• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: z dodatkowym zjazdem, czy bez?

Michał Stąporek
13 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów

Czy drogowcy popełnili błąd nie projektując dodatkowego pasa do zjazdu z ul. Nowej Słowackiego? Projektant broni się przed zarzutami. Co ciekawe jego racji broni także konkurencja. Inwestor się zastanawia.



Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać? Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać?
Dyskusję o prawoskręcie z Nowej Słowackiego w ul. Zabytkową, którego brak może zatamować ruch na nowo projektowanej arterii rozpoczęła Gazeta Wyborcza.

- To jakaś bzdura. Brak prawoskrętu zawsze kończy się blokowaniem i utrudnianiem przejazdu na prawym pasie do jazdy prosto - mówił cytowany na łamach gazety Zbigniew Pałka, inżynier i kierowca mieszkający na Niedźwiedniku.

Faktycznie, brak prawoskrętu na najważniejszych ze skrzyżowań na tym odcinku Nowej Słowackiego może dziwić. Czy jego brak nie zablokuje tego skrzyżowania w godzinach szczytu?

- To nie jest tak, że nie wpadliśmy na to, by zaprojektować tam prawoskręt - przekonuje Jan Kosiedowski, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które kończy już projekt Nowej Słowackiego. - Ale przypomnę, że droga powstaje w pasie wskazanym w planie zagospodarowania przestrzennego. Tymczasem działka, na której miałby powstać dodatkowy pas ruchu należy do firmy Transprojekt. Owszem, to firma konkurencyjna do naszej, ale to jeszcze nie powód, by zabierać im teren niezbędny do funkcjonowania. Choć i tak część działki im zajęliśmy, ale tego nie udało się uniknąć.

Andrzej Luty, kierownik pracowni drogowej w Transprojekcie Gdańskim: - Ul. Zabytkowa łączy Słowackiego z obszarem zamkniętym. Tą trasą nie przebiega żaden ruch tranzytowy i nigdy nie będzie się odbywał. Patrzę na nią codziennie z okien mojego biura i uważam, że to skrzyżowanie nie wymaga prawoskrętu.

Szef BPBK wylicza kolejne argumenty przeciwko prawoskrętowi: zaraz za zjazdem w Zabytkową będzie zjazd w ul. Partyzantów. Na tym krótkim odcinku samochody chcące skręcić w Partyzantów a jadące pasem drugim od prawej musiałyby zmienić pas ruchu. - To mogłoby zagrozić bezpieczeństwu w tym miejscu - argumentuje Kosiedowski.

Jego zdaniem auta skręcające w Zabytkową nie będą tamować ruchu na Nowej Słowackiego ponieważ na przejściu dla pieszych na Zabytkowej nie będzie dużego ruchu. Poza tym przejście jest nieco oddalone od skrzyżowania, więc za zakrętem powstanie azyl dla auta, które akurat przepuszczałoby pieszych.

Dokumentacja Nowej Słowackiego niebawem trafi do miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, które będzie inwestorem tej rozbudowy. O opinię poprosiliśmy jej szefa, Romualda Nietupskiego.

- Nie analizowaliśmy jeszcze tego projektu na poziomie takich szczegółów, ale generalnie uważam, że zawsze lepiej mieć prawoskręt, niż go nie mieć - zauważa Romuald Nietupski. - Jeszcze w ZDiZ-ecie wielokrotnie udało nam się odkorkować różnie miejsca w Gdańsku poprzez dobudowę prawo- i lewoskrętów. Oczywiście, można to zrobić w dowolnym momencie, ale wychodzi to zwykle znacznie drożej.

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • KURRRR....AAAA! (3)

    CZY KIEDYKOLWIEK W TYM ZAPYZIAŁYM MIEŚCIE KTOŚ ZAPROJEKTUJE I WYBUDUJE COŚ JAK NALEŻY?????
    Na każdym kroku widać, że trójmiasto jest zakorkowane na amen. Więc zamiast filozofować co kto widzi z okna swojego biura, albo gadać głupoty, BUDUJCIE TE PIEPRZONE DROGI!!! Ile wlezie. Żeby w końcu można było płynnie przez miasto przejechać

    • 18 6

    • To przesiądź się na tramwaj łosiu

      • 2 4

    • (1)

      a ty tylko krzyczeć potrafisz. Skoro taki jesteś mądry to biegnij do inżynierów ze swoimi genialnymi pomysłami jak usprawnić ruch na ulicach, zamiast się tu wydzierać bo to napewno nikomu nie pomaga.

      • 3 1

      • Po to jest możliwość dodawania opinii, żeby móc swoje zadowolenie lub niezadowolenie wykrzyczeć. Więc z tej możliwości korzystam. Ch.uj mnie obchodzi, czy to komuś pomaga czy nie.
        I nie moim zadaniem jest pomagać inżynierom i urzędnikom. Skoro są fachowcami w swojej dziedzinie i skoro biorą za takie poważne projekty pieniądze i to nie małe, to wstyd po prostu przy tak ogromnej inwestycji pozostawiać pewne kwestie niedopracowane!!!
        Ruch stale rośnie i będzie rósł. Zatem, jeżeli tak jest i dodatkowo przebudowy dróg są u nas w kraju dość rzadkie, warto by przy okazji remontów uwzględnić rosnący ruch, a nie tylko dostosowywać sytuację do obecnego natężenia aut.

        • 2 2

  • (1)

    oby wybudowali jak najszybciej. żeby się wreszcie korki skończyły ..

    • 4 2

    • jedź do Houston lub Los Angeles

      tam zobaczysz, jakie drogi zbudowali i jakie korki mają codziennie rano

      • 0 1

  • czas (2)

    to chyba czas zrobić analizy ruchu - myślałem, że coś takiego robi się na początku projektowania. Ludzie popatrzcie jak projektuje sięna Zachodzie - u nas bez zmian....

    • 1 1

    • a po co (1)

      przecież to kosztuje, projektanci składając ofertę na projekt nigdy nie kalkulują zlecenia odrębnych badań bo im się zysk pomniejszy, lepiej oddać knota i zamówić "ekspertyzy" na poparcie tezy z projektu u kolegów z PG
      wiem jak to jest, siedzę w branży...

      • 1 0

      • Tu nawet nie chodzi o kasę. Moim zdaniem analizy są takim samym oszustwem jak statystyki. Pytanie jaki chcesz osiągnąć wynik a moja analiza to wykaże. Pozdr

        • 0 0

  • poszerzajcie

    poszerzajcie - poszerzajcie - będzie potrzebne dla Trasy Lęborskiej (he he )

    • 0 1

  • (3)

    co za glupia nazwa Nowa Slowackiego a nie moze byc po prostu nadal Slowackiego?po kolejnej przebudowie to juz bedzie Nowsza Slowackiego a pozniej Najnowsza az wreszcie nie wystarczy okreslen.to samo dotyczy Nowej Lodzkiej.

    • 3 2

    • a może to tylko nazwa koncepcyjna?? - moze chodzi o to, aby kazdy wiedzial,jaka to inwestyja?? nie pomyslales/as??

      • 2 0

    • kolejnej przebudowy nie będzie bo nawet nie zacznie się ta rozbudowa.

      Dbając o rozwój intelektualny a w szczególności rozwój wyobrażni,miasto po raz kolejny funduje nam ,,co będzie a nie będzie,,-wyobraż sobie sam

      • 1 0

    • Ech, a nie mogłaby być tak po prostu "Górnostrzyska" albo "Górna Strzyża", jak przed wojną ("Hochstrieß") - przynajmniej do ludzi by dotarło, że jest takie coś jak Górna Strzyża, a nie, jak czasami słyszę, "Dzielnica Słowackiego"; tym bardziej, że Słowacki z tą ulicą nigdy niczego wspólnego nie miał...

      • 0 0

  • projektanci....

    już raz pisałem o projektantach odnośnie drogi jak fala w Gdyni... wtedy taki jeden cwaniaczek od klikania w biurze projektowym naskoczył na mnie jako starego budowlańca, dając do zrozumienia że projektanci to święte krowy...
    rączka rączkę myje a kruk krukowi oka nie wykole więc nie ma co się dziwić że mr Kosiedowski pierdzi razem z transprojektem na jedną nutę... dzisiaj my mamy zlecenie i wy jesteście podwykonawcami a jutro odwrotnie

    • 0 1

  • najlepiej będzie jak Nową Słowackiego w wersji 5.0 (1)

    poprowadzą przez Orunię dolną, Szadółki i Kolbudy - to będzie rozwiązanie na miarę potrzeb i dyskusji po XXII wiek!

    • 3 1

    • Brawo. Pankracy na Prezydenta :-))))).Pozdr

      • 0 1

  • nie no dajcie spokój przecież to prowokacja i kabaret :P zresztą bardzo oryginalnie i konsekwentnie prowadzony :P

    • 0 0

  • i to jest to....

    .... twórcze inżyniersko-polityczne myślenie, nie potrzeba bo nie ma TERAZ takiej potrzeby a problemy będą za kilka lat kiedy na stołkach będzie kto inny. Kogo interesuje co będzie za kilka lat. Czy nikt się nie nauczył z doświadczenia poprzedników, że trzeba wyprzedzać nico bieżące zapotrzebowania. To strach czy głupota bo pewnie nie brak funduszy.

    • 1 1

  • chyba TY! :D

    • 0 0

  • czyli wychodzi na to że nie ma prawoskrętu Bo transprojekt gdansk straci kawałek działki...........

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane