• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna. Miasto wybrało przebieg przez ul. Getta Warszawskiego

Michał Brancewicz
18 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

Gdańsk wycofał się z budowy ul. Nowej Politechnicznej, zwanej też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, przez ul. Do Studzienki. To oznacza, że jeśli trasa powstanie, to tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Budowa jest jednak uzależniona od decyzji środowiskowej, która ma zostać wydana do końca roku.



Wierzysz, że Nowa Politechniczna powstanie?

We wrześniu pisaliśmy, że miasto od 2,5 roku czeka na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 3,5-kilometrowej Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz (inaczej zwanej Nową Politechniczną). Co więcej, już 4,5 roku temu wybrany został nawet wykonawca projektu budowlanego - została nim firma Mosty Katowice, która zaoferowała wówczas, że wykona swoją pracą za niemal 2,4 mln zł.

Przez cały ten czas pod uwagę brane były dwa warianty włączenia nowej trasy tramwajowej w al. Grunwaldzką: przez ul. Do Studzienki oraz przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Oba budziły kontrowersje.

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie chcieli, by tramwaj biegł ich ulicą, bo obawiali się wywołanych przejazdem tramwajów drgań i hałasu.

Z kolei przeciwko poprowadzeniu trasy przez ul. Do Studzienki protestowali ci, którzy chcieliby uchronić przed wyburzeniem stojące przy tej ulicy stare kamienice.

W ostatnich dniach miasto wycofało się z pomysłu budowy trasy przez ul. Do Studzienki.

- W wyniku ostatnich analiz stwierdziliśmy, że chcemy, by ta trasa połączyła się z al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jednocześnie DRMG wysłało do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska ponaglenie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przebiegu trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Ten dokument jest niezbędny do ubiegania się o pozwolenie na budowę.

Pracownicy RDOŚ potwierdzają odebranie tego ponaglenia.

- Decyzja zostanie wydana jeszcze w tym roku - usłyszeliśmy od pracownika wysokiego szczebla w RDOŚ.
Urzędnik nie był jednak w stanie określić, czy będzie pozytywna, czy negatywna.

Prawdopodobny przebieg Nowej Politechnicznej

Pierwsze kadry pokazują trasę tramwaju na Jaśkowej Dolinie na Morenie. Następnie tramwaj zjeżdża w prawo w ul. Wileńską, w kierunku ul. Sobieskiego. Później wjeżdża w ulicę Do Studzienki ale skręca z niej przed skrzyżowaniem z ul. Fiszera, by wjechać w ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i następnie w al. Grunwaldzką.


Przypomnijmy. Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz (nazywana wcześniej Nową Politechniczną) to linia tramwajowa, która ma połączyć Morenę z Wrzeszczem. Wzdłuż niej ma powstać droga rowerowa oraz chodnik. Inwestycja nie zakłada budowy ulicy. Kilka lat temu koszt tego przedsięwzięcia szacowano na ok. 243 mln zł.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A po co ten tunel niema.juz na co kasy wydawac? (9)

    To metro niech buduja A nie tunele niepotrzebne

    • 26 37

    • bo ograniczeni umysłowo urzędnicy koniecznie chcą tramwaj (1)

      najgorszy środek transportu - hałasuje, niszczy budynki, zajmuje mnóstwo miejsca, wymaga kosztownej infrastruktury, jak się jeden zepsuje to wszystko stoi, a na dodatek po torach nic innego nie przejedzie - w przeciwieństwie do buspasów.

      • 0 1

      • Ja też bym wolał teleportację dla każdego,

        ale na razie jest to zbyt elitarna technologia.

        • 1 0

    • To ma być tramwaj, a nie rollercoater.

      ada

      • 0 0

    • Myslenie nie boli.. (5)

      Tunel jest niezbędny bo max pochylenie torowiska to 50 promil a tam jest duzo więcej. Weź kartke, olowek i to sobie rozrysuj...

      • 20 8

      • Właśnie, myślenie nie boli (1)

        na ch... pchać tramwaj na Morenę, która już teraz nie daje rady. Zamiast kombinować co ze Słowackiego i Jaśkową zrobić, zaprzestać wydawania pozwoleń na budowanie 5 metrów od ulicy ("Central Park") to jest c.d. braku strategicznego myślenia. Tylko tępactwo się wypowiada tutaj, że "super, że tramwaj na Morenę"... kompletny brak krytycznego myślenia i analitycznego myślenia.

        • 9 12

        • Widać, że nie mieszkasz na Morenie tylko pierniczysz na czuja.

          Właśnie po to na Morenę jest potrzebny tramwaj bo 127 i 129 stoją w korkach. Kiedyś dojeżdżały do Wrzeszcza w 10min dziś w godzinach szczytu często jest niewiele szybciej niż pieszo. Jak powstanie ten tramwaj to korki na Jaśkowej Dolnie momentalnie zelżeją bo będzie wreszcie alternatywa na to aby sprawnie dostać się do Wrzeszcza. Poza tym spójrzmy ile w dzień powszedni stoi samochodów w okolicach PG. Ten ten tramwaj jest ewidentnie tam potrzebny.

          • 7 6

      • Dokladnie tak (2)

        a poza tym to nie będzie żaden tunel a przykryty gleboki wykop

        • 14 2

        • Pod Wisłą to też nie tunel (1)

          Tylko przekop zakryty rzeką

          • 9 10

          • Te inteligentne

            haha wszystko wyjasnia i zamyka dyskusje

            • 4 2

  • A jak będzie wyglądało powiązanie z Al. Grunwaldzką?

    Tramwaj będzie skręcał w obu kierunkach, czy tylko w kierunku Oliwy?

    • 0 0

  • Uff dobrze że ul. Do studzienki jest ocalona!!!! (13)

    Warto dbać o starą substancję architektoniczną, to ona buduje niepowtarzalny charakter Wrzeszcza. Pamiętajmy, że obecnie nie buduje się nic innego niż betonowo szklane kloce gdzie jedyną dekoracją jest przyklejony na beton klinkier. Zatem wiadomo, że nic ładniejszego juz się nie zbuduje niż to co było i stoi do dziś ocalałe z wojennej pożogi.

    • 109 78

    • wschodnia strona Do Studzienki idzie do wyburzenia (3)

      Pod czteropasmówkę bez tramwaju. Nie wierzycie - spójrzcie w plan zagospodarowania oraz wizualizacje PG. Podziękujmy "lobbystom" z FRAG - wyprowadzili tramwaj w małe uliczki i zawijasy aby miasto mogło wybudować kolejną autostradę przez środek Wrzeszcza - tylko dla samochodów na wprost do Pl. Komorowskiego. Kretynizm niektórych "działaczy miejskich" sięga dna.

      • 27 7

      • (2)

        Chyba lepiej, żeby tramwaj przebiegał uliczkami, gdzie samochody nie jeżdżą, przynajmniej nie będzie musiał na światłach stać.

        • 2 10

        • Tak lepiej, żeby tramwaj nie jeździł po głównych ulicach proponuję przenieść linie tramwajowe na boczne uliczki. Tam nie ma świateł to nie będzie musiał na nich stać...

          • 0 0

        • Pewnie - lepiej, żeby na skrzyżowaniach/zakrętach zwalniał...

          • 2 0

    • Będąca w planach droga dla samochodów spowoduje, że te domy zostaną zburzone. Teraz są opuszczone, z odciętymi mediami i niszczeją.

      • 2 0

    • Jak kto woli

      • 0 1

    • A co z kamienicami przy BGW ?

      Czy równie pięknymi słowami staniesz w obronie kamienic przy BGW ? Czeka je zagłada.

      • 7 3

    • Jak ocalona- jeśli tramwaj ma skręcić przed skrzyżowaniem z Fischera, to jakim cudem bez wyburzenia kamienic? Przeleci nad nimi? A poza tym, to które kamienice uległyby wyburzeniu, gdyby tramwaj miał do końca jechać Do Studzienki? Ten piękny zabytek z pierogarnią, obok którego nie da się przejść, bo można pawia puścić ze smrodu z podwórka i który się sypie?

      • 6 4

    • dh jantar ocalony!

      Pozwolenie na budowę wysokościowca już sie pisze

      • 9 0

    • No obecna architektura to masakra.

      Te szklane kloczki wzdłuż Grunwaldzkiej wyglądają jak gigantyczne akwaria. Megalodony i krakeny powinny w nich pływać.

      • 9 3

    • Bo Bohaterów nie jest wcale zabytkowa.

      • 9 2

    • do studzienki ocalona? nie bój nie bój, zapraszamy za jakiś czas na pożary inwestycyjne

      • 13 0

    • Nic nie będzie ocalone

      Kamienice są w rezerwie pod Nową Politechniczną do wyburzenia, Nic w ich sprawie się nie zmienia. Zostaną wyburzone gdy tylko zacznie być realizowany wariant drogowy, czyli jak miasto wyciągnie pieniądze z UE na nieefektywną linię tramwajową.

      • 32 0

  • Brawo! (10)

    Kamienice przy Do Studzienki uratowane!

    • 79 110

    • (2)

      Za to zostaną zniszczone kamienice w dużo lepszym stanie na Bohaterów Getta

      • 8 6

      • (1)

        W wielu starych miastach tramwaje jeżdżą przez jeszcze węższe ulice, przy których stoją jeszcze wyższe kamienice i nic się nie dzieje.

        W Gdańsku przez Długą jeździły, a dopiero Niemca z Ruskiem trzeba było, żeby zabudowę zniszczyć.

        • 6 2

        • Tylko po co tak mają jeździć? Chodziło jedynie o 3 kamienice...

          • 0 0

    • Ale... (1)

      ... uszy mieszkańców będą puchnąć od zgrzytów kół na zakrętach. Nie wierzysz - posłuchaj na Grunwaldzkiej naprzeciw Jesionowej, kiedy deszcz zmyje smar na łukach szyn!!!

      • 3 1

      • mieszkam przy tym łuku

        piszczy - owszem. Głównie Pesy, bo cała reszta sobie na łukach radzi całkiem przyzwoicie. A to i tak cichsze, niż gazujące bolidy wiejskiej młodzieży.

        • 0 0

    • To akurat było tzw. "badziewie chronione", w MPZP od lat przeznaczone do rozbiórki... (1)

      znam się na tym

      • 2 0

      • bo w PRL wszystko co ocalało po "wyzwoleniu" w 1945 to było badziewie

        najlepiej wyburzyć i zrobić autostradę dla blachosmrodów słoików z zad*piów

        • 4 3

    • Kamienice Bohaterów rozpadną się!

      • 9 4

    • będą się samozapalać (1)

      idą do dewelopera

      • 25 7

      • Już dymią, jakby płonęły...

        Gdzie jest straż miejska?

        • 16 2

  • Opinia wyróżniona

    Szkoda (33)

    Szkoda że wariant przez ul. Do studzienki upadł. Można by połączyć na wprost z Placem Komorowskiego i dalej do Jelitkowa, a te zapadające się budy na Do Studzienki i tak będą wyburzone bo kto zapłaci za ich generalny remont.

    • 363 92

    • (1)

      Poprowadzenie tramwaju do Placu Komorowskiego nie ma szans, tramwaj pod wiaduktem SKM się nie zmieści. Jest innej konstrukcji niż przy Hallera.

      • 1 0

      • To go wymienić na nowy...

        • 0 0

    • (8)

      Na Wyspiańskiego nie ma miejsca na tramwaj, po obu stronach ulicy są duże prywatne kamienice więc rozbiórka nie wchodziła by w grę a puszczenie tramwaju po jezdni która przez pół dnia jest zakorkowana mija się z celem!

      • 25 8

      • (1)

        w tym mieście rozbiórka zawsze wchodzi w grę - nie zapominaj o tym. Nie takie rzeczy się rozbierało, wyburzało, paliło itd...

        • 18 8

        • Tramwaj się tam zmieściłby i bez robiórki...

          • 0 0

      • No i jak by to miało być (5)

        poprowadzone pod wiaduktem kolejowym na Miszewskiego?

        • 10 3

        • Jeśli będzie trzeba to wiadukt może być i trzy razy szerszy? Co to wiaduktów nie umiemy przebudować? Na Żabiance zrobiono nowy pod ruchem kolejowym i nic się nie stało... Nie takie rzeczy można zrobić.

          • 0 0

        • A co (3)

          Pod wiaduktem tramwaje nie jeżdżą?

          • 7 6

          • Ba, więcej (2)

            Za wiaduktem w Miszewskiego tramwaj mógłby skręcać i jechać (przez obecne targowisko) wzdłuż Białej, rezerwą pod Drogę Czerwoną aż do Kościuszki.

            • 5 3

            • Mógłby. (1)

              Tylko po co? Trzeba byłoby wyburzyć trzy stuletnie zabytkowe kamienice przy Białej. Kamienice przeszły niedawno kapitalny remont. Nie po to się remontuje, żeby burzyć. Pod wiaduktem na Miszewskiego tramwaj stałby w korkach razem z samochodami.

              • 7 1

              • jest miejsce na przewiert pod wiaduktem dla tramwaju i własne torowisko

                a potem jezdnią, z wyłączeniem dla aut. tylko chcieć...

                • 7 4

    • Tak jakby mieszkańcom Moreny zależało na tym aby dostać się na plac Komorowskiego (11)

      A mieszkańcom Dolnego Wrzeszcza aby dostać się na Morenę. Trzeba myśleć o potrzebach wszystkich pasażerów a nie tylko wygodzie nielicznych. Ta trasa nie ma zastąpić 200m spaceru mieszkańcom okolic Placu Komorowskiego tylko połączyć Gdańsk Południe oraz Piecki-Migowo gdzie mieszka razem ponad 100tyś ludzi z dworcem we Wrzeszczu czyli najpopularniejszym miejscem przesiadek w Gdańsku, bo nie da się już bardziej zwiększyć częstotliwości tramwajów przed Dworcem Głównym.

      • 57 8

      • (3)

        a jak sobie mieszkańcy teraz radzą? może każdemu tramwaj pod oknem wybudują? obok falowców nie przebiega linia tramwajowa co już oznacza spacer albo skorzystanie z autobusu. Do tego kolejna estakada we Wrzeszczu i tramwaj po chodniku.

        • 6 15

        • Teraz mieszkańcy radzą sobie jeżdżąc samochodami (2)

          I powodując korki giganty

          • 24 2

          • są tacy , którzy od dawna jeżdża rowerami (1)

            do Wrzeszcza, jak maja dalszy cel podróży wsiadają z rowerem do SKM.
            Stanie w korku na Jaskowej Dolinie nie daje szans dojechania do SKM autobusem w przewidywalnym czasie.

            • 1 1

            • Ale rower, tramwaj, autobus, samochód czy "kopyto"nie zastępują siebie nawzajem tylko uzupełniają.

              • 0 0

      • A kto mówi o mieszkańach Piecek-Migowa jadących na Plac Komorowskiego? Może o mieszkańcach Dolnego Wrzeszcza czy Zaspy jadących do dworca czy na Grunwaldzką we Wrzeszczu?

        • 0 0

      • (4)

        mieszkańcom moreny nie zależy aby zwiedzać miasto ale jechać najkrótszą drogą(Jaśkowa Dolina)

        • 17 4

        • To poszerz Jaśkową (3)

          • 4 7

          • warto wiedzieć, ze poszerzanie ulic nie likwiduje korków (1)

            tylko w krótkim okresie przesuwa je gdzie indziej, w dłuższym powoduje jeszcze większe uzależnienie mentalne od samochodów coraz większej liczby mieszkańców. Prosta droga w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju.

            • 5 0

            • Wynika z tego że budowa każdej drogi powoduje korki - jak to ma się do np budowy trasy kaszubskiej?

              • 1 1

          • zabetonuj se pusty leb

            • 2 2

      • przecież jest plan przedłużenia skm na chełm przez orunię - poradzili by sobie z przesiadkami i byłoby bliżej / szybciej - niż jechać pół godziny tramwajem z południa, żeby dostać się do skm

        • 11 3

    • Bardzo źle że tak się stało (1)

      Jedyny słuszny wariant to połączyć na wprost z Placem Komorowskiego i dalej do Jelitkowa.
      Wszystko co pójdzie inaczej to jazda dookoła i nic nowego nie wniesie.
      Ale jak zawsze są mądrzejsi teoretycy, jak ktoś pojeździ z Przymorza, Żabianki, Zaspy do Wrzeszcza i dalej na Morenę to możemy polemizować a tak to nie ma co sobie strzępić r...ja.

      • 3 4

      • połączenie na wprost jest bez sensu

        obecny wariant umożliwia nadal zbudowanie łuku z Grunwaldzkiej w Miszewskiego, a ewentualne przesiadki odbędą się w obrębie jednego przystanku.

        • 2 0

    • Fatalne ! (4)

      Pozytywną cechą gdańskich linii tramwajowych jest ich przebieg po wydzielonych torowiskach. Wówczas tramwaj jest konkurencyjny dla innych rodzajów ruchu. A tutaj
      na odcinku Fiszera, Boh.Ghetta w istniejące nawierzchnie wąskich jednoprzestrzennych ulic wtłacza się torowisko, nie dbając o warunki życia mieszkańców a również pasażerów. Wyobraźcie sytuację kiedy śmieciarze będą na tych ulicach opróżniali pojemniki - a tramwaj będzie stał i czekał, albo kiedy rozkraczy się na tej jezdni jakieś marne auto.
      Mało kto pamięta, że w roku 1945 po bombardowaniach ul. Grunwaldzkiej zawaliła się
      zabudowa zachodniej strony ul. BG, a pozostałe budynki długo musiały czekać na wzmacnianie fundamentów (słynne mrożenie metodą Cebertowicza) gdyż ta zabudowa stoi na kurzawce potoku Studzienicznego. Wstrząsy emitowane z torowiska nie będą korzystne dla zabudowy w/w ulic (również tych budynków, które tak chronią fani trzech wyeksploatowanych budynków
      Idea wygodnych połączeń międzydzielnicowy upadła. Ale z niedogodności będą korzystać następne pokolenia.

      • 14 6

      • Maty antydrganiowe (2)

        Wiesz w dzisiejszych czasach pod torowiska blisko zabudowy mieszkalnej kładzie się specjalne maty antydrganiowe. Dzięki temu niwelule się drgania z jazdy tramwaju. Poza tym Gdańsk dysponuje nowym taborem który jest dużo cichrzy niż stare rozkletane Konstale 105N

        • 3 4

        • A na Łąkowej i Wróblej nie dało rady zastosować tych mat? Miasto tłumaczyło się, że tramwaj nie wrócił na Dolne Miasto, bo wytwarza za duże drgania i będzie to przeszkadzało mieszkańcom. Pierzeja pomiędzy kamienicami jest tam przynajmniej dwukrotnie szersza niż na Fiszera czy Boh. Getta Warszawskiego. Dzisiaj się okazuje, że tramwaj na Dolnym Mieście (Łąkowa-Wróbla) bardzo by się przydał. Dzielnica się rozrasta, korki większe, a w nich autobusy (na sąsiedniej Toruńskiej).

          • 2 1

        • te "nowe" tabory to w połowie stare Duewagi

          które są cięższe od konstali (akwariów), przejazd takiego grzmota to drgania większe niż pociągu złożonego z konstali

          • 4 2

      • tam są wiecznie podtopienia przy dużych ulewach letnich

        ciekawe jak tram wtedy pojedzie...

        • 7 2

    • Byłby wariant

      Byłby wariant lepszy ale podniósł by koszty. Tramwaj i jezdnię jak Słowackiego(przy Galerii Bałtyckiej jezdnia dwupasmowa na wprost po wiadukcie) przepuścić pod al. Zwycięstwa i Wyspiańskiego w tunelu. Pozostałyby i kamienice i wszystkie strony byłyby zadowolone. Oczywiscie budowa wymagałaby zamknięcia całej drogi na ponad rok bo tunel trzeba zbudować metodą odkrywkową wraz z wzmocnieniem fundamentów kamienic.

      • 1 0

    • Do Jelitkowa jeździ autobus 227

      Przydał by się raczej z Moreny tramwaj który jedzie do Brzeźna

      • 1 2

    • To może ładnie wygląda na mapie

      ale miejsca pracy, szkoły, centra handlowe i węzły komunikacyjne (np. Wrzeszcz PKP) są w trochę innym miejscu. Tramwaj jadący Do Studzienki nie skręciłby w kierunku Oliwy, co generalnie rozwalało cały sens budowy tej linii.

      • 22 3

  • Decyzja negatywna (7)

    I pozamiatane

    • 70 25

    • (5)

      Mi się ten przebieg nie podoba. Tramwaj będzie lawirował zamiast jechać prosto i szybko.

      • 25 3

      • Ale z drugiej strony, na skrzyżowaniu Miszewskiego już jest Sajgon (1)

        A co by było, jakby jeszcze tramwaj tam włączyć...

        • 14 1

        • Nic by nie było... Jest w końcu sygnalizacja, a skrzyżowanie i tak jest trudne...

          • 0 0

      • prosto... (1)

        to byłoby pod Rakoczego i przez Smoluchowskiego.
        Ale co zrobić, widać tereny łakome. A jak sie je zabuduje, to będzie płacz, że nie ma jak dojechać...

        • 10 1

        • nie prosto...

          ...tylko na około. Wyszłoby spokojnie o 5 minut dłużej niż wariant przez do studentki.

          • 0 0

      • fakt

        kurs będzie trwał z 30-40 minut

        • 11 1

    • może tak być

      • 11 0

  • Bardzo dobry wariant. (12)

    Przy obecnej technice tramwaje nie będą problemem na ul.Boh.Getta,no chyba za problemem uznamy miejsca parkingowe, ale nie dajmy sie zwariowac,miasto jest dla ludzi a nie dla ich samochodow i wygodnictwa.Inna sprawa,czy ta linia powstanie...Wojenki toczone przez rzad z UE na pewno odbija sie na inwestycjach a gdanskich przede wszystkim

    • 143 108

    • (6)

      Przy obecnej technice? Popatrz, w jakim stanie utrzymywany jest tabor w Gdańsku, jak tłuką zestawy kołowe... Współczuję mieszkańcom Bohaterów Getta Warszawskiego. Mieli cichą uliczkę, będą mieć łoskot tramwajów.
      Szkoda tylko, że dobrych rozwiązań tu nie ma, bo i wyburzenia na Do Studzienki były trudne do zaakceptowania.

      • 16 5

      • Na ulicy Do Studzienki to jedynie trzech kamienic możnaby żałować...

        • 1 0

      • Tjam... (3)

        ..cicha uliczka przy Grunwaldzkiej z tysiacami samochodow,wyluzuj,argument z rekawa
        A piszac technika mialem na mysli nie tabor a technologie wykonania torowiska...

        • 9 7

        • (1)

          Tak, cicha uliczka - to jest wąska przecznica z minimalnym ruchem samochodowym. A co do technologii wykonania torowiska. O torowisko tez trzeba dbać.

          • 7 3

          • Na tej "cichej" uliczce bez przerwy słychać tramwaje z Grunwaldzkiej.

            • 2 3

        • Zapraszam na Przerobke.

          Poznasz "utrzymanie" torowiska...
          A nawet samo utrzymanie w postacie szlifierki pilujacej szyny w nocy...

          • 4 3

      • Tylko łoskot.Dojdzie jeszcze pisk nie do wytrzymania.

        • 5 3

    • Jaaasne

      No jasne, bo przecież ludzie tam nie mieszkają, gdzie dojazd do bloków jest jedynie wlasnie przez Bohaterów Getta. Nie dość, że nie ma gdzie zostawić auta pod własnym mieszkaniem, to teraz będziemy parkować na przedmieściach. Wyobraźcie sobie, że w centrum miasta ludzie nie tylko pracują, ale też czasem mieszkają

      • 3 0

    • Technika... Poziom... (1)

      Może w Bangladeszu, ale nie w Gdańsku. Tu tramwaje mają kwadratowe koła.

      • 16 11

      • ale są już tuk-tuki. Możesz czuć się jak tam :)

        • 0 1

    • skąd ty mieszkasz? (1)

      wariant najlepszy to skm z petli na chelmie.

      • 9 17

      • Te, ruski...

        W Polsze my gawarim... gdzie mieszkasz!

        • 16 11

  • Opinia wyróżniona

    super decyzja i dobrze, że nie będzie jezdni dla aut (13)

    dobry plan, po co wtłaczać kolejną drogą, całą masę aut do Wrzeszcza? Niech rozwija się sieć połączeń tramwajowych i DDR!

    • 164 124

    • Bo auta nie masz proste (3)

      • 9 16

      • A kto dzisiaj nie ma auta? No chyba, że nie chce mieć.

        • 0 0

      • bo interpunkcji nie znasz, proste? (1)

        Mam auto, jeżdżę nim raz w tygodniu na zakupy i może gdzieś jeszcze. Jedno auto na dwie osoby dorosłe z dzieckiem. Da się, ale jak nie mieszkasz w d*pie świata, tzw "Południu Gdańska".

        • 12 8

        • Gdański kompleks wyższości ciąg dalszy...

          Skoro określasz dzielnicę Gdańsk Południe jako "d...ę świata" to pochwal się może, gdzie ty mieszkasz? Południowe dzielnice Gdańska też są częścią tego miasta, tak samo jak Wrzeszcz, Oliwa, Morena, Orunia, Przymorze etc. Tak więc idź się wypałuj z takimi pysznymi opiniami...

          • 0 0

    • Myślałem, że nie ma już podziału na Niemcy Wschodnie i Zachodnie...

      ...o co chodzi z tym DDR? "Niech rozwija się (...) DDR"? To jest jakiś pean na cześć czasów słusznie minionych?

      • 0 0

    • szkoda tylko, że przystanki są co 2 mnuty i tramwaj jedzie tak wolno.

      • 0 1

    • kolejny nawiedzony przeciwny samochodom, ilu jeszcze takich oszoło..w żyje na tym świecie

      • 1 3

    • (1)

      To skrzyżowanie z Grunwaldzką już się bardzo korkuje. Ciekawe jaki kataklizm będzie, jak to wybudują.

      • 3 2

      • żadnego problemu nie będzie

        przejazd tramwajów do/z Bohaterów Getta będzie odbywał się wtedy, kiedy piesi od Jantara dostaną zielone dla przejścia na przystanek przy Grunwaldzkiej

        • 6 3

    • Super naiwność. Proszę zapoznać się z dokumentacją jak: KIP (Karta Informacyjna Przedsięwzięcia) oraz Raport Oddziaływania na Środowisko. Planowane są dwie jezdnie, każda dwupasmowa. Trzeba tylko szybko teraz "upchnąć" tramwaj w ul. Bohaterów Getta Warszawskiego co jest najgorszym wariantem.

      • 2 6

    • Naiwność sądzenia, że nie będzie jezdni dla aut. Porażająca naiwność połączona z brakiem wyobraźni oraz wiedzy.

      • 5 5

    • Czekamy na tramwaj... (1)

      ... Do Pruszcza, do Gdyni, a nawet do Sopotu.

      • 15 14

      • Wystarczy dojazd tramwajem do SKM

        • 11 4

  • Czemu Wileńską a nie pod Rakoczego rezerwą terenową?

    Rezerwa terenowa jest od daaaawna. Koszty poprowadzenia pod Rakoczego o wiele mniejsze... Ekspertem nie jestem, ale ten wariant przez Wileńską to chyba x2 plus gigantyczne problemy w trakcie budowy.
    1. Zbiornik retencyjny przy Swissmedzie. Ładnie odrestaurowany, super miejsce do odpoczynku. Tramwaj poprowadzony będzie tak że połowa tego obszaru zostanie doszczętnie okaleczona.
    2. Tunel Wileńska - Miś naszych czasów. By pokonać spore wniesienie ktoś wykombinował by tramwaj puścić w tunel by wypłaszczyć trasę. A koszty? Ktoś się z tym liczy? Okoliczni mieszkańcy chyba nie do końca zdają sobie sprawę jakie niedogodności się pojawią. Hałas hamowania na wzniesieniu zaraz przed zadaszeniem tunelu będzie nieznośny. Warto wspomnieć o zlikwidowaniu wielu miejsc parkingowych na morenie
    3. Skrzyżowanie Rakoczego - Jaśkowa Dolina - Już teraz jest ciasno. Bardzo ciasno będzie jak Nową Bulońską otworzą. Cały ruch do centrum będzie przechodzić przez to miejsce.
    Nieopodal węzeł autobusowo-tramwajowy Warneńska byłby przeciążony w godzinach szczytu. Komunikacja miejska jedzie praktycznie jeden za drugim.
    Skręt w Jaśkową dla tramwaju to dodatkowa zmiana świateł. Tak w ogóle to to skrzyżowanie nie tak dawno całkowicie przebudowane za grube pieniądze - teraz miało by być znowu zrujnowane i zbudowane od nowa?
    Widzę już Armagedon w Raporcie Trójmiasta jak budowlańcy zaczną zamykać ten obszar na czas budowy.

    A rezerwa? Gdzie są problemy z jej wykonaniem? Obszar totalnie bez zabudowań kilkadziesiąt metrów od inwestycji.
    A minusy jej przebiegu? Przystanek pod Rakoczego musiał by być ze 200m od przystanku przy Carrefour. Ludzie z Piecek/Migowa musieli by zjechać na Piekarniczą i się przejść ten kawałek pod wiadukt, albo podjechać w górę w okolice Myśliwskiej/Nowej Bulońskiej.
    No i niektórzy ziemianie z moreny mogą mieć pretensje że ktoś ich pominął bo autobus na Jaśkowej ciągle w korku i im za długo do Wrzeszcza się jedzie. Tyle że to absolutnie egoistyczne myślenie.

    • 0 0

  • (2)

    Tramwaj na Morene + Nowa Bulońska = zakorkowana Morena
    Zamiast puścić tranzytem tramwajem pod Rakoczego całe masy ludzi, lepiej niech ludzie z Południa odpiszczą sobie krajownawczy tramwaj i przesiada się do aut - korkujac Morenę. Brawo za bystrosc umysłu

    • 5 2

    • Brawo, brawo (1)

      lepiej puszczać tramwaj krzakami zamiast przez środek dzielnicy?

      • 1 2

      • Krzaki są bo budować nie wolno.

        A dlaczego? Bo jest rezerwa terenowa.
        A na co? na tramwaj

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane