, bo miałbym blisko do przystanku
- 1 1
-
2022-03-08 14:32
nie oczekuj od dzbanków rozumowania Tramwaj niema zadnych zalet obecnie a same wady których niema autobus (1)
- 10 17
-
2022-03-08 21:00
Ach, bo te autobusy, gnijące codziennie rano na Trakcie, to są takie wspaniałe...
- 4 1
-
2022-03-08 12:29
Bezmózgowcu tramwaj jest najwiekszym i najbardziej kosztownym szkodnikiem w komunikacji miejskiej! (5)
Nigdzie sie juz nie inwestuje w tramwaje tylko autobusy bezemisyjne i buspasy i na to sie zgadzaja mieszkancy!
- 15 50
-
2022-03-08 14:06
sam jesteś kosztowny bezmózgu (4)
właśnie na tym polega przewaga tramwaju, że ma jechać po osobnym torze i nie stać w korkach
- 19 8
-
2022-03-09 12:20
No to się nie udało, torowiska są taknpoprowadzobe że stoją w korkach tramwaje i co 100m na przejściach dla pieszych. Autobusy na dłuższych odcinkach są szybsze...
- 1 0
-
2022-03-08 14:31
od tego by autobus nie stał w korku jest buspas ale musiałes potwierdzic ze bezmózgiem jestes (2)
- 8 11
-
2022-03-08 15:04
Buspas w Polsce? (1)
Przecież jest zawalony Januszami, a autobus stoi tak samo.
Przez kierofczyków (nie mylić z kierowcami) nie możemy mieć fajnych rzeczy.- 12 8
-
2022-03-09 12:21
Generalnie przez chołotę świat jest gorszy. Spójrz na Rosję.
- 0 0
-
2022-03-08 12:08
Tramwaj do Wrzeszcza (2)
to niestety koncepcja sprzed 20 lat. Teraz straciła dużo na przydatności.
Policz ile będzie się jechało do biurowców w Oliwie czy Uniwersytetu. Wrzeszcz nie jest tym drugim centrum jakim był w latach 90-tych.
Czy będzie skręt z BGW w stronę opery? Bo jak nie to jest duża starta ze względu na tereny przemysłowe i rodzące się biurowe na terenach postoczniowych.- 27 8
-
2022-03-08 13:10
będzie* skręt do opry, uważnie pierwszy screenshot albo film koło 1:24.
jak będzie to będzie, chyba że nie będzie.- 5 0
-
2022-03-08 12:50
no i pomijanie Suchanina kosztem wspinaczki pod wileńską
- 20 2
-
2022-03-08 11:58
(2)
Ty byś się na pewno ucieszył gdyby Ci pod oknami puścili tramwaj, prawda?
- 42 23
-
2022-03-09 12:19
Akurat tramwaj to dla mnie przezytek, ale specjalnie mieszkam blisko obwodnicy, PKM widzę z okna, a i lotnisko blisko, tak słyszę i widzę na balkonie samoloty, zawsze traktowałem to jako mała atrakcje albo ciekawostkę ale ponoć jest dużą wadą, szkoda że nie wiedziałem wcześniej, może bym dostał garaż w cenie...
- 0 0
-
2022-03-08 20:44
Ja bym się ucieszył.
Serio.
- 9 4
-
2022-03-08 11:55
(4)
Problem w tym że planują PKM na Południe co sprawia że ta linia jest zbędna
- 19 32
-
2022-03-09 12:26
no nie. Obie inwestycje są niezbędne
a do tego szybki tramwaj PKM Brętowo - Galeria bałtycka, więcej buspasów i więcej ścieżek rowerowych.
Odpowiednie skomunikowanie i połączenia piesze między przystankami tramwajowymi i dworcami.- 0 1
-
2022-03-08 22:26
PKM z Gdańska Gł w kierunku Nowego Portu
po istniejącym torowisku- i cyk w kilka minut na miejscu... Marzenie....
- 1 0
-
2022-03-08 20:49
(1)
PKM to będzie nie wypał o ile powstanie
- 0 5
-
2022-03-08 21:23
takie same opinie pojawiały się przed jej powstaniem w obecnym kształcie
Jej elektryfikacja na pewno podniesie jakość połączeń wielu osiedli położonych na peryferiach Gdańska. Nadal słabo wykorzystywany jest potencjał rozwoju systemu rower + PKM. Okolice stacji PKM nie są dobrze dostosowane do ruchu rowerów, a szkoda. Rower wielokrotnie zwiększa obszar napływu pasażerów do stacji lokalnej kolei.
- 6 1
-
2022-03-08 11:27
jest bezsensem
kto ma ochotę na wycieczki krajoznawcze?!
Sądzisz, że kogoś stać na poświęcenie co najmniej dwóch godzin dziennie?- 26 16
-
2022-03-08 11:27
zobaczymy jak zareaguje pewna blogerka/ pizzeria (1)
- 20 11
-
2022-03-09 12:15
Jaka?
- 0 0
-
2022-03-08 11:24
już klakierzy i trolle z urzędu i fragu się uruchomiły (26)
że mieszkańcy bohaterów getta to źli ludzie i egoiści. Tymczasem miejscowy plan od 50 lat trzymał rezerwę na Do Studzienki - doprowadzając do jej całkowitej degradacji, a zmiana wyskoczyła 4 lata temu, jak królik z kapelusza.
Najlepszy wariant, czyli przez PG, został zablokowany bezmyślną sprzedażą fragmentu ulicy 7 lat temu.
rozwiń...że mieszkańcy bohaterów getta to źli ludzie i egoiści. Tymczasem miejscowy plan od 50 lat trzymał rezerwę na Do Studzienki - doprowadzając do jej całkowitej degradacji, a zmiana wyskoczyła 4 lata temu, jak królik z kapelusza.
Najlepszy wariant, czyli przez PG, został zablokowany bezmyślną sprzedażą fragmentu ulicy 7 lat temu.
Gdzie zaufanie do samorządu? Jak można kupować mieszkania patrząc na miejscowe plany, skoro są wyrzucane do kosza ze względu na widzimisię planistów - niemal z dnia na dzień?- 231 70
-
2022-03-09 12:25
I to jest sensowny komentarz przeciwko linii tramwajowej. Fakt ze UM w Gdańsku to miernoty.
- 1 0
-
2022-03-09 11:59
Dokładnie
ale czego oczekiwać po nich jak oni pod zabudowę przeznaczają rezerwy terenowe a potem gęby ze zdziwienia otwierają, że nie ma na to miejsca i dużo kosztuje.
- 1 0
-
2022-03-09 10:55
(2)
Jeżeli masz na myśli wariant przez ulicę Siedlicką, to proponuję najpierw poszukać informacji, jaka aparatura badawcza znajduje się budynku Centrum Nanotechnologii gmach B, i jak przejeżdżające obok tramwaje będą wpływały na jej funkcjonowanie, a dopiero potem zacząć się wypowiadać się w tym temacie.
- 2 1
-
2022-03-09 19:05
jakim trzeba być betoneom umysłowym (1)
z sygnaturą przed nazwiskiem otrzymaną od PG żeby tam umieszczać jakąś aparaturę i potem używać tego jako argumentu. Żeby nie rozumieć jakie są potrzeby transportowe miasta, jak funkcjonują nowoczesne miasta i do czego należy równać. Ile ośrodków w świecie czuło by sie nobilitowanych mając ekskluzywy przystanek tramwajowy na tzw. swojej ulicy. Ale tu nie - tu jest mój płot i wara wam od tego. Zaścianek
- 1 1
-
2022-03-10 11:08
1) Czy nie potrafisz napisać komentarza bez obrażania kogoś wyzwiskami takimi jak "beton umysłowy"
2) Skąd wiesz, że osoba, która napisała powyższy komentarz podejmowała decyzję o lokalizacji tego budynku na terenie kampusu PG, i jaka aparatura będzie w nim postawiona (a tak się składa, że ta osoba nie miała na te decyzje żadnego wpływu)
rozwiń...1) Czy nie potrafisz napisać komentarza bez obrażania kogoś wyzwiskami takimi jak "beton umysłowy"
2) Skąd wiesz, że osoba, która napisała powyższy komentarz podejmowała decyzję o lokalizacji tego budynku na terenie kampusu PG, i jaka aparatura będzie w nim postawiona (a tak się składa, że ta osoba nie miała na te decyzje żadnego wpływu)
3) Proponuję też poszukać, kiedy powstał projekt budowy Centrum Nanotechnologii gmach B, i jaka aparatura badawcza miała w nim być umieszczona, a kiedy pojawiła się propozycja przebiegu linii tramwajowej przez ulicę Siedlicką (który projekt był pierwszy), a dopiero potem brać się za pisanie takiego komentarza i wyzywanie kogoś od "betonów umysłowych"- 0 0
-
2022-03-09 10:04
Jasna długa prosta szeroka Nowa Politechniczna (1)
Miała przebiegać od Do studzienki, wzdłuż schuberta, pod wiaduktem na Rakoczego do wylotu z Adamowicza. Teraz powstał jakiś pokręcony koszmarek, który będzie kumulował ruch na już zakorkowanych rondach Jaskowej Doliny i Rakoczego/Bulońska.
Pewnie ktoś nieźle posmarował, żeby droga i tramwaj nie szły starym planem, gdzie były do tej pory pozostawione rezerwy pod tą inwestycję- 4 0
-
2022-03-09 14:32
Nowa Politechniczna pierwotnie była po prostu dwupasmową ulicą. Potem doszedł tramwaj
Słusznie zrezygnowano dziś z osobnego torowiska równoległego do już istniejącego.
W przypadku komunikacji miejskiej istotne jest, aby dojazd door-to-door miał dobry średni czas. Nie optymalny, w wymarzonym momencie liczyć, że jeśli akurat teraz jestem na przystanku to dojadę do innego przystanku szybko.
Ludzie nie jeżdżąSłusznie zrezygnowano dziś z osobnego torowiska równoległego do już istniejącego.
W przypadku komunikacji miejskiej istotne jest, aby dojazd door-to-door miał dobry średni czas. Nie optymalny, w wymarzonym momencie liczyć, że jeśli akurat teraz jestem na przystanku to dojadę do innego przystanku szybko.
Ludzie nie jeżdżą od przystanku X do Y, ale od drzwi A do drzwi B. Zatem dojście do przystanku, poczekanie na tramwaj, jazda tramwajem, dojście z przystanku do celu. Dlatego lepiej jest mieć 1 trasę tramwajową, która ma tramwaje co 5 minut, które jadą 3 minuty dłużej, zamiast dwóch przystanków w odległości 300m. Pasażer nie musi celować w konkretny tramwaj i patrzeć, o której jedzie. Po prostu idzie na przystanek i w ciągu 5 minut wsiądzie i pojedzie.
To jest szczególnie istotne, gdy pogoda jest kiepska. Stanie na przystanku przez 10 minut w czasie deszczu przy 2C nie jest przyjemne.- 1 0
-
2022-03-09 08:39
dla gdańszczan to oczywiste sprawy a dla przyjezdnych magia
- 0 0
-
2022-03-08 22:03
trasa przez PG szłaby dalej też przez Bohaterów GW (1)
- 5 0
-
2022-03-09 18:57
i byłoby to racjonalne
- 0 1
-
2022-03-08 21:46
żadną sprzedażą budyn ją podarował
- 0 0
-
2022-03-08 16:32
Rezerwa przez Do Studzienki była trzymana od lat 30stych a zabudowa ma status tymczasowej (2)
Ale cóz FRAG teraz rzadzi w Gdańsku . np przejscia naziemne nad tunelami , czy zwężanie szerokich ulic skutkiem czego jest tworzenie korków oraz wydłużanie przez to czasu jazdy komunikacji miejskiej...itp itp
- 13 5
-
2022-03-09 12:34
gdzie zwężono drogę, co spowodowało korki?
Frag nie rządzi. Choć często - szkoda, że nie.
Od lat 30-tych była to rezerwa na autostradę. Świat przez 100 lat się zmienił. I przy okazji, może jednak plany stworzone przez Niemców przed II Wojną Światową nie jest idealny. Oni jednak nie mieli we wszystkim racji.- 0 1
-
2022-03-08 16:42
Ulice są zwężane pod parkingi.
Możemy zlikwidować abonamenty i problem sam się rozwiąże.
- 2 5
-
2022-03-08 14:34
Prawda jest taka ze mieszkancy zgadzaja sie na Bus pas a nie na koszmarny tramwaj ale jak widac władze miasta maja to gdzies (2)
- 8 6
-
2022-03-08 15:07
Mieszkańcy chcą tylko i wyłącznie zachować swoje darmowe parkingi. (1)
- 11 14
-
2022-03-09 12:26
Tam są parkometry
- 0 0
-
2022-03-08 13:47
To prawda. Ulica Do Studzienki to wstyd dla miasta Gdanska.
- 14 2
-
2022-03-08 12:30
popieram
- 0 2
-
2022-03-08 12:05
a nie są?
- 1 1
-
2022-03-08 11:36
Fragi migdala się z rowerowa metropolia (2)
Także kłótnia w rodzinie
- 15 10
-
2022-03-08 11:56
(1)
Rowerowa Metropolia jest przeciwko tramwajowi, bo jeden dredziarz mieszka tuż przy planowanym tramwaju.
- 18 5
-
2022-03-08 15:50
Rowerowa Metropolia jest przeciw już tylko dla zasady
kolegują się z PiS i Strefą Pogardy
- 9 4
-
2022-03-08 11:32
najlepszym wariantem (2)
jest Smoluchowskiego.
Ewentualnie Traugutta.
A zasadniczo linia tramwajowa powinna być przeprowadzona (jeśli już) sąsiednią doliną, w okolicach Słowackiego. Narobiono tam jednak bzdur, z których leczymy się kolejnymi bzdurami.
Jeśli brak logiki i sensu jest widoczny gołym okiem, oznacza to jedno...
Pod stołem płynie kasa.- 41 22
-
2022-03-09 12:32
Tak dla Słowackiego
Tak dla Smoluchowskiego
Tak dla linii tramwajowej zamiast "Nowej Politechnicznej".
Wszstkei 3 linie są potrzebne. Co więcej powinny iść dalej na wschód przebijając się na drugą stronę Grunwaldzkiej i torów w stronę Zaspy / Stoczni.- 0 0
-
2022-03-09 10:22
wszystko się zgadza. Być może jednak to nie żadna kasa, a bezmyślność i rzeźbienie w g*, które się samemu stworzyło.
- 0 0
-
2022-03-09 08:22
CZYLI
skoro nie pójdą tory ul.Do studzienki, gdzie byłaby przy okazji szansa na zrewitalizowanie tego odcinka miasta, to dodatkowo linia tramwajowa nigdy nie zostanie połączona z torami przy Mickiewicza przez Miszewskiego, co byłoby bardzo sensownym rozwiazaniem dla układu komunikacyjnego w Gdańsku. Oj, mamy takich samych planistów, jak i władze w tym mieście!
- 41 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.