• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    No i super! (39)

    Tramwaj w kierunku południowych dzielnic jest niezwykle istotny i potrzebny! A pieniacze z ul. Boahterów Getta Warszawskiego powinni się wstydzić! Nie można patrzeć tylko na siebie. Miasto to tkanka i rozwija się w wielu miejscach. Jeżeli oni chcą spokoju, to niech sprzedadzą swoje kamienice w dobrym miejscu i kupią mieszkanie na obrzeżach. Raczej będzie ich stać, bo ceny we Wrzeszczu są kosmiczne.

    • 308 200

    • zobaczymy jak zareaguje pewna blogerka/ pizzeria (1)

      • 20 11

      • Jaka?

        • 0 0

    • jest bezsensem

      kto ma ochotę na wycieczki krajoznawcze?!
      Sądzisz, że kogoś stać na poświęcenie co najmniej dwóch godzin dziennie?

      • 26 16

    • (4)

      Problem w tym że planują PKM na Południe co sprawia że ta linia jest zbędna

      • 19 32

      • (1)

        PKM to będzie nie wypał o ile powstanie

        • 0 5

        • takie same opinie pojawiały się przed jej powstaniem w obecnym kształcie

          Jej elektryfikacja na pewno podniesie jakość połączeń wielu osiedli położonych na peryferiach Gdańska. Nadal słabo wykorzystywany jest potencjał rozwoju systemu rower + PKM. Okolice stacji PKM nie są dobrze dostosowane do ruchu rowerów, a szkoda. Rower wielokrotnie zwiększa obszar napływu pasażerów do stacji lokalnej kolei.

          • 6 1

      • PKM z Gdańska Gł w kierunku Nowego Portu

        po istniejącym torowisku- i cyk w kilka minut na miejscu... Marzenie....

        • 1 0

      • no nie. Obie inwestycje są niezbędne

        a do tego szybki tramwaj PKM Brętowo - Galeria bałtycka, więcej buspasów i więcej ścieżek rowerowych.

        Odpowiednie skomunikowanie i połączenia piesze między przystankami tramwajowymi i dworcami.

        • 0 1

    • (2)

      Ty byś się na pewno ucieszył gdyby Ci pod oknami puścili tramwaj, prawda?

      • 42 23

      • Ja bym się ucieszył.

        Serio.

        • 9 4

      • Akurat tramwaj to dla mnie przezytek, ale specjalnie mieszkam blisko obwodnicy, PKM widzę z okna, a i lotnisko blisko, tak słyszę i widzę na balkonie samoloty, zawsze traktowałem to jako mała atrakcje albo ciekawostkę ale ponoć jest dużą wadą, szkoda że nie wiedziałem wcześniej, może bym dostał garaż w cenie...

        • 0 0

    • Tramwaj do Wrzeszcza (2)

      to niestety koncepcja sprzed 20 lat. Teraz straciła dużo na przydatności.
      Policz ile będzie się jechało do biurowców w Oliwie czy Uniwersytetu. Wrzeszcz nie jest tym drugim centrum jakim był w latach 90-tych.
      Czy będzie skręt z BGW w stronę opery? Bo jak nie to jest duża starta ze względu na tereny przemysłowe i rodzące się biurowe na terenach postoczniowych.

      • 27 8

      • no i pomijanie Suchanina kosztem wspinaczki pod wileńską

        • 20 2

      • będzie* skręt do opry, uważnie pierwszy screenshot albo film koło 1:24.

        jak będzie to będzie, chyba że nie będzie.

        • 5 0

    • Bezmózgowcu tramwaj jest najwiekszym i najbardziej kosztownym szkodnikiem w komunikacji miejskiej! (5)

      Nigdzie sie juz nie inwestuje w tramwaje tylko autobusy bezemisyjne i buspasy i na to sie zgadzaja mieszkancy!

      • 15 50

      • sam jesteś kosztowny bezmózgu (4)

        właśnie na tym polega przewaga tramwaju, że ma jechać po osobnym torze i nie stać w korkach

        • 19 8

        • od tego by autobus nie stał w korku jest buspas ale musiałes potwierdzic ze bezmózgiem jestes (2)

          • 8 11

          • Buspas w Polsce? (1)

            Przecież jest zawalony Januszami, a autobus stoi tak samo.

            Przez kierofczyków (nie mylić z kierowcami) nie możemy mieć fajnych rzeczy.

            • 12 8

            • Generalnie przez chołotę świat jest gorszy. Spójrz na Rosję.

              • 0 0

        • No to się nie udało, torowiska są taknpoprowadzobe że stoją w korkach tramwaje i co 100m na przejściach dla pieszych. Autobusy na dłuższych odcinkach są szybsze...

          • 1 0

    • (3)

      Ciekawe co byś mądralo powiedział,jak by tobie tramwaj jechał parę metrów od okna!!!! Pewnie nie wiesz jak ta ulica wygląda!!Jaka jest wąska!!!

      • 25 14

      • nie oczekuj od dzbanków rozumowania Tramwaj niema zadnych zalet obecnie a same wady których niema autobus (1)

        • 10 17

        • Ach, bo te autobusy, gnijące codziennie rano na Trakcie, to są takie wspaniałe...

          • 4 1

      • Byłbym bardzo zadowolony, bo miałbym blisko do przystanku

        • 1 1

    • Ok w porządku (1)

      W takim razie Wysypisko to też taka tkanka miejska a to że trochę czuć fetor gdzie nie gdzie to inna sprawa, nie zgadzam by je przenosić dalej bo wzrosną opłaty za śmieci. Każdy zresztą wiedział gdzie kupuje i dlaczego jest tak tanio

      • 11 1

      • Nikt wysypiska nie przenosi

        • 0 0

    • A co z tobą? (6)

      Mieszkasz na Bohaterów Getta Warszawskiego? Bo jeżeli nie, to łaskawie nie odzywaj się i nie decyduj za innych. Ja tam nie mieszkam więc staram się być bezstronny.

      • 12 13

      • A może jest jednym ze 150000 ludzi, którym garstka mieszkańców Bohaterów Getta blokuje od lat wygodny dojazd do pracy? (5)

        • 14 16

        • wygodny dojazd do pracy tym ludziom (2)

          blokują powalone pomysły miejskich "planistów", którzy totalnie spaprali pod tym względem Potokowa i Wyklętych.
          Bo w ogóle o tym nie myślą, o czym świadczą likwidacje rezerw na SKM górnego tarasu, markowane obecnie niemrawymi działaniami osłonowymi marszałka.
          Nie wspominając o niemrawym tempie budowy układów komunikacyjnych osiedli, które były szybkim dealem dla deweloperów ale są przyczyną długoletniej czkawki i niestrawności dla miasta.

          • 15 3

          • No tak, następna trasa krajoznawcza.

            Jak nie przez stare miasto, to przez TPK. W końcu ludzie jeżdżą tramwajem, żeby się przejechać...

            • 5 2

          • A kiedy SKM do Gdańska Letnicy?

            • 6 0

        • następny mądrala przyjedny wielkomiejski

          Kup se wodolot i nim pływaj skoro potrzebujesz wygody

          • 1 0

        • Nie blokuje. To normalna ulica i nie ma powodu jej niszczyć

          • 1 1

    • Zanim się wypowiesz,to zbadaj bardziej temat np. czemu budynek na skrzyzowaniu Do Studzienki/Politechniczna trafił w prywatne ku.wa ręce.

      • 10 1

    • To rąbnie :) (2)

      Zobaczycie, że będzie aferka zarówno na Wileńskiej jak i BGW. Dodatkowo chciałabym zauważyć, że mieszkańcy Wrzeszczą płaca już swoją cenę wyższymi niż na obrzeżach ratami kredytu. Czemu mam cierpieć z powodu osób które zdecydowały się - może nie miały wyboru - na zakup mieszkania na zad*piu?

      • 6 4

      • (1)

        Morena to zad**ie? xD

        • 0 0

        • 20 lat temu może, ale 30 lat temu to tak

          • 0 0

    • miasto to tkanka?

      To pamietaj, ze tkanka moze byc nowotworowa...

      • 0 0

    • co ty wiesz o starym wrzeszczu ciubaryku?

      • 1 0

  • Miasto musi się rozwijać (11)

    • 45 27

    • (1)

      Jak na to wpadłeś, szerloku:)?

      • 14 9

      • Szerlok jest młody, więc pisze, co wie.

        • 4 0

    • ale dlaczego (5)

      tak głupio i bezczelnie?

      Sądzisz że "rozwój" cokolwiek tłumaczy?
      Bo to rozwiązanie rozwojem nie jest...

      • 16 7

      • Na pewno jest rozwojem względem szrotowiska, które teraz jest na tej ulicy. (4)

        Przejechać się nią i tak nie da, bo zastawiona z obu stron, więc przynajmniej tramwaj można puścić.

        • 1 8

        • "więc przynajmniej tramwaj można puścić."

          na pewno nie.

          • 5 2

        • wystarczy ze da sie ja przejsc (2)

          To miejsce nie ma innego zastosowania.
          Jezdzic powinno sie Smoluchowskiego, Wykletych czy nasypami PKM.
          Rowniez tramwajem...
          Choc szybszym i bardziej elastycznym rozwiazaniem sa buspasy i autobusy.
          Wystarczy nie psuc dobrze funkcjonujacych polaczen jak 127, 142, 2 i 162, 199, 115, 111...
          Sztuczne zmiany rozkladow i zamiana ich w linie krajoznawcze lub zwykla likeidacja nie poprawiaja komunikacji.
          Raczej sprawiaja wrazenie udowadniania z gory zalozinegi wyniku.

          • 5 3

          • Jechałeś kiedyś autobusem w godzinach szczytu? (1)

            Można wysiąść, przejść na następny przystanek i złapać tam poprzedni kurs...

            • 3 1

            • jezdze codziennie

              Komunikacja miejska robie nawet 100km na dzien, na dystansie od Rumi do Pruszcza.
              Ranking szybkosci i komfortu jest nastepujacy:
              SKM
              PKM
              Autobus
              Tramwaj

              Nawet psucie linii autobusowych przez wylaczenie potrzebnych relacji czy tworzenie tras krajoznawczych (111!!!) nie zmieni tego zdania.

              • 1 2

    • Miasto ma służyć mieszkańcom - rozwijać się nie musi, ma być wygodne i dobre do życia

      Rozwijać to się musi papier toaletowy.

      • 10 3

    • Czekaj tatka latka , nie mają kasy (1)

      Rozwija się tak, że od wielu lat Nowej Świętokrzyskiej nie mogą zacząć a my tu rozmawiamy o Nowej Politechnicznej.

      • 6 1

      • Na drogi Unia kasy nie daje. Na linie tramwajowe i owszem

        • 0 1

  • I bardzo dobrze nareszcie jakaś dobra nowina ! (14)

    Nie oglądać się tylko budować ! i nie patrzeć na tych przeciwnych bo tacy zawsze będą więc nie zwracać na nich uwagi taka inwestycja jest ważniejsza niż kilku mieszkańców niech się cieszą że nie zostali wywłaszczeni !

    • 54 52

    • to jest bardzo zła nowina (5)

      potwierdzająca tylko arogancją ignorancję naszych "wybrańców"...

      • 14 11

      • Niestety mylisz się pojedź do Amsterdamu a przekonasz się że takie rozwiązania funkcjonują tam znakomicie (4)

        • 4 9

        • 200 metrowe moreny w Amsterdamie? (3)

          Ciekawe rzeczy prawisz...

          Moze i w Amsterdamie to funkcjonuje (jakos) ale na pewno nie bedzie to funkcjonowac w Gdansku.
          Przyczyna jest prosta, wlasnie ta arogancka ignorancja, cechujaca miejskich urzednikow i zerowy poziom kultury technicznej dzierzymordow z miejskich spolek infrastrukturalnych.
          Fajnie sie chwalic spostrzezeniami z wizyt referencyjnych, gorzej jest przekonac do istnienia umiejetnosci implementacji takich rozwiazan w naszej rzeczywistosci.
          Co nalezy stwierdzic, zaufanie do takich umiejetnosci i pomyslow jest zerowe. Nie trzeba byc inzynierem, aby stwierdzic, ze to cwierc srodek uswiecony przez cel... Tylko ze ten cel jest rowniez mocno mglisty i malo przekonujacy...

          • 5 2

          • O jakiej Morenie mowa ? Mowa było o dolnym odcinku czyli ulicy B.G.W. (2)

            tutaj nie o Morenę wszystkim idzie a o dolny odcinek gdzie jest płasko jak w Amsterdamie skoro tam tramwaje jeżdżą w jeszcze węższych uliczkach to we Wrzeszczu spokojnie pokonają ul. B.G.W. Zresztą przekonamy się za jakiś czas i okaże się kto miał rację tylko wtedy ci przeciwnicy będą cicho jak mysz pod miotłą i wszelkie teraz dywagacje są bezcelowe, projekt był oceniany przez fachowców w tej dziedzinie a nie dzieci w przedszkolu ! Poczekajmy a wszyscy się przekonają jaki będzie efekt tej inwestycji !

            • 2 4

            • Nawet nie warto

              Pierdzielisz jak potrącony

              • 3 0

            • "efekt tej inwestycji"

              To nie efekty a fakty dokonane.
              To nie zabawa w piaskownicy a ludzkie życie w które urzędole brutalnie ingerują.

              • 1 0

    • (2)

      To tylko pokazuje że miasto dzieli się na lepszych i gorszych mieszkańców. Gdyby to było centrum to tramwaj by nie umieszczono tam gdzie mieszkańcy nie chcą. Przykładem może być Łąkowa

      • 6 4

      • Miasto nikogo nie dzieli to mieszkańcy próbują podzielić miasto ! (1)

        Zaznaczam że ul Bohaterów Getta Warszawskiego nie jest prywatną ulicą a wchodzi w skład miasta Gdańska tak więc skoro zaplanowano inwestycję która ma być zrealizowana dla wszystkich Gdańszczan a nie dla wybranej grupki mieszkańców jakiejś ulicy nie można brać pod uwagę ich widzi mi się w skrajnej sytuacji miasto mogło wystąpić o wywłaszczenie tych ludzi którzy chcą blokować ważną inwestycję dla miasta Gdańska ! Czy takie rozwiązanie było by lepsze ? W tej chwili klamka już zapadła a więc inwestycja powstanie jeśli komuś takie rozwiązanie nie odpowiada zawsze może sprzedać mieszkanie i wynieść się na obrzeża miasta tam będą za pewne mieli spokój i brak komunikacji miejskiej pod oknami !

        • 2 9

        • wszyscy Gdanszczanie chetnie pojada reaktywowana linia 142

          Ewentualnie przedluzona do OBC, zamiast zagladac w okna mieszkancom BG...

          • 2 4

    • Pr,eciw byli przede wszystkim (3)

      właściciele różnej maści 4 kólek mieszkających przy BGW. Im ani przez chwilę nie chodzilo o "środowisko" a o miejsca parkingowe pod samym wejściem do klatek schodowych.To był klasyczny przykład wygodnictwa i egoizmu.Ulice należą do wszystkich mieszkańców Gdańska a nie do wspólnot mieszkaniowych i właścicieli blachosmrodów.Dość już waszego samochodziarskiego lobby w tym mieście.Nie jesteście pępkiem świata!

      • 6 8

      • nie szczuj (2)

        Opor jest cakowicie zrozumialy.
        Wie to kazda osoba mieszkajaca przy linii tramwajowej.
        I nie tlumacz tu koniecznosci poswiecenia dla dobra ogolu czy super-hiper rizwiazan, ktore sprawia, ze 70 ton stali przeplynie bez wibracji i zgrzytu po ciasnym zakrecie.
        Wcinajac sie w ruchliwa arterie komunikacyjna i powiekszajac istniejace problemy z jej przepustowoscia...

        Apage!!!

        • 4 3

        • Opór jest całkowicie nie zrozumiały ! (1)

          Większość mieszkańców Gdańska ma ustąpić kilku niezadowolonym ? Zresztą każdy ma wolny wybór przecież nie musi mieszkać przy tej wibrującej linii tramwajowej wystarczy sprzedać swoje włości i się wyprowadzić a problem sam zniknie proste jak konstrukcja cepa !
          A jeśli masz jakieś wątpliwości to zapraszam na wycieczkę do Amsterdamu to zobaczysz po jakich uliczkach jeżdżą tramwaje i nikt jakoś nie narzeka wszyscy są zadowoleni i się dogadują a u nas jest nie bo nie !

          • 1 5

          • "Większość ma ustąpić kilku niezadowolonym"

            To się nazywa bolszewizm.

            Tak, ma ustąpić. Tym bardziej, że wartość dodana tego rozwiązania jest żadna a uzasadnienie jest opierane na "wygaszaniu popytu" przez psucie rozkładów jazdy z Piecek.

            Pomijając już nawet knowania wokół rezerw terenowych na Trzech Lipach...

            • 2 0

    • +

      • 1 0

  • (3)

    politechnikę zaorać i puścić prosto a nie jakieś zawijasy

    • 42 30

    • Dokladnie

      • 2 4

    • Nie wypluwaj tutaj swoich frustracji, że się nie dostałeś na PG

      • 6 3

    • Oraj swoje poletko pod Mińskiem

      sowiecki trolu

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    już klakierzy i trolle z urzędu i fragu się uruchomiły (26)

    że mieszkańcy bohaterów getta to źli ludzie i egoiści. Tymczasem miejscowy plan od 50 lat trzymał rezerwę na Do Studzienki - doprowadzając do jej całkowitej degradacji, a zmiana wyskoczyła 4 lata temu, jak królik z kapelusza.

    Najlepszy wariant, czyli przez PG, został zablokowany bezmyślną sprzedażą fragmentu ulicy 7 lat temu.

    Gdzie zaufanie do samorządu? Jak można kupować mieszkania patrząc na miejscowe plany, skoro są wyrzucane do kosza ze względu na widzimisię planistów - niemal z dnia na dzień?

    • 231 70

    • najlepszym wariantem (2)

      jest Smoluchowskiego.
      Ewentualnie Traugutta.

      A zasadniczo linia tramwajowa powinna być przeprowadzona (jeśli już) sąsiednią doliną, w okolicach Słowackiego. Narobiono tam jednak bzdur, z których leczymy się kolejnymi bzdurami.

      Jeśli brak logiki i sensu jest widoczny gołym okiem, oznacza to jedno...
      Pod stołem płynie kasa.

      • 41 22

      • wszystko się zgadza. Być może jednak to nie żadna kasa, a bezmyślność i rzeźbienie w g*, które się samemu stworzyło.

        • 0 0

      • Tak dla Słowackiego

        Tak dla Smoluchowskiego

        Tak dla linii tramwajowej zamiast "Nowej Politechnicznej".

        Wszstkei 3 linie są potrzebne. Co więcej powinny iść dalej na wschód przebijając się na drugą stronę Grunwaldzkiej i torów w stronę Zaspy / Stoczni.

        • 0 0

    • Fragi migdala się z rowerowa metropolia (2)

      Także kłótnia w rodzinie

      • 15 10

      • (1)

        Rowerowa Metropolia jest przeciwko tramwajowi, bo jeden dredziarz mieszka tuż przy planowanym tramwaju.

        • 18 5

        • Rowerowa Metropolia jest przeciw już tylko dla zasady

          kolegują się z PiS i Strefą Pogardy

          • 9 4

    • a nie są?

      • 1 1

    • popieram

      • 0 2

    • To prawda. Ulica Do Studzienki to wstyd dla miasta Gdanska.

      • 14 2

    • Prawda jest taka ze mieszkancy zgadzaja sie na Bus pas a nie na koszmarny tramwaj ale jak widac władze miasta maja to gdzies (2)

      • 8 6

      • Mieszkańcy chcą tylko i wyłącznie zachować swoje darmowe parkingi. (1)

        • 11 14

        • Tam są parkometry

          • 0 0

    • Rezerwa przez Do Studzienki była trzymana od lat 30stych a zabudowa ma status tymczasowej (2)

      Ale cóz FRAG teraz rzadzi w Gdańsku . np przejscia naziemne nad tunelami , czy zwężanie szerokich ulic skutkiem czego jest tworzenie korków oraz wydłużanie przez to czasu jazdy komunikacji miejskiej...itp itp

      • 13 5

      • Ulice są zwężane pod parkingi.

        Możemy zlikwidować abonamenty i problem sam się rozwiąże.

        • 2 5

      • gdzie zwężono drogę, co spowodowało korki?

        Frag nie rządzi. Choć często - szkoda, że nie.

        Od lat 30-tych była to rezerwa na autostradę. Świat przez 100 lat się zmienił. I przy okazji, może jednak plany stworzone przez Niemców przed II Wojną Światową nie jest idealny. Oni jednak nie mieli we wszystkim racji.

        • 0 1

    • żadną sprzedażą budyn ją podarował

      • 0 0

    • trasa przez PG szłaby dalej też przez Bohaterów GW (1)

      • 5 0

      • i byłoby to racjonalne

        • 0 1

    • dla gdańszczan to oczywiste sprawy a dla przyjezdnych magia

      • 0 0

    • Jasna długa prosta szeroka Nowa Politechniczna (1)

      Miała przebiegać od Do studzienki, wzdłuż schuberta, pod wiaduktem na Rakoczego do wylotu z Adamowicza. Teraz powstał jakiś pokręcony koszmarek, który będzie kumulował ruch na już zakorkowanych rondach Jaskowej Doliny i Rakoczego/Bulońska.
      Pewnie ktoś nieźle posmarował, żeby droga i tramwaj nie szły starym planem, gdzie były do tej pory pozostawione rezerwy pod tą inwestycję

      • 4 0

      • Nowa Politechniczna pierwotnie była po prostu dwupasmową ulicą. Potem doszedł tramwaj

        Słusznie zrezygnowano dziś z osobnego torowiska równoległego do już istniejącego.

        W przypadku komunikacji miejskiej istotne jest, aby dojazd door-to-door miał dobry średni czas. Nie optymalny, w wymarzonym momencie liczyć, że jeśli akurat teraz jestem na przystanku to dojadę do innego przystanku szybko.

        Ludzie nie jeżdżą od przystanku X do Y, ale od drzwi A do drzwi B. Zatem dojście do przystanku, poczekanie na tramwaj, jazda tramwajem, dojście z przystanku do celu. Dlatego lepiej jest mieć 1 trasę tramwajową, która ma tramwaje co 5 minut, które jadą 3 minuty dłużej, zamiast dwóch przystanków w odległości 300m. Pasażer nie musi celować w konkretny tramwaj i patrzeć, o której jedzie. Po prostu idzie na przystanek i w ciągu 5 minut wsiądzie i pojedzie.

        To jest szczególnie istotne, gdy pogoda jest kiepska. Stanie na przystanku przez 10 minut w czasie deszczu przy 2C nie jest przyjemne.

        • 1 0

    • (2)

      Jeżeli masz na myśli wariant przez ulicę Siedlicką, to proponuję najpierw poszukać informacji, jaka aparatura badawcza znajduje się budynku Centrum Nanotechnologii gmach B, i jak przejeżdżające obok tramwaje będą wpływały na jej funkcjonowanie, a dopiero potem zacząć się wypowiadać się w tym temacie.

      • 2 1

      • jakim trzeba być betoneom umysłowym (1)

        z sygnaturą przed nazwiskiem otrzymaną od PG żeby tam umieszczać jakąś aparaturę i potem używać tego jako argumentu. Żeby nie rozumieć jakie są potrzeby transportowe miasta, jak funkcjonują nowoczesne miasta i do czego należy równać. Ile ośrodków w świecie czuło by sie nobilitowanych mając ekskluzywy przystanek tramwajowy na tzw. swojej ulicy. Ale tu nie - tu jest mój płot i wara wam od tego. Zaścianek

        • 1 1

        • 1) Czy nie potrafisz napisać komentarza bez obrażania kogoś wyzwiskami takimi jak "beton umysłowy"
          2) Skąd wiesz, że osoba, która napisała powyższy komentarz podejmowała decyzję o lokalizacji tego budynku na terenie kampusu PG, i jaka aparatura będzie w nim postawiona (a tak się składa, że ta osoba nie miała na te decyzje żadnego wpływu)
          3) Proponuję też poszukać, kiedy powstał projekt budowy Centrum Nanotechnologii gmach B, i jaka aparatura badawcza miała w nim być umieszczona, a kiedy pojawiła się propozycja przebiegu linii tramwajowej przez ulicę Siedlicką (który projekt był pierwszy), a dopiero potem brać się za pisanie takiego komentarza i wyzywanie kogoś od "betonów umysłowych"

          • 0 0

    • Dokładnie

      ale czego oczekiwać po nich jak oni pod zabudowę przeznaczają rezerwy terenowe a potem gęby ze zdziwienia otwierają, że nie ma na to miejsca i dużo kosztuje.

      • 1 0

    • I to jest sensowny komentarz przeciwko linii tramwajowej. Fakt ze UM w Gdańsku to miernoty.

      • 1 0

  • Więcej inwestycji powinno być w południowych dzielnicach Gdańska (19)

    urząd miasta dał zgodę na budowę tysięcy bloków a infrastruktura jak w latach siedemdziesiątych. zapomniane dzielnice.

    • 69 27

    • A na jakiej podstawie miał nie dać zgody na budowę? (2)

      Prywatne działki, prywatna kasa.

      • 14 12

      • na podstawie planów zagosopodarowania i braku infrastruktury

        rozumiem, że gdyby urząd miasta miał działkę na księżycu, to też pozwoliłby aby deweloperzy stawiali tam bloki.

        • 13 5

      • To po cholerę nam tacy urzędnicy?

        • 0 0

    • (3)

      widzieliście, że kupujecie mieszkania na polach za miastem

      • 19 12

      • Ale ich podatki to Gdańsk bardzo chętnie przytuli?

        • 13 1

      • pamiętam jak władze miasta obiecywały, że nie będzie śmierdzieć i będą nowe drogi (1)

        to było przed wyborami

        • 12 0

        • Nowe drogi są.

          Spalarnia powstaje.

          • 3 6

    • Deweloper powinien partycypować w kosztach (3)

      Stawia domy w polu a potem miasto musi robić drogi .bierze kasę to niech dołoży do drogi i tramwaju.potem problemy ze korki. Widziały gały gdzie kupowały.

      • 14 4

      • Dlaczego władze Gdańska nie postawiły takich warunków? (2)

        Dlaczego deweloperzy robią co chcą??

        • 9 0

        • (1)

          Spoko, ale niech najpierw spółdzielnie mieszkaniowe w starych dzielnicach zwrócą pieniądze za infrastrukturę.

          Czemu oni mają mieć za darmo, a reszta ma dopłacać?

          • 0 5

          • Akurat w sprawie spółdzielni to bzdura,np.w NP kilka lat po wybudowaniu falowca mieszkańcy musieli dopłacić bardzo dużą kwotę,po ukończeniu inwestycji tzw.Kasztanowa.

            • 2 0

    • A jakie inwestycje z ostatnich 20 lat nie są "dla południa" czy ogólnie górnego tarasu? (6)

      Proszę wymień 10 największych inwestycji i zobaczymy.
      Chyba tylko tunel sie nie łapie.

      • 7 5

      • Jest najważniejsza inwestycja -spalarnia śmieci (3)

        Oprócz smrodu będą rakotwórcze pyły

        • 8 5

        • Widać nie masz zielonego pojęcia jak się buduje spalarnie. (2)

          • 3 6

          • Kazali tak pisać, to pisze.

            • 3 5

          • moze i nie wie

            Za to wie jak sa eksploatowane miejskie zasoby i infrastruktura.
            Olowianka przykladem.

            • 1 0

      • Wyklętych? Węzeł Śródmieście? Wiadukt Biskupia Górka? (1)

        • 2 1

        • to wszystko prowadzi na poludnie

          Pomijajac fakt, ze Srodmiescie jest martwym tworem, z zerowa wartoscia dodana. Jedyny jego sens, to naganianie ludzi do centrum handlowego...

          • 2 0

    • Gdyby najpierw ulice,potem kamienice------problemu by nie było.

      • 1 0

  • Władze miasta nie liczą się z opinią mieszkańców (1)

    postawili na swoje a my jesteśmy nieważni

    • 56 39

    • nie pasuje?wrotki i do kolbud,zukowa,pregawa z zakazem wjazdu do gdanska

      • 3 11

  • czy tak trudno było podjąć decyzję o zmianie trasy (7)

    i skierować tramwaj z Sobieskiego w prawo, w Traugutta, a następnie przez park akademicki obok UCK. Wówczas zostałby połączony z torowiskiem obok opery.
    W odległej przyszłości nie jest planowane torowisko między Do Studzienki i Pl. Komorowskiego - wiadukt kolejowy nad Miszewskiego został niedawno wyremontowany i jego przepustowość jest zbyt mała. Z tego względu wartość dodana zatwierdzonego rozwiązania jest relatywnie mała.

    • 43 19

    • (6)

      Po co tramwaj do Opery, jak większość ludzi jedzie z Południa czy Moreny do Wrzeszcza i Oliwy? Aż tylu melomanów u nas nie ma.

      • 8 6

      • Przemysł na terenach postoczniowych (2)

        budujące się biurowce przy Jana z Kolna to będzie następne centrum biurowe.

        • 3 2

        • (1)

          Na Jana z Kolna tramwaj nie skręci za Opera. Ten łuk jest tylko dla przejazdów technicznych. Poza tym nie trzeba tam żadnego nowego tramwaju, bo szybciej będzie jechać przez Ak - dworzec i plac Solidarności. Dlatego właśnie jest to dobre miejsce pod biurowce, bo nie trzeba nic nowego budować.

          • 1 0

          • ten łuk jest przystosowany do normalnego ruchu a nie tylko pojazdów technicznych. Parę lat temu kursowała chyba tam regularna linia.

            • 3 1

      • (2)

        za parę lat nie wsiądą do tramwaju tylko do PKM. Po drugie wystarczy zrobić buspas na Jaśkowej Dolinie i będzie szybciej oraz taniej zjechać do Wrzeszcza. Po trzecie w ostateczności po elektryfikacji polepszy się funkcjonalność węzła przesiadkowego w Brętowie. Po co więc tramwaj w takim przebiegu z Piecek i Migowa do Wrzeszcza?

        • 5 2

        • więc trzeba się śpieszyć

          z faktami dokonanymi i wywalaniem kasy przez okno...

          • 3 0

        • wystarczy zrobić buspas na Jaśkowej Dolinie

          kosztem trawników pod oknami innych mieszkańców????

          • 1 1

  • Bardzo zła decyzja (1)

    zła droga!!!

    • 52 41

    • Złe słowo!

      • 0 2

  • Kolejna droga na morene (2)

    A całe południe stoi 24h w korkach

    • 42 29

    • Jak powstanie dzielnica Morena,to będzie może tramwaj!!!!!!!

      • 3 8

    • to jest droga ale tylko tramwajowo/rowerowa

      bezsensowny projekt

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane